Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Et reboot som Bruno snakker om, med en Jane Bond er ikke en ide der fanger min interesse specielt. Så ser jeg hellere kvindelige helte i nye karakterer, som vi så det i den nye Star Wars. Jeg har altid fundet det plat, når helte skulle have et mandlig/kvindelig modstykke. Så ved jeg godt at verden kunne trænge til flere "helte" som ikke er hvide mænd.

    Du kan sagtens fjerne Jane Bond, samt de unikke problemer der opstår i forbindelse med at lave figuren om til en kvinde og mit svar mht. instruktør ville stadig være det samme, selvfølgelig stadig forudsat, at historien er sat under den kolde krig.

    Uanset kønnet, kunne man starte med en Bond der er yngre end Craig var da han startede, altså omkring de 30. Sæt den første mission omkring da muren bliver rejst i Berlin og tage den derfra. Så har man potentielt 10-15 år med den samme skuespiller, hvilket giver mulighed for at se hvordan verden forandrede sig fra omkring 1960 til 1975 eller længere frem. En Bond der ældes i takt med at serien bevæger sig fremad og må forholde sig til de forandringer der følger med, samt de ulemper der følger med at blive ældre og leve sådan en livsstil. Et ambitiøst træk, men det kunne være spændende.

    Zero Cool21-03-16 09:20

  • ★★★★0

    Casino Royale 9/10
    Quantum of Solace 2/10
    Skyfall 5/10
    Spectre 5/10

    Skift nu instruktør for helvede og ansæt en manuskriptforfatter.

    Bruce21-03-16 09:22

  • ★★★★★★0

    Du kan sagtens fjerne Jane Bond, samt de unikke problemer der opstår i forbindelse med at lave figuren om til en kvinde og mit svar mht. instruktør ville stadig være det samme, selvfølgelig stadig forudsat, at historien er sat under den kolde krig.

    Uanset kønnet, kunne man starte med en Bond der er yngre end Craig var da han startede, altså omkring de 30. Sæt den første mission omkring da muren bliver rejst i Berlin og tage den derfra. Så har man potentielt 10-15 år med den samme skuespiller, hvilket giver mulighed for at se hvordan verden forandrede sig fra omkring 1960 til 1975 eller længere frem. En Bond der ældes i takt med at serien bevæger sig fremad og må forholde sig til de forandringer der følger med, samt de ulemper der følger med at blive ældre og leve sådan en livsstil. Et ambitiøst træk, men det kunne være spændende.

    Den del kunne jeg også godt tilslutte mig. Det kunne være spændende at lade Bond foregå i et retroperspektivt lys, på den måde. Det var også mest det med at "konvertere" roller til et andet køn, som ikke på papiret lød spændende, da jeg som sagt altid, uden at jeg ved hvorfor, har fundet det virkede mere ufrivillig komisk end godt. Men måske, hvis det rent faktisk blev gjort godt.

    T. Nielsen21-03-16 09:26

  • ★★★★★0

    Et reboot som Bruno snakker om, med en Jane Bond er ikke en ide der fanger min interesse specielt.

    Paul Feig og Melissa McCarthy er game! 

    Lars!21-03-16 09:31

  • ★★★★0

    Martin Campbell kan dreje en Bond film sammen. Det er det vigtigste. Jeg tror ikke så meget mere på det nødvendigvis skal være en big shot instruktør.

    Jane Bond har overhovedet ikke min interesse. Jeg gad derimod godt se en Bond, der ikke skal forelskes, faktisk en uden særlig mange følelser. 

    Babo21-03-16 10:26

  • ★★★★0

    Det var da et voldsomt dyk til Skyfall Flemming. Kunne du ikke lide den første gang?

    Babo21-03-16 10:29

  • ★★0

    Det var da et voldsomt dyk til Skyfall Flemming. Kunne du ikke lide den første gang?

    Han har det nok ligesom dig med effekter, så for ham ser CGI-effekterne i 'Skyfall' allerede nu daterede og kunstige ud. ;-)

    Så vidt jeg husker, er det fordi han synes der er for mange plothuller i 'Skyfall'.

    BN21-03-16 10:38

  • ★★★★★★0

    Jeg husker at Bruce har haft kritik af Skyfall altid, så for mig ikke overraskende.

    Jeg gad derimod godt se en Bond, der ikke skal forelskes, faktisk en uden særlig mange følelser. 

    Dem har der da været en hel del af:-)

    T. Nielsen21-03-16 10:58

  • ★★★★★★0

    Hvis man vælger den kolde krig som udgangspunktet, er det jo samtidig en chance for at lade Bond være tættere på bogudgaven, end hvad vi tidligere har set. Det vil selvfølgelig betyde, at en stor del af de ting, som de fleste forbinder med James Bond, vil forsvinde. Eksempelvis Aston Martin, Walther PPK og til en vis grad Q.

    Zero Cool21-03-16 11:16

  • ★★★★★★0

    Og Spectre bliver til Smarsh i stedet:-)

    T. Nielsen21-03-16 11:21

  • ★★★★★1

    Hvis filmen skal foregå under den kolde krig, som jeg håber på - Tomas Alfredson.

    Det ville være fantastisk! I det hele taget er jeg vild med idéen om at flytte Bond tilbage til den kolde krig, men jeg tvivler bare på at filmstudiet ser det som en god idé. I det hele taget er periodespecifikke film dyrere at lave, og så forpligter de sig vel også til at de næste par Bond-film foregår i samme periode, da de næppe vil have samme Bond-skuespiller i to forskellige tidsperioder. Jeg tror ikke at de ønsker at låse sig fast på sådan noget, selvom at jeg gerne så det.

    Kruse21-03-16 11:42

  • ★★★★0

    Åh, jeg er godt ikke ikke vild med den ide. Jeg så gerne de lavede den i moderne rammer med håndfast old school action og altså elementer af den gamle skole plotmæssigt. 

    Babo21-03-16 11:47

  • ★★★★★★0

    Jeg gad godt se et Bond reboot der begyndte i tiden under den kolde krig, måske slut 50'erne eller start 60'erne. Det kunne være fantastisk. Jeg tror dog ikke det sker.

    T. Nielsen21-03-16 11:50

  • ★★★0

    ... og så forpligter de sig vel også til at de næste par Bond-film foregår i samme periode, da de næppe vil have samme Bond-skuespiller i to forskellige tidsperioder. Jeg tror ikke at de ønsker at låse sig fast på sådan noget, selvom at jeg gerne så det.

    Tidsmaskiner!

    En hemmelig agent, der rejser tilbage i tiden - det er ALDRIG set før!

    Og så en bad guy, der også kan det der med tidsrejser!. En ond doktor, måske?

    HonoDelLoce21-03-16 11:52

  • ★★★★★2

    Det ville være fantastisk! I det hele taget er jeg vild med idéen om at flytte Bond tilbage til den kolde krig, men jeg tvivler bare på at filmstudiet ser det som en god idé.

    En anden ting som desværre er meget tydelig i nutidens 007 film, er deres store fokus på "reklamer" fra store firmaer. tror ikke de vil ha lyst til og lave 007 uden de her store reklamesøjler for nye produkter, jeg tænker det er alt for stor en penge maskine til de vil turde og cutte den del væk i dag.

    Elwood21-03-16 11:54

  • ★★★★★★0

    Elwood, ja, det taler desværre nok imod et reboot under den kolde krig. Jeg synes dog at skurkene fungerer langt bedre i Bond, når verden er lidt mere sort/hvid, som den var dengang.

    Zero Cool21-03-16 13:24

  • ★★★★★0

    Det ville være fantastisk! I det hele taget er jeg vild med idéen om at flytte Bond tilbage til den kolde krig, men jeg tvivler bare på at filmstudiet ser det som en god idé.

    En anden ting som desværre er meget tydelig i nutidens 007 film, er deres store fokus på "reklamer" fra store firmaer. tror ikke de vil ha lyst til og lave 007 uden de her store reklamesøjler for nye produkter, jeg tænker det er alt for stor en penge maskine til de vil turde og cutte den del væk i dag.

    Rigtig god pointe.

    Kruse21-03-16 13:59

  • ★★★★★0

    McG ville lave den for vildeste Bond-film!

    David Lund21-03-16 18:01

  • ★★★★★★0

    Vin Diesel som Bond!

    Zero Cool21-03-16 18:18

  • 0

    Nymphomaniac (biografudgaven)

    Lars von Trier er en sjov fyr der laver sjove film, og han formår altid at skabe en masse opmærksomhed omkring disse og sig selv. Kvaliteten af hans film er altid til debat, men en ting er sikkert, interessante er de. På de punkter skiller Nymphomaniac sig ikke specielt ud. Den er så Trier-esque, som en film kan blive det. Den depressive kvindelige hovedperson, kapitelopdelingen, det konstant søgende og shaky kamera, jump cuts og så en god portion explicite scener. 

    Nymphomaniac starter rigtig godt. Faktisk så godt, at da jeg var færdig med Vol. 1, sad jeg med følelsen at være vidne til et mesterværk.

    Stacy Martin og Shia Lebeouf spiller ganske enkelt forrygende (ja, dén Shia Lebeouf!). Trier har skabt nogle helt eminente scener, hvor man undervejs, griner, græder og krummer sine tæer. Specielt én scene, hvor Uma Thurman spiller en forladt kvinde på sammenbrudets rand, er intet mindre end fantastisk.

    Da vol.1 sluttede, var det straks i med skiven til vol. 2, for dette mesterværk måtte ses færdigt. Og lad mig bare, fra nu af, stoppe med at omtale Nymphomaniac som et mesterværk. Det er den desværre ikke. For lige så interessant, sjov og spændende del 1 var, lige så flad og intetsigende er del 2.

    Hvor jeg under del 1, sad med fornemmelsen af at være i "sikre hænder", hos en kompentent filmskaber, så føles del 2, helt modsat, fuldstændig ligegyldig og pubertær. Og som set før, så fejler Trier nå vi når slutningen. Den var sgu ret tam. Øv, øv..

    Nå, men alt i alt en udemærket film, men langt fra den bedste fra Triers hånd. 

    Fubar21-03-16 22:32

  • ★★★★★★0

    Jeg er nok lidt mere begejstret for Vol. 2 end dig, Fubar. Men helt enig. Vol. 2 er ikke på niveau med Vol. 1, og slutningen er sådan lidt meh...

    Guldager22-03-16 08:11

  • 0

    Skelo, hvilken udgave har du set?
    Og ja, "mehh" er nok en meget god betegnelse for slutningen. Som skrevet, er det desværre et lidt tilbagevendende problem for den kære Trier. 

    Fubar22-03-16 15:27

  • ★★★★★★0

    Har kun set biografudgaven, da den kom i biffen. Men jeg kan måske ikke helt genkende det med, at slutninger er et problem for Trier. Kan du ikke prøve at give nogle eksempler, hvor du også synes, det går galt for ham? Det skal lige siges, at jeg har set alle hans film, men kan ikke huske dem alle i detaljer.

    Hvis jeg skulle sætte flere ord på "meh" i forhold til Nymphomaniacs slutning, vil det nok være ord som overflødig og letkøbt.

    Guldager22-03-16 15:44

  • 0

    det med slutningerne var måske en lidt overdrevet påstand, men Breaking the Waves var en fantastisk film indtil slutningen. Antichrist som er den af hans film der står klarest i min erindring, havde også en mærkelig og uforløsende slutning. Dear Wndy, som jo naturligvis er instrueret af Thomas Winterberg (og derfor skal Trier ikke have hele skylden), var godt nok også en "doven" omgang manuskriptskrivning, specielt hvad angår slutningen. Man fristes jo næsten til at tro at Trier bevidst skrev en dårlig film til Winterberg, i ren og skær misundelse, og for at "smadre" dennne unge mands karriere.

    Fubar22-03-16 16:37

  • ★★★★★★0

    Et par kommentarer til de sidste to dages film

    ----
    Først tre stk. Ken Loach-film:

    • Ladybird, Ladybird, 6/10
    • Sweet Sixteen, 6/10
    • Ae Fond Kiss..., 8/10

    Jeg har nu set 6 Ken Loach-film, og jeg er ikke sådan udpræget fan. Alle filmen - med undtagelse The Wind That Shakes The Barley - er udpræget socialrealistiske. I Ladybird, Ladybird bliver det alt for ensformigt med tristessen, og i Sweet Sixteen er det også en kende for trivielt. Ae Fond Kiss...tager dog en lidt anden vej, og kulturmødet med den katolskopdragede pige og den muslimskfødte mand er velspillet og velfortalt.

    Jeg har set to rigtig gode Ken Loach-film(Ae Fond Kiss...og Kes) og 4 middelmådige.

    ----

    Så er der et par film med Saoirse Ronan:

    • How I Live Now, 6/10
    • The Way Back, 6/10
    • Byzantium, 7/10
    • City of Ember, 7/10

    Saoirse Ronan er hamrende dygtig, og der er ingen tvivl om, at hun bliver meget stor. Hun har dog mellem Atonement og Brooklyn spillet med i en masse mindre profilerede film. De fleste af dem er præget af eventyr. How I Live Now er en apokalyptisk kærlighedshistorie. Byzantium er en vampyrhistorie, mens City of Ember er fullblown sci-fi/fantasy. The Way Back er survivaldrama.

    The Way Back føles som en film, der kunne være meget bedre. 6/10 er ikke dårligt, for den er velspillet hele vejen rundt, men der er en del tabt potentiale. I How I Live Now er det for mange ugennemtænkte elementer til, at den kan være mere end ok, men ideen og skuespillet er godt.

    Byzantium er en mor/datter-vampyrfilm, og den fungerer ganske fint. City of Ember ganske enkel bare underholdende.

    ----

    Selma, 7/10
    Selma er også et eksempel på tabt potentiale, selvom den overordnet set er god. Men den bliver lidt for lang i det, lidt for udramatisk,

    ----

    Robot & Frank, 9/10
    En lille film om venskab, der på alle måder bare er veludført.

    Guldager22-03-16 20:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen