Cavalcade 5/10 Bedstefilm Oscarvinderen fra 1933 har mistet megen af sin glans de sidste 85 år. Hvad der måske var en interessant upstairs/downstairs historie dengang, virker nu håbløst bedaget. Men alderssminken slår stadigvæk den fra J. Edgar med længder.
Mid90s 8/10 Coming-of-age film om den unge Stevie, der flygter fra den dominerende store(halv?)bror Ian, ved at blive venner med den lokale skatergruppe. Indsigtsfuldt instrueret af Jonah Hill (ja, den Jonah Hill) i en lovende debut.
Ship of Fools 7/10 Et microcosmos af befolkningen mødes på et krydstogtskib på vej til Bremen i 1933. Tænk Titanic uden forliset blandet med spændinger mellem tyskere af jødisk/ikke jødisk afstamning. Et sammensurium af forskellige skæbner og bevæggrunde.
Spider-Man: Far From Home 6/10 Karaktererne er såmænd sympatiske nok, men det hele er bare noget man har set før. Blablabla ... lidt action ... Blablabla ... lidt action osv. Men det er vel ikke helt overraskende når man er på anden film i anden reboot .
I krig 5/10 Fransk social-realisme. Havde håbet på noget i niveau med Dardenne-brødrenes To dage, en nat. Desværre er filmens pacing fuldstændigt hen i vejret. Alle er oppe at køre nærmest hele tiden, så man bliver mere og mere uinteresseret i udkommet.
Pokémon Detective Pikachu 5/10 Skal ikke gøre mig klog på Pokémon verdenen, men som ikke indviet, virker filmen som en letkøbt cash-in. Og manuskriptet kunne godt have brugt en gennemskrivning mere. Det eneste opløftende er at den ikke er pussenuttet.
Smagen af Toscana 4/10 Desværre en af de film hvor man et kvarter inde i filmen, uden problemer kan se hvor filmen ender. Og så skulle man tro at en film om madlavning, ville indeholde mere foodporn. Men i det mindste er Valeria Solarino cute.
Rocketman 5/10 Jeg har det svært med musicals, det skal ikke være nogen hemmelighed. Hver gang folk begynder at synge replikker bliver jeg taget ud af filmen, og enhver empati jeg har for karaktererne forsvinder med det samme. Det skete desværre også her.
De frivillige 7/10 Har set traileren kunne man forlediges til at tro, at filmen er en komedie med @andersmatthesen
i hovedrollen. Det er det ikke. Det er en film om magt, og hvad folk vil gøre for at være manden på toppen. Men den har da sjove elementer.
Captive State 7/10 Fin indie sci-fi af Rupert Wyatt (Rise of the Planet of the Apes). Verden er blevet overtaget af aliens, og eliten samarbejder med dem. På den anden side bliver de fattigste undertrykt, og forsøger at føre guerilla krig mod de fremmede.
The Sisters Brothers 6/10 Fin film om Sisters lejemorder-brødrene, der er fuldstændigt skånselsesløse når der gælder om at dræbe, men ellers bryder men western stereotypen, når de samtaler intelligent mellem mordene. Men desværre er filmen langtrukken.
Dumbo 4/10 Ud fra et kunstnerisk synspunkt en totalt unødvendig genfilmatisering. Men flot det er den da, men desværre er skuespillet, specielt af børnene, ikke noget at skrive hjem om. Det kan heller ikke have været let at spille med så megen greenscreen.