God, men lige så meget spændende pga dens historiske betydning:)
Begge dele tæller ;-)
God, men lige så meget spændende pga dens historiske betydning:)
Begge dele tæller ;-)
14. Metropolis (165 point)
Akademisk film. Må tilstå den intet gør for mig rent personligt.
Akademisk film. Må tilstå den intet gør for mig rent personligt.
Hvad er en akademisk film?
Hvad er en akademisk film?
Det er noget med de tunge drenge :-)
Hvad er en akademisk film?
Det er måske bare mit eget ord for det, men at filmen på mig virker mere som led i undervisningen. Jeg hører indimellem nogen har det sådan med Citizen Kane, men personligt er jeg langt mere følelsesmæssig involveret i den sidstnævnte.
led i undervisningen
Jeg forstår stadig ikke, hvad du mener :) - den er vel ikke lavet til undervisning?
Og alle film kan bruges som led i undervisningen, det kommer an på, hvad man gerne vil undersøge.
13. Gisaengchung - Parasite (173 point)
Steffan Rasmussen17-07-20 20:57
13. Gisaengchung - Parasite (173 point)
Har set den, men har ikke haft den i betragtning. Det synes jeg ikke den er helt god nok til. Måske en top 100-150?
T. Nielsen17-07-20 21:03
13. Gisaengchung - Parasite (173 point)
Fik den for nylig genset første gang siden bio og jeg smider sgu stadig topkarakter efter den. Sidste års klart bedste film.
13. Gisaengchung - Parasite (173 point)
Skraldespandspoesi - og masser af fantasi. En film som hylder alle genrer, og som ikke kan sættes i bås.
ÅPT 15
7/25
13. Cidade de Deus - City of God (185 point)
Steffan Rasmussen18-07-20 08:21
13. Cidade de Deus - City of God (185 point)
Også en fremragende film! (Damn Wayne:)
T. Nielsen18-07-20 08:36
Også en fremragende film! (Damn Wayne:)
Ligger vi lige ? :-D
11/25 ÅPT: 6
11. La passion de Jeanne d'Arc - The Passion of Joan of Arc - Jeanne d'Arcs lidelse og død (205 point)
Steffan Rasmussen18-07-20 14:05
Top 50-26:
50. Stalker
49. Serbuan maut
48. No Man's Land
47. Trois couleurs: Bleu
46. Tonari no Totoro
45. Au hasard Balthazar
44. Shichinin no samurai
43. 37°2 le matin
42. Tenkû no shiro Rapyuta
41. Mihai Viteazul
40. La vie d'Adèle
39. Män som hatar kvinnor
38. Saul fia
37. Apocalypto
36. Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte
35. Flåklypa Grand Prix
34. Ying xiong
33. Caché
32. Zerkalo
31. Beoning
30. Akira
29. Salinui chueok
28. Fucking Åmål
27. L'armée des ombres
26. Das Leben der Anderen
25. Roma
24. 8½
23. Mononoke-hime
22. Fa yeung nin wah
21. Mitt liv som hund
20. Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
19. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
18. Blancanieves
17. Les quatre cents coups
16. Tôkyô monogatari
15. M - Eine Stadt sucht einen Mörder
14. Metropolis
13. Gisaengchung
12. Cidade de Deus
11. La passion de Jeanne d'Arc
Steffan Rasmussen:
Hvis man har lyst til at sætte karakter på filmene, så kopier opslaget, og sæt karakter på under de enkelte film. Genbrug gerne hele det opslaget (som ovenfor), så man bevarer overblikket.
Steffan Rasmussen18-07-20 14:14
11. La passion de Jeanne d'Arc - The Passion of Joan of Arc - Jeanne d'Arcs lidelse og død (205 point)
Jeg har det også godt med denne film. Kan se den står til en 8'er, hvilket ikke helt har været nok til at komme med.
Ligger vi lige ? :-D
Lost count:-/
T. Nielsen18-07-20 16:46
11. La passion de Jeanne d'Arc - The Passion of Joan of Arc - Jeanne d'Arcs lidelse og død (205 point)
Har den stadig stående fra MoC. Har ikke fundet tidspunktet til hvornår jeg får taget mig sammen (føler mig frisk og i humør) til at se den.
T. Nielsen18-07-20 16:48
Top 50-26:
50. Stalker
49. Serbuan maut
48. No Man's Land
47. Trois couleurs: Bleu
46. Tonari no Totoro
45. Au hasard Balthazar
44. Shichinin no samurai
43. 37°2 le matin
42. Tenkû no shiro Rapyuta
41. Mihai Viteazul
40. La vie d'Adèle
39. Män som hatar kvinnor
38. Saul fia
37. Apocalypto
36. Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte
35. Flåklypa Grand Prix
34. Ying xiong
33. Caché
32. Zerkalo
31. Beoning
30. Akira
29. Salinui chueok
28. Fucking Åmål
27. L'armée des ombres
26. Das Leben der Anderen
25. Roma
24. 8½
23. Mononoke-hime
22. Fa yeung nin wah
21. Mitt liv som hund
20. Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
19. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
18. Blancanieves
17. Les quatre cents coups
16. Tôkyô monogatari
15. M - Eine Stadt sucht einen Mörder
14. Metropolis
13. Gisaengchung
12. Cidade de Deus
11. La passion de Jeanne d'Arc
Steffan Rasmussen:
Kruse:
51. Umberto D. - 68 point
• Whispering Horse 9. Plads -> 38 point
• Rasmus Drews 11. Plads -> 30 point
52. La strada – 67 point
• Herrguth 6. Plads -> 50 point
• Rasmus Drews 15. Plads -> 17 point
53. Wo hu cang long - Crouching Tiger, Hidden Dragon - Tiger på spring, drage i skjul – 63 point
• Neranders 5. Plads -> 55 point
• Wayne 19. Plads -> 8 point
54d. À bout de soufflé – Breathless – Åndeløs – 60 point
• Whispering Horse 4. Plads -> 60 point
54d. Seppuku – Harakiri - 60 point
• Kruse 4. Plads -> 60 point
54d. Amarcord - Amarcord - mig og min familie - 60 point
• Rasmus Drews 4. Plads -> 60 point
54d. Kaze no tani no Naushika – Nausicaä of the Valley of the Wind - Nausicaä - fra vindenes dal - 60 point
• Neranders 4. Plads -> 60 point
54d. Sátántangó – 60 point
• Aranyhajú Nyárszépe 4. Plads -> 60 point
54d. Lilja 4-ever – 60 point
• Åkepool 4. Plads -> 60 point
60. Ondskan – Evil – Ondskab – 60 point
• T. Nielsen 7. Plads -> 46 point
• Herrguth 16. Plads -> 14 point
61d. Letyat zhuravli - The Cranes Are Flying - Tranerne flyver forbi – 58 point
• Guldager 7. Plads -> 46 point
• Kruse 17. Plads -> 12 point
61d. Det sjunde inseglet - The Seventh Seal - Det syvende segl – 58 point
• Aranyhajú Nyárszépe 7. Plads -> 46 point
• Guldager 17. Plads -> 12 point
63. Le samouraï - Ekspert i drab – 56 point
• Bruno 8. Plads -> 42 point
• Kruse 19. Plads -> 8 point
• Wayne 20. Plads -> 6 point
64. Crna macka, beli macor - Black Cat, White Cat - Sort kat hvid kat – 56 point
• Aranyhajú Nyárszépe 11. Plads -> 30 point
• Wayne 12. Plads -> 26 point
65d. Der Schatz im Silbersee - The Treasure of the Silver Lake - Skatten i Sølvsøen – 55 point
• T. Nielsen 5. Plads -> 55 point
65d. Per un pugno di dollari - A Fistful of Dollars - En nævefuld dollars – 55 point
• MadMartigan 5. Plads -> 55 point
65d. Persona - Persona - sonate for to – 55 point
• Mikkel Abel 5. Plads -> 55 point
68. La dolce vita - Det søde liv – 54 point
• Rasmus Drews 8. Plads -> 42 point
• Kruse 18. Plads -> 10 point
• Whispering Horse 24. Plads -> 2 point
69. Bronenosets Potemkin – Battleship Potemkin - Panserkrydseren Potemkin - 52 point
• Aranyhajú Nyárszépe 9. Plads -> 38 point
• Mikkel Abel 16. Plads -> 14 point
70d. Yôjinbô - Yojimbo – Livvagten – 50 point
• T. Nielsen 6. Plads -> 50 point
70d. Ziemia obiecana - The Promised Land - Det forjættede land – 50 point
• Aranyhajú Nyárszépe 6. Plads -> 50 point
70d. Delicatessen – 50 point
• Steffan Rasmussen 6. Plads -> 50 point
70d. La haine - Hadet - 50 point
• Bruno 6. Plads -> 50 point
70d. Kung fu – Kung Fu Hustle - 50 point
• Wayne 6. Plads -> 50 point
70d. Le scaphandre et le papillon – The Diving Bell and the Butterfly - Dykkerklokken og sommerfuglen - 50 point
• Åkepool 6. Plads -> 50 point
70d. Toki o kakeru shôjo - The Girl Who Leapt Through Time – 50 point
• Neranders 6. Plads -> 50 point
77. Capharnaüm – Capernaum – Kapernaum - 50 point
• Wayne 9. Plads -> 38 point
• Steffan Rasmussen 17. Plads -> 12 point
78d. Mon oncle - Min onkel – 46 point
• Steffan Rasmussen 7. Plads -> 46 point
78d. Suspiria - Chok House – 46 point
• Mikkel Abel 7. Plads -> 46 point
78d. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo - Christiane F. - Christiane F. - i morgen er det slut – 46 point
• Bruno 7. Plads -> 46 point
81. The Broken Circle Breakdown – 45 point
• T. Nielsen 13. Plads -> 23 point
• Steffan Rasmussen 16. Plads -> 14 point
• Guldager 19. Plads -> 8 point
82. Jodaeiye Nader az Simin - A Separation - Nader og Simin - en separation – 45 point
• Guldager 13. Plads -> 23 point
• Åkepool 19. Plads -> 8 point
• Whispering Horse 19. Plads -> 8 point
• Steffan Rasmussen 20. Plads -> 6 point
83. Sin nombre – 44 point
• Whispering Horse 10. Plads -> 34 point
• Wayne 18. Plads -> 10 point
84d. Körkarlen - The Phantom Carriage - Køresvenden – 42 point
• Aranyhajú Nyárszépe 8. Plads -> 42 point
84d. Jungfrukällan - The Virgin Spring - Jomfrukilden – 42 point
• T. Nielsen 8. Plads -> 42 point
84d. Amores perros - Love's a Bitch – 42 point
• Wayne 8. Plads -> 42 point
84d. The Passion of the Christ – 42 point
• Åkepool 8. Plads -> 42 point
84d. Flickan som lekte med elden - The Girl Who Played with Fire - Pigen der legede med ilden – 42 point
• MadMartigan 8. Plads -> 42 point
84d. Der Hauptmann - The Captain - Kaptajnen – 42 point
• Babo 8. Plads -> 42 point
90. Zimna wojna – Cold War – 42 point
• Kruse 11. Plads -> 30 point
• Babo 17. Plads -> 12 point
91. Viskningar och rop - Cries and Whispers - Hvisken og råb – 39 point
• Mikkel Abel 10. Plads -> 34 point
• Guldager 21. Plads -> 5 point
92d. Ikiru - To Live - Ikiru - At leve – 38 point
• Rasmus Drews 9. Plads -> 38 point
92d. Per qualche dollaro in più - For a Few Dollars More - Hævn for dollars – 38 point
• MadMartigan 9. Plads -> 38 point
92d. Offret - The Sacrifice - Offeret – 38 point
• Mikkel Abel 9. Plads -> 38 point
92d. Nanjing! Nanjing! - City of Life and Death – 38 point
• Guldager 9. Plads -> 38 point
92d. Lof mér að falla - Let Me Fall – Lad mig falde – 38 point
• Bruno 9. Plads -> 38 point
97. Angst essen Seele auf - Fear Eats the Soul - Angst æder sjæle op – 38 point
• Whispering Horse 12. Plads -> 26 point
• Aranyhajú Nyárszépe 17. Plads -> 12 point
98. Serbuan maut 2: Berandal - The Raid 2: Berandal - The Raid: Retaliation – 37 point
• Mikkel Abel 13. Plads -> 23 point
• Neranders 16. Plads -> 14 point
99d. Dip huet seung hung - The Killer – 36 point
• T. Nielsen 11. Plads -> 30 point
• Rasmus Drews 20. Plads -> 6 point
99d. Gwoemul – The Host 36 point
• Babo 11. Plads -> 30 point
• Mikkel Abel 20. Plads -> 6 point
Steffan Rasmussen18-07-20 21:35
10. Hotaru no haka - Grave of the Fireflies - Ildfluernes grav (212 point)
Steffan Rasmussen19-07-20 09:06
Efter at have haft seks film på listen i streg, kommer vi til en film jeg værdsætter, men som ikke fandt vej til min liste.
10. Hotaru no haka - Grave of the Fireflies - Ildfluernes grav (212 point)
Jeg var rørt til tårer under denne og en af de stærkeste film rent emotionelt jeg har set. En stor personlig favorit her.
10. Hotaru no haka - Grave of the Fireflies - Ildfluernes grav (212 point)
En film der vitterligt graver sig ind i en, med dens tragiske tema om børn og krig.
T. Nielsen19-07-20 12:17