Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Heathers (1989)

  • ★★2

    Formidabel film, som bliver bedre for hvert gensyn med forrygende Ryder og Slader i front. Var i lettere chok første gang jeg så den, fordi jeg simpelthen ikke kunne regne tonen ud, men ved andet syn gav det hele mening. Teenage angst når det er bedst, og helt enig i stjernerne, Nighthawk.

    (og ret vildt den har været omkring Kubrick!). 

    Mikkel Abel22-03-20 19:55

  • ★★★★★★0

    Kan være jeg skal se den igen. Jeg så den i forbindelse med en masse andre 80'er-film (Pretty in Pink, Sixten Candles osv), og synes den var lidt for overdrevet. 

    Guldager22-03-20 20:03

  • ★★★★★0

    Formidabel film, som bliver bedre for hvert gensyn med forrygende Ryder og Slader i front. Var i lettere chok første gang jeg så den, fordi jeg simpelthen ikke kunne regne tonen ud, men ved andet syn gav det hele mening. Teenage angst når det er bedst, og helt enig i stjernerne, Nighthawk.

    (og ret vildt den har været omkring Kubrick!). 

    Godt at høre. :) Og ja det er en film, hvor det er en fordel at se den er par gange, så man fanger de forskellige lag og budskaber, der er i historien.

    Og så er det i øvrigt en super fed remastered udgave af filmen, som Arrow sendte ud på BD for ikke så længe siden.

    Jeg tror, at hvis Kubric havde stået for løjerne, så var den nok mere endt som en blanding af "The Shining" og "Full Metal Jacket" i et highschool-miljø.  :) 

    NightHawk23-03-20 14:43

  • ★★★★★0

    Kan være jeg skal se den igen. Jeg så den i forbindelse med en masse andre 80'er-film (Pretty in Pink, Sixten Candles osv), og synes den var lidt for overdrevet. 

    Nu er "Heathers" jo i forvejen med vilje kørt ud på overdrevet qua dens syrede og surrealistiske stil og stemning, så derfor er det også klart, at den kommer til at fremstå sådan, særligt når du sammenligner den med John Hughes ungdomsfilm, der stil og fortællemæssigt er en helt anden verden end "Heathers". :) 

    Men ja , du må bestemt prøve at give filmen en chance mere. :) 

    NightHawk23-03-20 14:50

  • 0

    "Now that you're dead, what are you gonna to do with your life?"

    kodor15-05-20 20:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen