Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

The Warriors (1979)

  • 0

    Elsker den her fim så meget :) Har genset  gud ved hvor meget. Stilen, musikken og stemningen er suveræn. 

    5/6

    the-new-meister31-07-18 16:22

  • ★★★★★★1

    Ahhh, endelig. Kunne heller ikke forstå at det skulle tage Rasmus Drew så lang tid at få denne anmeldelse lagt op:-D

    T. Nielsen31-07-18 16:57

  • ★★★★★0

    Det må jeg nok sige. I første halvdel af anmeldelsen er der ikke meget, som giver væk at anmelder her mener, der er tale om en 5'er.

    Lars!31-07-18 17:39

  • ★★★★0

    Ahhh, endelig. Kunne heller ikke forstå at det skulle tage Rasmus Drew så lang tid at få denne anmeldelse lagt op:-D

    Jeg har punket Benway for, at han skulle skrive nogle flere anmeldelser, fordi han gør det så godt - og lovet at smide denne på, når han havde skrevet den :)

    chandler7531-07-18 17:53

  • ★★★0

    Jeg har punket Benway for, at han skulle skrive nogle flere anmeldelser, fordi han gør det så godt - og lovet at smide denne på, når han havde skrevet den :)

    Presset var ved at blive stort. :)

    Benway31-07-18 17:59

  • ★★★★★1

    Har lige kopieret mit indlæg fra What We Saw - Tråden. :) 

    Herlig anmeldelse af en af Walter Hills bedste film. Jeg er helt enig i din beskrivelse også angående de meget simple karakter-beskrivelser, hvilket dog ikke betyder det store da man, og som du helt rigtig påpeger, bare er super godt underholdt fra start til slut. Noget af det som jeg bedst kan lide ved "The Warriors", er måde den er redigeret på, hvilket føles som at bladre i en tegneserie. Walter Hill brugte også samme teknik senere i "Streets of Fire", hvilket også gjorde at den film havde en herlig kæk og dynamisk tegneserie-stemning over sig.

    Nu skriver Guldager godt nok, at Walter Hill ikke har lavet nogle mesterværker, og det er jeg for så vidt enig i. Men alligevel vil jeg mene, at film som "Hard Times", "The Driver", "The Warriors" og "Streets of Fire" kommer meget tæt på at være det. Og ellers er det prædikat man helt rigtigt kan sætte på ham bare, at han laver bund-solid underholdning af den gode gammneldavs slags.

    Især i perioden fra debuten "Hard Times" til og med "Trespass" fra 1992 befinder Walter Hill sig på sit absolutte top niveau og kun med en enkelt kikser iblandt i form af komedien "Brewsters Millions" som skønt det, at den har Richard Pryor og John Candy i hovedrollerne stort set ikke indeholder nogen gode jokes. Efter "Trespass" har det til gengæld været noget af en kvalitetsmæssig rutsjebanetur Walter Hill har haft gang i med et par middelmådige westers som "Geronimo" og "Wild Bill", en modsat herlig moderne western som "Last Man Standing", to makværk i skikkelse af "Supernova" og "Undisputed", inden han så fik et comeback med den fremragende western mini-serie "Broken Trail" med Robert Duvall og Thomas Hayden Church i hovedrolleren.

    Det blev så fulgt op igen af en ganske hæderlig buddy-cop b-film "Bullet To the Head", som dog ikke når Hills "48 Hours" til sokkeholderne, inden han så desværre igen ramte bunden med sin seneste film "The Assignment", der trods en interessant præmis bare er hæslig fra start til slut. Jeg håber derfor, at han laver en film mere, så han kan slutte karrieren med maner. :)

    NightHawk31-07-18 18:03

  • ★★★★0

    Herlig film, men forfærdeligt, at man ikke kan nyde den længere i sin originale udgave uden tegneserieindslagene. Et af disse ødelægger totalt introsekvensen til baseballbandens "komme".

    Bruce31-07-18 21:32

  • ★★★★★★0

    Herlig film, men forfærdeligt, at man ikke kan nyde den længere i sin originale udgave uden tegneserieindslagene. Et af disse ødelægger totalt introsekvensen til baseballbandens "komme".

    På DVD kan man.

    Zero Cool31-07-18 22:15

  • ★★★0

    Udgaven på Netflix er også den originale uden tegneserieindslagene.

    Benway 1-08-18 09:42

  • ★★★★0

    Udgaven på Netflix er også den originale uden tegneserieindslagene.

    Ok, i HD?

    Bruce 1-08-18 18:46

  • ★★★0

    Ok, i HD?

    Det mener jeg, det er.

    Benway 1-08-18 19:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen