Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Twilight-sagaen - alle 5 film (2008-2012)

  • ★★★★★1

    Før jeg lige så at det var mig selv som havde gjort det, nåede jeg at tænke "what the fuck, hvem sætter sig til at se ikke bare en af dem her, men hele serien?!"

    Lars!23-09-18 12:07

  • ★★★★0

    :D

    chandler7523-09-18 12:15

  • 0

    Den første film er klart den bedste i min optik, hvorefter det bliver 4'eren og 5'eren, da de bare har et betydeligt bedre manuskript. 2'erne og 3'eren er et klart de værste.

    Kæresten ser dem regelmæssigt, så en eller anden gang må jeg få ratet dem fra ende til anden. Og jeg kan nok gøre det mere objektivt nu end dengang de kom ud, hvor kæresten og veninderne snakkede konstant om dem.

    Jeg tabte da også i sin tid et væddemål med min kæreste og røg med ind og så 1-2-3 marathon i biografen. Det var en hønsegård, og jeg var 1 ud af 3 fyre i den sal. Det var 6 timer af mit liv som ikke kommer igen.

    T'hain23-09-18 13:31

  • ★★★★★0

    Jeg tabte da også i sin tid et væddemål med min kæreste og røg med ind og så 1-2-3 marathon i biografen. Det var en hønsegård, og jeg var 1 ud af 3 fyre i den sal. Det var 6 timer af mit liv som ikke kommer igen.

    Og da "50 Shades of Grey"-serien kom, havde du vel lært ikke at vædde. ;) 

    Lars!23-09-18 14:02

  • ★★★★★0

    2-3 stjerner samlet set er egentlig meget fair, men samtidig vil jeg så også vurdere "Twilight" sagaen til at være det absolut værste inden for Young Adult genren. Man kunne måske også tage "Beautiful Creatures" og "Mortal Instruments" med her, men jeg vil stadigvæk mene at de er langt mere underholdende.

    "Twilight" vil jeg give 2 stjerner for billedsiden og musikken. 

    "Eclipse" vil jeg give 3 stjerner, da det er den i serien, som jeg synes er klart bedst. Historien er fortalt med et godt pace, skuespillerne ser for første gang ud til at more sig i deres roller, og så er der tilføjet en dosis befriende selvironi og humor der tager toppen af den opstyltede og selvhøjtidelige tone, som Twilight sagaen desværre er domineret af. Der ud over kan man også se, at det er en instruktør, der er meget mere komfortabel med vampyr-genren i måden historien bliver håndteret på, så måske det havde været en bedre idé, at David Slade havde instrueret hele sagaen.

    "New Moon" (0 stjerner) "Breaking Dawn - Part I & II" (0 og 1 stjerne) er i mine øjne det argeste lort, som ingen burde udsættes for. 

    NightHawk23-09-18 14:42

  • ★★★★★0

    Jeg har nok egentlig ikke set nok YA til at kunne udtale mig om Twilight i forhold til genren generelt, som jeg kan se at jeg har gjort. Hunger Games er generelt bedre. De sidste Harry Potter-film er også bedre. Men ja, gætter på at der findes meget værre skrald, meget af det nok også meget tydelig inspireret af Twilight. Man tænkte nok, det var et stort marked blandt disse emo-teenagers for 10 år siden. 

    Lars!23-09-18 15:01

  • ★★★★★0

    Ret enig med Nighthawk igen her. Eclipse er den eneste der nærmer sig en seværdig film i sagaen, og Breaking Dawn Pt. 1 er blandt de værste film, jeg nogensinde har set. 2 stjerner til filmene sammenlagt herfra.

    David Lund23-09-18 16:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen