Åkepool, det tager faktisk ikke så lang tid. Jeg kiggede bare mine ratings igennem på IMDb, sorterede dem efter karakter og sorterede så indenfor den enkelte karakter. Jeg tror det tog mig 10 min., hvor det meste af det var copy/paste-arbejde. :)
All Marvel Movies Ranked
- ★★★★★★0
- ★★★★★0
1. X-Men: Days of Future Past
2. Captain America: The Winter Soldier
3. X2
4. X-Men: First Class
5. Guardians of the Galaxy
6. Blade
7. Spider-Man 2
8. Ant-Man
9. X-Men
10. The Amazing Spider-Man
11. The Avengers
12. Iron Man
13. Spider-Man
14. Thor
15. The Incredible Hulk
16. Iron Man 3
17. Big Hero 6
18. Deadpool
19. Blade II
20. Iron Man II
21. Spider-Man 3
22. Avengers: Age of Ultron
23. X-Men: The Last Stand
24. The Wolverine
25. Captain America: The First Avenger
26. Thor: The Dark World
27. The Punisher (2004)
28. The Amazing Spider-Man 2
29. Blade: Trinity
30. Daredevil
31. Fantastic Four
32. X-Men Origins: Wolverine
33. Howard the Duck - ★★★★0
Fantastisk film. Spider-Man.
Ja, det kan jeg så ikke gå med til. Den er på alle måder dateret og fjollet, at den af de grunde vinder på charmen. Den morer mig stadig, men også ofte af de lidt forkerte grunde føler jeg.
- ★★★★★1
Jeg tror, jeg denne gang vil modstå fristelsen til at forsvare en klassiker :)
- ★★★★0
HA....klassiker..... den tror du vist ikke engang selv på ;)
- ★★★★★0
I won't do it. You can't make me.
- ★★★★★★1
Jeg synes nu sagtens, at man kan argumentere for, at Spider-Man er en klassiker. Den gjorde en masse ting, som har gjort at superheltefilmene er hvor de er i dag.
- ★★★★0
I won't do it. You can't make me.
Jeg plejer at anvende Casino Royale tortur og det VIRKER :)
- ★★★★0
Bruno
Snakker vi om personlige argumenter eller om filmen rent faktisk også betragtes som en klassiker? Jeg har ikke indtrykket af filmen vurderes særligt højt. En klassiker er heller ikke kun et udtryk for hvad en film har gjort for genren, men om filmen besidder en varig kvalitet - og det mener jeg personligt ikke den gør.
- ★★★★★0
Udfordringen her tog mig 13 min. på iPad! Sjovt at se hvordan enkelte franchises spredes ud imens andre holder sig meget samlet.
1. The Avengers
2. Captain America - The Winter Soldier
3. Guardians Of The Galaxy
4. X2
5. Spider-Man 2
6. X-Men: First Class
7. X-Men: Days Of Future Past
8. Captain America: The First Avenger
9. Iron Man
10. Blade
11. Thor
12. Spider-Man
13. X-Men
14. Punisher: War Zone
15. Blade II
16. Ant Man
17. Howard The Duck
18. Avengers: Age Of Ultron
19. Hulk
20. Iron Man 3
21. The Punisher (1989)
22. Spider-Man 3
23. The Incredible Hulk
24. The Amazing Spider-Man 2
25. The Punisher (2004)
26. Fantastic Four (2015)
27. The Wolverine
28. X-Men Origins: Wolverine
29. The Amazing Spider-Man
30. Ghost Rider: Spirit Of Vengeance
31. Daredevil
32. Fantastic Four
33. Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer
34. Iron Man 2
35. Thor: The Dark World
36. X-Men: The Last Stand
37. Blade Trinity
38. Ghost Rider
39. ElektraDavid Lund22-02-16 16:28
- ★★★★★★0
David, Amazing Spider-Man 2 højere end den første? Det er alligevel et interessant træk.
- ★★★★★0
Jeg synes den første mindede aaaaalt for meget om Spider-Man, og at den tilmed udkom så kort tid efter som reboot af denne, skadede den endnu mere i mine øjne. Filmen har en rigtig god scene i form af kampen mod Lizard i stilhed - det skal den dog ha'! 2'eren stod langt mere på egne ben. Masser af fejltrin undervejs i form af plothuller osv., men filmen viste en klar vision for franchisen i form af en mere afdæmpet version af Spider-Man med større fokus på drama end action. Den var drønkedelig til tider og ganske interessant andre steder. Så ja, jeg anser 2'eren som den klare vinder af de to, selvom jeg næppe er fan af nogen af dem.
David Lund22-02-16 16:55
- ★★★★★★0
Jo, det kan jeg godt følge. Et af de største problemer, jeg har med den første Amazing Spider-Man er, at de på overfladen prøver så hårdt på, at lade være med at remake Spider-Man, hvilket endda inkluderer at de endda undlader "with great power comes great responsibility" og alligevel ender den med at minde rigtigt meget om Spider-Man.
- ★★★★★0
"The Amazing Spider-Man 2"'s store styrke var Gwen Stacy-historien. Hvis ikke det aspekt af filmen fungerer for dig, Bruno, så forstår jeg godt, du hader filmen. Den kom dog godt under huden på mig - emotionally! ;) - og det var jo virkelig filmens og historiens kerne. For mig trækker eksekveringen af dette filmen meget op, mens dens mange synder, deriblandt en totalt mislykket Harry Osborn og forældresagaen, trækker den væsentligt ned.
- ★★★★★★1
Jeg er enig med Riqon og Bruno. Spider-Man er en feee klassiker.
T. Nielsen22-02-16 18:52
- ★★★★★★0
Riqon, jeg har intet problem med Gwen Stacy-delen og hendes skæbne, men resten af filmen virker bare ikke. Visse steder er dialogen så tåbelig, at man skulle tro, at den var skrevet af George Lucas og kærlighedshistorien lader til at være skrevet af Stephenie Meyer. Alle er supervilde videnskabsmænd og som jeg skrev tidligere, er filmen så høj på sig selv, at de konstant bliver nødt til at spille det gamle Spider-Man-tema, eller Spider-pig-temaet, hvis man spørger visse anmeldere på siden-hvis-navn-vi-ikke-nævner. Det er bare de største fejl i filmen, der er bunkevis af andre. :D
- ★★★★★★1
Så har jeg forsøgt at smide dem op i prioriteret rækkefølge. Jeg har brugt de ratings jeg har givet dem på IMDb, sidst jeg stemte på de givne film (hvoraf der er flere jeg ikke har set i årevis. Det er MEGET sjældent jeg rater en film om, lang tid efter den er set. Det gør jeg som udgangspunkt kun ved genset. Ved nye gensyn med samtlige film, ville ratings og rækkefølge sandsynligvis ændres sine steder, ligesom det sine steder bliver lidt "på dagen" hvilken film der prioriteres over eller under en anden:
01: Avengers, The: 10/10
02: Spider-Man 2: 10/10
03: Guardians of the Galaxy: 9/10
04: Captain America: The Winder Soldier: 9/10
05: X2: 9/10
06: X-Men: First Class: 9/10
07: X-Men: Days of Future Past: 9/10
08: X-Men: 9/10
09: Hulk: 9/10
10: Spider-Man: 9/10
11: Iron Man: 8/10
12: Avengers: Age of Ultron: 8/10
13: Thor: 7/10
14: Ant-Man: 7/10
15: Incredible Hulk, The: 7/10
16: Blade II: 7/10
17: Iron Man 3: 7/10
18: Spider-Man 3: 7/10
19: Captain America: The First Avenger: 7/10
20: X-Men: The Last Stand: 7/10
21: Big Hero 6: 7/10
22: Blade: 7/10
23: Iron Man 2: 7/10
24: Daredevil (Director’s cut): 7/10
25: Howard the Duck: 7/10
26: Wolverine, The: 6/10
27: X-Men Origins: Wolverine: 6/10
28: Thor: The Dark World: 6/10
29: Amazing Spider-Man, The: 6/10
30: Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer: 6/10
31: Ghost Rider: 6/10
32: Punisher, The (2004): 5/10
33: Fantastic Four: 5/10
34: Amazing Spider-Man 2, The: 5/10
35: Punisher, The (1989): 4/10
36: Elektra: 4/10
37: Ghost Rider: Spirit of Vengeance: 2/10
38: Blade: Trinity: 2/10
39: Punisher: War Zone: 2/10
Deadpool: ?/10
Fantastic Four (2015): ?/10
T. Nielsen22-02-16 19:57
- ★★★★★1
Riqon, jeg har intet problem med Gwen Stacy-delen og hendes skæbne, men resten af filmen virker bare ikke. Visse steder er dialogen så tåbelig, at man skulle tro, at den var skrevet af George Lucas og kærlighedshistorien lader til at være skrevet af Stephenie Meyer. Alle er supervilde videnskabsmænd og som jeg skrev tidligere, er filmen så høj på sig selv, at de konstant bliver nødt til at spille det gamle Spider-Man-tema, eller Spider-pig-temaet, hvis man spørger visse anmeldere på siden-hvis-navn-vi-ikke-nævner. Det er bare de største fejl i filmen, der er bunkevis af andre. :D
Heldigvis er der jo mere kemi mellem Andrew Garfield og Emma Stone, end der var mellem Hejsa Christensen og Natalie Portman, eller det synes jeg i hvert fald. :p Og George Lucas-skriveri? Ahhh, den gik da ikke helt "it's because I'm in love with you so my love has blinded me like a river needs you and it's so unfair"... mener endda at kunne huske, at jeg hyggede mig med deres flirting. Det kunne være, jeg skulle læse lidt Stephenie Meyer, men den første "Twilight"-film var nærmest modbydelig, så jeg mistænker dig for ikke at have helt ret i dette heller.
Og ja, P.P. bruger Spider-Man-temaet som ringetone, så man hører den, når den ringer, og det gør den jo flere gange. Det er dog nok filmens mindste problem :p Dens største problem, og jeg kan se flere, er Harry Osborn og alt, der har med ham at gøre. Mage til lorteskurk... Familiesagaen og den hemmelige undergrundsstation og DNA-revealet er også dybt unødvendigt og ligegyldigt. Så jeg kan bare sige ja, den har mange problemer. Jeg er nok bare lidt mere villig end dig til at være overbærende med dem pga. de ting, som jeg syntes virkede. ;)
- ★0
Captain America: The Winder Soldier
X-Men: Days of Future Past
Guardians of the Galaxy
X2
X-Men: First Class
Avengers, The
Avengers: Age of Ultron
X-Men
Captain America: The First Avenger
Iron Man
Ant-Man
Blade
Amazing Spider-Man, The
Iron Man 3
Thor
Big Hero 6
Iron Man 2
X-Men: The Last Stand
Incredible Hulk, The
Spider-Man
Spider-Man 2
Daredevil
Blade II
Punisher, The (2004)
Wolverine, The
Elektra
Thor: The Dark World
Amazing Spider-Man 2, The
Spider-Man 3
Fantastic Four
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
Ghost Rider
X-Men Origins: Wolverine
Hulk
Blade: Trinity
Dem har jeg ikke set: Deadpool, Fantastic Four, Ghost Rider: Spirit of Vengeance, Howard the Duck, Punisher, The (1989), Punisher: War Zone. - ★★★★★★0
Riqon, jeg taler ikke specifikt om kærlighedshistorien mht. Lucas, der er sgu en del virkelig klodset dialog i den film. Og med Stephanie Meyer mener jeg, at Spider-Man essentielt opfører sig som en stalker, ligesom Edward gør i Twilight.
Men fair nok, hvad der end rocker dine sokker, eller hvad de unge nu end siger. :)
- ★★★★★0
Altså Parker ser ned på hende fra tagene i det offentlige rum for at se, hun ikke kommer noget til. Edward stod, så vidt jeg husker, på Bellas soverum og stirrede på hende, mens hun sov. Forskel? :p Jeg husker ikke dialogen så godt, må jeg indrømme :) Rockede mine sokker supermeget.
- ★★★★0
Åkepool, det tager faktisk ikke så lang tid. Jeg kiggede bare mine ratings igennem på IMDb, sorterede dem efter karakter og sorterede så indenfor den enkelte karakter.
Det er da også måden jeg ville gøre det på, men jeg er lidt i tvivl, om jeg har rated alle de film gennem årene. Og så tænker jeg også at mange af dem vil få en anden karakter, hvis jeg genser dem i dag.
Men jeg kan da lige gøre forsøget, på et tidspunkt.
- ★★★0
1. Thor
2. Guardians of the Galaxy
3. X2
4. Thor: The Dark World
5. The Avengers
6. X-Men
7. Ant-Man
8. X-Men: First Class
9. Iron Man
10. Spider-Man
11. Hulk
12. Big Hero 6
13. Blade
14. Captain America: The Winter Soldier
15. The Wolverine
16. The Amazing Spider-Man 2
17. Captain America: The First Avenger
18. The Amazing Spider-Man
19. Iron Man 3
20. The Avengers: Age of Ultron
21. Blade II
22. X-Men: Days of Future Past
23. Spider-Man2
24. Ghost Rider
25. The Incredible Hulk
26. Daredevil
27. X-Men: The Last Stand
28. X-Men Origins: Wolverine
29. Spider-Man 3
30. The Punisher
31. Ghost Rider: Spirit of Vengeance
32. Iron Man 2
33. Elektra
34. The Punisher: War zone
35. Fantastic Four
36. Blade: Trinity
37. Fantastic Four: Rise of the silver surfer
De er efterhånden oppe på så mange film, at det er svært at kunne huske sine indtryk og holdninger til nogle af filmene, når man stiller dem op imod hinanden gør det det bare sværere at blive enig med sig selv om fx er X-Men Origins: Wolverine dårligere eller bedre end Spider-Man 3?, så det her er nok en ca. ranking af alle Marvel filmene fra min side.
Har ikke set:
DeadpoolFantastic Four (2015)
Howard the Duck
The Punisher (1989)
- ★★★★0
14. Captain America: The Winter Soldier
Der går du dine egne veje MOVIE1000
Hvorfor kan du ikke lide den film, lige så meget som os andre? ;)
- ★★★0
Eksamensoverspringshandling (med irriterende formattering):
1. Captain America: The Winder Soldier
2. X2
3. X-Men: First Class
4. X-Men
5. Fantastic Four (2015)
6. Avengers, The
7. Amazing Spider-Man, The
8. Iron Man
9. Spider-Man
10. Ant-Man
11. Thor: The Dark World
12. X-Men: Days of Future Past
13. Punisher, The (2004)
14. Thor
15. Punisher, The (1989)
16. Captain America: The First Avenger
17. Wolverine, The
18. Blade
19. Incredible Hulk, The
20. Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
21. Hulk
22. Iron Man 3
23. Guardians of the Galaxy
24. Big Hero 6
25. Howard the Duck
26. Blade II
27. Spider-Man 3
28. Daredevil
29. Iron Man 2
30. Avengers: Age of Ultron
31. Spider-Man 2
32. Deadpool
33. Ghost Rider
34. X-Men Origins: Wolverine
35. Fantastic Four
36. Elektra
37. X-Men: The Last Stand
38. Ghost Rider: Spirit of Vengeance
39. Blade: Trinity
Ikke set:
Amazing Spider-Man 2, The
Punisher: War Zone
Dolphinfriendly25-02-16 01:06