Den komplette liste kommer. Det kan dog godt være der går et par dage.
Moovys top 50 film fra 90'erne... The Countdown
- ★★★0
Steffan Rasmussen20-06-20 19:38
- ★0
Min Liste:
25. Babe
24. Princess Mononoke
23. Pleasantville
22. Dazed and Confused
21. Election
20. JFK
19. Toy Story 2
18. The Matrix
17. Chungking Express
16. The Crying Game
15. One False Move
14. Close-Up
13. Funny Games
12. Saving Private Ryan
11. Three Colors: Red
10. Malcolm X
9. Benny's Video
8. Being John Malkovich
7. The Double Life of Véronique
6. Hoop Dreams
5. Fargo
4. Magnolia
3. Se7en
2. Goodfellas
1. Schindler's List
Så min top 7 er med og ellers er der kun 4 andre film med. Jeg ville egentlig have stemt for hele samlingen af Three Colors, hvis jeg kunne, da jeg ser dem som en helhed med forskellige afsnit.
Whispering Horse20-06-20 19:48
- ★★★★0
Min top 25: dem der ikke kom på listen markerer jeg med fed. Hvilket er 5 stks.
- The Thin Red Line
- Heat
- Se7en
- The Matrix
- Fight Club
- Pulp Fiction
- American Beauty
- L.A. Confidential
- T2
- The Big Lebowski
- Goodfellas
- The Sixth Sense
- Magnolia
- Mononoke
- Léon
- 12 Monkeys
- The Lion King
- Gattaca
- Boogie Nights
- Fargo
- The Insider
- JFK
- The Addiction
- Starship Troopers
- Bram Stokers Dracula
- ★★★★★★0
- Fear and Loathing in Las Vegas
- The Big Lebowski
- Heavenly Creatures
- Life Is Beautiful
- Schindler's List
- The Piano
- The Beauty and the Beast
- American History X
- Trainspotting
- Magnolia
- The Sweet Hereafter
- Fargo
- Leaving Las Vegas
- The Last of the Mohicans
- Boyz 'n the Hood
- Princess Mononoke
- The Joy Luck Club
- Casino
- 12 Monkeys
- Farewell, My Concubine
- Man on the Moon
- Black Cat, White Cat
- Terminator 2: Judgment Day
- Eternity and a Day
- Happiness
Lige omkring halvdelen kom med
- ★★★★0
- Goodfellas
- The Matrix
- Saving Private Ryan
- The Talented Mr. Ripley
- Casino
- The Big Lebowski
- Jurassic Park
- Titanic
- Terminator 2: Judgment Day
- The Silence of the Lambs
- The Shawshank Redemption
- Forrest Gump
- Deep Impact
- Good Will Hunting
- Dazed and Confused
- Schindler's List
- Contact
- Chasing Amy
- Before Sunrise
- The Sixth Sense
- Rounders
- Carlito's Way
- True Lies
- Heat
- Quiz Show
chandler7520-06-20 20:08
- ★★★★0
Det er næsten modigt Rasmus. Deep Impact? :)
Var der ikke andre der havde Verhoeven med? Ham, der mere eller mindre formede blockbusters i 90’erne.
- ★★★★★0
Det er næsten modigt Rasmus. Deep Impact? :)
Var der ikke andre der havde Verhoeven med? Ham, der mere eller mindre formede blockbusters i 90’erne.
Jeg havde også “Starship Troopers” med. Jeg smider min liste lidt senere.
Er der nogen nem måde at hive ens liste ud af IMDb eller skal jeg gøre der manuelt?
- ★★★★0
Jeg havde også “Starship Troopers” med. Jeg smider min liste lidt senere.
Er der nogen nem måde at hive ens liste ud af IMDb eller skal jeg gøre der manuelt?
Jeg tror, man må gøre det med copy-paste...
chandler7520-06-20 20:33
- ★★★★1
Det er næsten modigt Rasmus. Deep Impact? :)
En af de bedste katastrofefilm, der modsat "Armageddon", der kom ud næsten præcis samtidig, tager sig selv alvorligt. Den indeholder alle elementerne fra genren og benytter dem på effektiv vis. Det er i min bog en "lille" Titanic :)
chandler7520-06-20 20:35
- 0
Jeg har også Deep Impact med på min liste, og har altid godt kunne lide den. :)
- Mononoke-hime
- The Thin Red Line
- Terminator 2: Judgment Day
- The Matrix
- Se7en
- The Last of the Mohicans
- Contact
- Kokaku Kidotai
- Leon
- The Lion King
- Good Will Hunting
- Braveheart
- Deep Impact
- Jurassic Park
- Forrest Gump
- The Iron Giant
- Mimi wo sumaseba
- The Sixth Sense
- The Rock
- Kurenai no buta
- Toy Story 2
- Dances with Wolves
- Beauty and the Beast
- Schindler's List
- Dark City
- ★★★★★0
- Fight Club
- Se7en
- The Matrix
- The Big Lebowski
- 12 Monkeys
- The Lion King
- Boogie Nights
- Pulp Fiction
- American History X
- Starship Troopers
- Hoop Dreams
- Ed Wood
- Perfect Blue
- Fucking Åmål
- The Silence of the Lambs
- Toy Story 2
- Fargo
- Heat
- Schindler’s List
- The Thin Red Line
- Reservoir Dogs
- Trainspotting
- Edward Scissorhands
- Princess Mononoke
- Twin Peaks: Fire Walk with Me
- ★★★★0
En af de bedste katastrofefilm, der modsat "Armageddon", der kom ud næsten præcis samtidig, tager sig selv alvorligt. Den indeholder alle elementerne fra genren og benytter dem på effektiv vis. Det er i min bog en "lille" Titanic :)
Hehe, har kun set den ene gang for mange år siden tror jeg.
- ★★★★★★0
En af de bedste katastrofefilm, der modsat "Armageddon", der kom ud næsten præcis samtidig, tager sig selv alvorligt. Den indeholder alle elementerne fra genren og benytter dem på effektiv vis. Det er i min bog en "lille" Titanic :)
Jeg kan også ret godt lide den og den er klart bedre end Armageddon.
- ★★★★★★0
2. Terminator 2: Judgment Day (697 point)
- IMDb
- Trailer
- Åkepool 1. Plads -> 100 point
- Wayne 2. Plads -> 85 point
- Neranders 3. Plads -> 70 point
- Popeye 3. Plads -> 70 point
- Riqon 3. Plads -> 70 point
- Weird_J 3. Plads -> 70 point
- T. Nielsen 5. Plads -> 55 point
- HonoDelLoce 6. Plads -> 50 point
- Babo 9. Plads -> 38 point
- Movie1000 9. Plads -> 38 point
- Rasmus Drews 9. Plads -> 38 point
- Herrguth 18. Plads -> 10 point
- Guldager 23. Plads -> 3 point
Heat er min nr 1 i 90’erne - men T2 kunne sagtens have taget den i min bog. En film som var bedre end dens forgænger og som introducerede en maskine som var “umulig” at destruere.
Actionthriller med gyserelement - alle efterfølgere mangler den magi den besidder.
- ★★★★★★0
1. Se7en (745 point)
- IMDb
- Trailer
- Kruse 2. Plads -> 85 point
- Mikkel Abel 2. Plads -> 85 point
- T. Nielsen 2. Plads -> 85 point
- Babo 3. Plads -> 70 point
- MadMartigan 3. Plads -> 70 point
- Whispering Horse 3. Plads -> 70 point
- Åkepool 3. Plads -> 70 point
- HonoDelLoce 4. Plads -> 60 point
- Neranders 5. Plads -> 55 point
- Popeye 8. Plads -> 42 point
- Riqon 11. Plads -> 30 point
- Wayne 13. Plads -> 23 point
Ingen havde den som etter - altså nødvendighedens kompromis.
Men også en fin film, helt bestemt.
- ★★★★0
Det var svært at vinke farvel til nogle titler til den endelige liste, men her var nogle af dem:
Malcolm X, Naked, Being John Malkovich, Lone Star, Dark City,
- ★★★★★★0
- Fear and Loathing in Las Vegas
- The Big Lebowski
- Heavenly Creatures
- Life Is Beautiful
- Schindler's List
- The Piano
- The Beauty and the Beast
- American History X
- Trainspotting
- Magnolia
- The Sweet Hereafter
- Fargo
- Leaving Las Vegas
- The Last of the Mohicans
- Boyz 'n the Hood
- Princess Mononoke
- The Joy Luck Club
- Casino
- 12 Monkeys
- Farewell, My Concubine
- Man on the Moon
- Black Cat, White Cat
- Terminator 2: Judgment Day
- Eternity and a Day
- Happiness
Lige omkring halvdelen kom med
Fedt du har Black Cat, White Cat med - den er også på min liste...
- ★★★★★★0
Min liste:
25. The Virgin Suicides
24. Insomnia
23. Schindler's List
22. American Beauty
21. Trainspotting
20. Cop Land
19. Unforgiven
18. Stalingrad
17. The Usual Suspects
16. Lola rennt
15. Fight Club
14. The Nightmare Before Christmas
13. L.A. Confidential
12. Chasing Amy
11. Kôkaku Kidôtai
10. La haine
09. Ed Wood
08. Dead Man
07. Kids
06. Fucking Åmål
05. Office Space
04. Batman: Mask of the Phantasm
03. Clerks
02. Fear and Loathing in Las Vegas
01. The Big LebowskiJeg er ikke specielt overrasket over, at film som Mask of the Phantasm, Office Space, Fucking Åmål og Insomnia ikke kom med, men jeg er dog overrasket over, at Lola Rennt, Stalingrad og Kids ikke så dagens lys.
Nå ja, så havde jeg slet ikke en film i top 4, og jeg synes ellers at min liste er forholdsvis mainstream i denne omgang, hvor der var flere afstikkere i 80'er-afstemningen.
Lola Rennt er en fin film og gav vel Franka Potente Bourne jobbet.
- ★★★★★★0
- Goodfellas
- The Matrix
- Saving Private Ryan
- The Talented Mr. Ripley
- Casino
- The Big Lebowski
- Jurassic Park
- Titanic
- Terminator 2: Judgment Day
- The Silence of the Lambs
- The Shawshank Redemption
- Forrest Gump
- Deep Impact
- Good Will Hunting
- Dazed and Confused
- Schindler's List
- Contact
- Chasing Amy
- Before Sunrise
- The Sixth Sense
- Rounders
- Carlito's Way
- True Lies
- Heat
- Quiz Show
True Lies er god fun - den ryger i bunken til endnu et respin :-)
- ★★★★★★0
Min liste
- Heat
- Terminator 2: Judgment Day
- The Matrix
- Pulp Fiction
- The Silence of the Lambs
- Léon
- The Quick and the Dead
- Titanic
- Dumb and Dumber
- Braveheart
- The Big Lebowski
- Crna macka, beli macor/White Cat, Black Cat
- Se7en
- Lock, Stock and Two Smoking Barrels
- In the Name of the Father
- Total Recall
- Home Alone
- Point Break
- Jurassic Park
- Dances with Wolves
- The Long Kiss Goodnight
- Armageddon
- Face/Off
- Basic Instinct
- Toy Story
Sluttede med 11 ud af 25 på Moovys liste over 90'erne - og med et Åkepooltal på 0.
- ★★★★★★0
Jeg glæder mig i den grad til Moovys top 50 film der ikke er på dansk eller engelsk - som næsten uundgåeligt må blive endnu mere uforudsigelig, end denne. Ihvertfald når vi taler top 10...
Damn, det bliver spændende.
- ★★★★0
Wayne, så forstår jeg pokker du haltede sådan efter :)
- ★★★★0
2 honorable mentions til listen. Breakdown og True Romance. Undrer mig ingen havde den sidstnævnte på.
- ★★★★★★0
Wayne, så forstår jeg pokker du haltede sådan efter :)
Yup - det var jo ikke en tipskupon hvor 25 rigtige var målet ;-)
- ★★★★0
Yup - det var jo ikke en tipskupon hvor 25 rigtige var målet ;-)
Nej men du kunne såmænd have været med i quizshow ‘jo færre jo bedre’ :)