Uh Bruno, der er da sket lidt på din liste siden sidst? Har du rykket Ridley Scott helt ud af top 10 eller blot en tilfældig rækkefølge?
Moovys top 100 film - ver. 2... The Countdown
- ★★★★0
- ★★★★★★0
Uh Bruno, der er da sket lidt på din liste siden sidst? Har du rykket Ridley Scott helt ud af top 10 eller blot en tilfældig rækkefølge?
Jeg var ikke med sidst og rækkefølgen er den samme, som jeg sendte til top 100-listen.
- ★★★★0
Jeg var ikke med sidst og rækkefølgen er den samme, som jeg sendte til top 100-listen.
Hmm, men har du ikke flere gange sagt Blade Runner var din yndlingsfilm? Ikke at det ikke kan skifte over tid. Det kan det da. Så mener jeg også vi to var helt enige om Kingdom of Heaven, som vi satte højt op på listen?
- ★★★1
Ja det må siges. Flot arbejde. Hvad står som det næste på programmet?
Pause.
Steffan Rasmussen16-05-21 17:22
- ★★★★0
Pause.
Velfortjent
- ★★★★★★0
Hmm, men har du ikke flere gange sagt Blade Runner var din yndlingsfilm? Ikke at det ikke kan skifte over tid. Det kan det da. Så mener jeg også vi to var helt enige om Kingdom of Heaven, som vi satte højt op på listen?
Jeg revurderede min måde at give karakter på for noget tid siden og gennemgik stort set alle mine stemmer på IMDb, hvilket flyttede rundt på en del titler og fordoblede cirka antallet af 10/10'ere fra omkring 10-12 stykker til 24.
- ★★★★0
Jeg revurderede min måde at give karakter på for noget tid siden og gennemgik stort set alle mine stemmer på IMDb, hvilket flyttede rundt på en del titler og fordoblede cirka antallet af 10/10'ere fra omkring 10-12 stykker til 24.
Ja ok. Den proces har jeg også været igang med. Sundt nok.
- ★★★★★★0
1. (1) The Godfather (1265 point) - instruktør: Francis Ford Coppola
- IMDB - karakter: 9.2 - stemmer: 1640804
- Trailer
- Wayne 1. Plads -> 300 point
- Kruse 2. Plads -> 250 point
- Movie1000 3. Plads -> 210 point
- Guldager 4. Plads -> 180 point
- MadMartigan 4. Plads -> 180 point
- Åkepool 18. Plads -> 62 point
- S. Rico 23. Plads -> 46 point
- Chandler75 30. Plads -> 32 point
- T. Nielsen 46. Plads -> 5 point
Fortjent på toppen
- ★0
Var der overhovedet én film som gik igen på alle lister?
50. Freddy Got Fingered (2001)
Det er tilladt at have dårlig smag, meeeen....
Jeg tror det er den ringeste film jeg nogensinde har set. Og det inkluderer også White Chicks. - ★★★★0
Var der overhovedet én film som gik igen på alle lister?
Det er tilladt at have dårlig smag, meeeen....
Jeg tror det er den ringeste film jeg nogensinde har set. Og det inkluderer også White Chicks.Jeg kunne nu meget godt lide den. Personligt vil jeg langt hellere se den end Gladiator.
- ★★★★★★0
Det er tilladt at have dårlig smag, meeeen....
Det er ikke alle, der kan genkende et geni. Det er ok.
- ★★★★★★1
Jeg vil også hellere se Freddy Got Fingered igen end Gladiator igen :)
Ud af alle indsendte film er mit ÅP-tal på 33.
I top100 er mit ÅP-tal på 0, dog er Closer og Hackers set efter de blev offentliggjort på listen.
- The Tree of Life
- Blancanieves
- Pans Labyrinth
- The Godfather I
- Cinema Paradiso
- The Wrestler
- Grave Of The Fireflies
- Judgment at Nuremberg
- Inherit The Wind
- Blade Runner
- Brooklyn
- Once Upon A Time In The West
- Raging Bull
- The Fountain
- Hero
- 12 Angry Men
- Atonement
- City Of God
- Cranes Are Flying
- Spirited Away
- City of Life and Death
- The Good, The Bad and The Ugly
- The Big Lebowski
- Requiem For A Dream
- Fear And Loathing In Las Vegas
- Boyhood
- Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring
- Dog Day Afternoon
- Once Upon A Time In America
- United 93
- Do The Right Thing
- Miracle In Milan
- Innocent Voices
- The New World
- The Godfather II
- Winter's Bone
- A Separation
- Das Boot
- Aliens
- Fail-Safe
- Psycho
- Hotel Rwanda
- The Proposition
- The Elephantman
- Gone With The Wind
- Frozen River
- Into The Wild
- The Consequences Of Love
- Portrait of Jennie
- Heavenly Creatures
Følgende får jeg nok set på et tidspunkt:
Black Dynamite
Christiane F.
Deadpool
Doctor Sleep
Fist of Legend
Fitzcarraldo
Gojira
Hedwig and the Angry Inch
Kung Fu
Lad Mig Falde
Little Big Man
Pleasantville
True Lies
YouthDisse får jeg nok aldrig set:
An Evening with Kevin Smith
Batman: Mask of the Phantasm
Café Society
Elvis: That's the Way It Is
George Carlin: Back in Town
How To Train Your Dragon 2
John Wick
Mon Oncle
Ralph Breaks the Internet
Rogue One
Searching For Sugar Man
Signs
Terry Pratchett: Choosing to Die
The Favourite
The Guns of Navarone
The Hobbit: The Battle of the Five Armies
The Hobbit: The Desolation of Smaug
The King
Unbreakable - ★★★★★★0
The Favourite
Er så absurd sjov og overraskende, at jeg ville tro det var noget for dig?
- ★★★★★★0
Er så absurd sjov og overraskende, at jeg ville tro det var noget for dig?
Jeg har endnu ikke set en Yorgos Lanthimos, jeg kunne lide.
- ★★★★★★0
Jeg har endnu ikke set en Yorgos Lanthimos, jeg kunne lide.
Denne ligner ikke hans andre film - det handler ikke om noget i overført betydning - men er slet og ret crazy. Jeg husker du er glad for Sort kat hvid kat - derfor
- ★★★★0
Jeg fandt den røvsyg The Favourite. Så er du advaret Guldager. Men jeg ved også jeg er pænt i mindretal.
- ★★★★★★0
Jeg husker du er glad for Sort kat hvid kat - derfor
Det er fandeme godt husket :)
Og en god anbefaling så
- ★★★★★★0
Det er fandeme godt husket :)
Og en god anbefaling så
Jeg husker det fordi jeg selv holder meget af den :-)
The Favorite er omtrent lige så absurd sjov, så ja
- ★★★★★★0
Min liste
Jeg endte med 29/50 - og ÅTP 9 - de fleste af dem var Bruno film - eller japansk tegnefilm
- The Godfather
- The Godfather: Part II
- Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
- The Dark Knight
- The Good, the Bad and the Ugly
- Terminator 2: Judgment Day
- The Matrix
- Heat
- Inception
- One Flew Over the Cuckoo's Nest
- Roma
- Son of Saul
- Kill Bill: Vol. 1
- Requiem for a Dream
- Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
- Star Wars: Episode IV - A New Hope
- Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark
- Alien
- Kill Bill: Vol. 2
- The Deer Hunter
- Monty Python and the Holy Grail
- Chinatown
- Once Upon a Time in the West
- Papillon
- Apocalypse Now
- Sin City
- Monty Python's Life of Brian
- Metropolis
- In the Heat of the Night
- Little Big Man
- Aliens
- WALL·E
- Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
- Hell or High Water
- Green Book
- Kung Fu Hustle
- Parasite
- Captain America: The Winter Soldier
- Kick-Ass
- The Pursuit of Happyness
- Batman Begins
- City of God
- Gladiator
- The Lord of the Rings: The Return of the King
- The Big Lebowski
- Pulp Fiction
- Léon: The Professional
- The Silence of the Lambs
- Back to the Future
- City Lights
- ★★★★0
Min Top 50, som den så ud da jeg sendte ind:
01. Terminator 2: Judgment Day.
02. The Exorcist.
03. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back.
04. Star Wars.
05. Aliens.
06. Close Encounters of the Third Kind.
07. Jaws.
08. Gladiator.
09. Back to the Future.
10. Raiders of the Lost Ark.
11. The Matrix.
12. Se7en.
13. National Lampoon's Christmas Vacation.
14. True Lies.
15. American History X.
16. The Untouchables.
17. The Terminator.
18. The Godfather.
19. The Godfather: Part II.
20. E.T. the Extra-Terrestrial.
21. Predator.
22. WALL·E.
23. Dirty Rotten Scoundrels.
24. The Shawshank Redemption.
25. The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
26. Die Hard.
27. The Shining.
28. The Silence of the Lambs.
29. The Abyss.
30. The Omen.
31. Jurassic Park.
32. Airplane!
33. The Hitcher.
34. Scarface.
35. There's Something About Mary.
36. The Deer Hunter.
37. Alien.
38. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens.
39. Minority Report.
40. One Flew Over the Cuckoo's Nest.
41. Mitt liv som hund.
42. Rogue One.
43. What's Eating Gilbert Grape.
44. Jagten.
45. Avatar.
46. Crimson Tide.
47. Blade Runner.
48. Guardians of the Galaxy.
49. The Bourne Identity.
50. Ex Machina.
ÅPT: 43
24/50