Forum - Forum-tråd: Har Star Wars taget overhånd?

Har Star Wars taget overhånd?

  • ★★★★★★0

    Nu har jeg siddet og set flowTV, og i reklameblokken optræder der bla. en reklame fra Duracel, der promoverer lyssværd og sågar en Max Factorreklame, hvor man via sin make up, skal tage stilling til, om man tilhører hhv. the light eller the dark side.. Efter min ydmyge mening har det taget overhånd. Det er produkter, der på ingen måde relaterer til Star Wars, og den der Disneyficering, som der var snak om, ikke skulle overvælde franchisen, er nu in your face.

    Hvad er jeres syn på denne udvikling? Ville SW ikke leve på egne kår, uanset en massiv reklamekampange? (Jeg ved godt at man har kunne få alt fra toiletsæder med Luke Skywalker til snugglepuder med Chewbacca gennem tiderne, men come on...)

    davenport30-11-15 21:24

  • ★★★★★★0

    Jeg gør mig ikke ret meget i reklamer, så det eneste jeg faktisk har set, er teaseren, den internationale og japanske trailer, ellers har jeg holdt mig væk.

    Men at Star Wars er stort på merchandising-siden er slet ikke noget nyt og det var ligeså slemt, da Lucas selv havde rettighederne og var i gang med at lancere prequel-trilogien. Jeg har haft Jar-Jar-vingummi, badesæbe fra H&M med Darth Vader på og et utal af andre ting fra dengang.

    Når man taler om Disneyficering, har det intet med merchandising at gøre. Det er et udtryk for at gøre ting ekstra børnevenlige, at tillægge dyr menneskelige egenskaber osv. :)

    Zero Cool30-11-15 21:54

  • 0

    Har ikke set nogle Star Wars reklamer, men det er vel en del af promoveringen, som denne gang bare er gået fuld stændig amok. :)

    Geekalot30-11-15 21:56

  • ★★★★★0

    Disney har så også stoppet alt salg og visuel fremstilling af "Slave Leia" ikke fordi jeg skal prøve og sige noget om fremstilling af kvinder og det, men den fremstilling af hende har nu altid været en del af Star Wars, så jeg ved ikke på en måde føles det forkert for mig, når det nu er en del af filmen.

    Men når det så er Disney undrer beslutningen mig ikke.

    Elwood30-11-15 22:47

  • ★★★★★0

    Selvfølgelig har det dét! Fuldstændig. Som forventet. 

    Jeg glæder mig nu alligevel til filmen. :) 

    Lars!30-11-15 23:14

  • ★★★★★0

    Det er nu ikke helt rigtigt at kalde det for en Disney reklamekampagne, for de har ikke brugt en krone på den slags reklamer du nævner. Det er alt sammen andre produkter, der betaler Disney for at få lov til at hoppe med på den zeitgeist, der er omkring Star Wars for tiden.

    Kruse 1-12-15 06:08

  • ★★★★★★1

    Man kan vist godt føle det lidt voldsomt og Star Wars udvandet hvis man følger meget med, har jeg indtrykket af. Jeg elsker Star Wars og føler mig heldigvis ikke kørt træt af de mange produkter, da jeg har tendens til at ignorere dem i butikkerne, sjældent kigger i reklamer, ikke spiller spillene osv osv. 

    T. Nielsen 1-12-15 06:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen