Forum - Forum-tråd: Jeres mest overvurderede film!

Jeres mest overvurderede film!

  • ★★★★★★1

    Inspireret af denne tråd: http://www.moovy.dk/forum/bland-selv/Overvurderede-film-i-folge-EKKO

    Lige lidt info først: overvurderet er et vagt begreb, så det er egentlig op til jer selv at fortolke det. Ser I på anmeldere, priser, publikumsfavoritter eller en udefinerbar blanding? Det er vel noget med, at man skal forholde sig til film, der på en eller anden måde er blevet lovprist vidt og bredt.

    Jeg har valgt at dele det op i 3 kategorier for at få det hele med:

    De mest overvurderede klassikere:

    • Vertigo
      • Der er noget helt forkert her. Jeg kan ikke sætte ord på det, men jeg kan ingen spænding føle i Vertigo.
    • La Dolce Vita
      • Fellini er generelt ikke min favorit og La Dolce Vita er en 3 timer lang filmøvelse i ingenting.
    • 2001: A Space Odyssey
      • Frustrerende langsom - og jeg kan endda lide Bela Tarr. Supergod teknisk, men dræbende kedelig.

    De mest overvurderede moderne blockbusters:

    • Prometheus
      • Teknisk flot, men manuskriptet er en fiasko og persongalleriet er grinagtig ringe.
    • Inception
      • Der er rigtig mange ting i vejen Inception. Middelmådig action pakket ind i en ultimativ ligegyldig historie.
    • Avatar
      • Et computerspil uden controller! Og ellers kliche, på kliche, på kliche.

    Andre "mest overvurderede" film:

    • The Matrix
      • Nyskabende action, men en megatræls historie og en helt og aldeles forfærdelig slutning.
    • The Green Mile
      • Kedelig, kedelig og kedelig!
    • Saving Private Ryan
      • Måske nok en af de fedeste krigsscener nogensinde efterfulgt af en film, der træder dødvande.
    • Gladiator
      • Hold nu kæft, Russel Crowe er træls!

    Guldager29-10-15 21:26

  • ★★★★★★1

    Ohh, jeg har lyst til at deltage, men jeg ved ikke helt om jeg gider diskussionerne efter, men.. hvorfor ikke? For mig er det et par instruktører, der dukker op i tankerne, når vi taler om at være overvurderet.

    Christopher Nolan er den ene. Jeg vil aldrig påstå, at manden laver superdårlige film, men i de fleste tilfælde, synes jeg de virker kolde, upersonlige og uden hjerte. Hans actionscener er tekniske flotte, men ikke specielt spændende. Jeg kunne nok sagtens gå størstedelen af hans film igennem, men de store syndere for mig er i særdeleshed Batman-trilogien. Jeg har før skrevet lange indlæg om mine problemer med Batman-trilogien, men de største problemer (bortset fra ovenstående) er, at Nolan og Goyer lader til at have misset noget af det, som som gør Batman til Batman. Først og fremmest er der eksempler på, at Batman dræber i alle tre film, det er et stort fyha. Selvom Ledger gjorde et godt stykke arbejde, spiller han ikke Joker, i hvert fald ikke hvad jeg forbinder med Joker. Og tredje film er fyldt med plothuller og andet godt, inkl. at Batman stopper med at være Batman, fordi han mister sin kæreste... altså, den samme figur, som bliver til Batman, netop fordi han mister sine forældre.

    Så er der Interstellar, Inception og Insomnia oveni hatten.

    Quentin Tarantino er den anden. QT har lavet tre gode film, det er hans tre første. Kill Bill virker mest som en slags fanfilm. I stedet for at have klippe nogle af sine favoritfilm sammen og tilsætte sin favoritmusik, valgte QT at indspille scenerne i stedet for. Point for originalitet, men sandt at sige, er det mere interessant at se filmene, som Kill Bill har hapset scener fra. Death Proof er nok mere original, men desværre er den kedelig. Inglourious Basterds deler (næsten) titel med en bedre film, også selvom det er en italiensk low-budget udgave af Dirty Dozen. Samtidig viste hele PR-materialet en helt anden film, end hvad vi endte med at få, men desværre var slutresultatet ikke specielt interessant. Med Django Unchained kom QT faretruende tæt på at lave en god film igen, men smider det hele på gulvet med et overkompliceret plot, der kun har ét formål: at nå frem til en skudduel. Her kunne han måske godt have brugt et par dage mere bag skrivemaskinen og fundet på en lidt mere elegant løsning - also, den originale Django er bedre.

    Terminator 2: Judgment Day - Jeg kunne godt lide filmen i biffen og jeg vil ikke påstå at dette er en dårlig film og den har helt sikkert en masse flot action, samt en ret fornuftig historie. Allerede i 1991, var jeg ikke superimponeret af CGI-effekterne, der ikke er blevet pænere med årene. I dag virker brugen af CGI næsten ham-fisted, altså at Cameron brugte det for CGI'ens skyld - han nuværende trackrecord, virker det ikke helt usandsynligt. Og da T2 ellers er en flot produceret film, virker CGI'en lidt som en skønhedsfejl undervejs. Alt dette kan man selvfølgelig tilgive langt hen ad vejen, hvis det ikke var fordi, at Edward Furlong har en af de bærende roller. Furlong spiller pissedårligt og hans figur er pisseirriterende - Gid T1000 dog havde skudt ham i fjæset indenfor de første 15 min. af filmen.

    .. og det er vist lige hvad jeg kan komme på. Jeg er i øvrigt enig mht. 2001, Prometheus, Avatar og Gladiator.

    Zero Cool29-10-15 22:05

  • ★★★★★3

    Det gør helt ondt at læse det her!

    David Lund29-10-15 22:07

  • ★★★★★★0

    Nå ja, så har Nolan også gjort, at jeg er pænt træt af Zimmer-prutter (er det hvad en-eller-anden kaldte dem på Filmz engang?) og selvfølgelig den obligatoriske hjul-slæbes-over-asfalt-lyd, som vist bruges i hele Batman-trilogien og Inception, og som endda er blevet spredt til bl.a. Batman-spillene.

    Zero Cool29-10-15 22:13

  • ★★★1

    Uh alt den had! :)

    Nu er jeg på vej under dynerne, men jeg vil alligevel kaste lidt mudder fra sengekanten. 
    En af de instruktører som jeg virkeligt mener er overvurderet, og som har en nærmest hellig aura i visse kredse, er Hollywoods helt eget fuldskæg - Kevin Smith. 

    Ja, "Clerks" er en fantastisk film - men så er det også ned ad bakke og uden bremser. Det er hyggeligt at høre anekdoterne fra "An Evening with Kevin Smith", ligesom det var at høre en fordrukken alkoholiker sidst på aftenen på Absalon (R.I.P.). Måske lidt derfor føler jeg også, at Smith hører en anden tid til.

    De filmiske kvaliteter er det til gengæld temmeligt svingende med. Hvor "Chasing Amy" er det bedste af det middelmådige, og "Dogma" er en jævn reference-helvede komedie, har jeg det mere end stramt med "Mallrats", "Cop Out", "Clerks 2", "Zak & Miri Make a Porn" og "Jay and Silent Bob Strikes Back". Netop det enorme fokus på at lade referencerne være styrende, uden dog rigtigt at kunne byde på andet end at være anstrengende 90'er meta komik, løfter ikke ligefrem de i forvejen temmeligt tyndbenede historier. Der er momenter der er ret sjove, men det er sgu i småtingsafdelingen.

    Indrømmet - jeg har ikke set "Tusk", som efter sigende skulle være ganske habil og i en noget anden boldgade, så måske Smith har oppet sig efter små tyve års erfaring bag kameraet. Bedre sent end aldrig, måske.


    Dolphinfriendly29-10-15 23:55

  • ★★0

    "Nå ja, så har Nolan også gjort, at jeg er pænt træt af Zimmer-prutter (er det hvad en-eller-anden kaldte dem på Filmz engang?)"

    Jep [fløjte fløjte] ;)

    Michael Andersen30-10-15 00:16

  • ★★★★1

    Nicki

    Kevin Smith er decideret ringe i min bog. 

    Babo30-10-15 03:32

  • ★★★★★★0

    Bruno - tænkte det samme med den efterfølgende diskussion, men kom frem til, at jeg bare ville ignorere det, hvis det blev træls:)

    Guldager30-10-15 07:54

  • ★★★★★★0

    Jeg tror, at Kevin Smith er en af de instruktører, som man skal ramme på det rigtige tidspunkt i sit liv, for at connecte med. Det gjorde jeg, da jeg netop havde arbejdet som ekspedient, da jeg så Clerks første gang, så den film talte 100% til mig og gør det stadig. Min kærlighed til hans første film og mange dele af hans personlighed, gør at jeg næsten følger ham igennem tykt og tyndt. Jeg skal dog gerne indrømme, at Cop Out er noget frygteligt bras og det samme er Tusk.

    Zero Cool30-10-15 08:01

  • ★★★★1

    Tak Skeloboy for at nævne mine tre bedste film i verden :-D

    Har forsøgt at finde frem til en liste over 10 film, jeg personligt mener er overvurderede. I den henseende vælger jeg f.eks. at se bort fra film, som allerede har "fundet et for eftertiden mere normalt leje". Det kan stadig godt være film på IMDB's top 250, men nogle film kører allerede på efterbrænderen, hvor det er tydeligt, at hypen omkring premieren forlængst er afløst af en mere objektiv tilgang. På den konto ryger Avatar. Den var en fantastisk teknologisk triumf og formidabel udnyttelse af farver, for at sælge 3D bedst muligt. Den har om nogen film også bekræftet, at der ikke nødvendigvis eksisterer et forhold mellem omsætning og kvalitet. Rush og Kvinden der Forsvandt forventer jeg også ret hurtigt siver ud af den liste igen.

    Jeg vurderede, men synes også, at jeg på den konto kan komme udenom at nævne Inception. Ikke fordi den ikke triumferer på f.eks. IMDB, men fordi anmelderne ikke ligger under for samme ukritiske forhold mellem instruktør og fan, som Nolan er så uheldig med. Det er min personlige opfattelse, at den film sjældent er på folks læber mere og jeg hører den ihvertfald aldrig omtalt, når snakken falder på "bedste film".

    Skyfall
    Jeg ved ikke lige, hvorfor den film blev så stor en succes. Der var virkelig tale om en schweitzer ost af en anden verden. Fantastisk fotografering, men kors i røven et ringe manuskript.

    Departed
    Scorsese post 1990 opsummeret i én film. Gab et klichéafkog, der kom ud af det glimrende Hong Kong forlæg.

    En verden udenfor
    Jo, det er skam en ganske fin film ... og det er så det.

    The Dark Knight
    Da den forfærdelige 3'er kom, steg denne lidt mere i min anseelse. Igen synes jeg det er en ganske ok film, men har aldrig helt brudt mig om udskiftningen af universet fra Batman Begins, som jeg stadig finder en bedre film. Al ære og respekt til Heath Ledger dog.

    Fight Club
    Jeg blev aldrig helt suget ind i denne films univers. Muligvis jeg vil se mere positivt på den idag, ved et nyt syn, men den sagde mig ikke meget.

    The Usual Suspects
    One hit wonder, eller skal jeg sige, one screening wonder. Jeg har svært ved at komme på en film, der for mig har mindre gensynspotentiale.

    De Urørlige
    Når man tænker på, hvor gode film franskmændene laver, at det så er denne, som løber med al opstandelsen. En god feelgood film, men som dog også gør for meget rundhåndet brug ud af filmiske kliché virkemidler.

    Den Grønne Mil
    I guder, hvor er den dog kedelig.

    Inglorious Basterds, Django Unchained, Kill Bill
    Måske den mand en dag laver en god film igen. Indimellem laver han guddommelige scener, men det er sikkert som amen i kirken, at han smadrer det hele igen, når han skal ud med sine "behind the counter video sales boy cult moments" og krydre alt med henvisninger, Leone hyldest for 6. gang og formentlig noget der skulle have været en klog konversation.

    12 Years a Slave
    Var det virkelig Steve McQueen, som lavede den? Så foretrækker jeg næsten Django Unchained

    Sin City
    Nogle film rammer en tidsånd lige i øjet. Sin City fik fuld bonus på den konto, men kan slet ikke forestille mig, at jeg gad se den igen. Så hellere en ægte noir.

     

    Bruce30-10-15 10:54

  • ★★★★★1

    Jeg giver jer alle stjerner - af den simple grund, at jeg har savnet den slags indlæg her på forummet. Det her er god nørdsnak. ;) Og jeg er selvsagt både enig og uenig. 

    Lars!30-10-15 11:00

  • ★★★★★★0

    Ah ja, The Departed. Jeg kunne godt lide den første gang, men ved gensyn føles den altså lidt som en fis i en hornlygte. Det undrer mig stadig, at den løb med flere Oscars, men det var åbenbart tid til at belønne Scorsese. Men den åbnede mine øjne for Dropkick Murphys, det kan man ikke ta' fra den. :)

    Det kunne være interessant med en overvurderede skuespillere-tråd. Jeg kan i hvert fald komme på én, som burde være på den liste. :)

    Zero Cool30-10-15 11:02

  • ★★★★1

    Samme her Riqon :-)

    Hvis du nævner James Stewart Bruno, så er du en død mand ;-)

    Bruce30-10-15 11:06

  • ★★★★★★0

    Haha, nej nej, du ved jo, at jeg er stor fan af Jimmi, han hænger jo i min gang, sammen med de to flotteste damer i film: Grace Kelly og Kim Novak. :)

    Mit bud ville være Leonardo DiCaprio. :)

    Zero Cool30-10-15 11:13

  • ★★★★0

    Du er reddet Bruno :-) Dog ser den nye Revenant film med De Caprio sateme godt ud. Nok den film jeg pt. ser mest frem til.

    Bruce30-10-15 11:19

  • ★★★★★★0

    Alejandro González Iñárritu gør i hvert fald, at jeg kommer til at se den. :)

    Zero Cool30-10-15 11:23

  • ★★★★0

    Samme her :-) Birdman var godt nok den fedeste overraskelse sidste år.

    Bruce30-10-15 11:30

  • ★★★★★1

    Her er nogle film af lidt nyere dato, som har fået god kritik stort set hele vejen rundt, men som jeg vil mene er decideret mislykkede:

    Life of Pi
    Ang Lee var den heldige vinder, som fik lov at lave filmen baseret på bestselleren. Det var ikke en let opgave, da så meget af bogen foregår i Pi's hoved, hans tanker og overvejelser om alt i livet, ikke mindst de mere eksistentielle spørgsmål. Derfor er historien da også til trods for sin skønhed temmelig ugenkendelig i filmform, og særlig slutningen er utrolig kedeligt afviklet. Lee har ikke turdet gøre en skid, når han fortolkede materialet. Eller også har han ikke fået lov. Det er en dårlig filmatisering af en interessant bog. Den kan ikke det, bogen kan, og den kan ikke ret meget andet heller. Jeg mener dog ikke, at dette er Ang Lee's mest overvurderede film - den pris tager "Brokeback Mountain". 

    How to Train Your Dragon 2 
    Jeg kan simpelthen ikke begribe, hvor meget ros denne film har fået, og at folk endda har sammenlignet dette Dreamworks-bæ med Pixar's bedste. Dialogen føles skrevet, historierne er klodsede og usammenhængende, og finalen hvor han skal prøve at tale sin drage ud af dens ondskabs-trance er så klichéd og opbrugt, at det er pinefuldt at se på... Det er ikke en god film. 

    Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2
    Okay, den her fremhæves sjældent herinde, men den fik overraskende gode anmeldelser af, ja, alle, uden at det på nogen måde er en særlig mindeværdig film. Bogen er fremragende, men plottet er forenklet til filmen, og Voldemort er blevet gjort decideret ufarlig, eller i hvert fald ikke særlig skræmmende.

    Moneyball
    Jeg husker ikke denne så godt. Jeg husker bare, at jeg undrede mig over, hvorfor den scorede så højt rundt omkring. Det er en slags sportsfilm af den stille slags, ikke noget særligt. 

    Captain America: The First Avenger
    Den her fandt jeg decideret kedelig. Hugo Weaving blev ikke udnyttet særlig godt. Jeg kan forstå, at Bucky's skæbne var en del af en større plan i MCU, men i denne film rørte det mig ikke det mindste. Det bedste ved den er de sidste fem minutter. Og efterfølgeren var jo fremragende. 

    The Dark Knight Rises
    Jeg kunne godt lide Batman Begins og til dels også The Dark Knight, men her kørte toget af sporet for mit vedkommende. Filmen er fyldt med hændelser, men de føles tilfældige og usammenhængende. Den ene scene hænger ikke sammen med den næste, og mange hændelser føles lettere tilfældige (eller for effekten, ikke mindst flykapringen i begyndelsen). Og så er der bare for lidt Batman og for meget snak. 

    Shutter Island
    Jeg betragter den lidt som en ufrivillig komedie. Fungerer overhovedet ikke for mig.

    End of Watch
    Irriterende forsøg på "found footage" af den mest ulogiske og utroværdige slags. 

    Lars!30-10-15 18:14

  • ★★★★0

    De fleste herinde har valgt at kritisere de mest populære mainstream film, men jeg synes historien er fyldt med veletablerede klassikere, som fortjener et par lussinger eller tre i denne sammenhæng, hvor snakken går på "mest overvurderede film". Jeg har i den sammenhæng lidt svært ved at se flere af titler, eksempelvis Prometheus. Hvem er den overvurderet af? Nåh, pyt... Men her kommer mine 12 bud i vilkårlig rækkefølge:

    12) 12 Angry Men

    Blåøjet og unuanceret, men også dybt fortænkt hvor det hele flasker sig ALT for godt sammen til sidst. Velment og sød, som budskabsfilm, men lidt overvurderet ifølge mig.

    11) Boyhood 

    Af nyere film, falder valget på denne. Beundringsværdig bedrift, ingen fucking tvivl. Men verdens mest roste film har jeg virkelig svært ved at se for mig, selvom jeg giver den en fin karakter. Filmens styrker er egentlig også filmens svagheder. Jeg savnede mere punch og måske flere nuancer, nu hvor filmen prøver at indkapsle livet, men det er åbenbart så glidningsfrit og ubesværligt at blive til noget, så længe man "tror på det". Gudskelov Birdman vandt.

    10) The Turin Horse

    Du godeste gud, den er træg at komme igennem. Jeg har ikke tal på gentagelserne i en film, der føles så uendelig lang, at jeg hellere ville stirre tomt ud i luften end at gense dette makværk. Det er ingen kritik af arthouse film, blot af denne, som i den grad røg hen over hovedet på mig men sort/hvid billedet var ret imponerende, hvis jeg skal sige noget godt om filmen. 

    9) Rules of the Game 

    Nummer 5 på "They shoot pictures don't they top 1000" og vil ikke afvise, at det kneb med forståelsen er indholdet, men jeg følte absolut intet for denne film og filmen handler i sidste ende om en ting og det er......følelsen. Kan ikke se det store i denne klassiker. 

    8) Andrei Rublev 

    Man skal vitterlig være i særligt humør for at nyde Tarkovsky og det er også lykkedes mig med nogle af hans film. Denne her er ualmindelig tung at danse med, uendelig langtrukken, og vil ikke udelukke at man også skal kende lidt til baggrunden, hvis oplevelsen nogenlunde skal give mening. Det gjorde det ikke for mig. Men jeg beundrer manden for de store visioner. Som film, det er slet ikke mig. 

    7) North by Northwest

    Så genial er den vist heller ikke. Ofte ophøjet til noget mere end blot underholdning, men for mig er den ofte ufrivilligt komisk og ikke så spændende, som den ofte får kredit for. På ingen måde dårlig, faktisk go' hvis jeg skal sætte lidt nuancer på det, men ikke all that i min optik. 

    6) The Fountain

    Ved ikke helt hvorfor jeg valgte den. Den er som sådan ikke en klassiker, men har opnået en lille kultstatus. Jeg nyder ambitiøse film, men denne her har dele jeg godt kan lide (samspillet) men også dele, jeg finder påtrængende og platte. Godt score, men overall alt for frembrusende symbolik og en simpel handling, der er gjort kompliceret. 

    5) Last year at Marienbad 

    Det er ofte fint, at der ikke gives forklaring på ting, men jeg fandt denne virkelig fortænkt og kørt for langt ud, uden jeg følte noget for historien eller de omgivende personer. 

    4) Aguirre: The Wrath of God 

    Jeg har ofte gode erfaringer med Herzog, men denne her købte jeg overhovedet ikke selvom den har været stor inspiration for en af mine all time fav, Apocolypse Now.... Så tak for det, men..... jeg nød ikke din film, Herzog. 

    3) Upstream Color 

    Det er en svær film, men jeg leder efter en årsag til hvorfor den (begge gange) efterlod mig koldt og jeg intet fik ud af den på dybere plan, hvor en film som Mullholland Drive netop gjorde det modsatte? Måske gemmer der sig ikke noget dybere bagved det kringlede narrativ, som blot føles som.......gimmick. 

    2) Gone With The Wind

    Beklager, men den er sgu for hysterisk og kommer virkelig let omkring flere ting, selvom filmen er uendelig lang. Igen, en go' film, men ikke det mesterstykke, som den gøres til. Gi mig et drama fra David Lean i stedet :) 

    1) The Apartment 

    Smertefuldt overvurderet og lavede man en idag med blot et plot der minder lidt om The Apartment, ville man hagle filmen ned som det mest slidte kliche i mands minde. Fandt den ikke særlig god eller sjov. 

    Babo30-10-15 22:43

  • ★★★★★0

    Så hyggeligt også at finde inspiration i denne tråd til en ny tråd, som skal hedder "oversete / undervurderede film" ;) 

    Lars!30-10-15 23:21

  • ★★★★0

    Folk går typiske efter de mest populære blockbusters, men har man set lidt af filmhistorien, vil der formentlig gemme sig langt større, veletablerede værker, som man finder overvurderet. Det er derfor mig interessant at analysere, at det vi ofte idag betragter som "slidte klicheer" ofte roses blot fordi der er tale om en klassiker der går 40-50 år tilbage, også selvom klassikeren fornyligt er blevet "opdaget". En film som "It's a Wonderful Life" har ikke mere indhold end Shawshank Redemtion, begge feel good, begge strikket efter den typisk amerikanske skabelon, men det er ofte kun Shawshank den nævnes som værende overvurderet. Man er ofte mere tilgivende for ældre film og sikkert også ofte med rette, men lad os nu ikke tro der kun fandtes guld den gang og det pr definition er "helligt" at kritisere.  

    Babo30-10-15 23:44

  • ★★★★★★0

    Hvis man vil se på klassiske film og tale klichéer og skabeloner, så er det vel pænt vigtigt at have i tankerne, om der virkelig er tale om klichéer og skabeloner. Det kan jo faktisk være, at en klassiker netop er blevet en klassiker, fordi det var den første der brugte noget nyskabende og anderledes, som er blevet til en kliché eller skabelon i dag.

    Det er helt rigtigt, at alt gammelt ikke automatisk er guld, men en klassikerstatus er jo sjældent kommet af ingenting.

    2001 og Gone With The Wind er to film, som slet ikke er noget for mig, men det er ret tydeligt at se hvorfor de bliver betragtet som klassikere.

    Zero Cool30-10-15 23:54

  • ★★★★0

    Der er jo hav af grunde til hvorfor en film ender med at få en høj status. Nogle gange af letkøbte årsager, andre grundet dybere årsager. 

    Jeg har intet imod en velkendt skabelon, som er godt udført. Om det er for 50 år siden eller nu. Vi er blot stadig noget forsigte med at kritisere visse film, fordi de ofte var "de første" til dit og dat. Jeg nyder ikke Citizen Kane fordi den var først om flere ting, men fordi jeg rent faktisk finder historien fed. Jeg nyder ikke Gone With The Wind fordi den er for hysterisk, melodramatisk og overgearet og måske var den først til at gøre alt dette, men det ændrer jo ikke på min opfattelse af den er alt det.....hysterisk og overdramatiseret. Hvorfor nyder jeg så mere David Leans Brief Encounter? Ja netop fordi den er mere mig set med dagens briller. 

    Enig at jeg jeg også ofte forstår en status. Men da ikke altid. Ellers ville jeg ikke sige filmene er overvurderet. 

    Babo31-10-15 00:13

  • ★★★★★★0

    Meget sjovt med en lidt "anderledes" liste Babo, fremfor blot de samme velkendte blockbusters!

    T. Nielsen31-10-15 00:44

  • ★★★★★0

    Jeg synes bare, det er svært at vurdere klassikere, fordi de alle ville ende med at være "overvurderede" ud fra de standarder, jeg i dag vurderer film med - set med 2015-briller på. 

    "Psycho" er fx ikke skræmmende. Effekterne i "Star Wars" holder ikke længere, og kæft hvor skuespillet er ringe.

    Listen over overvurderede klassikere bliver derfor ganske lang, medmindre jeg skal argumentere for, hvorfor de aldrig burde være blevet klassikere in the first place, men det kræver nok en filmhistorisk indsigt, jeg ikke tror jeg har.

    "2001" var en god oplevelse (ikke ret lang tid siden jeg så den første gang), men måske fordi jeg vidste, jeg skulle væbne mig med en god portion tålmodighed og meditativt overskud. Det tip hjalp mig til gengæld ikke gennem den meget lange "The Good, The Bad and The Ugly", som jeg måtte se i mange små bidder (og jeg endte vist med at vaske op imens den stod på).

    Lars!31-10-15 01:10

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen