Konkurrence: Vind billetter til "Last and First Men"-særvisning

I samarbejde med Grand Teatret udlodder vi billetter til Jóhann Jóhannsson-filmen.

Nu på søndag er det muligt at se"Last and First Men" til et særarrangement kl. 19:00 i Grand Teatret i København.

Dette foregår i samarbejde med Moovy, hvor Moovy TV's Johan Albrechtsen er moderator til Q&A og talk, når lyddesigner Peter Albrechtsen, Else Torp (Grammy-nomineret sangerinde, som synger i filmen og også sang i bl.a. "Arrival"), klipper Mark Bukdahl og filmens grafiker, Anders Ladegaard, efter filmen fortæller om samarbejdet med Jóhannsson.

Ovenpå prisbelønnede scores til film som "Arrival", "Prisoners" og "The Theory of Everything" gik han i gang med sin første spillefilm som instruktør, som han ikke selv nåde at udsende. "Last and First Men" blev færdiggjort af Jóhannssons kollegaer efter kunstnerens tragiske død.

"Last and First Men" er et bjergtagende studie i abstraktion. Kolossale ruiner i eks-Jugoslavien på billedsiden suppleret af tekster fra den britiske filosof Olaf Stapledons sci-fi bog, "Last and First Men", som Tilda Swinton læser uddrag fra, tilsat Jóhannssons hypnotisk smukke musik.

Konkurrencen udløber søndag 4. oktober kl. 12. Vinderen får besked direkte.

Vinderen blev: Julie Binau, 2720 Vanløse

Læs mere på Facebook-siden for arrangementet via dette link, hvor det også er muligt at købe billetter. Herunder kan du i øvrigt se Moovy TV's interview med Jóhannsson fra 2016:

Du skal være logget ind for at deltage.

Hvis du ikke allerede har en bruger er det nemt og gratis at oprette én.

Log indOpret bruger

Kommentarer

Vind billetter til "Last and First Men"-særvisning

  • ★★★★0

    Øv! Ærgeligt at jeg ikke kan på søndag :( 

    Åkepool 2-10-20 14:54

  • ★★★★1

    Super fedt interview du har lavet Johan. :)

    Du stiller nogle rigtig gode spørgsmål undervejs, så man på forholdsvis kort tid alligevel kommer godt ind under huden på Johann Johannsson og får et godt indblik i hans tanker og proces ud i at skabe sit helt unikke lydunivers.

    Min favorit af hans score er det fra "Sicario", hvor han får skabt en virkelig intens og ubehagelig stemning, som passer perfekt til Denis Villeniueves billedside.

    NightHawk 2-10-20 16:25

  • ★★0

    Hvor er KBH?

    Gasivodo 2-10-20 23:03

  • ★★★★1

    Super fedt interview du har lavet Johan. :)

    Du stiller nogle rigtig gode spørgsmål undervejs, så man på forholdsvis kort tid alligevel kommer godt ind under huden på Johann Johannsson og får et godt indblik i hans tanker og proces ud i at skabe sit helt unikke lydunivers.

    Min favorit af hans score er det fra "Sicario", hvor han får skabt en virkelig intens og ubehagelig stemning, som passer perfekt til Denis Villeniueves billedside.

    Tuuuuusind tak, Jon! :-) Jeg ville virkelig ønske, jeg kunne have talt i flere timer med Jóhann, men han havde rygende travlt med at forberede sig på en koncert og havde ret beset ikke tid til at tale med mig - men gjorde det alligevel, fordi vi kendte hinanden perifert (han samarbejdede med min bror på adskillige projekter over et årti).

    Og jeg tror også, at "Sicario" er mit favoritscore. Han brugte jo en hel uge med et orkester i Ungarn på bare at indspille lyde! Og de der dybe, ubehagelige bastoner går også lige ind i min sjæl og ind i mine nerver og rusker løs - samtidigt lyder det bare så godt, at jeg ikke kan lade være med at nyde det samtidigt :-D En enestående ener, som virkelig har sat sit aftryk på det musikalske landskab.

    The Insider 3-10-20 16:44

  • ★★★★1

    Tuuuuusind tak, Jon! :-) Jeg ville virkelig ønske, jeg kunne have talt i flere timer med Jóhann, men han havde rygende travlt med at forberede sig på en koncert og havde ret beset ikke tid til at tale med mig - men gjorde det alligevel, fordi vi kendte hinanden perifert (han samarbejdede med min bror på adskillige projekter over et årti).

    Og jeg tror også, at "Sicario" er mit favoritscore. Han brugte jo en hel uge med et orkester i Ungarn på bare at indspille lyde! Og de der dybe, ubehagelige bastoner går også lige ind i min sjæl og ind i mine nerver og rusker løs - samtidigt lyder det bare så godt, at jeg ikke kan lade være med at nyde det samtidigt :-D En enestående ener, som virkelig har sat sit aftryk på det musikalske landskab.

    Det synes jeg bare er super fedt, at han tager sig tid til alligevel selv om, at han har et travlt program. :)

    Det må have været en kæmpe oplevelse og inspiration for din bror tænker jeg at få muligheden for at arbejde sammen med så genial en komponist som Johann Johannsson, og jeg synes også godt - netop med tanke på et score som "Sicario" - at man bl.a. kan fornemme inspirationen derfra i din brors fremragende arbejde i forbindelse med "Underverden", som dog stadig er helt sit eget univers, men som samtidig også har mange af de samme stemningsindtryk, der skaber denne her intense og nervepirrende atmosfære.

    Og jeg er helt enig i din beskrivelse af "Sicario". Det er også af de samme årsager, jeg finder det så genialt. 

    I øvrigt vil jeg lige sige mange tak for din fødselsdags-hilsen på Facebook. Jeg bruger meget sjældent min konto der,  så derfor havde jeg ikke været opmærksom på det indtil min lillesøster nævnte det forleden. :) 

    NightHawk 4-10-20 14:29

  • ★★★★0

    Nåede Johann Johannsson egentlig at lave noget musik til "Blade Runner 2049" eller var det kun på tegnebrættet i sin tid? Det kunne nemlig være meget interesseret lige at høre hans take på det sat op imod Hans Zimmers. 

    NightHawk 4-10-20 15:30

  • ★★★1

    Nåede Johann Johannsson egentlig at lave noget musik til "Blade Runner 2049" eller var det kun på tegnebrættet i sin tid? Det kunne nemlig være meget interesseret lige at høre hans take på det sat op imod Hans Zimmers. 

    Jeg mener, at Johannsson fik lavet noget af soundtracket, men vist selv valgte at trække det tilbage, da det ikke passede ind i Villeneuves vision. 

    Dolphinfriendly 4-10-20 15:58

  • ★★★★0

    Jeg mener, at Johannsson fik lavet noget af soundtracket, men vist selv valgte at trække det tilbage, da det ikke passede ind i Villeneuves vision. 

    Tak for info. :) 

    Håber det bliver muligt at høre Johannssons score på et tidspunkt. Men det er sikkert noget med nogle rettigheder osv. kunne jeg forestille mig, der nok gør at det måske aldrig bliver tilgængeligt?

    NightHawk 4-10-20 16:27

  • ★★★★1

    Det synes jeg bare er super fedt, at han tager sig tid til alligevel selv om, at han har et travlt program. :)

    Det må have været en kæmpe oplevelse og inspiration for din bror tænker jeg at få muligheden for at arbejde sammen med så genial en komponist som Johann Johannsson, og jeg synes også godt - netop med tanke på et score som "Sicario" - at man bl.a. kan fornemme inspirationen derfra i din brors fremragende arbejde i forbindelse med "Underverden", som dog stadig er helt sit eget univers, men som samtidig også har mange af de samme stemningsindtryk, der skaber denne her intense og nervepirrende atmosfære.

    Og jeg er helt enig i din beskrivelse af "Sicario". Det er også af de samme årsager, jeg finder det så genialt. 

    I øvrigt vil jeg lige sige mange tak for din fødselsdags-hilsen på Facebook. Jeg bruger meget sjældent min konto der,  så derfor havde jeg ikke været opmærksom på det indtil min lillesøster nævnte det forleden. :) 

    Det har HELT sikkert været helt fantastisk inspirerende for Peter at arbejde sammen med Jóhann. Jeg tror også, at Jóhann har kunnet drage inspiration fra Peter, især fordi de samarbejdede på SÅ mange projekter i årenes løb. Jóhann har jo netop også altid været glad for at lege med grænsefeltet mellem lyddesign og musik, og han eksperimenterede mere og mere i årenes løb.

    Og jeg vil bestemt ikke afvise, at Jóhanns "Sicario"-musik dernæst inspirerede Peter på "Underverden". Kan godt nikke genkendende til det, du siger. Men jeg synes generelt, det er vildt, hvor meget man kan mærke Jóhanns effekt på det musikalske landskab i reklamer, dokumentarer, spillefilm og rene musikproduktioner, siden han slog igennem. Han har dæleme været (og vil længe forblive) en stor inspirationskilde. Jeg har heller ikke tal på, hvor ofte jeg har talt med instruktører, som har fortalt mig, at de bruger Jóhanns musik som temp-score (altså som midlertidig musik i klipperummet, før en komponist er blevet hyret), hvilket selvfølgelig er lidt synd for den komponist, der så kommer ind bagefter :-)

    Og velbekomme! Håber det var en god dag!

    The Insider 6-10-20 11:27

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen