Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★★0

    Og Embracer fortsætter med at være piece of it! og de har også været diskuteret /shit talked gevaldigt blandt devs. på dette års D.I.C.E

    Embracer says it's looking out for shareholders after cutting almost 1,400 jobs "Our overruling principle is to always maximize shareholder value in any given situation"

    Elwood15-02-24 21:59

  • ★★★★★0

    Efterfølgeren til Switch ser nu ud tilat være rykket til Q1 2025, så Januar Marts, derfor kan vi godt fortsat få selve konsollen annoceret i år, den udkommer blot ikke i år som før var planen.

    Elwood17-02-24 11:23

  • ★★0

    Efterfølgeren til Switch ser nu ud tilat være rykket til Q1 2025, så Januar Marts, derfor kan vi godt fortsat få selve konsollen annoceret i år, den udkommer blot ikke i år som før var planen.

    Ved ikke om de tør at annoncere den så tidligt fordi den gamle sælger så godt! Så bliver det tidligst December i år

    Weird_J17-02-24 16:11

  • ★★★★★1

    Ved ikke om de tør at annoncere den så tidligt fordi den gamle sælger så godt! Så bliver det tidligst December i år

    Switch har altid solgt godt, og det var ide'en at den sku være annouced tidligere, og det ikke nyt Switch sælger godt, så det ikke den del der gør de ikke har annouced den.

    Nu skrev jeg heller ikke noget om at deres næste annoucement ville være tidlig i år, det var dets oprindelig plan, ud fra alle ting man har hørt. Men igen det er lige meget hvornår de annocer den det kommer til at blive en SUcces så længe de ikke laver en Wii U markedtingsmæssigt igen, fordi den del bed dem godt nok bagi.

    Nå men other news Hell divers 2 til PC og PS5 er Effing amazing, og det er crossplay, det er top spil på Steam pt. og serverne kan slet ikke følge med, fordi succesen kom hel bag på Arrowhead, fik spillet lidt igår og det er det tætteste på Starship Troopers uden at bruge navnet, damm det længe siden et Co-Op spil har fanget mig sådan fra første takt af.

    Elwood18-02-24 10:42

  • ★★★0

    Fallout London trailer, eller hvad man nu skal kalde det:

    www.youtube.com/watch

    Et kæmpstort mod til Fallout 4.

    NSF20-02-24 16:43

  • ★★★★★0

    De fire spil der var rygtede er nu officielt bekræftet.

    Pentiment (February 22, Switch, PS4/5 og Switch): Obsidian's Fedt Historisk murder mystery med en ret unik stil, blevet lavet under Corona så vidt


    Hi-Fi Rush (March 9, PS5): A rhythm-action game Tango Games, yeps folkene bag Evil Within serien :)

    Fantastisk sjovt spil, og det er både for folk der ingen eller næsten ingen rytmisk sans har og for dem som vil ha en udfordring, hel klart en af de store overraskelser da det kom til Xbox, så det kan varmt anbefales, jeg har også skrevet om det før.

    Grounded (April 16, Switch, PS4/5 og Switch): Obsidian's co-op survival adventure, tænkt Honey I shrunk the kids, og det er Cross platform.


    Sea of Thieves (April 30, PS5): Startede ud med ikke at være noget rigtig som i spillet var meget indholdsløst, men har gennem årene, virkelig forbedret sig, Rare's Pirat spil, hvor man Co-op sejler rundt på et skib, kan angribe andre spiller, eller deltage i nogle af de mange quest Rare har lavet blandt andet Monkey Island, der næsten virker som et hel nyt Monkey Island 3D adventure spil. Spillet er Crossplatform.

    Nåja og Elder Ring DLC: Shadow of the Erdtree, gameplay reveal

    youtu.be/a8k8R0Q2ubY

    Elwood22-02-24 08:49

  • ★★★1

    Nå så røg jeg sgu også på PS5-vognen 



    Ved godt at der eftersigende bliver lanceret en PS5 Pro i år, hvis rygterne taler sandt, men min plan var altid at vente til Pro-udgaven blev lanceret og så købe basis-udgaven med en prisnedsættelse. Men nu var der et fint tilbud og budgettet tillod det, så nu slog jeg til.

    Har ikke haft super meget tid til at "fjole rundt" med PS5 endnu, men sætter allerede pris på SSD og forbedret HDR i forhold til det PS4 kunne yde.

    Essal22-02-24 17:36

  • ★★★1

    Nu vil jeg give mig i kast med Hogwarts Legacy. Det spil har været på min to-play liste i et stykke tid efterhånden, så er da spændt på at komme i gang med det :)

    Essal24-02-24 18:49

  • 1

    Nå så røg jeg sgu også på PS5-vognen 



    Ved godt at der eftersigende bliver lanceret en PS5 Pro i år, hvis rygterne taler sandt, men min plan var altid at vente til Pro-udgaven blev lanceret og så købe basis-udgaven med en prisnedsættelse. Men nu var der et fint tilbud og budgettet tillod det, så nu slog jeg til.

    Har ikke haft super meget tid til at "fjole rundt" med PS5 endnu, men sætter allerede pris på SSD og forbedret HDR i forhold til det PS4 kunne yde.


    Tillykke med købet. 
    Jeg er selv rigtig godt tilfreds med min :-)


    Sørg for at spille Astrobot. Det er et fantastisk charmerende plantformsspil, der kan klares på 6-7 timer. Og det fremviser mange af de features der fx er i den nye controller.

    Og så optager din PS5 en lille video hver gang du får et trophy. Men hvis du ikke er interesseret i det, så fylder det bare din SSD op med unødigt mange videoer. Du kan slå det fra inde i Captures and Broadcasts menu.

    Høegh27-02-24 09:59

  • ★★★1


    Tillykke med købet. 
    Jeg er selv rigtig godt tilfreds med min :-)


    Sørg for at spille Astrobot. Det er et fantastisk charmerende plantformsspil, der kan klares på 6-7 timer. Og det fremviser mange af de features der fx er i den nye controller.

    Og så optager din PS5 en lille video hver gang du får et trophy. Men hvis du ikke er interesseret i det, så fylder det bare din SSD op med unødigt mange videoer. Du kan slå det fra inde i Captures and Broadcasts menu.

    Tak, tak! :D

    Jeg er bestemt også super tilfreds med min :)

    Astro's Playroom var super hyggeligt og nostalgisk og så fungerer det også godt som en Dualsense demo, som du selv siger. 

    Jeg fik også slået trophy video funktionen fra ligeså snart jeg opdagede at den gjorde det. På den måde kan man hurtigt få fyldt pladsen op.

    Jeg har oprettet en What we played tråd, hvor jeg også har skrevet en anmeldelse af Astro's Playroom: www.moovy.dk/forum/bland-selv/What-we-played

    Lige nu er jeg i fuld gang med Hogwarts Legacy, som jeg også vil skrive en anmeldelse af når jeg engang får det gennemført. Men indtil videre er det super godt og tydeligvis udviklet af et studie med en enorm kærlighed og respekt for kildematerialet og det skinner virkelig igennem på den bedst mulige måde. 

    Essal27-02-24 17:15

  • ★★★0

    Pismyr' the game: youtu.be/LSsX4T5VPEQ

    Spillet mangler bare en voiceover af David Attenborough.

    Essal15-03-24 08:49

  • ★★★1

    Personligt har jeg allerede spillet det, da jeg synes, det er et frygteligt overvurderet spil.

    Ok...

    Essal21-03-24 09:43

  • ★★★0

    Jeg er enig, der er mange fordele ved det, jeg tvivler ikke engang på det.

    Personligt så foretrækker jeg en IPA over en Porter, da jeg er mere til de lidt mere bitre øl, jeg tvivler ikke engang på det.

    Essal22-03-24 07:41

  • ★★★★0

    Andre der er hoppet på Helldiver 2?

    Tre af mine online-buddies har spillet det, siden det kom ud, og har været ret glade for det, så jeg valgte at hoppe med her forleden.

    Jeg er ellers normalt ikke så meget til shootere, fordi jeg altid synes, at man skal investere for meget tid i det for at blive bare nogenlunde, så man ikke hele tiden bliver nakket af 12-årige, der vil have sex med ens mor. 

    Helldiver 2 har dog den fordel, at det er team-baseret, og at man ikke spiller mod andre teams (ikke endnu i hvert fald), men alle sammen mod større mål i form af robotter og kæmpeinsekter, man skal udrydde.

    Det er ret meget som filmen Starship Troopers bare som spil, inkl. den fuldstændigt overdrevne patriotisme, når man skal forsøge at "udsprede demokrati" blandt insekterne (naturligvis ved at dræbe dem). Det er temmelig sjovt!

    thomsen22-03-24 18:21

  • ★★★★★1

    Andre der er hoppet på Helldiver 2?

    Tre af mine online-buddies har spillet det, siden det kom ud, og har været ret glade for det, så jeg valgte at hoppe med her forleden.

    Jeg er ellers normalt ikke så meget til shootere, fordi jeg altid synes, at man skal investere for meget tid i det for at blive bare nogenlunde, så man ikke hele tiden bliver nakket af 12-årige, der vil have sex med ens mor. 

    Helldiver 2 har dog den fordel, at det er team-baseret, og at man ikke spiller mod andre teams (ikke endnu i hvert fald), men alle sammen mod større mål i form af robotter og kæmpeinsekter, man skal udrydde.

    Det er ret meget som filmen Starship Troopers bare som spil, inkl. den fuldstændigt overdrevne patriotisme, når man skal forsøge at "udsprede demokrati" blandt insekterne (naturligvis ved at dræbe dem). Det er temmelig sjovt!

    Der kommer ikke PvP, det har udviklerne allerede sagt, de er meget mere med på at folk forenes mod en fælles fjende i stedet for alt det her online trash talk, og de fjerner heller ikke Team Damage det er en del af spillet, jeg har nævnt det før i tråden her også, mdn vil lige nævne geni stregen med at alle store våben og andet udstyr samt Ammo skal msn hidkalde via. Nogle taste kombination og dette gælder også når man skal revive teammates og det skaber nogle fantastisk sjove og intense øjeblikke fordi spillet pauser da ikke bare fordi du skal taste nogle pil kombinationer. De har sågar nærmest en DM der styre hvad modstand og setups spiller blir udsat for.

    Og jep jeg var allerede på det første Helldivers i sin tid da det var isometrisk top Down Twin stick shooter.

    Og jep HD2 er fantastisk underholdende :)

    Men snart overtager Dragons Dogma 2 næsten alt for mig.

    har glæder mig lige siden det første i 2012, dets ide’er var så forud dets tid. Men nu her har de tech’en der kan håndtere det hele.

    Nå ja og Yakuza serien som jeg fortsætter hygger mig med nu er jeg gået over til Ichiban en hel ny karakter som er meget anderledes end Kiryu Kazuma, men jeg er allerede vild med ham også.

    Elwood22-03-24 20:05

  • ★★★★0

    Der kommer ikke PvP, det har udviklerne allerede sagt, de er meget mere med på at folk forenes mod en fælles fjende i stedet for alt det her online trash talk, og de fjerner heller ikke Team Damage det er en del af spillet, jeg har nævnt det før i tråden her også, mdn vil lige nævne geni stregen med at alle store våben og andet udstyr samt Ammo skal msn hidkalde via. Nogle taste kombination og dette gælder også når man skal revive teammates og det skaber nogle fantastisk sjove og intense øjeblikke fordi spillet pauser da ikke bare fordi du skal taste nogle pil kombinationer. De har sågar nærmest en DM der styre hvad modstand og setups spiller blir udsat for.

    Team damage er også med til at gøre det sjovt, selvom det i nogle situationer kan være vildt irriterende. Min amerikanske online-buddy er fx meget på at bruge en arc-gun lige for tiden. Men hun har ikke helt forstået, at strømmen jo springer videre til andre, hvis de står bag ved fjenderne - så jeg forsøger desperat at holde mig bag hende, hvis hun kalder den ned, ellers bliver man hurtigt ristet. Man skal også være meget opmærksom på at bruge sentrys og de store nedkastninger som napalm og mini-nuke'n. Men det er næsten umuligt ikke at komme til at sprænge hinanden i luften undervejs. 

    thomsen24-03-24 09:52

  • 0

    Jeg kan godt mærke at HD2 trækker lidt :-D
    Der er godt nok mange af mine venner og bekendte der er hoppet ombord. Og det er klart et plus, at der er mulighed for crossplay mellem konsol og PC. For min PC er ikke helt ny længere...


    Men jeg er vel omtrent 1/3 inde i act 3 af Baldur's Gate... så ingen distraktioner! 

    Høegh26-03-24 13:30

  • ★★★1

    Jeg begik den fejl at købe Gran Turismo 7 for et par dage siden og jeg er virkelig blevet bidt af det og har allerede sunket 10+ timer i det. Det spil er alt for vanedannende, men jeg har virkelig været sulten efter et godt racerspil og GT7 har sgu ramt plet hos mig.

    Normalt plejer jeg at være mere til arkaderacere, men den her gang havde jeg lyst til lidt mere. Jeg begynder så småt at forstå hvorfor nogle folk går helt amok og køber det helt store setup med rat og pedaler og/eller et VR-headset. Men det gør jeg selvfølgelig ikke... nej, det gør jeg ikke... der når det ikke til med mig... controller er rigeligt.... 

    Ej, jeg har sgu hverken plads eller råd til sådan et setup, så den del giver sig selv og så seriøst tager jeg det trods alt ikke.

    Essal29-03-24 15:38

  • ★★★★0

    Ej, jeg har sgu hverken plads eller råd til sådan et setup, så den del giver sig selv og så seriøst tager jeg det trods alt ikke.

    Man kan gøre det nogenlunde pladsbesparende, og til en ok pris. Jeg startede med et simpelt wheel-stand, hvor jeg sad i min sofa og spillede. Nu har jeg et lidt større rig, der er klemt inde mellem en mur og en sofa. Det har et footprint på 125x54cm.

    Jeg kører med min gamle computer, men har købt et VR headset til. Startede bare med et Meta Quest 2. Og rat/pedaler kan man få helt fine sæt til meget fornuftige penge brugt.

    dyg29-03-24 21:49

  • ★★★0

    Efter at have binget Fallout serien har jeg fået blod på tanden til endelig at give Fallout 4 en chance. Det bliver så mit første bekendtskab med Fallout spillene. 

    Jeg venter dog lige at gå i gang med det til efter PS5 opdateringen er udkommet.

    Indtil da giver jeg mig i kast A Plague Tale: Requiem 

    Gennemførte også Control Ultimate Edition for nyligt. Hvis jeg får tid, vil jeg måske skrive en kort anmeldelse. Selvom spillet er overvejende godt er jeg ikke helt så imponeret som jeg havde håbet. Enkelte dele af spillet er faktisk en smule frusterende. Så jeg ender nok på en 7/10. Stadig bedre end det oprindelige Alan Wake, men ikke lige så godt som Max Payne 1+2.

    Alan Wake II kommer jeg først i gang med efter Fallout 4. Men ud fra det jeg har set og hørt om Alan Wake II har jeg på fornemmelsen at jeg vil synes om det. Bestemt et spil jeg glæder mig til at gå i gang med. 

    Essal19-04-24 16:33

  • ★★★★★1

    Efter at have binget Fallout serien har jeg fået blod på tanden til endelig at give Fallout 4 en chance. Det bliver så mit første bekendtskab med Fallout spillene. 

    Jeg venter dog lige at gå i gang med det til efter PS5 opdateringen er udkommet.

    Indtil da giver jeg mig i kast A Plague Tale: Requiem 

    Gennemførte også Control Ultimate Edition for nyligt. Hvis jeg får tid, vil jeg måske skrive en kort anmeldelse. Selvom spillet er overvejende godt er jeg ikke helt så imponeret som jeg havde håbet. Enkelte dele af spillet er faktisk en smule frusterende. Så jeg ender nok på en 7/10. Stadig bedre end det oprindelige Alan Wake, men ikke lige så godt som Max Payne 1+2.

    Alan Wake II kommer jeg først i gang med efter Fallout 4. Men ud fra det jeg har set og hørt om Alan Wake II har jeg på fornemmelsen at jeg vil synes om det. Bestemt et spil jeg glæder mig til at gå i gang med. 

    Alan Wake 2 mit GOTY 2023 og jeg hader horror games, eller retteee hader st blive skræntens spil, men Remedy kan få mig til at spille hvad som helst. Og Control elskede jeg, elsker alt deres world building i deres spil, og blanding af live action video og gameplay så vi første rigtige bud på her og i AW2 tager de dialet til 11.

    Men ja Control elsker hele konceptet med The Oldest House.

    og når partikler flyver gennem luften og objekter splinters det er så fedt, nåja og Ashtray Maze bedst moment i et spil af “nyer” det var indtil Alan Wake 2 og vi får en hel særlig sekvens…

    A Plague Tale Requim er også meget godt men dælme ikke et feel good spil men synes det har fede ide’er, knægten gik mig dog lidt på :)

    ang. Fallout blot husk New Vegas er det bedste Fallout content, og Fallout 3 er over Fallout 4 :)

    Elwood19-04-24 20:35

  • ★★★0

    Ja, 3 og NV er nok begge bedre spil, men for mig er 4 bare et hyggespil. Jeg har smidt over 500 timer i det og starter måske forfra, nu når der kommer en opdatering.

    NSF19-04-24 22:46

  • ★★★★★0

    Ja, 3 og NV er nok begge bedre spil, men for mig er 4 bare et hyggespil. Jeg har smidt over 500 timer i det og starter måske forfra, nu når der kommer en opdatering.

    Oh yes og jeg forstår også fint, hvorfor folk starter med Fallout 4 nu især med kommende Patch, så gir det fin mening også. Skal da også lige prøve det igen på min Steamdeck til den tid.

    Men ja Fallout 4 er også med det samme strøget op af listen som det mest spillede Fallout spil lige pludselig efter showet startede.

    Elwood20-04-24 03:00

  • ★★★0

    Oh yes og jeg forstår også fint, hvorfor folk starter med Fallout 4 nu især med kommende Patch, så gir det fin mening også. Skal da også lige prøve det igen på min Steamdeck til den tid.

    Men ja Fallout 4 er også med det samme strøget op af listen som det mest spillede Fallout spil lige pludselig efter showet startede.

    Man kan håbe på at det overbeviser Bethesda til at lave et nyt singleplayer Fallout. Jeg har dog hørt fra flere, at Fallout 76 er blevet ganske habilt efterhånden.

    NSF20-04-24 06:15

  • ★★★★★0

    Man kan håbe på at det overbeviser Bethesda til at lave et nyt singleplayer Fallout. Jeg har dog hørt fra flere, at Fallout 76 er blevet ganske habilt efterhånden.

    Fallout 5 eller hvad det vil hedde er skam allerede confirmed, det blir projektet efter det nye Elder scrolls VI, som de er i gang med nu. Så der kommer til at gå liiidt tid endnu.

    Todd Howard:
    "Yes, Elder Scrolls 6 is in pre-production and, you know, we’re going to be doing Fallout 5 after that, so our slate’s pretty full going forward for a while. We have some other projects that we look at from time to time as well."

    Og ja Fallout 76 især fik rigtig mange nye folk i forb. med tv serien, kunne de se, og ja der er sket en del siden dets noget uheldige launch, har ikke selv tjekket det ud, MP er ikke noget jeg dyrker så meget Helldivers 1 og 2 er eneste der faktisk har lokket mig ombord for nylig.

    Elwood20-04-24 08:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen