Hør den officielle James Bond-sang til "No Time to Die"

Billie Eilish både synger og har skrevet sangen.

Sangen til den kommende Bond-film "No Time to Die" er nu blevet officielt udsendt og kan høres herunder.

Bag sangen står 18-årige Billie Eilish, som udover at fremføre den også har skrevet den sammen med sin bror og samarbejdspartner Finneas O'Connell.

Se også: Bedste James Bond-sang?

"No Time to Die" er den 25. James Bond-film og den sidste med Daniel Craig i rollen som agenten med licens til at dræbe. Den udkommer i de danske biografer 2. april.

Kommentarer

Hør den officielle James Bond-sang til "No Time to Die"

  • 0

    Fedt nummer 

    PatrickJane14-02-20 14:30

  • 0

    Hun er godt nok træls. Havde aldrig hørt hende før Oscar showet. Kedelig fortolkning af Beatles. Og den her holdte jeg ud i et minut. 

    Men okay, jeg er også en mand på 37, jeg er vist udenfor hendes målgruppe :-)

    Nagash14-02-20 16:40

  • ★★★★★★0

    Hun er så ret lækker, på sådan en trashet måde...

    davenport14-02-20 17:10

  • 0

    Jeg synes det er en af de bedre vi har fået i lang tid. Den skal dog mest af alt stå som en så akkompagnering til filmen og i mindre grad som et selvstændigt værk. 

    Whispering Horse14-02-20 17:37

  • ★★★0

    Jeg er ret begejstret for nummeret. Hele den snigende opbygning frem til et energifyldt klimaks rammer plet i mit Bond-hjerte, uden at sangen er så skiveskåret som andre titelnumre. Eilish bliver sgu ved med at imponere mig.

    Dolphinfriendly14-02-20 18:44

  • ★★★★★★0

    mmmm...Klimaks...

    davenport14-02-20 18:53

  • ★★★★1

    Den slår ihvertfald Jack White og Sam Smiths numre.

    Bruce14-02-20 18:54

  • ★★★★★★0

    Den slår ihvertfald Jack White og Sam Smiths numre.

    Ja og Madonnas!

    T. Nielsen14-02-20 19:09

  • ★★★1

    Den slår ihvertfald Jack White og Sam Smiths numre.

    Ja og Madonnas!

    Jep, til jer begge - det er virkelig sløve bond sange, de 3 i nævner. 

    Eilishs' er ikke ringe, den er stærk og lækkert sunget og jeg tror den vil fungere godt i selskab med filmen, om end den i sig selv ikke er et egentligt stort Bond Hit.

    Gormanden14-02-20 20:24

  • ★★★★★★0

    Har hørt den et par gange mere og den er bestemt blevet bedre. En skriver tidligere at den ikke er så skiveskåret som andre. Det synes jeg er noget vrøvl. Den er lige nok lige så meget, eller lidt skiveskåret som flere af de andre i deres samtid. Men den har noget Bond over sig, som også flere af de bedste titelsange har. 

    T. Nielsen14-02-20 21:22

  • ★★★0

    Har hørt den et par gange mere og den er bestemt blevet bedre. En skriver tidligere at den ikke er så skiveskåret som andre. Det synes jeg er noget vrøvl. Den er lige nok lige så meget, eller lidt skiveskåret som flere af de andre i deres samtid. Men den har noget Bond over sig, som også flere af de bedste titelsange har. 

    Så du mener ikke, at Eilishs enormt stille og dog tunge sang – med et vaskeægte Bond-klimaks – er mindre stiveskåret end de flere af andre titlenumre, men at de i højere grad er et produkt af deres samtid?

    Jeg er enig i, at Bond-sagene indimellem trækker på samtiden. Af dem, har jeg selv flere favoritter som “The Living Daylights”, “A View to a Kill” og “Live and Let Die”. Men jeg synes ofte, at der er en helt klassisk (“skiveskåret”) form, som Eilish efter min mening delvist bryder med her. Med “skiveskårede” tænker jeg blandt andet på temaerne fra “License to Kill”, “Skyfall”, “Spectra” og “Golden Eye”. Ikke at de er dårlige, flere af dem er klassikere, men de prøver efter min mening ikke et anderledes take, modsat det, som “Goldfinger” nok lagde lidt skole til.

    Dolphinfriendly14-02-20 22:26

  • ★★★★★★0

    Næ, den er blot mere stille. Den har faktisk en hel del af netop de klassiske dyder. De mindst klassiske er faktisk et par af de svageste, som f.eks Madonna. 

    T. Nielsen14-02-20 22:30

  • ★★★1

    Næ, den er blot mere stille. Den har faktisk en hel del af netop de klassiske dyder. De mindst klassiske er faktisk et par af de svageste, som f.eks Madonna. 

    Den er også rædselsfuld. :) 

    Jeg mener nu heller ikke nødvendigvis at det er en dårlig ting, at temaet er klassisk eller skiveskåret – selvom ordet i sig selv kan lyde negativt. Og ja, Eilish-nummeret har bestemt Bond-dyder, absolut. Jeg synes dog, at hun (og brormand) gentænker de dyder på en anderledes mørk, rå og introvert måde, uden at det fremstår radikalt anderledes på overfladen. Det ligger lige under og summer, uden at det føles glamourøst på samme måde som de klassiske temaer – efter min mening.

    Dolphinfriendly14-02-20 22:43

  • ★★★★★★0

    Den er også rædselsfuld. :) 

    Jeg ser nu heller ikke nødvendigvis at det er en dårlig ting, at temaet er klassisk eller skiveskåret – selvom ordet i sig selv kan lyde negativt. Og ja, Eilish-nummeret har bestemt Bond-dyder, absolut. Jeg synes dog, at hun (og brormand) gentænker de dyder på en anderledes mørk, rå og introvert måde, uden at det fremstår radikalt anderledes på overfladen. 

    Den er bestemt mere inderlig og giver næsten en tanken, at filmen må være en tragedie. Men des mere jeg har hørt den, des mere lyder den vitterligt Bond’ish på mig (på en god måde, så har smidt en 10’er efter den til min personlige Bond favoritter:) 

    Skulle jeg påstå den var “anderledes”, så er det at den aldrig rigtigt melodramatisk letter, på godt og ondt, i samme grad som man (jeg!) ville forvente mig af den pga den tradition den træder ind i. Den letter dog så alligevel lidt.

    T. Nielsen14-02-20 22:43

  • ★★★★★★1

    Du får lige et like for at skrive at Madonnas var rædselsfuld:)

    T. Nielsen14-02-20 22:45

  • ★★★0

    Ja, melodramatik (eller manglen på) er nok det rette ord på dér, hvor jeg synes det for alvor adskiller sig. Der er et eller andet undertrykt aggressivt, som føles anderledes, der nemlig “letter” mod slutningen – der både lyder som klassisk Bond, men alligevel er rasende mørkt og noget “andet”.

    Dolphinfriendly14-02-20 23:02

  • ★★★1

    Du får lige et like for at skrive at Madonnas var rædselsfuld:)

    Haha det er nærmest umuligt at blive uenig om netop det nummer sucks balls!

    Dolphinfriendly14-02-20 22:54

  • ★★★★★★0

    Ja, melodramatik (eller manglen på) er nok det rette ord på dér, hvor jeg synes det for alvor adskiller sig. Der er et eller andet undertrykt aggressivt, som føles anderledes, der nemlig “letter” mod slutningen – der både lyder som klassisk Bond og alligevel er rasende mørkt og noget “andet”.

    Det er helt sikkert også et af de mere tungsindige/mørke og alvorsfulde sange serien har haft. Jeg synes Skyfall havde lidt samme tendens, at den forekom mere alvorlig end man måske opfatter selve Bond’s kulørte eventyr for at være. Det anser jeg så ligger lidt i tiden, hvor man også (i momenter) har forsøgt at gøre karakteren mere tragisk bundet. Men Goldfinger, Live And Let Die, For Your Eyes Only, A View To A Kill, You Know My Name er alle (gode) Bond sange, der har lydt Bond’ish, men ikke lagt sig for tæt op ad, ja Goldfinger skabelonen (så at sige). 

    T. Nielsen14-02-20 23:05

  • ★★★★★★0

    Når du i øvrigt nævner Gladys Knight’s License To Kill, så er det vel tæt på at kunne kaldes det mest Bond’ishske Bond nummer?

    T. Nielsen14-02-20 23:08

  • ★★★0

    Når du i øvrigt nævner Gladys Knight’s License To Kill, så er det vel tæt på at kunne kaldes det mest Bond’ishske Bond nummer?

    “License to Kill” er ananas i egen juice ud i Bond-tema-regi. :) Hvilket på sin vis er lidt øjnefaldende, skal logikken ud i at temaet afspejler den måde Bond er i den pågældende titel følges, nu Daltons Bond langt fra er klassisk, som hævngerrig psykopat, og LtK dengang var en ekstremt voldsom 007-film.

    Dolphinfriendly14-02-20 23:24

  • ★★★★★★0

    “License to Kill” er ananas i egen juice ud i Bond-tema-regi. :) Hvilket på sin vis er lidt øjnefaldende, skal logikken ud i at temaet afspejler den måde Bond er i den pågældende titel følges, nu Daltons Bond langt fra er klassisk, som hævngerrig psykopat, og LtK dengang var en ekstremt voldsom 007-film.

    Ja filmen skilte sig en del ud dengang, hvor den også netop blev beskyldt for ikke at have ret meget med Bond at gøre mere, at den manglede Bond charmen og at Bond nu blot var en ordinær og voldelig actionhelt i en film der var mere beslægtet med f.eks Die Hard:) Så ja, det er lidt ironisk at titelsangen så lyder mere som Bond end nogensinde før. Det har du meget ret i.

    T. Nielsen14-02-20 23:31

  • 0

    Nice Bond nummer

    the-new-meister15-02-20 00:29

  • ★★★★★0

    Nu har jeg hørt Billie Eilish "No Times To Die" igennem fire gange, og jeg er nu blevet enig med mig selv i, at jeg synes, det er et rigtigt fedt nummer.

    Da jeg hørte den første gang, var jeg noget skuffet med tanke på, hvor kreative melodier og lydflader som Eilish og Finneas plejer at præsentere i form af deres egne sange.

    Men jo flere gange jeg lyttede til "No Time To Die", begyndte jeg også at kunne høre de forskellige nuancer og kreative fingeraftryk i form af de umiddelbart små men alligevel effektivt følelsesmæssige stemningsskift i melodien og dens overordnede udtryk, hvilket de desuden får integreret i fornemt samspil med de klassiske Bond-strofer i baggrunden.

    Det giver Bond-sangen et mere dystert og mininalistisk præg end man er vant til men uden at gå på kompromis med, at der stadig er en storladen actionfilm, man skal til at se. Det har søskende-parret Eilish sgu gjort godt og Daniel Craig kunne derfor ikke have ønsket sig en mere smuk afsked på sin tid som James Bond.

    NightHawk15-02-20 16:57

  • ★★★★★0

    Høre den når jeg ser filmen vil prøve at ha det som førstegangs oplevelse i biografen. 

    Finneas, jeg ikke lade med at tænke, hvor er Perry? Selv om Finnias staves anderledes.

    Elwood15-02-20 18:15

  • ★★★★★★0

    Har efterhånden hørt det en del gange og må sige, at jeg er blevet tiltagende glad for det. Det er sgu et godt nummer. Ikke nødvendigvis min favorit blandt Bond sange, men det behøver det jo heller ikke altid være, for stadig at være pissegodt. 

    Jeg synes den unge sangers stemme er vildt fed. Hendes blanding af det erotisk kælne, det sårbare, skrøbelige og lidt uskyldige tilsat noget mørkt, tungt og urovækkende er så fornemt. Samtidig med vækker det fede Bond billeder i hjernen på mig, hvilket kun gør numret endnu bedre og også lykkes med det en god Bond sang skal. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ofte sværmer til det mere bombastiske og opulente. Men det er her er bare lækkert! Jeg er fan!

    T. Nielsen18-02-20 20:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen