Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Black Christmas (1974)

  • ★★★★0

    Fremragende film, som jeg for nylig så for første gang. 

    Babo21-12-18 19:06

  • ★★★★★0

    Fremragende film, som jeg for nylig så for første gang. 

    Samme her. Jeg er nok på en 8/10. Fremragende film.

    Kruse21-12-18 19:28

  • ★★★★0

    Samme her. Jeg er nok på en 8/10. Fremragende film.

    Det vil jeg også være. 

    Babo21-12-18 20:40

  • ★★★★★0

    Jeg er også vild med “Halloween”, men det er lidt en skam, at “Black Christmas” ikke er tæt på at have samme status.

    Kruse21-12-18 20:53

  • ★★★★0

    Den er nok gjort mere ikonisk Halloween. Scoret, Myers, cinemascope, osv. 

    Babo21-12-18 21:22

  • ★★★★★0

    Den er nok gjort mere ikonisk Halloween. Scoret, Myers, cinemascope, osv. 

    Ja, det er rigtigt nok. Især når man tænker på at slasher-genren er kendt for ikoniske mordere og på den front er vinder “Halloween” klart.

    Kruse21-12-18 21:28

  • ★★★★0

    Black Christmas' mangel på status sammenlignet med Halloween skyldes nok også, at BC aldrig var nogen stor succes dengang. Det var en lille, obskur canadisk produktion, der kun fik forholdsvis begrænset premiere i USA. 

    Om noget så synes jeg faktisk, at dens status ser ud til at være voksende. Fra at have været mere eller mindre ignoreret i årevis og kun omtalt i nogle af de mere udførlige bøger om genren, så ser den da langsomt ud til endeligt at få den anerkendelse som foregangsfilm og "proto-slasher", som den fortjener. Jeg ser den hvert fald langt mere omtalt i dag, end jeg gjorde for bare fem år siden. (Det har sikkert gjort en forskel, at den nu igen er alment tilgængelig i en flot blu-ray-udgave fra Scream Factory)..

    Halloween var til sammenligning jo en enorm succes - svjh den mest indtjenende, uafhængigt producerede horrorfilm nogensinde på det tidspunkt. 


    thomsen22-12-18 12:54

  • ★★★★★★0

    Halloween er lidt overvurderet, synes jeg.

    Og Black Christmas er overset. Jeg er på hhv 6 og 8/10.

    Guldager22-12-18 12:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen