Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Soylent Green (1973)

  • 1

    Har kun hørt om den før, men anede ikke hvad den egentlig handlede om. Den må jeg bestemt få set hurtigst mulig. Er blevet ret vild med pre-Star Wars sci-fi. Genren havde meget mere at byde på dengang, end jeg egentlig havde forestillet mig :)

    Nagash 7-09-18 13:44

  • ★★★1

    Det er en virkelig god film. Charlton Heston er som altid herlig, og Edward G. Robinson er ligeledes pragtfuld.

    Det er sjovt at tænke på, hvor meget respektabel kredit, det gav en film som denne, at have så kendte stjerner på rollelisten. Tidligere var sci-fi noget, man helst skulle holde sig fra.

    Benway 7-09-18 14:45

  • 0

    #Benway - Heston havde dog allerede et par Aber på CV'et før denne. Så helt ubekendt med sci-fi var han jo ikke :)

    Nagash 7-09-18 15:09

  • ★★★1

    #Benway - Heston havde dog allerede et par Aber på CV'et før denne. Så helt ubekendt med sci-fi var han jo ikke :)

    Nej, det var nu heller ikke det, jeg mente, men han var en af de første filmstjerner, der tog imod sci-fi-roller og var med til at gøre genren respektabel med "Planet of the Apes", "The Omega Man" og "Soylent Green" fra sen 60'erne til tidlig 70'erne. Alle herlige film i øvrigt. :)

    Benway 7-09-18 15:33

  • 0

    #Benway - Helt enig. Har dog stadig ikke fået set Omega Man, men den har stået på listen længe nu :)

    Nagash 7-09-18 16:54

  • ★★★0

    #Benway - Helt enig. Har dog stadig ikke fået set Omega Man, men den har stået på listen længe nu :)

    Den var på Netflix, men jeg har lige tjekket, og den er åbenbart blevet taget af nu. Den er mere weird end de to andre, men jeg har en stor svaghed for den. :)

    Benway 7-09-18 19:22

  • ★★★★★★0

    Synes nu den nyere indspilning er bedre. Omega Man er i min bog noget underlig. Bogen er iøvrigt rigtig fed, især for sin tid.

    davenport 7-09-18 21:14

  • ★★★0

    Synes nu den nyere indspilning er bedre. Omega Man er i min bog noget underlig. Bogen er iøvrigt rigtig fed, især for sin tid.

    Jeg kan vældig godt lide den første halvdel af filmen, men jeg synes desværre den taber meget undervejs.

    Benway 7-09-18 21:24

  • 0

    Synes nu den nyere indspilning er bedre. Omega Man er i min bog noget underlig. Bogen er iøvrigt rigtig fed, især for sin tid.

    Genindspilningen? Er det ikke I Am Legend? Synes sgu den var noget tam. Men nok mest pga de frygtelig grimme CGI monstre :(

    Nagash 7-09-18 23:47

  • ★★★★★★0

    Prøv at smække den i og skru helt op for anlæget. Åbningsscenen er det hele værd! ;) 

    davenport 8-09-18 12:08

  • 0

    Prøv at smække den i og skru helt op for anlæget. Åbningsscenen er det hele værd! ;) 

    Nu er film jo andet end imponerende lyddesign :D

    Nagash 8-09-18 22:07

  • ★★★★★★0

    Jo jo, men det er da en del af det. (Bare spørg Johans storebror ;D )

    davenport 8-09-18 22:47

  • 1

    Bestemt. Lyd er ca 50% af en film. Men de andre 50% skal jo også være med. 

    Nagash 9-09-18 06:13

  • ★★★★★0

    Jeg er helt enig med Nagash og Benway her angående "I Am Legend", som jeg også havde en ret dårlig oplevelse med bl.a. grundet de håbløst ringe CGI-effekter. Will Smith gjorde det sådan set ok, men historien var godt nok uengageret fortalt og lettere klodset håndteret, så jeg synes godt nok ikke, at der var meget at komme efter her.

    Nej, så kan jeg meget bedre lide den gamle "The Omega Man", som er en herlig blanding af politisk og samfundsmæssig satire og sci-fi med lidt horror elementer ind over. Jeg husker den som både værende ret bizar men også en meget fascinerende oplevelse. 

    "Soylent Green" har også ligget på Netflix tidligere, men er ligesom "The Omega Man" desværre blevet fjernet igen. 

    NightHawk 9-09-18 17:15

  • ★★★★0

    Jeg synes det er en solid film I’m Legend. Hæmmet mest pga dårlig cgi og fatter ikke hvorfor de lavede cgi zombier. No need. Smith og stemningen var ellers spot on. Også slutningen. 

    Babo 9-09-18 18:25

  • ★★★★★★0

    .... og lyden ....

    davenport 9-09-18 19:00

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen