Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Jeg har lige accepteret tilbud om vuggestueplads til knægten. Ambivalent følelse, da vi havde en god mavefornemmelse over stedet efter at have besøgt dem, men samtidig giver det også en følelse af utilpashed over, at nogle "fremmede" nu skal passe ens barn. Det var samtidig også et wake-up call til, at jeg snart skal tilbage på arbejdet, hvilket jeg ikke umiddelbart føler det helt store behov for endnu. Damn, 1st world problems. Man har det sgu' godt..

    Bony16-05-17 11:26

  • ★★★★0

    Præcis, Disney-filmen "overlever vi nok".

    Det er straks værre, at eksempelvis NHS i England er ramt, og folk ikke ved, om deres patientjournaler og personlige oplysninger er i fare, livsvigtige operationer må udskydes, fordi der ikke kan tilgås vigtige oplysninger, medicinudlevering bliver sat i bero, fordi de oplysninger også er utilgængelige.

    Ja det er virkelig skræmmende, hvilke uhyggelige konsekvenser hacking kan forårsage :(

    Bruce16-05-17 12:31

  • 0

    Hvordan foregår det med varer der er bestilt i USA, kommer de til at ligge i KBH i flere dage inden Post DK sendere dem ud? Eller bliver de sendte videre med det samme?

    Kyllingebenet16-05-17 12:57

  • ★★★★★★1

    De ryger sikkert forbi PostNords toldcenter, som åbenbart har kø for tiden, så man kan godt forvente at skidtet ligger i ugevis uden at ryge videre.

    Zero Cool16-05-17 12:58

  • 0

    Ja okay, så har det sikkert lange udsigter endnu, det irriterer mig bare at jeg ikke længere kan tracke den hos DHL.

    Kyllingebenet16-05-17 13:02

  • 0

    Vi har genstartet 600-700 servere i forbindelse med "Wannacry" (genialt navn i øvrigt), så Windows patchen kunne blive installeret, i løbet af weekenden. Umiddelbart uden de kæmpemæssige problemer, som jeg ellers havde forudset. At dette så allerede skulle være sket tidligere er en helt anden sag. Det er sådan noget der hele tiden bliver vurderet. Men altså en person kan jo hurtigt ødelægge det for alle, hvis vedkommende åbner de forkerte filer. Det bliver heller ikke bedre af at nogen, desværre, vælger at betale løsesummen. Det forstærker bare incitamentet til at gøre det og man er stadigvæk ikke sikker på at få sine filer. 

    Brug sund fornuft, få et godt antivirus program og ha' backup af den ene eller anden art til vigtige filer.

    Whispering Horse16-05-17 21:11

  • ★★★★0

    Havde 6-700 servere der IKKE var opdaterede??? Hvor arbejder du?

    gi-jones16-05-17 22:22

  • ★★★0

    Det danske forsvar? :P

    MOVIE100016-05-17 22:35

  • 0

    Jeg skal ikke med sikkerhed kunne sige at det var alle 600-700 servere som ikke var opdaterede, det tror jeg næppe er tilfældet (kan godt se at det lød sådan, med den formulering jeg gav),  men de blev i hvert fald allesammen genstartet og testet igennem.  Det er ikke noget jeg selv har noget med at gøre, heldigvis. Er der problemer med nogle af serverne kommer det til gengæld til at ramme mig. Sidder med support af det samt andet relateret til IT.

    Kan ikke sige hvor jeg arbejder men det er en forholdsvis stor virksomhed her i norden :)

    Whispering Horse16-05-17 22:43

  • 0

    Det danske forsvar? :P

    Hehe, ja det kunne være kønt. Så ville jeg nok straks mistænke nogle russere for at stå bag :)

    Whispering Horse16-05-17 22:44

  • ★★★★★0

    Terma :)

    Elwood16-05-17 22:46

  • 0

    Troldespejlet var ikke begejstret for Alien Covenant.

    Kyllingebenet17-05-17 09:51

  • ★★★★0

    Men det er denne:

    www.heavenofhorror.dk/anmeldelse/alien-covenant/

    Babo17-05-17 10:00

  • 0

    Jeg synes nu også at Troldespejlet er meget overfladiske i deres anmeldelser. 

    Kyllingebenet17-05-17 10:02

  • ★★★★★★0

    Jeg tror at Alien: Covenant mere vil tilfredsstille folk, der "blot" søger underholdende blod/gore og alien-gys, end i hvert fald Prometheus kunne.

    T. Nielsen17-05-17 10:09

  • ★★★★★0

    Troldspejlet har aldrig rigtig haft dybe reviews, den måde det er bygget op på i dag gir ikke den mulighed. Da programmet var længere havde de mere tid til og fordybe sig. Den mulighed har de ikke rigtig i sag, med deres kortere sendetid kun med deres særudsendelser, har de mere tid.

    Elwood17-05-17 10:14

  • ★★★★★★2

    Vil til at gå i gang med en ny liste til Moovy - en liste over top50 (måske kun 25) favoritscener/episoder

    Guldager17-05-17 12:57

  • ★★★★0

    McTiernan om film:

    m.youtube.com/watch

    Og forresten, tillykke til Predator for de 30 år :)

    Babo17-05-17 13:40

  • ★★★★4

    Troldspejlet har aldrig rigtig haft dybe reviews, den måde det er bygget op på i dag gir ikke den mulighed. Da programmet var længere havde de mere tid til og fordybe sig. Den mulighed har de ikke rigtig i sag, med deres kortere sendetid kun med deres særudsendelser, har de mere tid.

    Nu vover jeg pelsen og kommer med noget, der nok nærmer sig kætteri i dette forum, men jeg synes virkelig, at Troldspejlet har overlevet sig selv som format. 

    Mit helt store problem er, at Troldspejlet og i særdeleshed Stegelmann har monopoliseret den mere kulørte populærkultur på DR.

    Jeg har fx førstehåndsviden om, at yngre kræfter flere gange har forsøgt at stable et ordentligt program om spilkultur på benene - ikke noget urimeligt forslag i betragtning af public service-forpligtelserne; at gaming i dag er utroligt udbredt; at det ikke længere er en børneting eller forbeholdt hankøn (tværtimod ser kønsfordelingen ud til at være mere og mere ligelig); og ikke mindst at spilindustrien omsætter for flere penge end filmindustrien.

    MEN hver gang er det strandet på, at Jakob Stegelmann har påberåbt sig, at spil var "hans område". Han skulle sågar have truet med at gå, hvis det blev til noget.

    Det er bl.a. derfor, at en tidligere vært som Sara Frost har lavet sit gaming talkshow "Alle gamer" på Youtube i stedet for på DR. Men hun er langt fra den eneste.

    Jeg har stor respekt for Stegelmann, og det han har gjort for det, der i monopoltiden og i Troldspejlets første mange år stadigvæk blev betragtet som "underlødig populærkultur" - spil, tegneserier, B-film m.m. Men jeg har svært ved at se behovet for programmet i dag andet end ren nostalgi. 

    Der er en stor, stor målgruppe, der er vokset op med Troldspejlet og i dag betragter de emner, programmet indeholder, som en naturlig del af deres liv. Vi er forlængst forbi den tid, hvor dansklærere i folkeskolen rynkede på næsen af børn, der hellere ville læse gysere end socialrealisme. Der er masser, der gerne vil se emner som spil, fantasy, tegneserier, horror m.m. behandlet seriøst. Men det får de ikke, så længe DR kan pege på Troldspejlet og undskylde sig med, at området er dækket.

    Luk lortet!

    thomsen17-05-17 14:13

  • ★★★★0

    Luk lortet!

    :-D

    Bruce17-05-17 14:18

  • ★★★★★0

    Jeg kan nu meget godt lide Troldspejlet, og synes bestemt det skal fortsætte. Dog ikke som monopol eller med latterlige trusler. Lav nogle flere gaming/filmprogrammer, og hvis Stegelmann så skrider af den årsag, vil han nok ikke blive så skide populær. Jeg vil i hvert fald ikke bryde mig om hans beslutning, og tror en del vil føle det samme.

    David Lund17-05-17 14:27

  • ★★★★★★0

    Der kan man se. Jeg anede slet ikke at programmet fandtes endnu i nogen form. 

    T. Nielsen17-05-17 14:32

  • ★★★0
    Der er en stor, stor målgruppe, der er vokset op med Troldspejlet og i dag betragter de emner, programmet indeholder, som en naturlig del af deres liv. Vi er forlængst forbi den tid, hvor dansklærere i folkeskolen rynkede på næsen af børn, der hellere ville læse gysere end socialrealisme. Der er masser, der gerne vil se emner som spil, fantasy, tegneserier, horror m.m. behandlet seriøst. Men det får de ikke, så længe DR kan pege på Troldspejlet og undskylde sig med, at området er dækket.

    Luk lortet!

    Det er alt sammen rigtig interessante betragtninger. Eftersom jeg så godt som aldrig spiller længere, interesserer området mig ikke synderligt, men jeg spekulerer på, om der rent faktisk ville komme andre spilprogrammer, hvis Troldspejlet forsvandt? Jeg oplever i hvert fald, at de andre kulturområder sædvanligvis bliver syltet. Jeg kan ikke mindes, at vi har haft en godt litteraturprogram siden Johannes Møllehaves lukkede. Det var vist i 90'erne.

    Benway17-05-17 15:12

  • ★★★★★1

    Jeg har ladet mig fortælle af mange, at Stegelmann er Gud. Denne tråd får hele mit verdensbillede til at kollapse. 

    Lars!17-05-17 15:37

  • 4

    Har lige fået at vide, at jeg skal til jobsamtale på Fredag! Det drejer sig om et sommerjob, så det passer perfekt i forhold til studiestart (hvis jeg skulle være så heldig at komme ind). Efter et halvt års tid på kontant/uddannelses-hjælp, så vil det være skønt med flere penge mellem hænderne. Lige så godt er det, at jeg mere eller mindre skal lave det samme som jeg laver nu i aktivering, hvilket jeg har det ganske fint med. Jeg havde ikke hørt fra dem i 2 ugers tid, så jeg troede at jobbet var gået til en anden, så jeg er helt oppe og køre lige nu! :)

    Laksegaffel17-05-17 15:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen