Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Léon (Director's Cut) (1994)

  • ★★★★0

    Enig. Besson's mesterværk og EVERYONE burde se den.

    Gasivodo28-08-18 12:13

  • 0

    6/6 ligefrem. Tjo, ligger nok også selv der, eller en 5/6. Hvert fald en super god film :)

    Geekalot28-08-18 14:31

  • ★★★★★★0

    Jeg er fuldstændig enig med anmelder Babo, at Besson hverken før eller siden har været bedre. Det selvsagt ikke så underligt, hvis der er tale om en film man vurderer til at være et mesterværk. Men ofte synes jeg også at Besson’s niveau har været langt under denne her. Jeg er i hvert fald ikke fan af mandens film generelt. Men Léon er ret fantastisk. 

    T. Nielsen28-08-18 15:55

  • ★★★★0

    Indimellem rammer en instruktør bare plet en enkelt gang. Jeg har ikke set Subway, men det har været langt under Leon’s niveau. 

    Babo28-08-18 16:00

  • 0

    Klart en 6/6 fra mig også. Og klart hans bedste. Dog er jeg nu også glad for Le grand bleu, Nikita og The Fifth Element. Men de når ikke op på siden af Leon.

    Nagash28-08-18 20:20

  • ★★★0

    Det var den første Luc Besson film jeg så og jeg var med det samme fan... indtil jeg så mandens andre film. Der er da enkelte lyspunkter blandt hans andre film, men intet er kommet tæt på Léon. 

    Essal28-08-18 22:40

  • ★★★0

    Synes Leon og Big Blue er lige suveræne og klart bessons bedste

    Gormanden28-08-18 23:14

  • 0

    Indimellem rammer en instruktør bare plet en enkelt gang. Jeg har ikke set Subway, men det har været langt under Leon’s niveau. 

    Subway er på visse punkter mere en lettere selvglad, "smart" stiløvelse end det er en god eller ordentlig film. Jeg kunne oprindeligt godt lide den, men nøj hvor er den overfladisk, når jeg idag genser den!

    BN den nysgerrige29-08-18 04:01

  • ★★★★0

    Subway er på visse punkter mere en lettere selvglad, "smart" stiløvelse end det er en god eller ordentlig film. Jeg kunne oprindeligt godt lide den, men nøj hvor er den overfladisk, når jeg idag genser den!

    Ja okay. Det kan være jeg alligevel giver den en chance, bare for at sige, at jeg har set den :)

    Babo29-08-18 07:53

  • 0

    I hvert fald 9/10 - feeed film!

    evermind29-08-18 08:29

  • ★★★★★★0

    Ja okay. Det kan være jeg alligevel giver den en chance, bare for at sige, at jeg har set den :)

    Så kan du nyde Lambert i endnu en Oscar worthy performance;)

    T. Nielsen29-08-18 09:16

  • ★★★★0

    Så kan du nyde Lambert i endnu en Oscar worthy performance;)

    Garanti for godt grin :)

    Babo29-08-18 09:57

  • ★★★★★★0

    Jeg er ret glad for Besson til og med Joan of Arc, derefter begynder det at gå ned ad bakken. Dog er Les aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec nu ganske underholdende, trods de ret tvivlsomme effekter.

    Jeg er også ret glad for Subway, dog ikke i samme grad som Léon, Nikita og The Fifth Element, som jeg synes er cirka på samme niveau, men jeg er ikke helt oppe i samme luftlag med de film, som andre her i tråden.

    Præcis Subway og Nikita har nok en lidt speciel plads i hjertet, fordi jeg så dem i sin tid, da jeg så småt var ved at opdage at fransk film også havde noget at byde på.

    Zero Cool29-08-18 10:16

  • ★★★★0

    Leon er en personlig favorit og gjorde stort indtryk på mig, som ung. Nikita husker jeg ikke for godt og Det Femte Element synes jeg er noget bras. Straight up! Så egentlig har han kun lavet en film, som jeg vurderer til at være noget særligt. 

    Babo29-08-18 10:50

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen