Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Eksorcisten (1973)

  • ★★★★★★0

    Benway sætter meget godt ord på, hvorfor denne horrorfilm er så gennemført fantastisk. Måske den bedste i genren ifølge mig?

    T. Nielsen14-03-19 17:50

  • ★★★★★0

    Fremragende anmeldelse, Benway. 

    Jeg er helt enig i det skrevne, særligt din fokus på filmens sirlige opbygning af historien og opbygning af suspense.

    Men at der ikke har været nogle film i genren siden 1973, der har kunnet overgå "The Exorcist", er jeg dog ikke enig i. Jeg synes, at der er en håndfuld andre film der er på samme niveau som "The Exorcist" eller en lille smule bedre. Film som eksempelvis "The Texas Chainsaw Masssacre", "The Omen", "The Thing" og "Halloween".

    NightHawk14-03-19 18:24

  • ★★★★★★0

    Fremragende anmeldelse, Benway. 

    Jeg er helt enig i det skrevne, særligt din fokus på filmens sirlige opbygning af historien og opbygning af suspense.

    Men at der ikke har været nogle film i genren siden 1973, der har kunnet overgå "The Exorcist", er jeg dog ikke enig i. Jeg synes, at der er en håndfuld andre film der er på samme niveau som "The Exorcist" eller en lille smule bedre. Film som eksempelvis "The Texas Chainsaw Masssacre", "The Omen", "The Thing" og "Halloween".

    Selv om jeg finder dem du nævner superfede, så er det for mig kun The Thing jeg sætter lige så højt. De efterfølges af TTCM, Halloween og Omen i nævnte rækkefølge.

    T. Nielsen14-03-19 18:27

  • ★★★★0

    Præst 1: How can you afford a Chivas Regal? Did you empty the poorbox?

    Præst 2: I resent that. I took a vow of poverty.

    Præst 1: So how did you get it?

    Præst 2: I stole it.

    chandler7514-03-19 18:28

  • ★★★★0

    Jeg synes heller ikke der er lavet noget bedre siden, ihvertfald ikke noget der har forstyrret min nattesøvn så meget som Exorcist og jeg får stadig chills alene ved melodien. Og så er denne trailer forrygende:

    m.youtube.com/watch

    Babo14-03-19 21:03

  • ★★★★★0

    Jeg kan se på det jeg skrev herinde for tre år siden, at jeg er enig med Benway: 

    The Exorcist

    Den her har været på min "list of shame" indtil sidste uge, da jeg fandt den på Netflix. Som jeg skrev på en anden side: "Jeg så den (for første gang!) for et par dage siden, og jeg må sige, den var virkelig fænomenal. Den har netop ikke travlt med at skulle skræmme, men sætter gradvist stemningen og trækker os ind i mørket. Meget imponeret." Det betyder dog ikke, at man ikke kan se, den er lavet i 1973. Til gengæld kan den noget, som de fleste gysere ikke får til at lykkes i dag, nemlig tage sig tid til at introducere rammerne og dermed bygge det hele op med steder og karakterer, før dæmonerne helt overtager showet. 5/6. 

     

    Lars!14-03-19 21:28

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen