Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • 1

    Halvanden time inde i spillet er der kommet lidt mere kontrol over styring og så hjalp det gevaldigt, at jeg fik udskiftet hele klædedragten til nyt. Men hvor er det da vanvittig frustrerende, at man ikke bare dør ofte, men at man skal i gennem hele rækken af fjender én gang til. Sad i øvrigt lige og stenede sammenligning af trofæer og kan se, at en af mine tidligere kollegaer har plattet Bloodborne. Så mener man det alvorligt.. :-D

    Jeg tror faktisk, at det slår Titan Souls som et af de absolut sværeste spil jeg nogensinde har spillet. :-/

    Bony21-04-17 02:46

  • ★★★★★1

    Fik leget lidt med PSVR ude ved Johan, og ja det er sku rigtig som man siger det kan ikke beskrives rigtig, man er nødt til og opleve det! Der var RE7 fik jeg nævnt veg hader gyserspil og at blive skræmt i dem? Jeg var allerede ved og få nok bare af og vandre hen af en small gang med træ der knirkede! Så ja RE7 virkede, jeg var især imponeret af et sikringsskab jeg fil lyst til og række ud efter :)

    Så prøvede jeg London heist som også var ret fedt lavet, da jeg spillede en del på en highway følte jeg det som jeg ku mærke bilen slingre og sænke og øge farten det var ret Crazy! Nåja og jeg brugte lang tid på og forsøge og lave inappropirate ting med karakterne mens de talte til mig. Note to developer let me put things, of People's crotch on fire :)

    Så blev det også til en tur i dybet. Med de her haj bure kan man vel kalde det, og her blev jeg især imponeret af størrelses forholdene, man kommer ned til et Vrag af en Ubåd og her virker man blot så Tiny i forhold til. Det fungerede ret godt.

    Og så var Der battlefront VR mission som blot var en lille demo ting, men for dælen man følte sig som lille barn. Flyver sammen med red Leader i sin C-wing mellem asroiderne nogen er gigantiske og det lille sug i maven man manøvre igennem dem med boost og lige knap og nap undgår dem, og senere flyver man rundt og kæmper mod Tie-figthers. Igen størrelses forhold fungere godt og man kan flyve forbi eller inf under de massive rumskibe, og da man møder en Star Destroyer føler man sig igen Tiny. Den demo sku ha været pakket med headsettet. Og hvis Dice og EA EF smarte siger de noget lignende "remember that little VR mission in battlefront?" Hvorefter de annoncere en full blow campaign Til VR altså eg spil for sig selv. Så ja nu jeg endelig fil Prøvet VR kan jeg godt se det fede i det, nu mangler vi bare ordentlige titler, og ikke alle de her Tech demoer.

    Elwood21-04-17 10:33

  • ★★★★0

    Halvanden time inde i spillet er der kommet lidt mere kontrol over styring og så hjalp det gevaldigt, at jeg fik udskiftet hele klædedragten til nyt. Men hvor er det da vanvittig frustrerende, at man ikke bare dør ofte, men at man skal i gennem hele rækken af fjender én gang til. Sad i øvrigt lige og stenede sammenligning af trofæer og kan se, at en af mine tidligere kollegaer har plattet Bloodborne. Så mener man det alvorligt.. :-D

    Jeg tror faktisk, at det slår Titan Souls som et af de absolut sværeste spil jeg nogensinde har spillet. :-/

    Det irriterede mig også vanvittigt i starten. Jeg tror, at idéen er, at man simpelthen skal betragte det som en mulighed for at "farme" blood echoes. Hvis du har brugt rub og stub og ikke har flere blood vials, kugler eller molotovcocktails tilbage, så kan du altid rende gennem banen et par gange og skrabe blood echoes nok sammen til at købe flere. 

    Men ja, det er da bestemt irriterende, når man skal forbi et par vanvittigt store fyre, som man ikke helt har grebet på, før man kan komme hen til den næste boss (og det næste save point). 

    Til gengæld er jeg ret glad for idéen om, at når man har samlet det maksimale antal blood vials (20), kugler (20) og molotovs (10), så ryger de næste, man samler op, automatisk i ens storage i Hunter's Dream. De kunne selvfølgelig blot have ladet være med at lave en max-grænse. Men jeg går ud fra, at det er for at gøre det mere udfordrende - at man maksimalt kun kan have 20 blood vials m.m. til at klare en given modstander.

    thomsen21-04-17 15:19

  • ★★★★0

    Anyway, det lykkedes mig endeligt at få nakket boss nummer 2:

    Father Gascoigne

    Han var godt nok stædig og voldte mig en del mere besvær end den første. Hvis stigningen i sværhedsgraden mellem bosserne er eksponentiel, så tør jeg slet ikke tænke på de næste par stykker  - for slet ikke at tale om senere i spillet. Forhåbentligt opvejes det af bedre våben?

    I øvrigt en pænt creepy, lille detalje, at ...

    Father Gascoigne var far til den lille pige, man kan tale med i et vindue - hende, der mangler sin mor. Og at det viser sig, at faren har slagtet moren i sin blodrus. 

    Nå, onwards and upwards, eller måske rettere downwards i dette spil. Jeg skal i gang med at udforske næste område.

    thomsen21-04-17 15:51

  • ★★★★0

    Fik leget lidt med PSVR ude ved Johan, og ja det er sku rigtig som man siger det kan ikke beskrives rigtig, man er nødt til og opleve det! Der var RE7 fik jeg nævnt veg hader gyserspil og at blive skræmt i dem? Jeg var allerede ved og få nok bare af og vandre hen af en small gang med træ der knirkede! Så ja RE7 virkede, jeg var især imponeret af et sikringsskab jeg fil lyst til og række ud efter :)

    Fedt! Jeg så godt, at Johan var online forleden og spillede det. Kunne være, at jeg skulle spørge, om jeg må kigge med lidt via shareplay. RE7 er helt sikkert det spil, der er tættest på at få mig til at købe PSVR. 

    Jeg synes dog også, at der mangler nogle titler på horisonten, der kan følge op på samme niveau.

    thomsen21-04-17 15:53

  • ★★★★★1

    Jep hel enig, der mangler titler, og damm hvis EA og Dice annocerede full blown campaign med X-wing så var det et fint skridt. Sorry skal nok vende tilbage til min oplevelse med RE7 om lidt :)

    Men som jeg skrev i min lang smøre, uanset hvor mange videoer man ser med VR, så er det altså noget der skal opleves, det kan være man synes det ser lav opløselig ud i evt. feeds man ser fra det, og og ja der er da en del med det, men når man har headsettet på så glemmer man alt det dette, og jeg sidder blot og drejer hovedet om for og hilse på min R2D2 Klon i rød der sidder bag mig i min X-wing, og dybet i deep dive var også godt, men jeg vil snare sige du sku se om du ikke ku prøve PSvr ved nogen du kender, det er nu engang den bedste måde og opleve det på :) Selv om jeg synes det var fedt og da er overbevist om det virker, ville jeg stadigvæk ha det lidt svært ved og købe det i blinde, havde jeg ikke oplevet det.

    Jeg håber på Sony og de andre viser lidt klør her til E3, hvis de gør det så ku jeg godt se VR som en habil platform, men ja det kræver firmaerne støtter op om det og pt. ved ingen rigtig, hvad der skal gøres med det, men vi blir klogere til E3 er jeg overbevist om.

    Og ja RE7 funger.. lidt for godt til mig hehe :)

    "Come on you first down the stairs, you gotta have a Hero shot of me coming down the ladder"

    Mig står stadigvæk på stue etagen, "Johan, hvordan skubber jeg ham ned, kan jeg ikke få ham til og gå ned først?"

    Ankomst til huset, om aften med tv holdet, "Let's go inside" 
    Mig: Nope I think ill just stay here with the Van see ya"

    Person der står med ryggen til, "come on Johan jeg går ikke hen til ham, det jo sat så tydeligt op til en jumpscare"

    :)

    Men sjovt og se Johan også blev skræmt af ting, selv om han havde spillet de dele igennem han fremviste.

    Men det med bilen var ret facinerende, det må være fordi hjernen får ens krop til og tro man er i bevægelse at jeg følte jeg ku mærke bilen ændre hastighed.

    Som sagt jeg hader gyserspil, og værdsætter genren fordi den kan gøre mig så skræmt.

    Men synes det var fedt den DLC til RE7 jeg har set lidt af, hvor man spiller en der er fanget, man skal så prøve og slippe fri, men der kommer en og tjekker til en i ny og næ, så man skal skjule hvad man har haft gang i, før man blir opdaget, det virker ret intense.

    Elwood21-04-17 16:33

  • 0

    Det irriterede mig også vanvittigt i starten. Jeg tror, at idéen er, at man simpelthen skal betragte det som en mulighed for at "farme" blood echoes. Hvis du har brugt rub og stub og ikke har flere blood vials, kugler eller molotovcocktails tilbage, så kan du altid rende gennem banen et par gange og skrabe blood echoes nok sammen til at købe flere. 

    Men ja, det er da bestemt irriterende, når man skal forbi et par vanvittigt store fyre, som man ikke helt har grebet på, før man kan komme hen til den næste boss (og det næste save point). 

    Til gengæld er jeg ret glad for idéen om, at når man har samlet det maksimale antal blood vials (20), kugler (20) og molotovs (10), så ryger de næste, man samler op, automatisk i ens storage i Hunter's Dream. De kunne selvfølgelig blot have ladet være med at lave en max-grænse. Men jeg går ud fra, at det er for at gøre det mere udfordrende - at man maksimalt kun kan have 20 blood vials m.m. til at klare en given modstander.

    Men mister man ikke sine Bloodechoes når man dør!?

    Bony22-04-17 02:03

  • ★★★★★1

    Jeg er næsten igennem Thimbleweed Park. Ligesom i Monkey Island 2 kan man vælge Hard eller Easy i starten. Det har jeg aldrig forstået i et adventurespil. Det svarer lidt til at spørge, om man vil spille et helt eller halvt spil. Jeg har kun haft problemer to gange i spillet, men er alligevel hurtigt kommet videre, så jeg vil bestemt ikke kalde det svært. Derimod er det en dejlig nostalgisk tur fyldt med referencer til Zak Mckraken, Maniac Mansion og endda Indiana Jones And The Last Crusade - tre spil jeg husker fra start til slut, så referencerne er nemme for mig at spotte. Det at skifte mellem personer er nok det mindst velfungerende ved spillet. Det er sjældent nødvendigt at bruge mere end en karakter, så jeg har stort set aldrig brugt Reyes i spillet. Det kan dog klart anbefales, hvis man er til de klassiske LucasArts/Lucasfilm adventurespil, og humoren er naturligvis ofte rigtig god.

    David Lund22-04-17 06:16

  • ★★★★★0

    Men mister man ikke sine Bloodechoes når man dør!?

    Du skala tilbage til der hvor du døde for at samle dem op. En fjende kan rende rundt med dem. Den får lysende øjne, så den er let at spotte.

    David Lund22-04-17 06:18

  • 0

    Du skala tilbage til der hvor du døde for at samle dem op. En fjende kan rende rundt med dem. Den får lysende øjne, så den er let at spotte.

    Vigtig info det der. Det havde jeg ikke fanget. Jeg har oplevet at dræbe en fjende hvorpå den så har sagt, at man fik noget igen. Men har lige læst om Bloodechoes på nettet og det viser sig, at hvis man når at dø igen inden man har samlet de første op, så går de tabt. Så er det jo derfor, for jeg døde bogstavelig talt konstant! :-D

    Skiftede faktisk spil i går i ren frustration. Skiftede til Star Ocean til PS4, da det er betydeligt nemmere. :-D

    Bony22-04-17 15:37

  • ★★★★★0

    Haha Star Ocean er noget helt andet, ja =)

    David Lund22-04-17 15:42

  • 0

    Haha Star Ocean er noget helt andet, ja =)

    Det er på mange måder et ret irriterende spil, men alligevel ret fængende.. :-D

    Bony22-04-17 15:44

  • ★★★★0

    Er stadigvæk i gang med at udforske Old Yharnam i BB. Var heldig at få has på ...


    ... den der møgirriterende hunter med Gatling-maskingeværet, der gemmer sig på toppen af et tårn. Han nakkede mig hurtigt et par gange, men tredje gang undveg han bagud - da han stod yderst på kanten af murværket - og faldt i døden. My luck! :)

    I øvrigt lidt irriterende, at producenten har anvendt samme dødsskrig til NPC hunters som til spilleren. Jeg fik kamp til stregen, da jeg rendte ind i en hunter tidligere, og jeg nåede lige at ærgre mig over, at han fik mig, da jeg hørte skriget - kun for at opdage, at det var NPC'en, der havde taget billetten. 


    Tager det lidt mere forsigtigt nu. Jeg har på fornemmelsen, at tredje boss venter lige rundt om hjørnet. Argh! 


    thomsen23-04-17 16:00

  • ★★★★0

    Øv, opdagede lige, at Outlast 2 først udkommer den 28/4 i EU mod den 25. i USA. Jeg kunne selvfølgelig bare købe det via min amerikanske konto, men jeg har næsten besluttet mig for, at det er et spil, jeg gerne vil eje en fysisk kopi af. 

    Nå, men så har jeg da et par dage mere til at dø en 7-800 gange i Bloodborne. :D

    thomsen23-04-17 16:02

  • ★★★★★0

    Er faldet i et hul med diverse GDC talks fra i år :)

    Meget spændende og høre om alle tankerne bag, og udviklernes problemer undervejs.

    Elwood23-04-17 16:19

  • 0

    Er faldet i et hul med diverse GDC talks fra i år :)

    Meget spændende og høre om alle tankerne bag, og udviklernes problemer undervejs.

    Hvor ser du dem henne? Og er der nogen du kan anbefale?

    Høegh23-04-17 16:43

  • ★★★★★1

    GDC's egen youtube side jeg linker lige med playliste.

    Har set Warren Spector fortælle omkring Deus Ex hel fra start af Her fortæller manden ham selv Warren Spector, omkring hele processen fra idé til færdig projekt, mens han kommer med en del gode pointers hans 10 commandments f.eks. er ret gode, og man kan se en del bruger mange af hans "rules" i dag og det er også dem som er gode spil, og andre der slet ikke bruger nogen af dem, og det kan ses på det færdige produkt, meget af det er blot sund fornuft. 

    Lige nu er det Job Simulator gutterne (VR spillet) som jeg sidder og ser.

    Og det er ret spændende og høre om deres tanker bag, hvordan man griber sådan et medie an alle udfordringer der er, hele deres snak omkring det og understøtte alle folks forventninger til hvordan ting reagere med hinanden er ret spændende og høre, der har været en del udfordringer, samt hvad fremtiden er for mediet, og hvordan udvikler bør tilgå det.

    GDC, den her er til Job Simulator, men der er playliste, samt GDC's egen side med mange andre.

    Men det er primært det her Post-mortem jeg har set nu her. der er også en for Zelda Breath of the wild, self. med tolk på. Men det fedt blot lige og ha dem her ca. time lange snak omkring tankerne bag hele processen.

    Elwood23-04-17 16:58

  • 0

    Helt perfekt. Tak :)

    Høegh23-04-17 18:16

  • ★★★★★0

    Var så lidt god fornøjelse :)

    Elwood23-04-17 18:39

  • ★★★★★0

    Zelda'en kan også anbefales, den blev lavet 2 dage før spillet blev udgivet, og så har de en ret munter måde og introducere de medvirkende på.

    Elwood23-04-17 21:39

  • 1

    Jeg fik gennemført Zelda i nat.

    180 timer spillet. Jeg har fundet 489/900 Korok Seeds, alle memories, klaret alle fire Divine Beasts og alle 120 Shrines. Det gav en completion rate på 65.34%.

    Jeg forguder det spil! Uden tvivl det bedste spil jeg nogensinde har spillet.

    Superknys23-04-17 22:12

  • ★★★★★0

    Ser ud til Outlast 2 er tilbageskridt for udviklerne, sidder lige og ser Angry Joe's review, og kan være det kun er ham der har de problemer emn på higer difficulty så kan fjenden se dig uanset hvad, så istedet for at man skal gemme sig ender det med at man laver trial and error med og løbe væk fra ting, lyder ikke ligefrem opmuntrene når nu det første spil handlede så meget om og sku gemme sig hele tiden, fordi man ingen forsvar havde.

    Nogen Outlast fans herinde der har prøvet det nye, jeg spiller ikke serien da jeg som sagt hader og blive skræmt i spil, men så da det sidste spil fordi jeg godt ku li stemningen i det.

    Nåja og slutningen sku være ramt af det her wait for the DLC syndrom som vi helst ikke skal ha flere spil med.

    Review Ved godt han ikke er for alle, men han bringer nu nogle gode punkter her og jeg kan nu godt li og se hans video'er, selv om jeg ikke så meget er for hans råben :)

    Elwood28-04-17 20:39

  • ★★★★★1

    Jeg har købt Outlast 2, og regner med at spille det i næste uge. Har også hørt slemme ting om trial and error i spillet, men generelt får det jo gode anmeldelser pga. stemningen. Det jeg har set fra det, ser mere uhyggeligt ud end 1eren, så jeg skal nok lige huske at tage ble på inden =)

    Blev også færdig med Thimbleweed Park forleden, og det endte som en suveræn oplevelse. Det gav mere mening med at kunne styre flere karakterer samtidig senere hen, og jeg sad da også fast et par gange mere - 6 gange i alt. Slutningens twist var fantastisk skruet sammen, og der var flere gange jeg grinte i anden halvdel end i første. Virkelig god oplevelse =)

    David Lund28-04-17 20:58

  • ★★★★★0

    Thimbleweed ja det må vidst blive en af mine næste spil jeg får spillet igennem :)

    Elwood28-04-17 22:23

  • ★★★★0

    Har ikke fået købt Outlast 2 endnu, så har ikke fået prøvet det. Men det lyder da kedeligt, hvis det skulle vise sig at være tilfældet. 

    Jeg er stadigvæk dybt optaget af Bloodborne. Fik endeligt nakket the witches of Hemwick i går. Jeg rendte ind i Vicar Amelia kort bagefter - og blev så smadret godt og grundigt på plads igen. :)

    Mit lager af blood vials er tomt, så jeg er nok nødt til at løbe nogle af de tidligere områder igennem igen for at tjene blood echoes til at købe nye. 

    Jeg synes stadigvæk, at de tager det her "emergent storytelling" lige en tand for vidt, altså det med at spilleren lærer spillets historie gennem fx at læse dokumenter, høre båndoptagelser, ved at snakke med NPC'er osv. I Bloodborne lader det til for 85% vedkommende at være kogt ned til, at man skal læse beskrivelserne på alle de ting, man samler op undervejs. Det gør det selvfølgeligt mere "mystisk". Men det virker ærligt talt også en smule dovent. Oh, well ... det er vist også nærmest en religionskrig, om historien i et spil overhovedet er vigtig eller ej.

    thomsen29-04-17 13:27

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen