Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Ghostbusters (1984)

  • ★★★0

    Jeg har heller aldrig forstået nostalgi-dyrkelsen af den.Hyggelig film med fine Lovecraft-elementer, der overlever pga et par ikoniske sekvenser og fede monstre. 

    Dolphinfriendly 8-11-18 21:53

  • ★★★★1

    AHA! Så I er (de to pt.) begge mere glade for 2'eren?

    ENDELIG er jeg ikke alene :-D

    Gasivodo 9-11-18 04:57

  • ★★★★★★0

    AHA! Så I er (de to pt.) begge mere glade for 2'eren?

    ENDELIG er jeg ikke alene :-D

    Næ?

    T. Nielsen 9-11-18 08:03

  • ★★★0

    Nej, jeg er ikke gladere for 2’eren. Men jeg er helt afgjort gladere for de to originale end remaket. :)

    Dolphinfriendly 9-11-18 10:15

  • ★★★★★★0

    Men jeg er helt afgjort gladere for de to originale end remaket. :)

    Der tror jeg også vi er enige, selv om jeg dog skal erkende at jeg ikke så hele remaket og derfor er det jo ikke helt fair at bedømme den som dårligere:-)

    T. Nielsen 9-11-18 11:22

  • ★★★★★0

    Jeg så ikke denne som barn, så noget nostalgisk forhold kan jeg ikke have til den, men når det gælder slimede spøgelser og mennesker med spøgelsesstøvsugere, så kan jeg næsten ikke forestille mig andet end at jeg havde elsket den. Da jeg så den senere, var jeg dog heller ikke blæst helt omkuld af den, men okay sjov er den da - og musikken er jo 80'er-fed. 

    Lars! 9-11-18 12:35

  • ★★★★0

    Jeg syntes sku, den var pænt uhyggelig, da jeg så den som barn - jeg har nok været 10-11 år.

    Især starten i biblioteket med spøgelset og hvor bøgerne flyver rundt, men også ham den store sure marsmellow-mand, gargoilen der bliver levende og jagter stakkels Rick Moranis osv...

    chandler75 9-11-18 12:48

  • ★★★★★1

    "Ghostbusters" var en af de film jeg lejede flest gange nede i den lokale videobiks, så for mit vedkommende er der megen nostalgi forbundet med filmen. Jeg kan også huske, at jeg og to venner fra min klasse lavede vores eget Ghostbusters team og udstyr bestående af nogle gamle rygsække med en støvsugerslange, som så var forbundet med tape til et legetøjsgevær, hvor der ude for enden var påmonteret et paprør fra en køkkenrulle. Paprøret var så farvet sort, så det passede med resten af geværet. Det kom sån nogenlunde til at ligne det fra filmen og vi havde en fest med at gå rundt og jagte spøgelser. :)

    Jeg kan også huske, at jeg var tæt på at skide i bukserne af skræk over scenen i biblioteket og synes det var mega creepy, da den ellers så venligt udseende Marshmellow man pludselig fik et særdeles gustent og djævelsk ansigtsudtryk efter, at Bill Murray og co havde forsøgt at grille ham.

    Det kan godt være, at effekterne visse steder i filmen ser forældede ud i dag, men det ændrer nu ikke noget som helst for mit vedkommende, da jeg stadig finder dens herlige humoristiske blanding af sci-fi og det overnaturlige for fuldstændig forrygende god undeholdning. Og så er Bill Murray jo desuden bare fuldstændig genial i sine humoristiske udtryk. :)    

    NightHawk 9-11-18 16:47

  • ★★★★1

    Det er nu også gået min næse forbi.

    Det, at Ghostbusters (1984) ikke er en særlig god film!? Bevæger mig tydeligvis i de forkerte kredse :-( 

    Gasivodo12-11-18 14:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen