Forum - Forum-tråd: Netflix-tråden

Netflix-tråden

  • ★★★0

    Jeg må indrømme at jeg har mine tvivl. Tror ikke rettighedshavere er så nemme at danse med.

    Er der forresten nogle af jer, der benytter Unblock Us der har oplevet problemer de sidste par dage? Mit fjernsyn er begyndt indimellem at skrive at den ikke kan forbinde til Netflix. Det har jeg ikke set før. Når det sker, afslutter jeg Netflix og starter det op igen. Så virker det gerne igen. Kan selvfølgelig være et problem hos mig. Unblock Us skriver at blokeringerne ikke har haft den store betydning for dem endnu og at de mener at kunne omgå det, hvis de bliver omfattet.

    Aranyhajú Nyárszépe18-01-16 17:48

  • ★★★★★0

    Nej jeg synes nu også det virker ret ønskeværdigt, men nu må vi se.

    Elwood18-01-16 17:51

  • ★★★★★★0

    Med 190 lande i bagagen, står Netflix ret stærkt. De har også tidligere talt om at de fremover kun ville forhandle globalt. Jeg tror det giver ret store fordele for små lande, der gerne vil have deres film mv. ud til resten af verden, nu kræver det kun én aftale og en røvfuld undertekster.

    Zero Cool18-01-16 17:53

  • ★★★★★0

    Men er det ikke kun indhold de selv distribuerer, som de p.t. har globale rettigheder til? Deres såkaldte Netflix Originals. Jeg har svært ved at se, at det bare sådan uden videre skulle ændre sig.

    Kruse18-01-16 19:13

  • ★★★★★★0

    Nå ja, det andet aspekt er jo, at Netflix har noget som kun streamingtjenester har - et 100% overblik over hvad deres kunder ser, hvor meget og hvor tit, samt selvfølgelig millioner af kunder.

    Jeg er ikke i tvivl om, at en af grundene til at Netflix' egne produktioner sjældent fejler, er fordi de kender deres kunders ønsker. Selv Adam Sandlers film, som rocker et glorværdigt nul på Rotten Tomatoes har vist sig at være en ret stor succes.

    Med ultrapræcise analyser og et grundegrundlag på mange, mange millioner af kunder i baggrunden, har jeg svært ved at se hvordan Netflix ikke kan hive aftaler hjem. Selv argumentet, at det løser problemet med at man hopper fra region til region, burde være nok i sig selv, når alle har samme indhold til rådighed.

    Zero Cool18-01-16 19:15

  • ★★★★★★0

    Kruse, jo, men det er det de har arbejdet på at ændre igennem noget tid nu. Selvfølgelig ændrer det sig ikke uden videre, når vi taler gammelt materiale, men aftaler udløber jo og kan genforhandles og alt nyt materiale der produceres, film, tv-serier, dokumentarer mv. som endnu ikke har en distributionsaftale på plads, er jo åben for forhandling.

    Zero Cool18-01-16 19:17

  • 0

    Netflixes hurtige popularitet kan også spille lidt ind her, de har jo fundet ud af det her er en rigtig god måde at få deres materiale ud på, og de er jo de største.

    Geekalot18-01-16 19:28

  • ★★★★★0

    The end of regions. Det havde da været ovenud fantastisk.

    Lars!18-01-16 23:10

  • ★★★★★0

    Inside Out er på Netflix Canada - her er tredje sæson af The 100 også gået i gang. Poltergeist (2015) er på Netflix UK (jeg anbefaler dog at droppe den). Og så vil jeg gerne anbefale Turbo Kid, der netop er dukket op på Netflix USA - hvis man altså er til det postapokalyptiske. Jeg fandt den i hvert fald superunderholdende.

    David Lund27-01-16 18:56

  • ★★★★★★0

    David, hvad hulen laver Michael Ironside i Turbo Kid? Den ser ud til at være lavet for 500 kr. :D

    Zero Cool27-01-16 20:44

  • 0

    Nå nu har de da sat deres anti prox lort op :(

    Geekalot27-01-16 21:02

  • ★★★★★0

    Han kostede alle de 500 kr, Bruno!

    David Lund27-01-16 22:18

  • ★★★★★★0

    Haha, åbenbart. Men du har ret, den er faktisk ret underholdende.

    Det er lidt spøjst med den og Kung Fury, at der lader til at være en masse nostalgi for 80'erne og 90'erne blandt en masse mennesker, som faktisk ikke helt var gamle nok til at opleve dem.

    Zero Cool27-01-16 22:22

  • ★★★★★0

    Jeg håber det fortsætter sådan, for jeg er fan af al 80'er og 90'er kitsch!

    David Lund27-01-16 22:42

  • ★★0

    Jeg er ny bruger af Netflix. Hvad gør man når man ved enkelte film oplever, at der kun er lyd, men intet billede - blot sort skærm? Det er når jeg ser det på mit tv, at det nu og da sker. De fleste film er der ingen problemer med. Indtil videre har min kone og  jeg oplevet problemet med 'Salt' (m. Angelina Jolie) og 'Just Go with it' (m. Adam Sandler) og et par stykker mere.

    BN28-01-16 09:34

  • ★★★★★0

    Jeg tror, at jeg ville kontakte Netflix. Kunne sikkert være en app-fejl med lige præcis dit tv. Jeg er flittig bruger, og har aldrig stødt på det problem i hvert fald. Til gengæld hænder det en gang om måneden eller lignende, at en film eller serie har svært ved at opskalere, og derfor vises meget pixeleret. Først troede jeg, at det var min forbindelse, men igennem flere tests (er også trods alt på 60mbit), har jeg fundet ud af, at problemet ligger andetsteds, og har nu affundet mig med det.

    David Lund28-01-16 10:07

  • 0

    David tror det er et gennerelt problem det med skalering, oplever det også tit.

    Geekalot28-01-16 10:15

  • ★★★★★★0

    Prøv at geninstallere appen.

    davenport28-01-16 10:16

  • ★★★★★0

    BN, jeg tror, det kan være et signal om, at du skal vælge bedre film.

    Lars!28-01-16 10:45

  • ★★★★★★0

    Som David skriver, kontakt Netflix. Der er så mange forskellige tv derude med så mange forskellige apps, at det er helt umuligt at fejlsøge på for os almindelige mennesker, med mindre vi har præcis samme model tv.

    Zero Cool28-01-16 10:53

  • ★★★★0

    Jeg har først nu lagt mærke til, at man kan fjerne undertekster på DK... Er det nyt?

    chandler7528-01-16 11:04

  • ★★★★★★0

    Det har man kunne et stykke tid mener jeg.

    T. Nielsen28-01-16 11:35

  • ★★★★★★0

    Det tror jeg altid jeg har kunne på PSere.

    davenport28-01-16 11:42

  • ★★★★★★0

    Sikkert nok, jeg har blot ikke haft Netflix altid:-D

    T. Nielsen28-01-16 11:58

  • ★★0

    Riqon:

    Ja, det er nok derfor. ;-)

    BN28-01-16 13:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen