Der er rigtig mange, der foreslår, at noget skal på skoleskemaet...sjovt nok er det alt sammen noget, som lige er i ens egen interesse. Men der er en del problemer med den tankegang:
- hvilke timer skal det ligges ind i? Alt nyt, der kommer ind, må nødvendigvis betyde, at noget andet skal droppes.
- hvem skal undervise i det? De fleste vil gerne have kompetencer i det, de skal undervise i, og det får man ikke bare lige.
- der bliver undervist i mange ting, men det betyder ikke, at eleverne nødvendigvis tager det til sig i det virkelig liv. Bare fordi man underviser i f.eks. økonomi i matematik, så vil de ikke blive økonomiske ansvarlige.
- og den sidste ting, som jeg ikke lige tror, er relevant her, men: mange gange så er sådanne forslag faktisk en del af undervisningen.
Men se en større liste her: www.folkeskolen.dk/699061/ny-rekord-i-saet-det-paa-skoleskemaet-forslag
Og hvis man vil læse noget virkelig mærkeligt, så læs ham Andreas Engholms indlæg...
EDIT: og en sidste ting - mange af de ting, som bliver foreslået, er slet ikke skolens opgave, men et forældreansvar.
Du må gerne gør vores folkeskole opmærksom på dette.
For der er så godt som intet teknologi undervisning og den ansatte i skolebestyrelsen som kan manipulere med resten af flokken, mener at EDB (ja det kalder han det) er en døgn flue, så det behøver ungerne ikke at lære.
Men så for man jo bare de sjove oplevelser, som min mand der efter at være sendt rundt i systemet (skolen, skolen og kommunen) kunne fortælle dem at de mailadresser der automatisk oprettes til ungerne når de får er unilogin (skolen vidste ikke de fik mailadresser automatisk) var blevet hacket, så der fx var forsøgt oprettet forskellige kontoer med vores datters mail.
Og nej det skal en folkeskolelærer jo nok ikke have kompetencer til, men skræmmende der ikke er en på skolen, der ved hvad de faktisk opretter i vores børns navne.