Forum - Forum-tråd: Top 5 bedste serier 2021

Top 5 bedste serier 2021

  • ★★★★★★1

    Har set flere af dem og de var alle gode. Svageste for mig var Loki og den var såmænd også god. Fedt med Invincible på listen!

    T. Nielsen 2-01-22 18:33

  • ★★★3

    Så med andre ord en top 6.

    Steffan Rasmussen 2-01-22 19:08

  • ★★★★★2

    Jeg ville hjertens gerne deltage i debatten her på film-/serie-sitet om det forgangne års store tv-oplevelser, men jeg vil meget hellere diskutere tal! Ej, det’ gas… jeg har simpelthen bare ikke set nok serier i det forgangne år til at kunne sige noget fornuftigt. Jeg synes stadig, der skal indføres kvoter for tv-produktion, så man får en chance for at kunne følge med!

    The Insider 2-01-22 20:35

  • ★★★2

    Jeg ville hjertens gerne deltage i debatten her på film-/serie-sitet om det forgangne års store tv-oplevelser, men jeg vil meget hellere diskutere tal! Ej, det’ gas… jeg har simpelthen bare ikke set nok serier i det forgangne år til at kunne sige noget fornuftigt. Jeg synes stadig, der skal indføres kvoter for tv-produktion, så man får en chance for at kunne følge med!

    Det er bare en af mine kæpheste. Når man har to ting der deler en plads, springer man det næste nummer over. Der er jo tre serier foran jeres nummer 3, så den burde være nummer 4.

    Steffan Rasmussen 2-01-22 22:47

  • ★★★★★2

    Det er bare en af mine kæpheste. Når man har to ting der deler en plads, springer man det næste nummer over. Der er jo tre serier foran jeres nummer 3, så den burde være nummer 4.

    Altså, bevares… jeg har selv mine kæpheste, men skal vi seriøst bruge en håndfuld spalter, kommentarer, likes og frem-og-tilbage indlæg på at debattere “5 kontra 6” en skaldet aften lige efter nytår frem for i stedet at debattere, hvilke serier vi godt kunne lide, blev skuffet over og vil anbefale/fraråde andre at se? Altså… nogle lidt mere substantielle ting end ponyer konstrueret af afhuggede grene?

    En hel redaktion af fuldkommen frivillige ildsjæle har brugt en fandens masse fritid over hele det forgangne år på at udvide vores horisonter på film- og tv-fronten og nu også på at dele deres favoritter med os, så vi kan tale om det, der virkelig interesserer os herinde, brugere såvel som bidragsydere. Selv synes jeg netop det er vildt interessant og givende (at læse og potentielt debattere), fordi jeg netop selv ikke får set nok tv. Jovist, hvis overskriften havde været “top 5 serier”, men artiklen i stedet handlede om 2021’s 30 bedste Xbox-spil, så havde jeg haft svært ved at greje teksten… Men her synes jeg måske, at når man udelukkende reagerer på alt det arbejde med en kæphests skingre vrinsken, så skulle man måske bare lade den stå i stalden.

    The Insider 2-01-22 23:05

  • ★★★6

    Altså, bevares… jeg har selv mine kæpheste, men skal vi seriøst bruge en håndfuld spalter, kommentarer, likes og frem-og-tilbage indlæg på at debattere “5 kontra 6” en skaldet aften lige efter nytår frem for i stedet at debattere, hvilke serier vi godt kunne lide, blev skuffet over og vil anbefale/fraråde andre at se? Altså… nogle lidt mere substantielle ting end ponyer konstrueret af afhuggede grene?

    En hel redaktion af fuldkommen frivillige ildsjæle har brugt en fandens masse fritid over hele det forgangne år på at udvide vores horisonter på film- og tv-fronten og nu også på at dele deres favoritter med os, så vi kan tale om det, der virkelig interesserer os herinde, brugere såvel som bidragsydere. Selv synes jeg netop det er vildt interessant og givende (at læse og potentielt debattere), fordi jeg netop selv ikke får set nok tv. Jovist, hvis overskriften havde været “top 5 serier”, men artiklen i stedet handlede om 2021’s 30 bedste Xbox-spil, så havde jeg haft svært ved at greje teksten… Men her synes jeg måske, at når man udelukkende reagerer på alt det arbejde med en kæphests skingre vrinsken, så skulle man måske bare lade den stå i stalden.

    Nu er du jo den, der bruger en masse spalteplads på det… Sådan helt vanvittigt og unødvendigt meget spalteplads endda…

    Man kunne også bare sige “nåh ja, så 6 da” - når nu der unægteligt er 6 på listen - og så var den skid slået ;-)

    HonoDelLoce 3-01-22 00:07

  • ★★★★★1

    Nu er du jo den, der bruger en masse spalteplads på det… Sådan helt vanvittigt og unødvendigt meget spalteplads endda…

    Man kunne også bare sige “nåh ja, så 6 da” - når nu der unægteligt er 6 på listen - og så var den skid slået ;-)

    Haha! :-D Jeg kan godt se, at mit forsøg på at afrunde en – for mig – totalt ligegyldig og unødigt distraherende diskussion ved meeeeeget møjsommelig at argumentere for, hvorfor den netop er dét i min optik (min erfaring er, at ting sædvanligvis skal udpensles meget mere på skrift, end når man diskuterer i virkelighedens verden og ikke kan se hinanden i øjnene) er endt med at bide sig selv lidt i røven :-p Selvom jeg snildt kan forestille mig, at vi ellers var endt med at skrive frem og tilbage om det her med bittesmå beskeder fordelt over to trættende sider i stedet for over blot to længere opslag, så vi prompte kunne komme videre i teksten...

    Men lad mig endelig ikke stoppe jer fra at nedkoge artiklens pointer og debatoplæg til spydige smileys og petitesser, alt imens I udveksler virtuelle rygklap i udøvelsen af netop denne disciplin. Jeg vil også gerne give jer lidt "virtuel anerkendelse" ved at understrege, at I selvfølgelig har ret i, at der befinder sig 6 titler på årets topliste, ligesom der ofte er flere atleter på samme podiumplads til De Olympiske Lege.

    Og mens skidens ulme stank breder sig (før den forhåbentlig på et tidspunkt går i opløsning – men med al vores julemadrester i mavesækken kan der selvfølgelig godt gå en god rum tid...), håber jeg, at nogen til gengæld kan give mig et relevant bud på, hvilken 2021-serie jeg først bør gå i krig med fra artiklens mange gode bud. Jeg har lige nydt 4. sæson af "Cobra Kai", men ellers er jeg – som sagt – håbløst bagud på tv-vognen :-/

    The Insider 3-01-22 00:48

  • ★★★★★★1

    Moovy er bred nok til at bære det hele - så lad os bare komme videre :-)

    Jeg har set en del af serierne - og kommer ikke til at se dem alle. Men tak til redaktionen for en fin gennemgang, som gør det nemmere at navigere og udvælge de bedste.

    Wayne 3-01-22 07:08

  • 1

    Har set en masse serier i det forgangne år (dog ikke Invincible endnu) og der har været både dårlige, middelmådige og fremragende serier i blandt.

    Den serie der dog står klart skarpest i min erindring, pga. en gribende historie og fantastisk skuespil, er helt klart Mare of Easttown... den er simpelthen fabelagtig!

    Nesdunk 3-01-22 14:11

  • 0

    Jeg har set 32 serier i 2021, og den klart bedste var 'Mare of Easttown'.

    TheRealLukeSkywalker 3-01-22 17:52

  • ★★★★0

    Min top 5 for 2021 indtil videre:

    1. The Expanse (sæson 5)

    2. Foundation (sæson 1)

    3. The White Lotus

    4. Hacks (sæson 1)

    5. Mare of Easttown

     

    Jeg regner dog med, at 3. sæson af Succession kommer ind i toppen, når jeg har fået den set. Jeg har nemlig gemt det bedste til sidst :-)

    Og så håber jeg også at Cobra Kai (sæson 4) er god nok til at konkurrere om en topplacering.

    En hurtig optælling viser, at jeg i 2021 har set 96 sæsoner fordelt på 60 forskellige serier.

    S. Rico 3-01-22 21:42

  • ★★★★★0

    Ingen fra redaktionen der har set Netflix-serien “Arcane”? I det hele taget meget lidt snak jeg har set på danske sider om denne fantastiske serie.

    Kruse 3-01-22 21:49

  • 0

    Ingen fra redaktionen der har set Netflix-serien “Arcane”? I det hele taget meget lidt snak jeg har set på danske sider om denne fantastiske serie.

    Jo da, Joachim Jelle har den på en 4. plads. Men ellers er jeg enig. Den er intet mindre end et mesterværk i min bog, og jeg kan slet ikke forstå, at den ikke ligger i top på alle listerne.

    Elgsdyr 3-01-22 22:06

  • ★★★★★0

    Jo da, Joachim Jelle har den på en 4. plads. Men ellers er jeg enig. Den er intet mindre end et mesterværk i min bog, og jeg kan slet ikke forstå, at den ikke ligger i top på alle listerne.

    Ah, det overså jeg, da jeg sjældent ser den omtalt med League of Legends foran Arcane.

    Kruse 3-01-22 23:08

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen