Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Skal på Michelin restauranten Alouette om en halv time, vi har babysitter på dit første gang i et par år, men jeg er så smadret, at jeg næsten hellere bare vil gå i seng. Måneder med søvnunderskud og usammenhængende søvn rammer hårdt af og til, og i aften er en af de aftener. Øv!

    dyg10-11-22 19:50

  • ★★★★★★0

    Skal på Michelin restauranten Alouette om en halv time, vi har babysitter på dit første gang i et par år, men jeg er så smadret, at jeg næsten hellere bare vil gå i seng. Måneder med søvnunderskud og usammenhængende søvn rammer hårdt af og til, og i aften er en af de aftener. Øv!

    Var på en tur til København forrige fredag, hvor vi havde booket et fedt hotel - skulle spise godt og i operaen bagefter - og det eneste jeg tænkte på var at jeg havde mest lyst til at aflyse det hele, også på grund af søvnunderskud.

    Det viste sig heldigvis at det lige præcis var det jeg/vi havde brug for - og det blev en rigtig god oplevelse.

    Jeg håber du også havde en bedre oplevelse, trods alt!

    Wayne11-11-22 07:00

  • ★★★★0

    Jeg havde en dejlig oplevelse, tak. Men der var åbenbart mere end træthed i min krop, for i dag er jeg vågnet med kvalme, ondt i maven, hovedpine og enorm træthed. Heldigvis er svigermor på besøg og kæresten har fri, så ungerne er i gode hænder, og jeg tager dagen i sengen. 

    dyg11-11-22 09:40

  • ★★★★★0

    Haha, min genbo er atter gået helt bimmelim med sit Jule-lysshow, som han lige har tændt fra i dag af. Og denne her gang har han tilmed - via en eller anden dims - sat et juletræ med blinkende lys og blinkende stjerne op på rækværket oven over alt det andet halløj, der bimler og bamler i diverse røde, grønne og blå neon-farver. Det er ren Las Vegas show,  han har lavet. :D

    Jeg havde ellers troet - grundet de stigende el-priser - at han ville holde lidt igen med sit lysshow. Men der er absolut ikke blevet sparet på noget, heller ikke i år. 

    Det er faktisk meget hyggeligt selvom, at den form for lys og farve-show ikke lige er min kop te. Jeg foretrækker det mere gammeldags og simple, når det kommer til den slags pynt. :)

    NightHawk11-11-22 18:09

  • ★★★★★0

    Kevin Conroy er gået bort :(

    Elwood11-11-22 19:00

  • ★★★0

    Det var bedre at han sparede på energien. 

    Aranyhajú Nyárszépe11-11-22 19:01

  • ★★★★★0

    Mark Hamill:

    Kevin was perfection. He was one of my favorite people on the planet, and I loved him like a brother. He truly cared for the people around him — his decency shone through everything he did. Every time I saw him or spoke with him my spirits were elevated. Kevin was a brilliant actor. For several generations, he has been the definitive Batman. It was one of those perfect scenarios where they got the exact right guy for the exact right part, and the world was better for it. His rhythms and subtleties, tones and delivery — that all also helped inform my performance. He was the ideal partner — it was such a complementary creative experience. I couldn't have done it without him. He will always be my Batman."

    Elwood11-11-22 19:14

  • ★★★★0

    Kevin Conroy er gået bort :(

    Damn! 

    dyg11-11-22 19:23

  • ★★★★★0

    Det var bedre at han sparede på energien. 

    Han har åbenbart penge nok. Men ja, jeg vil da også mene, at det var mest fornuftigt at spare i disse tider uden, at det dog skal tage overhånd. Der skal trods alt også være plads til noget hygge-belysning i disse på mange måder mørke tider. Den psykologiske effekt det har på vores psykiske tilstand, skal man passe på med at undervurdere. Så det er fint nok med Jule-lysshow, synes jeg. Bare man også samtidig tænker på sit forbrug og holder lidt igen.

    NightHawk11-11-22 19:24

  • ★★★★★0

    Kevin Conroy er gået bort :(

    Det var trist at læse. Han var en legende som voice-actor og derudover en yderst sympatisk og rar mand. Han vil blive stærkt savnet.

    NightHawk11-11-22 19:27

  • ★★★★★★1

    Jeg har sat julelys op, men ikke det hele og i kortere tid. Tre lyskæder - 2 i træer og 1 lille på et plankeværk, som to figurer. Plejer at have en masse lys med dyr også.

    Ikke for vores egen økonomis skyld - vi har stadig fastpris med en 2 år gammel pris - men synes det er lidt forkert at gå all out.

    Dog synes jeg selv, det kom op lidt for tidligt, men har ikke rigtig tid i andre weekender i denne måned.

    ----

    And now to something completely different:

    Har lige ændret på Lauges tilladelser på vores Microsoft Family, så vi nu kan spille sammen i Minecraft. Det skal nok blive hyggeligt :)

    Guldager11-11-22 19:30

  • ★★0

    Det var bedre at han sparede på energien. 

    Hold nu op, er det nogenlunde moderne, er det altså begrænset hvad det bruger.

    Weird_J11-11-22 19:52

  • ★★★★0

    Hold nu op, er det nogenlunde moderne, er det altså begrænset hvad det bruger.

    Ja, hvis det er noget LED-lyskæder bruger det vel nærmest ingen strøm…

    chandler7511-11-22 20:09

  • ★★★0

    Ja, man kan selvfølgelig også gå over gevind i sin spareiver. Har hørt om folk der taper kontakten til i køleskabet for at spare strøm på den der lille pære der sidder. Det er jo morsomt. Det er lidt mere alvorligt at man tror at de mange listeria udbrud for tiden, til dels kan hænge sammen med at nogle skruer op for varmen i køleskabet.

    Elprissen er jo heller ikke så høj længere, men fordi jeg betaler fast pris kvartels, er det stadig det de der 6 kr per kw jeg giver. Overvejer at få en variabel aftale i stedet. Også fordi jeg arbejde fire dage om ugen om aftenen, hvor strømmen normalt er dyrest.

    Nu vil jeg tage på arbejde igen og så hjem at drikke bajere i eftermiddag :) 

    Aranyhajú Nyárszépe12-11-22 05:28

  • ★★★★★★0

    Jeg ændrede til variabel elpris i oktober - der har ikke været en dag hvor det ikke har været en fordel.

    Vores elselskab sendte en acontoafregning på over det dobbelte af normalen - de kommer til at æde den igen.

    Wayne12-11-22 07:13

  • ★★★★★★1

    Suk..Jeg skal skrive opgave i naturfag i dag. Det skal handle om PH-værdi og fylde 8 sider inkl. indholdsfortegnelse og billeder samt kilder. Jeg burde kunne lire noget brugbart af, da det er niveau E, som svarer til 9. klasse. Men jeg får ikke så meget ud af selve undervisningen, som jeg skal. Dels pga. de andre elever, der er 17årige tjenerelever, der er meget mere interesseret i deres mobiltelefoner og musik i ørene i undervisningen, dels alle de digitale tiltag der er. Man skal logge ind alle mulige steder, og alt kører på Ipads og rent digitalt. Det er jo langt fra den undervisning, som jeg har haft tidligere i livet. Det sidder i fingrene på de unge mennesker, men jeg skal virkelig bruge lang tid på først at sætte mig ind i alt det, før jeg bare kan skrive en opgave. Jeg ser ellers mig selv som nogenlunde med på beatet, men jeg synes alt det digitale lir, går svært ud over selve kernen i det at lære noget. De første 7 timer gik udelukkende på opsætning af profiler etc., samt en masse regler for hvad man ikke måtte og skolens og ministeriets bekendtgørelse. Og så insisterer de på gruppearbejde. Jeg hader at arbejde i grupper, især med uengagerede børn, der taler et helt andet sprog end mig.

    Så vil jeg sgu hellere røre i gryderne, men det skal til, før jeg har papirerne i min hånd, og kan kalde mig gastronom. Nu er det kun skole et par dage i ugen, og arbejde for resten, men fra midt januar er det skole fuld tid. Tror faktisk det bliver hårdt. 

    davenport12-11-22 07:34

  • ★★★★★★5

    Det er værre end du tror - bare spørg dem til, hvad de så hører! 

    Jeg har sådan et godt billede af dig siddende I et klasseværelse og råbe af computeren og fable om din ungdom i 90'erne og hvordan grunge og Type O er the shit fremfor "det der moderne musik" , alt i mens de unge ignorerer dig, fordi de tjekker TikTok 

    Guldager12-11-22 07:39

  • ★★★★★★2

    Du er så spot on, at det er uhyggeligt :D

    davenport12-11-22 08:14

  • ★★0

    Det er værre end du tror - bare spørg dem til, hvad de så hører! 

    Jeg har sådan et godt billede af dig siddende I et klasseværelse og råbe af computeren og fable om din ungdom i 90'erne og hvordan grunge og Type O er the shit fremfor "det der moderne musik" , alt i mens de unge ignorerer dig, fordi de tjekker TikTok 

    MadMartigan12-11-22 10:46

  • ★★★★★★0

    Jeg skal i gang med en udredning for arveligt for højt kolesteroltal. Jeg var egentlig begyndt, men skiftede læge. Sidst da jeg gik i gang, og skulle udfylde blodtryksskema, var min puls altid omkring 70-80 stk. Det var før jeg begyndte at løbe. Nu er den mellem 45 og 50. Det er en ret vild forskel alligevel. Er dog stadig tyk, selvom denne uge med halsbetændelse kostede 4 kg...

    Guldager12-11-22 23:23

  • ★★★★★★0

    Vi er alle lidt tykke, men vi har tabt os !!

    davenport13-11-22 06:46

  • ★★★0

    Svømmehallen har kun åbent få timer om dagen, ellers er der reserveret til primært skolebørn. Og de åbningstider er lavet så de passer til folk med 8-16 job. Samtidig er jeg noget forbeholden for at give den gas med motion, da jeg i forvejen har hårdt fysisk arbejde og er bange for at blive helt udkørt. Savner ellers at komme ud at svømme. Ud over det er sundt, så er der også noget rigtigt i at det hjælper på humøret. Synes jeg har behagelig indre ro, efter jeg har været ude at give den gas. Da jeg havde min nedtur for at par år siden, var det noget af det der holdt mig ovenpå. 

    Aranyhajú Nyárszépe13-11-22 09:56

  • ★★★★★★1

    2/3 er raske og begynder på hverdag i morgen :)

    Pia er nok først tilbage om en uge og kun på halv kraft.

    Eller...Lauge snotter stadig lidt og hoster lidt, men børnehavebørn er næsten permanent forkølet, virker det som om.

    Guldager13-11-22 12:34

  • ★★★★0

    Jeg har en del vinyler med scores/soundtracks til især genrefilm såsom horror, der skal sælges. En del af dem er relativt sjældne og dyre. Er der nogen, der kan anbefale fx en (dansk) Facebook-gruppe hvor de måske kunne have interesse?

    chandler7514-11-22 13:56

  • ★★★★0

    Jeg har en del vinyler med scores/soundtracks til især genrefilm såsom horror, der skal sælges. En del af dem er relativt sjældne og dyre. Er der nogen, der kan anbefale fx en (dansk) Facebook-gruppe hvor de måske kunne have interesse?

    Køb og salg af Horror, B-action, Sleaze, Grindhouse & Exploitationfilm kunne være et bud. Der bliver i hvert fald ikke kun solgt film, men også plakater, figurer m.m.

    thomsen14-11-22 19:08

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen