Det har helt sikkert godt det meget bøvlet for en del mennesker. En borger må naturligvis selv bestemme hvad de vil fortælle. Men de har vel ikke ringet og sagt de var indlagte, hvis du ikke har oplevet nogen indlagte?
Jeg siger heller ikke i gjorde noget forkert. Jeg fandt det blot interessant, da vi er underlagt ret strikse regler. Vi må ikke engang have en borgers navn noteret på et papir på kontoret. Det skal låses inde i en boks.
Jo, de ringer faktisk ind og siger de er indlagte. De er tit indlagt pga forskellige ting. Og i vores system har vi forskellige årsager til en borger sætter maden i bero. Det kan være pga pause, indlagt eller mors (uden årsag). De fleste hvad enten det var borger, hjpl eller visit ringede ind og advarede os om en borger var smittet. Derefter lavede vi jo en handlingsplan i forhold til hvordan vi så skulle levere maden. Alle dem jeg havde var blot isoleret i eget hjem. Så chaufføren skulle ændre lidt på leverings metoden. Det er rigtigt nok at en advis sagtens bare kunne lyde ‘borger indlagt, sættes i bero’. Ud fra det kan jeg ikke konkludere noget. Men som sagt, var alle meget åbne og var som sagt blot isoleret.
Vi aflåste også noget som kundernes bestillings ark. Der var også regler for opbevaringen af daten på computeren. Men hjpl/visit var faktisk selv dårlige til at holde sig indenfor de regler. Jeg ringede flere gange til dem og fik numrene til pårørende, så jeg kunne kontakte dem, hvis det drejede sig om deres forældre. Det kan være min chauffør kørte forgæves med en levering og det skulle meldes ind. Nogen gange havde jeg ikke så mange informationer på en kunde eller kunne komne i kontakt. Så trak man jo på pårørende. Det er kun i god sags tjeneste. Pårørende var altid super glade for man ringede ind om deres forældre. I princippet tog vi en forgæves kørsel altid ud fra worst case. En kunde kunne have været faldet og ikke kan åbne. Det sker SÅ tit faktisk. Nå, men det blev lidt for langt det her.