Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 1

    Husker godt fra Filmz at du også nævnte lidt om det. Hvordan tackler du det?

    Jeg prøver bare at aflede tankerne ved at lave andet end at sidde stille og tænke for meget over tingene. Det er faktisk det bedste man kan gøre ved angst, jeg tror i hvert fald overhoved ikke på medicinering. :-)

    Kyllingebenet19-05-17 13:51

  • ★★★★★★1

    Obersten tacklede sin angst gennem 15 år via mindfullness. Hun er lige erklæret rask :) Hun bruger en app, der fortæller hende hvad hun skal. Det er vildt at det kan dét.

    davenport19-05-17 17:34

  • ★★★1

    Jeg prøver bare at aflede tankerne ved at lave andet end at sidde stille og tænke for meget over tingene. Det er faktisk det bedste man kan gøre ved angst, jeg tror i hvert fald overhoved ikke på medicinering. :-)

    Afledning af fokus, accept af det og fornemmelse for hvornår det kommer snigende, nu angst kan have en ret "fleksibel" natur, er en sund tilgang. Jeg tror heller ikke på at medicinering er andet end symptombehandling - men tilstande og indgang til dem er lige så forskellige som mennesker. :)

    Dolphinfriendly19-05-17 17:42

  • 1

    Obersten tacklede sin angst gennem 15 år via mindfullness. Hun er lige erklæret rask :) Hun bruger en app, der fortæller hende hvad hun skal. Det er vildt at det kan dét.

    Min instagram profil hedder mindfoolness :D

    Kyllingebenet19-05-17 17:47

  • 0

    Afledning af fokus, accept af det og fornemmelse for hvornår det kommer snigende, nu angst kan have en ret "fleksibel" natur, er en sund tilgang. Jeg tror heller ikke på at medicinering er andet end symptombehandling - men tilstande og indgang til dem er lige så forskellige som mennesker. :)

    Det er meget vigtig at man accepterer omstændighederne mht angst. Det har til tider været rigtig svært at acceptere angsten, især når den har været til gene for mig på mange punkter, især i starten af mine 20'ere. Men jeg har accepteret at den nok altid vil være en del af mig. Jeg har lært meget af den. Og hey, jeg har også langt flere gode dage end dårlige, og selv på de dage angsten er fremtrædende, har jeg en god dag.

    Jeg er nok nærmere irriteret når den endelig rammer mig, for jeg synes selv at det er så hjernedødt at jeg får angst, især fordi den er så irrationel.

    Kyllingebenet19-05-17 18:03

  • ★★0

    Jeg er ikke til Liberal Alliance generelt (selvom jeg deler flere holdninger med dem) - men som kommende lærer bliver jeg sgu mere og mere fan af Merete Riisager. Vi er på studiet blevet flasket op med målstyret undervisning, hvor vi ret rigid skal opfylde nogle faste mål. I alt er 3000+ af dem til alle fagene. Det er baseret på misforstået forskning, og nu bliver de gjort vejledende i stedet. Det er mega-fucking-fedt!

    3.170 bindende mål sløjfes: Bondo jubler over Christiansborg-aftale om frihed

    Det betyder mere frihed til lærerne og mindre tid brugt på at opfylde irriterende krav. Og det er netop her, jeg er mest enig med LA - i deres politik med, at styringen skal tilbage til dem, der faktisk arbejder med det.

    Jeg må indrømme jeg er fan af LA. Og ja jeg er faktisk en totalt lavtlønnet mega spasser uden en uddannelse jeg kan bruge til noget i dag og som kun lever på min fars firmaes nåede, med den løn jeg har som er bedre en alt andet jeg ville kunne få. Men de har så mange gode ider til hvordan tingene kunne blive simpler og billigere.. og så skal man altså ikke glemme at den meget udskældte Joachim B Olsen var en af hoved mændene bag at der kom fikserum i København ;-). Og jaja så kommer alle jokesene med at en misbruger kender en anden sikkert:-). Men de har fat i noget i noget rigtigt der

    Weird_J19-05-17 19:29

  • ★★★★★0

    Min svigermor fik depression og angst. Så udskrev lægen antipsykotiske midler. Så blev hun psykotisk. Så jeg er heller ikke en fan af mediciner i den sammenhæng. 

    Min kone er psykolog og har arbejdet en del med angst. Hun har endda udviklet kurs til behandling af det, og resultaterne er gode. Der er så utrolig mange ting man kan gøre, som ikke involverer medikamenter. 

    Lars!19-05-17 20:42

  • 0

    Jeg har lige været nede i min postkasse og hente et brev fra Postnord. Min pakke sidder fast i tolden og før den bliver frigivet skal der sendes dokumentation for hvad jeg har købt, hvilket de tager 160kr for. Jeg havde bestilt en enkelt vinylplade, og da den koster under 1100kr, så slipper jeg i det mindste for at betale told.

    Jeg ved så ikke om de 160kr skal betales før jeg kan få min pakke?

    Kyllingebenet19-05-17 20:44

  • ★★★★0

    Jeg ved så ikke om de 160kr skal betales før jeg kan få min pakke?

    PostNord må vurdere, at den er købt uden for EU, så ekspeditionsgebyret på 160 kr. plus 25 % moms skal betales, før de udleverer den.

    chandler7519-05-17 20:50

  • 0

    Ja okay, det ender så alligevel med at være den dyreste plade jeg har købt. Det værste er, at der er endnu en på vej til juli. 

    Kyllingebenet19-05-17 21:06

  • ★★★★0

    Det er altid et sats at bestille ting uden for EU. Jeg tror, de er ekstra OBS på at fange dem, nu hvor de (PostNord)er på røven økonomisk. Så giver det meget god mening at smække 160 dask på i ekspeditionsgebyr for en enkelt vinyl eller dvd. Easy money.

    chandler7519-05-17 21:11

  • ★★★★0

    Af dem jeg kender, der har lidt eller lider af angst, har medicin heller ikke hjulpet, men alligevel udskriver psykiaterne det i lide strømme og sender en regning på 1.000+ kr. for en times "konsultation" til det offentlige.

    chandler7519-05-17 21:22

  • ★★★★★★0

    Der har alle dage været gode penge i medicin, især i psykiatrien. Antidepressiver blev et modefænomen, og jeg tror lægerne har tjent gode penge penge på at udskrive det. Ligesom dengang hvor alle skulle have kolesterolsænkende medicin. Jeg fik det selv udskrevet, men jeg gad ikke tage det mere, og jeg lever stadig. Det var uden effekt, bare endnu et påfund for at score kassen på et nyt præparat. Det er uhyggeligt! 

    davenport19-05-17 23:00

  • ★★★★1

    Så tog jeg sønnike til frisøren for første gang. Det var tiltrængt og gik godt. Ørerne sidder fast stadigvæk :)

    Babo20-05-17 10:01

  • ★★★0

    Jeg så engang lidt til en læge, som arbejdede i medicinalindustrien. Hun fortalte mig indimellem nogle ret vilde ting om hvordan verdenen på hendes job så ud. Rystende. 

    Dolphinfriendly20-05-17 10:41

  • ★★★★★★0

    Tak for svar Kyllingbenet. Det kom der jo en række interessante betragtninger ud af. 

    Hvornår eller hvordan blev om bevidst om at du led af angst og derfor ikke måske længere troede det var en "normal" og rationel tilstand? 

    Jeg arbejdede engang med en ung mand der led af angst. Da jeg mødte ham første gang, kunne han dårligt forlade sin lejlighed og det kunne være så angstprovokerende bare at gå ned med skrald, at det havde hobet sig meterhøjt op i lejligheden. 

    T. Nielsen20-05-17 10:59

  • ★★★★★0

    Så tog jeg sønnike til frisøren for første gang. Det var tiltrængt og gik godt. Ørerne sidder fast stadigvæk :)

    Det skal jeg desværre også snart til. Han ser så awesome ud med sit lange hår, men alle de andre drenge i SFO'en har kort hår, så det har sin indvirkning mentalt på ham. Dumme verden!!!

    David Lund20-05-17 11:14

  • ★★★★★★0

    .. Man kan få meget pænt tøj...

    davenport20-05-17 11:25

  • 0

    Tak for svar Kyllingbenet. Det kom der jo en række interessante betragtninger ud af. 

    Hvornår eller hvordan blev om bevidst om at du led af angst og derfor ikke måske længere troede det var en "normal" og rationel tilstand? 

    Jeg arbejdede engang med en ung mand der led af angst. Da jeg mødte ham første gang, kunne han dårligt forlade sin lejlighed og det kunne være så angstprovokerende bare at gå ned med skrald, at det havde hobet sig meterhøjt op i lejligheden. 

    Jamen det hele startede en aften da jeg var på arbejde, (jeg havde et studiejob på en tankstation). Jeg stod og betjente nogle kunder og pludselig slog det mig bare, jeg blev svimmel, fik hjertebanken og begyndte at hyperventilere.

    Jeg troede virkelig at jeg skulle dø den aften.

    Jeg er simpelthen angst/skræksslagen for at der er noget uhelbredeligt galt med mig, hvor dumt det end lyder, for jeg har jo indtil videre overlevet. Men jeg har intet problem med at komme udenfor eller at begå mig med fremmede, (så længe det foregår på mine premisser), men jeg kan godt mærke at store folkemænger gør mig utryg. Jeg var fx til koncert i Herning og se Jay-Z og Kanye West, og der kunne jeg mærke at angsten trængte sig på, men jeg overlevede da og havde en god oplevelse.

    Jeg ville dog ønske, at jeg kunne gøre hvad der passede mig uden at jeg skulle tage hensyn til noget, der måske/måske ikke viser sig. Jeg ville gerne se verden og opleve den på egen hånd, uden at jeg behøvede at være på vagt. Men nogengange handler livet bare om at prøve lykken/løkken (lol) og om at tage chancer.

    Kyllingebenet20-05-17 12:25

  • ★★★★0

    Det skal jeg desværre også snart til. Han ser så awesome ud med sit lange hår, men alle de andre drenge i SFO'en har kort hår, så det har sin indvirkning mentalt på ham. Dumme verden!!!

    :)

    Langt blev lidt træls for denne lille, han skulle fandme i bad efter hver måltid næsten. Nu er han frisk og sommerlig. Han må selv bestemme når han bliver 4-5 ;) 

    Babo20-05-17 12:00

  • ★★★★★★0

    Skal i byen i aften, for første gang i 2 år. Earn Your Scars på Pitstop i Kolding. Bliver fee med noget mædl !!

    davenport20-05-17 13:22

  • ★★★1

    #kyllingebenet

    Det er måder at facilitetere det at "gemme" angst af vejen mentalt - samt lære sig selv teknikker, hvor man bliver så bevidst om "tegn", at det kan bliver en del af ens virkelighed på en mere "progressiv" måde. Heriblandt meditation - særligt bl.a TM - er enormt effektivt og simpelt at komme igang med. På den måde kan du blive bedre til at håndtere angsten til bl.a koncerter, uden at det skal være en uoverskuelig hindring. 

    Dolphinfriendly20-05-17 14:17

  • ★★★0

    Fuck, altså. Jeg er et smut forbi Elgiganten på Steøget for at nappe et par 4K titler. Udvalgte et imidlertid direkte pinlig - dét er jeg alligevel lidt overrasket over.

    Dolphinfriendly20-05-17 15:38

  • 0

    Er 4K mediet ikke en dødssejler i sig selv?

    Kyllingebenet20-05-17 15:39

  • ★★★★★★0

    Fuck, altså. Jeg er et smut forbi Elgiganten på Steøget for at nappe et par 4K titler. Udvalgte et imidlertid direkte pinlig - dét er jeg alligevel lidt overrasket over.

    Hvordan er deres udvalg af fysiske medier i det hele taget? Sidst jeg var forbi, byggede de stadig om og jeg frygtede at den ret populære øverste etage sikkert ville forsvinde.

    Zero Cool20-05-17 15:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen