50. Stalker
Guldager - 8/10
Steffan Rasmussen - 7/10
Herrguth - 4/10
Kruse - 9/10
Wayne - ikke set
49. Serbuan maut
Guldager - 7/10
Steffan Rasmussen - 6/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 7/10
Wayne - 7/10
48. No Man's Land
Guldager - ikke set
Steffan Rasmussen - ikke set
Herrguth - ikke set
Kruse - ikke set
Wayne - ikke set
47. Trois couleurs: Bleu
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - 8/10
Herrguth - 8/10
Kruse - 8/10
Wayne - 8/10
46. Tonari no Totoro
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - 9/10
Herrguth - 8/10
Kruse - 8/10
Wayne - 8/10
45. Au hasard Balthazar
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - ikke set
Herrguth - ikke set
Kruse - 8/10
Wayne - ikke set
44. Shichinin no samurai
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - 9/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 10/10
Wayne - 9/10
43. 37°2 le matin
Guldager - ikke set
Steffan Rasmussen - 8/10
Herrguth - ikke set
Kruse - ikke set
Wayne - 9/10
42. Tenkû no shiro Rapyuta
Guldager - 8/10
Steffan Rasmussen - 8/10
Herrguth - 9/10
Kruse - 9/10
Wayne - 8/10
41. Mihai Viteazul
Guldager - ikke set
Steffan Rasmussen - ikke set
Herrguth - ikke set
Kruse - ikke set
Wayne - ikke set
40. La vie d'Adèle
Guldager - 8/10
Steffan Rasmussen - 8/10
Herrguth - 8/10
Kruse - 9/10
Wayne - 7/10
39. Män som hatar kvinnor
Ikke set
Steffan Rasmussen - 8/10
Herrguth - 7/10
Kruse - 7/10
Wayne - 7/10
38. Saul fia
Guldager - 6/10
Steffan Rasmussen - 9/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 9/10
Wayne - 10/10
37. Apocalypto
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - 7/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 7/10
Wayne - 8/10
36. Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - 10/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 9/10
Wayne - 7/10
35. Flåklypa Grand Prix
Guldager - 8/10
Steffan Rasmussen - 9/10
Herrguth - 7/10
Kruse - ikke set
Wayne - 8/10
34. Ying xiong
Guldager - 10/10
Steffan Rasmussen - 7/10
Herrguth - ikke set
Kruse - ikke set
Wayne - 8/10
33. Caché
Guldager - 6/10
Steffan Rasmussen - 9/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 8/10
Wayne - 8/10
32. Zerkalo
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - ikke set
Herrguth - ikke set
Kruse - 9/10
Wayne - ikke set
31. Beoning
Guldager - 7/10
Steffan Rasmussen - 9/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 8/10
Wayne - ikke set
30. Akira
Guldager - 8/10
Steffan Rasmussen - 5/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 9/10
Wayne - ikke set
29. Salinui chueok
Guldager - 7/10
Steffan Rasmussen - ikke set
Herrguth - ikke set
Kruse - 8/10
Wayne - ikke set
28. Fucking Åmål
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - ikke set
Herrguth - 9/10
Kruse - 9/10
Wayne - ikke set
27. L'armée des ombres
Guldager - 9/10
Steffan Rasmussen - 8/10
Herrguth - ikke set
Kruse - 8/10
Wayne - ikke set
26. Das Leben der Anderen
Guldager - 8/10
Steffan Rasmussen - 10/10
Herrguth - 7/10
Kruse - 8/10
Wayne- 8/10
25. Roma
Guldager - 6/10
Kruse - 9/10
Steffan Rasmussen - 10/10
24. 8½
Guldager - 5/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - 8/10
23. Mononoke-hime
Guldager - 9/10
Kruse - 8/10
Steffan Rasmussen - 7/10
22. Fa yeung nin wah
Guldager - 9/10
Kruse - 9/10
Steffan Rasmussen - 9/10
21. Mitt liv som hund
Guldager - ikke set, men bliver set i morgen eller torsdag
Kruse - ikke set
Steffan Rasmussen - 10/10
20. Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
Guldager - 10/10
Kruse - 8/10
Steffan Rasmussen - 10/10
19. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
Guldager - 9/10
Kruse - 8/10
Steffan Rasmussen - 9/10
18. Blancanieves
Guldager - 10/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - 8/10
17. Les quatre cents coups
Guldager - 8/10
Kruse - 8/10
Steffan Rasmussen - 8/10
16. Tôkyô monogatari
Guldager - 5/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - ikke set
15. M - Eine Stadt sucht einen Mörder
Guldager - 9/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - 10/10
14. Metropolis
Guldager - 9/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - 8/10
13. Gisaengchung
Guldager - 8/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - 9/10
12. Cidade de Deus
Guldager - 10/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - 9/10
11. La passion de Jeanne d'Arc
Guldager - 9/10
Kruse - 10/10
Steffan Rasmussen - ikke set
10. Hotaru no haka - Grave of the Fireflies - Ildfluernes grav
Steffan Rasmussen - ikke set
Guldager - 10/10
9. Oldeuboi
Steffan Rasmussen - 8/10
Guldager - 9/10
8. Der Untergang
Steffan Rasmussen - 8/10
Guldager - 8/10
7. Sen to Chihiro no kamikakushi - Spirited Away - Chihiro og heksene
Steffan Rasmussen - 10/10
Guldager - 10/10
6. Cinema Paradiso
Steffan Rasmussen - 10/10
Guldager - 10/10
5. Das Boot
Steffan Rasmussen - 10/10
Guldager - 10/10
4. C'era una volta il West
Steffan Rasmussen - 10/10
3. Låt den rätte komma in
Steffan Rasmussen - 10/10
2. Il buono, il brutto, il cattivo
Guldager - 8/10
1. El laberinto del fauno
Steffan Rasmussen - 8/10
Steffan Rasmussen:
Åkepool tal: 9
På listen: 14 (Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte (36), Beoning (31), Das Leben der Anderen (26), Roma (25), Mitt liv som hund (21), Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (20), Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (19), M - Eine Stadt sucht einen Mörder (15), Cidade de Deus (12), Sen to Chihiro no kamikakushi (7), Nuovo Cinema Paradiso (6), Das Boot (5), C'era una volta il West (4), Låt den rätte komma in (3)).
Hvis man har lyst til at sætte karakter på filmene, så kopier opslaget, og sæt karakter på under de enkelte film. Genbrug gerne hele det opslaget (som ovenfor), så man bevarer overblikket.
Moovys top 50 film der ikke er på dansk eller engelsk ... the Countdown.
- ★★★0
Steffan Rasmussen23-07-20 15:41
- ★★★★★★0
Hvis jeg havde læst reglerne, så havde Pans nok været på en 3. plads :)
- ★★★★★★0
1. El laberinto del fauno - Pan's Labyrinth - Pans labyrint (478 point)
Det jo næsten ren shawshank redemption:) Nuvel, filmen der endte som nummer 1, var en mange holder af men ingen sætter øverst.
T. Nielsen23-07-20 16:03
- ★★★★★★0
Jeg endte med 13 på listen og der var 15 jeg ikke havde set, som var på top 50.
T. Nielsen23-07-20 16:06
- ★0
Nå så kom der en på min liste. Jeg har så heller ikke haft en siden nummer femten.
Whispering Horse23-07-20 16:06
- ★0
Forkert tråd
Whispering Horse23-07-20 16:17
- ★★★★★★0
Mon ikke vi ser FCK investere kraftigt i nye spillere, nu hvor de ikke vandt mesterskabet. Det plejer de store hold at gøre.
Hvis de vil i top 50, så jo;-P
T. Nielsen23-07-20 16:12
- ★0
Ah jeg er på mobilen, så jeg kommer lidt i de forkerte tråde med alle de reklamer :)
Whispering Horse23-07-20 16:16
- ★★★★★0
Min liste:
- The Good, the Bad and the Ugly
- The Passion of Joan of Arc
- 8½
- Harakiri
- Metropolis
- Tokyo Story
- M
- City of God
- Oldboy
- Seven Samurai
- Cold War
- Blancanieves
- Portrait of a Lady on Fire
- Spirited Away
- Parasite
- Andrei Rublev
- The Cranes Are Flying
- La Dolce Vita
- Le Samouraï
- Pather Panchali
- Deep Red
- In the Mood for Love
- The Battle of Algiers
- The White Ribbon
- Blue is the Warmest Colour
———————————————————
Markeret med fed er de film, der ikke dukkede op i Top 50.
Jeg havde 15 film film repræsenteret på den samlede liste, og 6 film på listen, som jeg ikke har set.
- ★★★★3
Ah jeg er på mobilen, så jeg kommer lidt i de forkerte tråde med alle de reklamer :)
Det kan nemt undgås!
chandler7523-07-20 21:14
- ★★★★0
Min liste:
- Oldboy
- Pans Labyrinth
- Lad den rette komme Ind
- Ung Flugt
- Memories of Murder
- Den gode, den onde og den grusomme
- Das Boot
- The Captain
- Akira
- Greve of the Fireflies
- The Host
- Parasite
- De Andres Liv
- Der Untergang
- Princesse Mononoke
- The Prophet
- Cold War
- The Secret in their Eyes
- Stalker
- Det Hvide Bånd
- Cykeltyven
- The Red Turtle
- Saul Fia
- I Saw The Devil
- Grænse
- ★★★★★0
Ingen kærlighed til The Passion of Joan of Arc, Babo? Ellers kan jeg se, at vi ville have haft mange af de samme nemlig. Jeg havde dog også haft en Bergman film på, og som en af de få, foretrækker jeg Sympathy For Mr. Vengeance fremfor Oldboy.
David Lund23-07-20 21:56
- ★★★★0
Ingen kærlighed til The Passion of Joan of Arc, Babo? Ellers kan jeg se, at vi ville have haft mange af de samme nemlig. Jeg havde dog også haft en Bergman film på, og som en af de få, foretrækker jeg Sympathy For Mr. Vengeance fremfor Oldboy.
Det er en meget stærk film The Passion.... og modsat f eks en film som Metropolis, er den mere potent i fælelsesregistret. Jeg kan godt lide film, der vrider en rundt. Jeg har kun set den en gang mener jeg, så jeg vægtede også lidt gensynsværdien, men ellers ingen indvendinger mod filmen. Mht Bergman, så var jeg tæt på at tage Stilheden med, som jeg så fornylig.
- ★★★★★★0
- Blancanieves
- Pan's Labyrinth
- Cinema Paradiso
- Grave of the Fireflies
- (Once Upon A Time in the West)
- Hero
- City of God
- The Cranes Are Flying
- Spirited Away
- City of Life and Death
- (The Good, The Bad and the Ugly)
- Spring, Summer, Fall, Winter....Spring
- Miracle in Milan
- Innocent Voices
- A Separation
- Das Boot
- The Consequences of Love
- Life Is Beautiful
- The Seventh Seal
- Marketa Lazarova
- The Broken Circle Breakdown
- Waltz With Bashir
- Cries & Whispers
- Princess Mononoke
- Au Revoir les Enfants
- The Battle of Algiers
- Napoleon
Der er 27 film på listen...de to i parentes er der, hvor jeg ville have sat dem.
OUATITW havde beholdt sin plads, men TGTBTU og Pan's Labyrinth havde byttet plads. (og sikkert nogle andre ændringer) - men TGTBTU havde kommet på 1. pladsen så :)
Der er for i øvrigt et ret stort hop fra 3. til 2. pladsen på 158 point.
- ★★★★★★0
1. El laberinto del fauno - Pan's Labyrinth - Pans labyrint (478 point)
En smuk og rørende film, som jeg desværre så sammen med en som slet ikke så dens kvaliteter. Et gensyn ville måske sende den ind på min liste - men ikke helt i toppen.
Fint nok at den vandt - selvom det måske skyldes en fejl fra flere :-)
Det er jo hele processen ved de her lister, som er det sjove.
- ★0
1. Caché
2. The 400 Blows
3. Au Hasard Balthazar
4. Breathless
5. The White Ribbon
6. Tokyo Story
7. 8½
8. M
9. Umberto D.
10. Sin Nombre
11. Benny's Video
12. Ali: Fear Eats the Soul
13. Playtime
14. Viridiana
15. Pan's Labyrinth
16. In the Mood for Love
17. Raise the Red Lantern
18. The Leopard
19. A Separation
20. Diabolique
21. Yi Yi
22. The Double Life of Véronique
23. Amélie
24. La Dolce Vita
25. The ConformistJeg har vist ni film med, efter hvad jeg kan huske der har været af film (venter på en samlet liste).
Whispering Horse23-07-20 23:19
- ★★★0
Jeg poster også min liste lidt senere. Til en start har jeg lavet lister over resultaterne. Det gør det noget nemmere at overskue og arbejde med.
IMDB: www.imdb.com/list/ls085804024/
ICM: www.icheckmovies.com/lists/moovys+top+50+-+foreign+non-english+movies/kisbye/
Jeg kan derfor også se at jeg endte på et 10-tal på den prestigefyldte Åkepool-skala.
Aranyhajú Nyárszépe24-07-20 11:44
- ★★0
Jeg poster også min liste lidt senere. Til en start har jeg lavet lister over resultaterne. Det gør det noget nemmere at overskue og arbejde med.
IMDB: www.imdb.com/list/ls085804024/
ICM: www.icheckmovies.com/lists/moovys+top+50+-+foreign+non-english+movies/kisbye/
Jeg kan derfor også se at jeg endte på et 10-tal på den prestigefyldte Åkepool-skala.
Dejlig og se du har begge Leones mesterværker på! Har altid mistænkt dig for kun at kunne lide sjældne film :)
MadMartigan24-07-20 16:05
- ★★★★★★0
Her er min top 25, plus to der var stærkt i betragtning da jeg rangerede filmene:
- Il buono, il brutto, il cattivo (1966)
- El laberinto del fauno (2006)
- No Man's Land (I) (2001)
- C'era una volta il West (1968)
- Der Schatz im Silbersee (1962)
- Yôjinbô (1961
- Ondskan (2003)
- Jungfrukällan (1960)
- Hotaru no haka (1988)
- M - Eine Stadt sucht einen Mörder (1931)
- Dip huet seung hung (1989)
- L'armée des ombres (1969)
- The Broken Circle Breakdown (2012)
- Fa yeung nin wah (2000)
- Sen to Chihiro no kamikakushi (2001)
- Le cercle rouge (1970)
- Winnetou - 1. Teil (1963)
- Nelyubov (2017)
- Nuovo Cinema Paradiso (1988)
- Tenkû no shiro Rapyuta (1986)
- The Artist (I) (2011)
- Rundskop (2011)
- Flåklypa Grand Prix (1975)
- Lat sau san taam (1992)
- Akira (1988)
La haine (1995)
L'illusionniste (2010)
T. Nielsen25-07-20 13:15
- ★★★0
Jeg havde brugt en masse tid på at skrive et indlæg med titlerne og links i samme stil som Hr. Nielsen, men hver gang jeg forsøger at trykke send, skriver siden bare "Ugyldigt indhold". Det er godt nok pisse irreterende. Så nu bliver det uden links.
Fremhævede titler er dem jeg havde med:
1. Zerkalo (1975)
2. Mihai Viteazul (1971)
3. Trois couleurs: Bleu (1993)
4. Sátántangó (1994)
5. Metropolis (1927)
6. Ziemia obiecana (1975)
7. Det sjunde inseglet (1957)
8. Körkarlen (1921)
9. Bronenosets Potemkin (1925)
10. Mies vailla menneisyyttä (2002)
11. Crna macka, beli macor (1998)
12. Topio stin omihli (1988)
13. fond de l'air est rouge (1977)
14. passion de Jeanne d'Arc (1928)
15. Aguirre, der Zorn Gottes (1972)
16. Khane-ye doust kodjast? (1987)
17. Angst essen Seele auf (1974)
18. Idi i smotri (1985)
19. Tôkyô monogatari (1953)
20. Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003)
21. Der Untergang (2004)
22. Solntse (2005)
23. Gadkie lebedi (2006)
24. Údolí vcel (1968)
25. Oldeuboi (2003)Listen i IMDb format: www.imdb.com/list/ls098943958/
Aranyhajú Nyárszépe26-07-20 22:31
- ★★★★★★0
Control V, mener jeg det er. Så kan du smække det på med links.
T. Nielsen26-07-20 22:36