"Mortal Kombat"-reboot har fundet sin instruktør

Den seneste sæson af "South Park" leger med ideen om såkaldte member berries, dvs. nostalgifremkaldende bær, der minder folk om en mere gylden kultur i 80'erne og 90'erne. Det kommende "Mortal Kombat"-reboot kunne være et symptom på denne tilbageskuende trend.

Filmens instruktør er netop fundet og bliver Simon McQuoid. Han kommer fra reklamefilm, hvor han apropos 80'er-nostalgi lavede en "Star Wars"-baseret reklame for Duracell sidste år. Gysereksperten James Wan ("Nattens dæmoner") er producer på rebootet.

"Mortal Kombat" startede som arkadespil i starten af 90'erne, og populariteten var så stor, at man i 1995 som nogen af de første forsøgte lave det til en spillefilm. Paul W.S. Andersons "Mortal Kombat" blev et forholdsvis stort hit hos publikum og affødte den mindre heldige fortsættelse "Mortal Kombat: Annihilation" to år efter.

"Mortal Kombat" anno 1995

På trods af dens i dag ret tåkrummende brug af computereffekter har specielt den første "Mortal Kombat"-film opdyrket en forholdsvis stor kultdyrkende fanskare, som finder glæde i filmens kitschede stil og desuden fremhæver den blandt de absolut bedste spilfilmatiseringer.

Der skal nok mere end nostalgiske 90'er-børn til, hvis den nye "Mortal Kombat" skal opnå samme resultater ved den amerikanske box office som den oprindelige film. Her lå den nummer 1 tre uger træk, og den omsatte 122 mio. dollars på verdensplan.

Skulle man have glemt, hvilken arv det er, Simon McQuoid skal løfte, kan man her få sig en dosis member berries med et klip fra "Mortal Kombat" anno 1995.

Kommentarer

"Mortal Kombat"-reboot har fundet sin instruktør

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen