12. Once Upon a Time in America (351 point)
En fantastisk film, instruktør Leone’s 3. bedste og alligevel et 10 stjernet mesterværk i min bog.
12. Once Upon a Time in America (351 point)
En fantastisk film, instruktør Leone’s 3. bedste og alligevel et 10 stjernet mesterværk i min bog.
T. Nielsen 6-05-20 15:51
12. Once Upon a Time in America (351 point)
Den var på min liste inden sidste gennemgang, hvor den lige akkurat røg i svinget. Men bestemt en fremragende film.
12. Once Upon a Time in America (351 point)
Og det skal naturligvis nævnes at det er director's cut udgaven, men det er vist også ret stor konsensus om efterhånden. Jeg kunne nævne mange gode ting om den. En af dem er at den har en fantastisk lydside, ikke så meget bare musikscoret, men valget af lyde og hvordan de er mixet. Det er en ting der ofte bliver overset. Jeg mener i øvrigt at det er Leones bedste film. Det er også den mest ambitiøse.
Whispering Horse 6-05-20 16:02
12. Once Upon a Time in America (351 point)
Mere 80'er guld :)
Jeg har endnu ikke fået set Extended Directors Cut, men absolut fænomenal film.
Rigtig god film, men den "lider" lidt under, at første del, hvor de er børn, er så fremragende. Anden del er lidt mere gangster-konventionel synes jeg.
chandler75 6-05-20 18:33
Rigtig god film, men den "lider" lidt under, at første del, hvor de er børn, er så fremragende. Anden del er lidt mere gangster-konventionel synes jeg.
Enig, den første del med dem som børn er klart den bedste del.
11. The Thing (355 point)
Steffan Rasmussen 6-05-20 19:02
11. The Thing (355 point)
Også tæt på at komme på min liste.
Shiiit der er mange fede film i 80’erne.....!.....Som om jeg ikke vidste det.
T. Nielsen 6-05-20 19:18
11. The Thing (355 point)
Afgjort et mesterværk. Der går ikke en december uden The Thing. Den har så mange gensyn i sig. En liste uden den er ikke en rigtig liste :)
En fantastisk film, instruktør Leone’s 3. bedste og alligevel et 10 stjernet mesterværk i min bog.
Helt enig :-)
11. The Thing (355 point)
Så den ikke i 80’erne - nok derfor jeg ikke ser noget særligt i den. Synes generelt den failer stygt i forhold til Alien.
Jeg er stor Carpenter-fan, men jeg har altid fundet den en anelse... tam. Jeg forstår ikke helt klassiker-statussen.
chandler75 6-05-20 19:43
Jeg er stor Carpenter-fan, men jeg har altid fundet den en anelse... tam. Jeg forstår ikke helt klassiker-statussen.
Helt enig
Jeg tror heller ikke jeg så den i 80'erne, men den er stadig pisseawesome.
Mener jeg så den først noget sent, 00'erne vistnok og det har ikke haft noget at sige. Den ældes særdeles fremragende. Jeg er meget typen der sætter film konstant på hårder prøver igennem syn og selvom der ingen perfekte film er, så er The Thing for mig noget nær det. Alt fra plot, stemning, klaustrofobi, mystik og ikke mindst et ensemble bestående af helt ordinære folk man hurtigt kan relatere til, går altsammen flot op i den berømte enhed. Jeg har svært ved at se den ikke virke 110 % på nye generationer i dag. For den er nemlig tidsløs. Carpenter har ikke lavet en bedre film i min bog.
Jeg så den faktisk først, da den udkom på blu-ray - og har set den en del gange siden.
Elsker den film!
HonoDelLoce 6-05-20 20:36
The Thing er god. Jeg er egentlig normalvis ikke til horror/gys men denne film fungerer også ligeså meget som en spændingsfilm og så foregår den i sne og det vinder altid en del point hos mig.
Og nu hvor vi går ind i top 10, vil jeg godt gætte på at følgende film vil være der.
Cinema Paradiso
Aliens
Star Wars: Empire Strikes Back
Die Hard
The Terminator
Back to the Future
Indiana Jones: Raiders of the Lost Ark
Blade Runner
The Shining
Indiana Jones and the Last Crusade, måske.
Whispering Horse 6-05-20 23:54
Steffen - laver du en 50 til 10? Så vi er klar til til de endelige afsløringer!
Du skal have kæmpe ros, Steffan - kæmpe arbejde du laver med afstemningerne. Hvor er det fedt at alle disse film bliver hevet frem og diskuteret.
Som flere andre har skrevet - hvis du har mod på mere, så lad os tage en tørn med 90'erne. IMDb listerne gør det forhåbentligt en anelse nemmere at håndtere?
Jeg havde ikke regnet med, at Humanoids From The Deep ville komme på top 10, men den er jo ikke dukket op endnu såååå....
David Lund 7-05-20 09:13
Jeg havde ikke regnet med, at Humanoids From The Deep ville komme på top 10, men den er jo ikke dukket op endnu såååå....
Betty Blue og Frantic kommer vist heller ikke med, øv :-)
Og næppe Highlander heller....
Betty Blue og Frantic kommer vist heller ikke med, øv :-)
Jeg har "Betty Blue" på min liste, men nok ikke højt nok til at det giver point nok.
Jeg har "Betty Blue" på min liste, men nok ikke højt nok til at det giver point nok.
Indrømmet - den er heller ikke højest på min liste. Men det er en fantastisk film.