Forum - Forum-tråd: Årtiets bedste action. 2010 - 2019

Årtiets bedste action. 2010 - 2019

  • ★★★★★0

    Men hvorfor så ikke Sicario? Der sker næsten mere i den end i Heat?

    Som sagt - måske husker jeg ikke Sicario godt nok. Jeg husker den som en spændingsfilm med fokus på opbygning fremfor udløsning (total frækt). Med andre ord - thriller fremfor action. Heat anser jeg begge parter som ligeværdige. Et gensyn af Sicario kan sagtens ændre mit syn. Jeg så dog 2’eren for et par dage siden, og den vil jeg i hvert fald ikke kalde for en actionfilm.

    David Lund28-11-19 13:23

  • ★★★★★★0

    Jeg ville kalde den en spændingsfilm...Eller en krimi, haha:-D

    T. Nielsen28-11-19 13:25

  • ★★★★★★0

    Som sagt - måske husker jeg ikke Sicario godt nok. Jeg husker den som en spændingsfilm med fokus på opbygning fremfor udløsning (total frækt). Med andre ord - thriller fremfor action. Heat anser jeg begge parter som ligeværdige. Et gensyn af Sicario kan sagtens ændre mit syn. Jeg så dog 2’eren for et par dage siden, og den vil jeg i hvert fald ikke kalde for en actionfilm.

    Jeg ved heller ikke om jeg ville betegne Sicario som en actionfilm.

    T. Nielsen28-11-19 13:26

  • ★★★★★0

    Min top 10 over årtiets bedste actionfilm:

    1. Skyfall 
    2. Brawl In Cell Block 99
    3. Rogue One : A Star Wars Story 
    4. Mission Impossible : Rogue Nation 
    5. Mad Max : Fury Road
    6. Captain America : The Winter Soldier 
    7. The Guest 
    8. Justice League Dark 
    9. Rambo : Last Blood 
    10. The Guard 

    ---

    Nogle film vil man måske kunne argumentere for mere er thrillers, komedie eller sci-fi. Men både "Brawl In Cell Block 99", "Rogue One", "The Guest" og "The Guard" indeholder alle en så tilpas mængde action-scener, som tilmed er vigtige for filmenes plot og fremdrift, at jeg vil mene de også falder ind under kategorien actionfilm. 

    NightHawk28-11-19 15:59

  • ★★★★1

    The Guest er helt sikkert en actionfilm, ja. Den var i øvrigt good fun på 80’er facon. 

    Babo28-11-19 16:40

  • ★★★★★0

    The Guest er helt sikkert en actionfilm, ja. Den var i øvrigt good fun på 80’er facon. 

    Helt enig  Herlig 80'er stemning fra start til slut. :) 

    Hvad med "Brawl In Cell Block 99". Vil du betegne den som værende en actionfilm? Nogle gange synes jeg nemlig godt, at det kan være svært at definere, da mange film jo ofte er hybrider af flere forskellige genrer.

    NightHawk28-11-19 17:49

  • ★★★★0

    Helt enig  Herlig 80'er stemning fra start til slut. :) 

    Hvad med "Brawl In Cell Block 99". Vil du betegne den som værende en actionfilm? Nogle gange synes jeg nemlig godt, at det kan være svært at definere, da mange film jo ofte er hybrider af flere forskellige genrer.

    Umiddelbart ikke, nok nærmere en fængselsfilm, hvis noget. Men ja, det kan være svært at definere. Hvad er Refns Drive i øvrigt? Han kalder det hans take på en actionfilm. Så må det jo være en actionfilm :)

    Babo28-11-19 19:13

  • ★★★★★0

    Umiddelbart ikke, nok nærmere en fængselsfilm, hvis noget. Men ja, det kan være svært at definere. Hvad er Refns Drive i øvrigt? Han kalder det hans take på en actionfilm. Så må det jo være en actionfilm :)

    Ja, "Drive" var jeg også i tvivl om mere hørte til i krimi-drama genren, så den fravalgte jeg i første omgang. Men den står egentlig noteret som action-drama kan jeg se, så jeg skifter derfor fluks "The Guard" ud og sætter "Drive" på listen i stedet for. :)

    Det giver vel også mest mening at kalde det for en actionfilm tænker jeg - med biljagter og slåskampe - selv om, at filmen i perioder går temmelig langsomt. 

    1. Skyfall
    2. Drive 
    3. Brawl In Cell Block 99
    4. Rouge One 
    5. Mission Impossible : Rogue Nation 
    6. Mad Max : Fury Road 
    7. Captain America : The Winter Soldier 
    8. The Guest 
    9. Justice League Dark 
    10. Rambo : Last Blood

    NightHawk28-11-19 20:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen