Er jeg den eneste, der har Borat 2 med i top 25?
Jeg har ikke set den endnu - er den god?
Er jeg den eneste, der har Borat 2 med i top 25?
Jeg har ikke set den endnu - er den god?
Den er selvfølgelige på ingen måde i nærheden af den første. Men bestemt værd at se. Jeg har kommenteret yderligere her:
De resterende pladser:
52. My Octopus Teacher (42 point) - instruktør: Pippa Ehrlich, James Reed
• S. Rico 14. Plads -> 20 point
• Åkepool 17. Plads -> 12 point
• Herrguth 18. Plads -> 10 point
53. Mucho Mucho Amor: The Legend of Walter Mercado (38 point) - instruktør: Cristina Costantini, Kareem Tabsch
• Herrguth 9. Plads -> 38 point
54. Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (37 point) - instruktør: David Dobkin
• Movie1000 13. Plads -> 23 point
• Herrguth 16. Plads -> 14 point
55. Greyhound (35 point) - instruktør: Aaron Schneider
• Wayne 11. Plads -> 30 point
• S. Rico 21. Plads -> 5 point
56. Enola Holmes (35 point) - instruktør: Harry Bradbeer
• Åkepool 11. Plads -> 30 point
• Steffan Rasmussen 22. Plads -> 4 point
• Movie1000 25. Plads -> 1 point
57. Assassins (34 point) - instruktør: Ryan White
• Kruse 10. Plads -> 34 point
58. Host (31 point) - instruktør: Rob Savage
• Babo 13. Plads -> 23 point
• Herrguth 19. Plads -> 8 point
59. Come True (30 point) - instruktør: Anthony Scott Burns
• Babo 11. Plads -> 30 point
60. The Courier (29 point) - instruktør: Dominic Cooke
• Steffan Rasmussen 13. Plads -> 23 point
• Wayne 20. Plads -> 6 point
61. His House (25 point) - instruktør: Remi Weekes
• Åkepool 13. Plads -> 23 point
• Guldager 24. Plads -> 2 point
62. Tenet (25 point) - instruktør: Christopher Nolan
• Åkepool 14. Plads -> 20 point
• Steffan Rasmussen 21. Plads -> 5 point
63. Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan (22 point) - instruktør: Jason Woliner
• S. Rico 17. Plads -> 12 point
• Movie1000 18. Plads -> 10 point
64. The Forty-Year-Old Version (20 point) - instruktør: Radha Blank
• Guldager 14. Plads -> 20 point
65. Ammonite (20 point) - instruktør: Francis Lee
• S. Rico 16. Plads -> 14 point
• Steffan Rasmussen 20. Plads -> 6 point
66. On the Rocks (18 point) - instruktør: Sofia Coppola
• Steffan Rasmussen 16. Plads -> 14 point
• Guldager 22. Plads -> 4 point
67d. Erna i krig (17 point) - instruktør: Henrik Ruben Genz
• Herrguth 15. Plads -> 17 point
67d. Crip Camp (17 point) - instruktør: Nicole Newnham, James Lebrecht
• Åkepool 15. Plads -> 17 point
67d. Sylvie's Love (17 point) - instruktør: Eugene Ashe
• Guldager 15. Plads -> 17 point
70. The Old Guard (15 point) - instruktør: Gina Prince-Bythewood
• Åkepool 20. Plads -> 6 point
• Herrguth 23. Plads -> 3 point
• S. Rico 23. Plads -> 3 point
• Wayne 23. Plads -> 3 point
71. The Call of the Wild (14 point) - instruktør: Chris Sanders
• Movie1000 16. Plads -> 14 point
72. #Saraitda (12 point) - instruktør: Il Cho
• Herrguth 17. Plads -> 12 point
73. Vores mand i Amerika (11 point) - instruktør: Christina Rosendahl
• Steffan Rasmussen 18. Plads -> 10 point
• Wayne 25. Plads -> 1 point
74d. Ma Rainey's Black Bottom (8 point) - instruktør: George C. Wolfe
• Guldager 19. Plads -> 8 point
74d. Sonic the Hedgehog (8 point) - instruktør: Jeff Fowler
• Movie1000 19. Plads -> 8 point
74d. Over the Moon (8 point) - instruktør: Glen Keane, John Kahrs
• Åkepool 19. Plads -> 8 point
77. Clouds (6 point) - instruktør: Justin Baldoni
• Guldager 20. Plads -> 6 point
78d. The Boys in the Band (5 point) - instruktør: Joe Mantello
• Guldager 21. Plads -> 5 point
78d. Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs the Reverend (5 point) - instruktør: Claire Scanlon
• Herrguth 21. Plads -> 5 point
78d. Be Water (5 point) - instruktør: Bao Nguyen
• Åkepool 21. Plads -> 5 point
78d. Kød & blod (5 point) - instruktør: Jeanette Nordahl
• Movie1000 21. Plads -> 5 point
82d. Becky (4 point) - instruktør: Cary Murnion, Jonathan Milott
• Åkepool 22. Plads -> 4 point
82d. A Secret Love (4 point) - instruktør: Chris Bolan
• Herrguth 22. Plads -> 4 point
82d. En helt almindelig familie (4 point) - instruktør: Malou Reymann
• Movie1000 22. Plads -> 4 point
85. Wonder Woman 1984 (4 point) - instruktør: Patty Jenkins
• Movie1000 24. Plads -> 2 point
• S. Rico 24. Plads -> 2 point
86. De forbandede år (3 point) - instruktør: Anders Refn
• Movie1000 23. Plads -> 3 point
87d. Dorogie tovarishchi (2 point) - instruktør: Andrey Konchalovskiy
• Steffan Rasmussen 24. Plads -> 2 point
87d. Horse Girl (2 point) - instruktør: Jeff Baena
• Åkepool 24. Plads -> 2 point
87d. Project Power (2 point) - instruktør: Henry Joost, Ariel Schulman
• Herrguth 24. Plads -> 2 point
90d. The Dark and the Wicked (1 point) - instruktør: Bryan Bertino
• Guldager 25. Plads -> 1 point
90d. Supernova (1 point) - instruktør: Harry Macqueen
• Steffan Rasmussen 25. Plads -> 1 point
90d. Mulan (1 point) - instruktør: Niki Caro
• Åkepool 25. Plads -> 1 point
Steffan Rasmussen26-11-21 14:53
The Father synes jeg var rigtig god. Gav den 8/10.
ÅPT: 11
Som altid er der rigtig god inspiration at hente i disse lister. Jeg fik undervejs set disse tre glimrende thrillers:
- Alone
- Run
- Escape from Pretoria
De udmærker sig alle tre ved at have en utrolig simpel præmis. Der er meget få medvirkende, og virkemidlerne er super enkle - men yderst effektive. Det er lige præcis den slags thriller-dramaer, som min hustru altid efterspørger - og som får hende til at sidde på yderkanten af sædet fra start til slut.
Jeg kunne personligt bedst lide Run (en slags moderne version af Misery). Men fængselsfilmen med Daniel Radcliffe kunne også virklig noget. Og Alone (der starter som en moderne version af Spielberg's Duel) er også ganske underholdende.
De kan ses på hhv. Viaplay, Blockbuster og Paramount+.
2020 var et godt år for thrillers. Unhinged kunne også tilføjes. Men ja, Run var virkelig god og Sarah Paulson helt fremragende. Allen som spiller hendes datter i filmen, er kørestolsbruger også i virkeligheden. Det forstærkede for mig hele setuppet.
Efterfølgende, takket være jeres lister og anbefalinger. Har jeg fået set disse film.
Jeg ville have haft de 3 første på min liste, hvis jeg havde set dem inden. Jeg er nok en af de få der synes 2020 var et rigtig godt år, når man ser på hvor meget der blev flyttet. Og jeg tror også at nogle af de her film, havde jeg ikke fået set, hvis det ikke var fordi 2020 var et lidt tyndt år med filmudgivelser. Jeg er måske lidt overrasket over at jeg er den eneste der har Muldvarpen, En Helt Almindelig Familie og Sonic the Hedgehog på listen.
2020 var et godt år for thrillers. Unhinged kunne også tilføjes. Men ja, Run var virkelig god og Sarah Paulson helt fremragende. Allen som spiller hendes datter i filmen, er kørestolsbruger også i virkeligheden. Det forstærkede for mig hele setuppet.
Ja, det er vist primært din fortjeneste, at jeg fik fornøjelsen af Alone, Run og Escape from Pretoria. Vi har meget forskellig smag, når det kommer til gysere. Men på thriller-fronten kan vi godt blive enige om de mange gode fra 2020.
Ja, det er vist primært din fortjeneste, at jeg fik fornøjelsen af Alone, Run og Escape from Pretoria. Vi har meget forskellig smag, når det kommer til gysere. Men på thriller-fronten kan vi godt blive enige om de mange gode fra 2020.
Fedt, at du kunne bruge det til noget :)
Gys er nok den genre, der er mest individuel tror jeg.
Jeg endte med et ÅPT på 30. Alle mine 15 film var dog med. Men det er selvsagt også nemmere at ramme 15 end 25.
Efter Babos anbefaling af Alone, Run og Escape from Pretoria, vil jeg se om jeg støder på dem og give dem en chance. Jeg var ikke vild med The Empty Man, men kan forstå at disse er mere rendyrkede thrillere?
Tak til Steffan for at smide endnu et stykke arbejde til vores andres fornøjelse.
T. Nielsen27-11-21 14:14
Escape from Pretoria, er en fin lille film. Men nok en af de mest intense og spændende fængselsfilm jeg længe har set.
Kun Host og Come True kom ikke på fra min liste.
Jeg vil så tilføje den australske krimi ‘Dry’ på listen et sted mellem 5-10. Den så jeg for nylig.