Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★0

    The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)

    Uhhh, er lidt flow ved at sige at jeg ser Wonder woman 84 som sidste DC film i denne omgang… ):

    Gormanden19-10-22 01:36

  • ★★★★★0

    I eftermiddag står den på afslutningen af første sæson af MacGyver. Og så skal jeg igang med Jerry Lewis boksen i aften. :)

    NightHawk19-10-22 10:05

  • ★★★0

    The Lady From Shanghai

    Steffan Rasmussen19-10-22 19:26

  • ★★★★★0

    The Lost Daughter (2021)

    Kruse19-10-22 19:29

  • ★★★★★0

    I aften tager jeg hul på sæson 7 af den skotske krimiserie Shetland, som også er den sidste sæson med Douglas Henshall i hovedrollen som den vejrbidte politimand Jimmy Perez.

    Der går dog rygter om, at ITV vil fortsætte serien uden Douglas Henshall, men det ved jeg ikke rigtig om jeg gider at følge med i . "Shetland" uden ham tror jeg ikke kommer til at fungerer ligeså godt.

    NightHawk20-10-22 17:48

  • ★★0

    Fright Night 2, med den ultralækre Julie Carmen, 

    Ses på BD

    Ryder66620-10-22 22:27

  • ★★0

    Streets Of Fire, med Michael Paré, endelig på BD og i widescreen udgave.

    Det har været et længe ventet gensyn. Så kan jeg godt kassere dvd'en såfremt jeg stadig har den.

    Ryder66621-10-22 03:05

  • ★★★★★0

    Jeg snupper de tre sidste afsnit af Shetland : sæson 7 i aften. Det har igen igen været en virkelig velskrevet og kringlet historie, som bare bliver ved med at holde mysteriet og spændingen ved lige. Og så sluttede afsnit 3 i går lige med en kæmpe cliffhanger, hvor en af politifolkene muligvis blev slået ihjel. Der er lagt op til en meget nervepirrende og intens finale, kan jeg fornemme. :)

    NightHawk21-10-22 17:05

  • ★★★0

    Mandy

    Gormanden21-10-22 17:44

  • ★★★★★1

    I aften tager jeg et gensyn med John Frankenheimers “The Manchurian Candidate” (1962).

    Kruse21-10-22 19:15

  • 0

    Vil se The Fanatic med John Travolta og instrueret af ham forsangeren fra Limp Bizkit. Har hørt den skulle være ret sjov.

    Kiyonji22-10-22 14:00

  • ★★0

    Vil se The Fanatic med John Travolta og instrueret af ham forsangeren fra Limp Bizkit. Har hørt den skulle være ret sjov.

    Den er sjov af alle de forkerte grunde, men sjov er den.

    NFT22-10-22 14:31

  • 0

    Vil se The Fanatic med John Travolta og instrueret af ham forsangeren fra Limp Bizkit. Har hørt den skulle være ret sjov.

    Det var en hysterisk morsom film med en overspillende Travolta som er en hån mod autistere og hvor jeg næsten ved hvor jeg skal begynde i forhold til hvad der er galt med den og hvad gør den så morsom. 

    Men der er et tidspunkt hvor han kysser den person han stalker og rører ved hans læbe tror jeg og derefter sætter sig en stol og gynger ustyrligt. Det er et af højdepunkterne. 

    At den så også er så selvfed at den musik som Devon Sawa karakterer spiller i bilen er et Limp Bizkit nummer hvor han naturligvis udbryder hvor helt fantastisk et band det er.

    Min yndlingsscene er nok den hvor han ved et uheld dræber rengøringshjælpen ved at smadre hendes ansigt og mest alt ligner en der har været udsat for et zombieangreb og  derefter siger "Are you ok ?". 

    Kiyonji22-10-22 17:21

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Children of Paradise” (1945).

    Kruse22-10-22 19:17

  • ★★★1

    Gensyn med Mine aftener i paradis

    Gormanden22-10-22 20:57

  • 1

    Gensyn med Mine aftener i paradis

    En fantastisk film.

    Verbal22-10-22 21:15

  • ★★★0

    En fantastisk film.

    Ja, også tredje gang …. En vidunderlig film :)

    Gormanden22-10-22 23:23

  • ★★0

    Age Of Heroes, på Blu Ray med Sean Bean.

    overraskende nok, så har den danske undertekster, selvom der på coveret kun står norsk tekst. Så de 48kr jeg gav for den, var det hele værd.

    Ryder66623-10-22 02:48

  • ★★★0

    Tænker at give Cabinet of Curiosities et skud i aften.

    Essal25-10-22 12:52

  • ★★★★★1

    I aften vil jeg kaste mig over Thor : Love and Thunder. Glæder mig til at se Russell Crowe på slap line som Zeus. Har hørt han skulle være ret sjov i den rolle. :)

    NightHawk25-10-22 17:25

  • ★★★0

    Hon dansade en sommar AKA  Hun dansede en sommernat (1951)

    Aranyhajú Nyárszépe25-10-22 17:52

  • ★★★★★★1

    I aften vil jeg kaste mig over Thor : Love and Thunder. Glæder mig til at se Russell Crowe på slap line som Zeus. Har hørt han skulle være ret sjov i den rolle. :)

    Jeg er spændt på at høre hvad du synes om filmen sim helhed :-)

    Wayne25-10-22 18:29

  • ★★0

    Overvejer et gensyn med Blood In Blood Out, Director's Cut.

    "Vatos locos forever ese"

    Ryder66625-10-22 19:47

  • ★★0

    I aften står den på et gensyn med

    Planes, Trains & Automobiles, med Steve Martin og John Candy.

    Ses på BD 

    Ryder66626-10-22 15:29

  • ★★★★★1

    Jeg er spændt på at høre hvad du synes om filmen sim helhed :-)

    Det var desværre en blandet fornøjelse. Taika Waititi har hevet den helt store suppegryde frem denne gang og har proppet den til randen med kulørte smagsindtryk, og det er desværre langtfra alt, der fungerer lige godt.

    Det positive først:

    Christian Bale var dog fremragende som Gorr The God Butcher og leverede en overbevisende præstion som en overdådig skurk, der samtidig også havde en sympatisk baggrund og menneskelige kvaler, som man kunne relatere til. Derfor ægrer det mig også, at der ikke blev brugt mere tid på hans forhistorie, som så samtidig også villet have betydet, at finalen ville have fået en større emotionel slagside.

    Det andet højdepunkt var en helt igennem fantastisk morsom Russell Crowe, der bare gav den max gas som Zeus i en kropsnær gylden rustning og et herlig fimset lille skørt og små Carmen curlers krøller i det lange garn. Det var en herlig omgang excentriske løjer han havde gang i, og han fik perfekt udstillet den arrogance og selvfedme som den slags guder også kan have

    Chris Hemsworth var atter i hopla som Thor og havde flere morsomme og badass scener - bl.a. kampen i New Valhalla, den sort/hvide sekvens på planeten, duellen mod Zeus, og så selve finalen. Men Taika Waititi skal passe meget på efterhånden ift, hvor meget humor han presser ned over karakteren. For der er bestemt også steder i filmen, hvor det kammer så meget over, at det bliver ren selvparodi af den ufede slags.

    Så det negative:

    Der er alt for meget humor med og alt for meget af selv samme humor, som ikke fungerer og falder flat til jorden. De to geder synes jeg var pænt irriterende, og så er Korg karakteren også temmelig anstrengende at have med på slæb. Den karakter fungerede i denne omgang slet ikke for mig.

    Historien synes jeg også havde for lange passager midtvejs, hvor det stikker i for mange retninger og hvor filmen på den bekostning mister momenrum. 

    Natalie Portman var heller ikke super god i hendes præstation - hverken som Jane Forster eller som Mighty Jane, Goddess of Thunder. Synes kemien mellem hende og Chris Hemsworth var off i forhold til de to tidligere film, hvor hun var med. Måden hun bliver til Mighty Jane på, synes jeg også manglede en bedre forklaring i filmen. Det sker bare fordi hun er syg. Og sjovt nok er hun efter få dage som superhelt på niveau med Thor. Det gav heller ingen mening.

    Jeg håber faktisk ikke,  at Taika Waititi skal  lave den næste Thor film, særligt ikke når det kammer over i så meget humor og så mange irrelevante afstikkere historie-mæssigt set, som det gør her.

    Jeg kan med lidt god vilje svinge mig op på 6/10, men det skal i sidste ende dog mere ses som en ekstra hyldest til Christian Bale, Russell Crowe og Chris Hemsworth end filmen som helhed. :)

    NightHawk26-10-22 17:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen