Forum - Forum-tråd: Top 10 bedste film 2022

Top 10 bedste film 2022

  • 1

    On the Count of Three

    Decision to Leave

    Verdens værste menneske

    Hit the Road

    Triangle of Sadness

    Du som er i himlen

    Intet nyt fra Vestfronten

    Apollo 10½

    Fire of Love

    Red Rocket

    Sluppermand 7-01-23 13:42

  • 0

    Argh, det fucker mig altid op med de der tværpremierer af film i USA og Danmark. Her er mine favoritter fra året i vilkårlig rækkefølge:

    The Batman
    Everything Everywhere All At Once
    The Umberarable Weight of Massive Talent
    Bullet Train
    Elvis
    Triangle of Sadness
    See How They Run
    The Good Nurse
    Glass Onion
    The Northman
    Top Gun: Maverick
    West Side Story
    Licorice Pizza

    Sichlau 7-01-23 18:53

  • 1

    Ikke en eneste af skrienterne har "årets film" i orm af 'Avatar 2' på sin top-10 - endda selvom anmeldelsen  af den lød på hele 5 stjerner - man må undres...

    ...først falder anmelderne i svime over filmen da den udkommer, og efter, at have sovet lidt på det, kommer de så frem til samme konklusion som alle andre: Den historie sutter og der er ikke andet i den end lidt flot computergrafik.

    Pistolprinsen 7-01-23 21:00

  • ★★★3

    Ikke en eneste af skrienterne har "årets film" i orm af 'Avatar 2' på sin top-10 - endda selvom anmeldelsen  af den lød på hele 5 stjerner - man må undres...

    Altså, anmeldelsen af filmen er jo kun én persons vurdering. Og det er da så rigeligt sandsynligt, at Nicki - der lavede netop den anmeldelse - har set 10 andre film, han finder endnu bedre?

    HonoDelLoce 7-01-23 21:17

  • ★★★★★3

    Ikke en eneste af skrienterne har "årets film" i orm af 'Avatar 2' på sin top-10 - endda selvom anmeldelsen  af den lød på hele 5 stjerner - man må undres...

    ...først falder anmelderne i svime over filmen da den udkommer, og efter, at have sovet lidt på det, kommer de så frem til samme konklusion som alle andre: Den historie sutter og der er ikke andet i den end lidt flot computergrafik.

    Vild konklusion lige at hive ud af den blå luft alligevel! Jeg kan godt lide Avatar 2. Mine tanker om filmen er de samme nu, som da jeg forlod biografen. Jeg har dog personligt set mindst 20 film fra i år, der er bedre. Og jeg regner da stærkt med at der kommer flere på den liste over de næste par måneder, da jeg bl.a. endnu ikke har set Decision to Leave, Red Rocket og Moonage Daydream.

    David Lund 7-01-23 21:41

  • ★★★5

    Ikke en eneste af skrienterne har "årets film" i orm af 'Avatar 2' på sin top-10 - endda selvom anmeldelsen  af den lød på hele 5 stjerner - man må undres...

    ...først falder anmelderne i svime over filmen da den udkommer, og efter, at have sovet lidt på det, kommer de så frem til samme konklusion som alle andre: Den historie sutter og der er ikke andet i den end lidt flot computergrafik.

    Jeg kan trøste dig med, at jeg fastholder min karakter til små 5/6 til “Avatar: The Way of Water”. Men blandt årets absolut allerbedste film? Nej. :)

    Efter et, efter min mening, helt suverænt godt filmår, vil det dog være ekstra svært at presse dem alle ind i en top 10. Især, når det er blevet til ca. 350 premierefilm alene set i landets biografer. Andre jeg har vurderet til 5/6 (og 6/6) har heller ikke nået min personlige top-topliste, så “Avatar: The Way of Water” er ikke alene hér. 

    Dolphinfriendly 7-01-23 21:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen