33. Fa yeung nin wah - In the Mood for Love (105 point)
Moovys top 50 film fra 00'erne... The Countdown
- ★★★0
Steffan Rasmussen 8-08-20 13:32
- ★★★★★★0
33. Fa yeung nin wah - In the Mood for Love (105 point)
Den havde jeg på min ikke engelsk-dansk sproget film liste.
T. Nielsen 8-08-20 17:14
- ★★★0
32. The Departed (106 point)
Steffan Rasmussen 8-08-20 18:37
- ★★★★0
32. The Departed (106 point)
Fucking fed film og langt bedre end originalen.
“You don't smoke? What are you, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself”. :)
Så mange fede replikker.
- ★★★★★★0
32. The Departed (106 point)
Et stærkt remake, som jeg oprindeligt var mere fænget af end originalen. Dog mange år siden jeg har set nogle af dem. Men den var tæt på listen.
T. Nielsen 9-08-20 06:51
- ★★★0
31. The Pianist (108 point)
Steffan Rasmussen 9-08-20 10:51
- ★★★★0
31. The Pianist (108 point)
Rigtig god film selv om det ikke er min favorit af Polanski og så synes jeg det med at vi følger én skæbne bedre er visualiseret i Son og Saul - som jeg også foretrækker. Jeg kan også nogle gange falde lidt af på sjove accenter :)
- ★★★★★★0
31. The Pianist (108 point)
Det er det jeg siger, der er vildt mange gode film i 00'erne. Der kunne sikkert laves en top 50, hvor jeg dårligt rammer mere end 2-3 stykker. Tænker dog jeg rammer lidt flere med mine 25. Sidste jeg lige tjekkede, talte jeg da mindst 10, som jeg dog mener, må dukke op.
Jeg har dog (shame on me) aldrig fået genset denne, som jeg bilder mig ind jeg dømte lidt hårdere end nødvendigt dengang den kom frem, fordi jeg følte at emnet var ved at blive lidt udpint. Har dog rated den 8/10, kan jeg se. Så på en top 50, ville den måske være dukket op hos mig alligevel.
T. Nielsen 9-08-20 11:05
- ★★★0
30. Iron Man (115 point)
Steffan Rasmussen 9-08-20 15:37
- ★★★★★★0
30. Iron Man (115 point)
En rigtig solid og underholdende superheltefilm. På en top 50 ville den sikkert komme tæt på.
T. Nielsen 9-08-20 16:10
- ★★★★0
30. Iron Man (115 point)
Den har alle dage været en habil film. Kan godt lide rock-score og effekterne holder faktisk stadigvæk. Men jeg synes den taber pusten i anden halvdel og bliver uhyre konventionel. Bridges som skurk er ret forglemmelig og scenen hvor han får muligheden for at slå Iron Man helt ihjel, reddes Iron Man senere lidt belejligt af Potts. Men god film og set tilbage på hvad der kom efterfølgende, stikker den fint ud. Men mit hjerte og hjerne blev overrumplet af en helt anden kvalitet af en superheltefilm samme år :)
- ★★★★★★1
Men mit hjerte og hjerne blev overrumplet af en helt anden kvalitet af en superheltefilm samme år
Denne:
T. Nielsen 9-08-20 16:28
- ★★★★0
Denne:
Ingen bemærkninger nødvendige, derfor jeg ikke angav titlen :)
- ★★★★★0
Shit, vi ender med mange superheltefilm på denne liste.
- ★★★★0
Shit, vi ender med mange superheltefilm på denne liste.
Ikke flere end dramaer? :)
- ★★★★★★0
Ikke flere end dramaer? :)
Drama kan nok defineres lidt bredere tænker jeg;)
T. Nielsen 9-08-20 17:26
- ★★★★★2
Talefilm er virkelig den dominerende genre for denne liste!
- ★★★★0
30. Iron Man (115 point)
Den eneste rigtig gode superheltefilm
chandler75 9-08-20 20:04
- ★★★0
29. Inglourious Basterds (116 point)
Steffan Rasmussen 9-08-20 20:06
- ★★★★★0
Talefilm er virkelig den dominerende genre for denne liste!
Jeg tænkte farvefilm, men okay.
- ★★★★0
29. Inglourious Basterds (116 point)
Fed film. Waltz leverer en af de bedste skurke på film.
Gorla... Lomi? Say It For Me Once Please?
- ★★★★★★1
Meh...
Iron Man, 4/10
Inglourious Basterds, 5/10
Er godt nok meget uenig med denne liste indtil videre :)
- ★★★★0
Meh...
Iron Man, 4/10
Inglourious Basterds, 5/10
Er godt nok meget uenig med denne liste indtil videre :)
For lidt socialrealisme? :)
- ★★★★★★0
For lidt socialrealisme? :)
Næh, bare for meget uinteressant :) - selvom Inglorius Basterds næppe kan kaldes for uinteressant, men kan ikke lide QT's eklektiske post Jackie Brown-stil med undtagelse af Kill Bill. Det er noget rod :)
- ★★★★★★0
29. Inglourious Basterds (116 point)
En god film, men stadig en “anden række” film.
T. Nielsen 9-08-20 22:18