Forum - Forum-tråd: Netflix-tråden

Netflix-tråden

  • ★★★★★★0

    Hvis der skal testes, bør BN jo gøre det selv. Hvis de ikke virker på eksempelvis tv'et, men de samme titler sagtens kan afspilles på en computer, er det jo helt klart tv'et den er galt med. Og så kan det koges ned til, at det enten er appen eller noget ved tv'et der fejler.

    Hvis de samme titler fejler både på computer og tv, så er problemet enten hos internetudbyderen eller Netflix.

    Zero Cool18-02-16 21:15

  • 0

    BN, kunne da være man skulle prøve det, det kan da hvert fald ikke skade :)

    Geekalot18-02-16 21:18

  • ★★★★★0

    Bahnhof Lolitas 14 har han vist snakket om havde problemer med lyden =)

    David Lund18-02-16 21:34

  • ★★★★★★0

    Jeg ville blot tjekke om der kunne være problemer med de samme film her. Selvsagt kan BN også gøre dette hos sig selv, men det gav da et muligt svar på om problemet så lå hos NF, hvis problemet også var hos andre. Med BN's smag kan han jo uden problemer have valgt titler vi andre aldrig gider komme i nærheden af;-P

    T. Nielsen18-02-16 21:47

  • ★★★0

    Måske er det kvaliteten? Jo bedre kvalitet en titel er i, jo mere vil det jo kræve af internetforbindelsen.

    Aranyhajú Nyárszépe18-02-16 23:17

  • ★★★★★★0

    Enhver Netflix app ville være i stand til at neddrosle kvaliteten af en given film, hvis internetforbindelsen ikke kan følge med, det sker helt automatisk. For mig lyder det stadig mest som om enten appen eller selve tv'et, den er gal med.

    Zero Cool18-02-16 23:26

  • ★★0

    Nævn et par titler BN, så tester jeg dem her.

    Tak skal du ha'. ;-)

    Det drejer sig bl.a. om:

    Salt (m. Angelina Jolie)

    Just Go With It (Adam Sandler) 

    ID:A

    Big Daddy

    BN19-02-16 07:25

  • ★★★★★0

    Jeg har i hvert fald set Salt for nogle måneder siden uden problemer. 

    David Lund19-02-16 07:42

  • ★★★★★★0

    Umiddelbart har jeg ikke problemer med Salt, ID:A og Big Daddy her. De kører fint og kan "spole" frem i dem, uden at det skaber problemer. 

    T. Nielsen19-02-16 08:50

  • ★★★★0

    Jeg melder mig også i koret af folk, der ingen nævneværdige problemer har med Netflix.

    Jeg ser det på en gammel Apple TV og på min PS4. Jeg har få gange oplevet, at den har "stået og hængt" efter at have skiftet region v.h.a. unblock, men det har ikke været noget, en genstart af appen eller forbindelsen har kunnet ordne. Ellers kører det smooth.

    Det er til gengæld mere end man kan sige om Blockbuster og Viaplay, hvor kvaliteten virkerligt svinger. Især det der med, at Blockbuster jævnligt skal fylde bufferen, kan jeg genkende. Og det på trods af at jeg kører 100 Mbit kablet til PS4'en. 

    thomsen19-02-16 09:45

  • 0

    Har 20 mgbit, burde være rigeligt til Netflix. Prøvede at slette appen på tv´et. Det kunne ikke helt lade sig gøre. Så sidste skridt er at afprøve BN`s teori :) Ellers kan være man skal resette tv´et , hvilket jeg vil være ked af, men kan være den endelige løsning :/

    Geekalot19-02-16 09:57

  • ★★0

    Tak for tilbagemeldingen, T. Nielsen og David Lund. :-)

    Stadig ingen der har en mulig forklaring på, at det altid er de samme (relativt få) titler her hos mig der ikke vil afspilles med billede på ... altså set i forhold til, at det skulle være mit TV eller min netforbindelse der var noget galt med?

    BN20-02-16 10:26

  • ★★★★★0

    Har du prøvet noget port forwarding eller åbne for dmz til dit tv, BN?

    David Lund20-02-16 10:30

  • ★★★★★★0

    Synes du skulle teste NF på din computer (eller har du gjort det?)

    T. Nielsen20-02-16 11:01

  • ★★0

    Har du prøvet noget port forwarding eller åbne for dmz til dit tv, BN?

    Nej.

    Det er sort snak for en som mig, der ikke er så teknisk. Hvordan gør man det? Og hvor?

    BN20-02-16 13:43

  • ★★0

    Synes du skulle teste NF på din computer (eller har du gjort det?)

    Huh? Hvad er NF? Og hvordan tester jeg det?

    BN20-02-16 13:44

  • ★★★★★★0

    Netflix. Åben en browser, gå ind på netflix.dk og start de film, du har problemer med derfra. Hvis de virker på din computer, er det dit tv, der laver ballade.

    Zero Cool20-02-16 13:45

  • ★★0

    Netflix. Åben en browser, gå ind på netflix.dk og start de film, du har problemer med derfra. Hvis de virker på din computer, er det dit tv, der laver ballade.

    Aha! Jamen, det ved jeg allerede: De virker fint på computeren.

    Så fik vi da indkredset problemet. Tak for det!

    BN20-02-16 13:52

  • ★★★★★0

    Nej.

    Det er sort snak for en som mig, der ikke er så teknisk. Hvordan gør man det? Og hvor?

    Du skal tilgå din router i din browser (eller via en app, hvis du har sådan en til den). Herinde skal du give dit tv en fast ip-adresse, der ikke er i konflikt med dine andre devices ip-adresser. Den faste ip-adresse skal du så enable dmz til. Det må du dog ALDRIG gøre med en PC, for så er den meget modtagelig overfor virus og lignende angreb. Hvis du hitter ud af det, får den en nærmest direkte forbindelse til internettet udenom enhver firewall. Jeg har gjort det med min Xbox One selv, da jeg havde nogle forbindelsesproblemer med den, og nu kører alting på den helt perfekt - og tilmed hurtigere end tidligere.

    David Lund20-02-16 13:55

  • ★★★★★★0

    Så er det ganske sikkert ikke Netflix, du skal hente hjælp fra, men din tv-forhandler. Det kan være alt fra et dårligt netværkskort i tv'et til en dårlig Netflix-app, der giver problemet.

    Men du ved i hvert fald, at det hverken er internetforbindelsen eller forbindelsen til Netflix' servere der er problemet. Og hvis tv'et er så gammelt, at der ikke længere er garanti på, er der billige muligheder for at købe en ekstern løsning, eksempelvis Chromecast.

    Zero Cool20-02-16 13:55

  • ★★★0

    Chromecast har googles DNS hardcoded. Det skal man være opmærksom på hvis man har tænkt sig at benytte en Smart DNS løsning.

    Aranyhajú Nyárszépe20-02-16 14:09

  • ★★0

    Du skal tilgå din router i din browser (eller via en app, hvis du har sådan en til den). Herinde skal du give dit tv en fast ip-adresse, der ikke er i konflikt med dine andre devices ip-adresser. Den faste ip-adresse skal du så enable dmz til. Det må du dog ALDRIG gøre med en PC, for så er den meget modtagelig overfor virus og lignende angreb. Hvis du hitter ud af det, får den en nærmest direkte forbindelse til internettet udenom enhver firewall. Jeg har gjort det med min Xbox One selv, da jeg havde nogle forbindelsesproblemer med den, og nu kører alting på den helt perfekt - og tilmed hurtigere end tidligere.

    Det vil jeg prøve. Tak.

    BN20-02-16 14:12

  • ★★0

    Til Bruno.

    Det vil jeg notere mig. ... Hvorfor kom jeg egentlig ikke selv på dét? Jeg har nemlig allerede Chromecast, så det vil jo være oplagt, hvis alt andet fejler!

    BN20-02-16 14:15

  • ★★0

    Inside out er på Netflix canada :)

    Wangsgaard21-02-16 14:53

  • ★★0

    Lader til at netflix har lukket så man ikke kan bruge Unblock US, andre der oplever det problem?

    Wangsgaard26-02-16 22:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen