Forum - Forum-tråd: Moovys liste forum - efterår 2021 ...

Moovys liste forum - efterår 2021 ...

  • ★★★★★★0

    Mine karakterer spænder fra 8-10. Jeg tæller 3 topkarakterer. 

    Jeg er nok også mere til ældre film end dig, tror jeg? Hvor mange fra årtiet har du set (eller i det mindste rated). Ved du sådan ca. det?

    T. Nielsen28-08-21 15:57

  • ★★★★0

    Jeg er nok også mere til ældre film end dig, tror jeg? Hvor mange fra årtiet har du set (eller i det mindste rated). Ved du sådan ca. det?

    +100, og jeg kom dæleme lige i tanker om en fremragende film, der SKAL med. Den glemte jeg så også at rate, så ikke underligt jeg havde glemt den. Ja, du er nok mere til de ældre. Jeg ser lidt for meget en ældre film med nutidens briller, derfor jeg sjældent giver 10 til noget, der evt ligger så meget fjernt for mig. Men det hænder. Jeg giver jo Kane 10/10 :) 

    60’erne var faktisk rigtig godt for mig også, men jeg får lidt problem at være med på 50’erne og nedefter. Ikke at jeg ikke har set noget, men jeg vil ikke kunne sammensætte en brugbar liste på 25. 

    Babo28-08-21 16:05

  • ★★★★0

    Jeg har 3-4 ikke amerikanske film med. Så kan jeg se de 25 er spredt på flere genrer. Det er egentlig en meget god liste synes jeg. 

    Babo28-08-21 16:09

  • ★★★★★★0

    Jeg lavede jo en 60'er top 25 for ikke så forfærdelig længe siden. Det er sjovt at sammenligne, for at se hvor tæt jeg har ramt. Udover at der er kommet to film til (en jeg har set siden og en jeg aldrig havde fået rated), så er listen også blevet rangeret en del anderledes. Min nummer 1 er dog stadig den samme. 

    T. Nielsen28-08-21 16:15

  • ★★★★★★0

    Jeg har 26 1960'er film på min top250, så den var let at lave :)

    Fra 2020 har jeg givet 13 film 8 eller 9, men har linet 14 film mere op. Kan lige skrive senere, hvad der er på streaming, som jeg har fundet på diverse lister

    Guldager28-08-21 16:29

  • ★★★★★0

    Jeg har 7 film til 10/10 på min 60’er liste, og de resterende 18 er 9/10’ere. Jeg havde vist 3-4 film mere rated til 9/10, som jeg måtte skære fra.

    Kruse28-08-21 16:44

  • ★★★★★★0

    Nu blev det senere :)

    Filmene er ikke dem, der er på min liste nødvendigvis - men de er på diverse lister over bedste film i 2020. Og de to første kategorier forventer jeg at nå at se :)

    På streaming:

    • One Night in Miami, Prime
    • The Invisible Man, Viaplay
    • Palm Springs, Viaplay
    • His House, Netflix
    • The Boys on the Band, Netflix
    • Lost Girls, Netflix
    • Wolfwalkers, Apple+
    • On the Rocks, Apple+
    • The Way Back, HBO
    • Let Them All Talk, HBO

    Mod betaling:

    • The Nest, Viaplay
    • Ammonite, Google Play
    • She Dies Tomorrow, Google Play

    Desuden disse, som jeg har set:

    • The Trail of the Chicago 7
    • Retfærdighedens Ryttere
    • Possessor
    • I'm Thinking of Ending Things
    • Nomadland
    • Da 5 Bloods
    • Never Rarely Sometimes Always
    • Sylvie's Love
    • Ma Rainey's Black Bottom
    • Borat Subsequent Moviefilm
    • The Wolf of Snow Hollow
    • The King of Staten Island
    • Clouds
    • Pieces of a Woman
    • Minari
    • News of the World
    • Soul
    • The Roads Not Taken
    • First Cow

    Så er der hvert fald inspiration :)

    Guldager28-08-21 16:45

  • ★★★0

    Kan der måske byttes rundt på de to sidste, så der er lidt længere tid til at se filmene?

    Kunne jeg ændre på det oprindelige opslag, kunne jeg måske godt være åbent for det. Men når jeg ikke kan, må vi hellere lade være.

    Steffan Rasmussen28-08-21 17:18

  • ★★★★★★0

    Det er fint :)

    Det bliver megasvært med skuespillerkategorien...der er jo ikke ratings, man kan læne sig op ad :)

    Guldager28-08-21 17:56

  • ★★★★★★0

    Det bliver megasvært med skuespillerkategorien...der er jo ikke ratings, man kan læne sig op ad :)

    Ja, næsten umuligt:D Først var det heller ikke en liste jeg gad, da det egentlig ikke har min store interesse. Men der er dog skuespillere jeg har værdsat igennem tiderne. Det er ikke nødvendigvis de bedste skuespillere og muligt deres film heller ikke altid har været det store. Men de har haft noget, som også i dag gør at jeg måske ser deres film. 

    T. Nielsen28-08-21 18:12

  • ★★★★★★0

    Tager mine favoritter. En fyr som Christian Bale er jo tydeligvis hamrende dygtig, og burdenok være på en all-time top25, men for mig er han ikke vildt interessant.

    Guldager28-08-21 18:26

  • ★★★★★★0

    Tager mine favoritter. En fyr som Christian Bale er jo tydeligvis hamrende dygtig, og burdenok være på en all-time top25, men for mig er han ikke vildt interessant.

    Sådan har jeg det også, selv om jeg dog synes han er mere ensidig end han får kritik for. Så mine bliver nok “all-time favoritter”. 

    T. Nielsen28-08-21 18:42

  • ★★★★0

    Han er i min top 5. Jeg tror ikke jeg kan komme på en mere alsidig skuespiller lige nu, på nær måske Phoenix. Alt fra The Big Short, til American Psycho - over the top, såvel som afdæmpet (Hostiles) sjov, såvel som alvorlig. Jeg synes han kan det hele. 

    Babo28-08-21 19:01

  • ★★★★★★0

    Han er i min top 5. Jeg tror ikke jeg kan komme på en mere alsidig skuespiller lige nu, på nær måske Phoenix. Alt fra The Big Short, til American Psycho - over the top, såvel som afdæmpet (Hostiles) sjov, såvel som alvorlig. Jeg synes han kan det hele. 

    Sådan havde jeg det også en gang. Men er med tiden kommet frem til at han kun har forbavsende få udtryk, ofte spiller sin roller meget ens og det mest er hans fysiske forvandling jeg imponeres over. Ved godt, den ligger hos mig, da alle andre sætter ham højt!

    T. Nielsen28-08-21 20:02

  • ★★★★★★1

    Sådan havde jeg det også en gang. Men er med tiden kommet frem til at han kun har forbavsende få udtryk, ofte spiller sin roller meget ens og det mest er hans fysiske forvandling jeg imponeres over. Ved godt, den ligger hos mig, da alle andre sætter ham højt!

    Er enig. Jovist, spiller han med en vis alsidighed i sit valg af rolle, men han ligner sig selv.

    Guldager28-08-21 20:05

  • ★★★★1

    Ved godt, den ligger hos mig, da alle andre sætter ham højt!

    Enig. Det er endda sjældent, at han ændrer sin udtale. Den er altid lidt læspende.

    chandler7528-08-21 20:12

  • ★★★★★★0

    Enig. Det er endda sjældent, at han ændrer sin udtale. Den er altid lidt læspende.

    Ja det er også meget korrekt. Med både Guldager og dig, er jeg så alligevel ikke ene om at have bemærket disse ting. 

    T. Nielsen28-08-21 20:15

  • ★★★★0

    Ligner sig selv, ikke ændrer sin udtale? Hmm, altså man kan sige det samme om alle lige nu :)

    Han snakker da anderledes i Vice. The Big Short også. Og så er han helt anderledes i Hostiles og Fighter. Men tror ikke helt jeg forstår kritikken. Enten er man alsidig i rollerne eller også er man ikke. Og jeg tæller en del roller efterhånden han har spillet markant anderledes. Igen, jeg tror ikke jeg kan komme på bedre nyere eksempel. 

    Babo28-08-21 20:24

  • ★★★★★★0

    Du kom da med Phoenix. Han er meget bedre;)

    T. Nielsen28-08-21 20:27

  • ★★★★★1

    De er da udmærkede skuespillere, men de er jo slet ikke helt oppe på Jean-Claude Van Dammes niveau! =)

    David Lund28-08-21 20:50

  • ★★★★0

    Du kom da med Phoenix. Han er meget bedre;)

    Ikke meget bedre, hvis overhovedet, eller det er nok en smags sag. Men man kan sådan set sige det samme om ham hvis man skal være kritisk, altså han har efterhånden en håndfuld roller der minder ret meget om hinanden. Det eneste rolle, hvor han skiller sig markant ud, er i filmen Her. Men de vil nok begge være i min top 5. 

    Babo28-08-21 20:50

  • ★★★★1

    De er da udmærkede skuespillere, men de er jo slet ikke helt oppe på Jean-Claude Van Dammes niveau! =)

    Det er jo ingen. Ingen af dem ville kunne spille så godt i Universal Soldier. Det er man enten født med eller ej. 

    Babo28-08-21 20:51

  • ★★★★★★0

    Ikke meget bedre, hvis overhovedet, eller det er nok en smags sag. Men man kan sådan set sige det samme om ham hvis man skal være kritisk, altså han har efterhånden en håndfuld roller der minder ret meget om hinanden. Det eneste rolle, hvor han skiller sig markant ud, er i filmen Her. Men de vil nok begge være i min top 5. 

    Det muligt at “man” kunne, men jeg er ikke “man” og har derfor blot udtrykt min mening og ikke “mans”;-)

    T. Nielsen28-08-21 22:22

  • ★★★★★0

    Det er jo ingen. Ingen af dem ville kunne spille så godt i Universal Soldier. Det er man enten født med eller ej. 

    <3

    David Lund29-08-21 06:31

  • ★★★★0

    Apropos 2020, glem ej Druk. 

    Babo29-08-21 20:29

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen