Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★★★0

    What is The fuzz about Jorney? Vil min knægt på 6 få noget ud af det?

    Journey er en oplevelse, vil jeg sige. Det tager kun måske et par timer at spille og er ikke svært overhovedet. En på seks vil måske få noget ud af det, fordi en af de virkelig cool ting ved spillet er, at det er online/multiplayer - du kan støde på andre spillere undervejs, som du følges med igennem spillet, eller måske bare dele af spillet, men du har kun begrænsede muligheder for at kommunikere med dem.

    Zero Cool 5-05-17 10:16

  • 0

    Nu er der selvfølgelig stor forskel på børn, så det er svært at sige helt konkret. Men umiddelbart tænker jeg ikke, at en seksårig vil kunne se det storslåede i hverken Journey eller Flower for den sags skyld. Pacet er enormt langsomt og jeg tænker, at en seksårig vil være ligeglad med det stilistiske. :-)

    Bony 5-05-17 10:25

  • ★★★0

    Tror jeg bruger det meste af weekenden på at spille Fran Bow og lidt Ghost Recon Wildlands. 

    MOVIE1000 5-05-17 10:36

  • ★★★★★0

    Der er lige kommet et andet spil Gnog udgivet af Double Fine (udviklet af KO-OP Mode) til PS4, kommer senere til Pc, det ku jeg sagtens se små børn ha det sjovt med også, det er puzzle game med diverse bokse der skal åbnes, hvor man kan trykke på knapper og hive i håndtag.

    Jeg skal, hvert fald også ha det.

    GNOG launch trailer

    Elwood 5-05-17 10:43

  • 0

    Nu får vi gæster i weekenden, så jeg må vente til i næste uge med at kaste mig ud i det, efter sigende, ekstremt vanvittige Just Cause 3 gameplay. Kender intet til hverken spil eller resten af serien, men de få videoer jeg har set har været super gakkede..

    Bony 5-05-17 13:47

  • 0

    Så er Horizon Zero Dawn på tilbud i PSN Store. Selvfølgelig lige den måned jeg skal spare. Suuucks.. Men spring på I andre, det skulle jo være good fun!

    Bony 6-05-17 07:44

  • ★★★★★0

    Kan bekræfte at det er good fun. Og ekstremt flot. 

    Lars! 6-05-17 07:57

  • ★★★0

    Så er Horizon Zero Dawn på tilbud i PSN Store. Selvfølgelig lige den måned jeg skal spare. Suuucks.. Men spring på I andre, det skulle jo være good fun!

    Horizon er helt klart det næste spil på min liste over spil som jeg er nødt til at spille. Men Persona 5 tager alt min spiltid lige nu og skal også spare i denne måned, så det må vente.

    Essal 6-05-17 11:29

  • ★★★★★0

    Jeg tror jeg har sagt det jeg skal om det spil :)

    men ja do it!

    Elwood 6-05-17 13:30

  • ★★★★★0

    Det nye Prey (ville ønske de blot kaldte det noget andet for ikke og lave en sammenligning der ikke rigtig kan bruges til noget) får gode ord med på vejen, meget System Shocky, så det ser jeg da frem til og prøve også.

    Plus det sku performe meget bedre end Dishonored 2 på Pc.

    Elwood 6-05-17 14:37

  • ★★★★★0

    Jeg så en times tid af Prey i går på Twitch. Så satme kedeligt ud. Kunne selvfølgelig være, at jeg så det helt forkerte tidspunkt i spillet, men jeg var umiddelbart langtfra overbevist.

    David Lund 6-05-17 14:42

  • ★★★★★0

    Hmm ok, men jeg tjekker det ud en dag tænker jeg, Arkane Studios er et ret godt hold med nogle kreative kræfter bag sig, smilte lidt da Warren Spector sagde han savnede dem i forb. med hans kommende SS3, så jeg er intresseret i alt, hvad de render og laver. Deres studio tour er ret intressant også de har diverse "regler" guidelines" men ting der er vigtige for et spil, hvor de har taget eksempler fra andre spil af, det synes jeg var ret munter og se, da game informer besøgte dem.

    Fuck Ladders! :)

    Elwood 6-05-17 15:14

  • ★★★★★0

    Har kastet mig over Quantum Conundrum igen, udviklerne bag er lukket for længst desværre, men spillet er stadigvæk ganske godt, det er udviklet af en af hovedfolkene bag Portal Kim Switft, og man ser da også tydelig en hvis lighed.

    I spillet som er FP, styre man en fyr der er oppe for og besøge sin onkel der pludselig forsvinder in a way. Spillet gør brug af en speciel handske der kan skifte mellem forskellige tilstande, Fluffy, ting er lette, Heavy, det modsatte, Anti Gravity osv. og det er der så forskellige puzzles til, hvor man skal gøre brug af dette.

    Spillet har en meget hygsom atmosfære over sig, og musikken er med til og udnerbygge dette, så det er blot et rigtig afslappene puzzle spil og spille, hvis man savner noget lidt nyt (gammelt)

    Elwood 7-05-17 01:18

  • 0

    Har kastet mig over Quantum Conundrum igen

    Jeg stemmer i. Det er en virkelig hyggelig lille hjernevrider.

    Superknys 7-05-17 05:03

  • ★★★★0

    Jeg har lige bestilt Outlast Trinity - den fysiske udgave af Outlast 2

    Jeg ser ikke helt så meget frem til det mere. De fleste anmeldere skriver, at der er for mange "trial and error"-segmenter, som det også blev nævnt herinde før, og jeg er virkelig ikke stor fan af trial and error.

    Trial and error-delen med doktoren i det første Outlast, hvor man skal flygte gennem rum, over borde og ind i en køkkenelevator, var det værste ved det spil overhovedet - og jeg endte med at måtte bruge en guide for at komme videre.

    Jeg håber ikke, at det bliver sådan ved dem allesammen i Outlast 2, for så er det da et spil, jeg nok ikke kommer til at gennemføre. 

    Vi får at se. 

    Det går stadigvæk fremad med Bloodborne. Jeg har åbenbart fucket up i sidehistorien med Eileen og Henryk, for jeg fandt ud af, at grunden til, at jeg ikke kunne finde Eileen, var, at hun lå død. Henryk, jægeren som man skulle slå ihjel, er til gengæld forsvundet fra området, formentligt fordi jeg gik videre med et andet område, så nu er jeg da spændt på, om han dukker op igen senere ...

    Har fået smadret Darkbeast Paarl, som var ualmindeligt svær, og så lykkedes det lige at klare Shadow of Yharnam på tredje forsøg for lidt siden. Shadow er tre personer, der bevæger sig med hver sin hastighed og har hvert sit våben, og da det gik op for mig, at man kunne anvende store sten i omgivelserne til at skille dem ad og tage dem ned hver for sig, så var den kamp sådan set klaret. 

    Stemningsmæssigt er Bloodborne klart i toppen, selvom jeg nu savner musikken lidt. Den er stort set kun til stede under boss fights. Måske er det derfor, at jeg særligt holder af det underjordiske fængsel, hvor Darkbeast Paarl er (optional) boss - der er konstant et ret creepy korværk som underlægning, og det giver altså lige stemningen en tak mere. 

    thomsen 7-05-17 17:04

  • ★★★★★1

    Mht Outlast 2 skulle der snart komme en opdatering, der nedsætter sværhedsgraden betydeligt på Normal. Så måske bliver det mindre trial and error? Håber det i hvert fald. Skulle gerne komme i gang med det på Onsdag i hvert fald.

    David Lund 7-05-17 17:24

  • ★★★★0

    Det lyder godt, David! 

    Jeg kan se, at mit er blevet afsendt, så jeg har det jo nok om et par uger eller tre (PostNords veje er uransaglige). :)

    thomsen 7-05-17 18:03

  • 0

    Er der nogen herinde der har spillet Just Cause 3? Det er fuldstændig gak. Har spillet cirka halvanden time og styringen er forfærdelig og der er bare fuld fokus på massiv ødelæggelse. En rodet, men alligevel underholdende sammenkog.

    Bony 9-05-17 01:56

  • ★★★★★0

    Er der nogen herinde der har spillet Just Cause 3? Det er fuldstændig gak. Har spillet cirka halvanden time og styringen er forfærdelig og der er bare fuld fokus på massiv ødelæggelse. En rodet, men alligevel underholdende sammenkog.

    Kun kort. Sagde mig intet.

    David Lund 9-05-17 07:12

  • ★★★0

    Er der nogen herinde der har spillet Just Cause 3? Det er fuldstændig gak. Har spillet cirka halvanden time og styringen er forfærdelig og der er bare fuld fokus på massiv ødelæggelse. En rodet, men alligevel underholdende sammenkog.

    Ja, jeg har spillet det (og de tre DLC'er) igennem. Jeg kunne ret godt lide det der total mayhem-agtige univers. Historien i spillet er nærmest ikke eksisterende (og det bliver aldrig rigtigt anderledes), men det er ret kreativt og fordrer ligeledes kreativitet gennem sin ødelæggelse (seriøst - første gang, man smækker tre raket-mine-dimser på røven af en ko og ser den flyve ud i horisonten og sprænge dele af en militærbase i totalsmadder, er s'gu for fedt på den der få-mig-til-at-grine-som-en-lille-dreng-måde).

    Spillet bliver dog først virkelig sjovt (læs: mere kreativt i sine smadr-alting-muligheder) når man får adgang til to af DLC'erne - Sky Fortress og øh, den, jeg ikke kan huske navnet på, hvor der dukker en ekstra ø op. I førstnævnte får man fingrene i en jetpacklignende anordning, der gør det muligt stort set at flyve, og i sidstnævnte får man adgang til såkaldte mechs; kæmperobotter, der både er umådeligt sjove at smadre alting i og som har nogle af spillets sjoveste våben (ikke anti-gravity, men noget derhenad).

    HonoDelLoce 9-05-17 09:36

  • ★★★0

    Noget helt andet: Jeg gik i gang med The Witcher 3 for noget tid siden og har sunket ret mange timer i det.

    Jeg havde på forhånd læst en del om det her med, at spillet ikke var for sødt til at forklare, hvornår du gjorde ting, der gjorde andre missioner (altså, side-missioner) umulige at færdiggøre, og da jeg jo godt kan lide value-for-my-money har jeg rendt rundt i de to hovedområder (Velen/Novigrad og Skellige) som en gal for at finde alle de sidequests, der var at finde, og ordne dem løbende for ikke at gå glip af noget (da jeg også havde læst, at de bedste historier er at finde i netop sidequests).

    Det er både godt og skidt. Det gode er at ja, der har været nogle fede sidequests med nogle fede historier, og det har ikke rigtigt virket for repetitivt (endnu i hvert fald), men det har også gjort det svært at jonglere hvornår man skal gå videre med hovedhistorien. I går spillede jeg så en ret væsentlig hovedmission, nemlig

    Battle of Kaer Morhen

    Men netop på grund af alle de sidequests var jeg væsentligt overpowered til den quest, og det tog s'gu ret meget intensitet og spænding ud af historien, at jeg forholdsvis nemt smadrede mig igennem det hele.

    Problemet er, at kort inden den quest er det eneste tidspunkt (indtil videre) hvor spillet rent faktisk advarer om, at man ved at fortsætte med hovedhistorien nu mister adgang til en del sidequests, og da den ikke var mere specifik omkring det, så hamrede jeg ALT igennem på min questliste, hvilket jo fik mig til at stige ret kraftigt i levels.

    Selvfølgelig skal spillet ikke overforklare farerne ved alle mulige valg - det er jo netop det fede ved sådan et spil, at ens valg har (ret store) konsekvenser rundt omkring. Men den ene advarsel, der kommer, kunne i det mindste nøjes med at komme, hvis man bare har unfinished sidequests, der rent faktisk berøres af at gå videre. Jeg har efterfølgende googlet mig frem til hvilke sidequests, der var tale om, og det var alle nogen, jeg havde færdiggjort for længe siden, da jeg nåede til det punkt.

    Nåh ja, og så forstår jeg godt idéen bag valget om ikke at scale monstre/bad guys - men når man når op på level 30 og derover, så begynder man faktisk lidt at savne de virkeligt svære modstandere. Da jeg var på level 11 brugte jeg over en time på at forsøge at ordne én fucking Wraith på level 32 (døde mange gange undervejs), fordi jeg var stædig. Nu er det mange spil-timer siden jeg har mødt noget, der tog mere end fem minutter at udradere, og den der intensitet savner jeg s'gu lidt.

    TL;DR: Witcher 3 er godt, men måtte gerne være lidt mere specifik i, om man er ved at ødelægge muligheden for at færdiggøre endnu ikke færdiggjorte sidequests - og så måtte der gerne være en indstilling, hvor man kunne slå scaling til, så man kan få lidt mere modstand på de høje levels også.

    HonoDelLoce 9-05-17 09:53

  • ★★★★★0

    Hvad sværhedsgrad spiller du det på? de nemmeste gør det ret nemt blot og tordne igennem spillet.

    Elwood 9-05-17 11:09

  • ★★★0

    Jeg spiller på den andenhøjeste - kan ikke lige huske navnene :)

    Det er ikke så meget et spørgsmål om, at det har været nemt (for det har det bestemt ikke hele vejen igennem) - det giver mening, at det er nemt nu, når langt de fleste monstre, man møder nu, er mindst 10 levels under en selv.

    HonoDelLoce 9-05-17 11:16

  • ★★★★★0

    Måske går udviklerne ikke ud fra at folk "støvsuger" sidequest så meget før main missions, jeg gjorde selv præcis det samme i Horizon Zero Dawn, selv om der stadigvæk er nogle af bæsterne der kan give en kamp, og især senere hen hvor de blir mere almindelige i landskabet.

    Men ja der var flere væsner jeg mødte, hvor jeg nærmest brød sammen af grin over, hvor overpowered jeg var når de havde bygget hele kampen op som en virkelig svær en.

    Elwood 9-05-17 11:23

  • ★★★0

    Måske går udviklerne ikke ud fra at folk "støvsuger" sidequest så meget før main missions

    Det er jo netop derfor jeg efterlyser mere klarhed omkring hvorvidt det rent faktisk er nogle af de aktive sidequests, der bliver "failed", når man går videre, frem for bare at skrive "nogle sidequests" - på den måde "tvinger" de mig jo til enten at google mig frem (hvilket jeg aldrig gør før bagefter, da jeg godt kan lide det der med ikke at blive spoilet) eller hamre igennem alle sidequests for ikke at gå glip af noget. Så kan du kalde det at "støvsuge", men i virkeligheden er det jo bare et ønske om at ville have mest muligt ud af spillet.

    HonoDelLoce 9-05-17 11:28

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen