Forum - Forum-tråd: Oscar (2017)

Oscar (2017)

  • ★★★0

    Fences, der mig bekendt stadig ikke har fået en dansk premieredato, bliver i øvrigt allerede udgivet som VOD i USA i bl.a. iTunes og hos Amazon på fredag d. 24.

    Var lige på vej til at skrive det samme.

    Steffan Rasmussen17-02-17 17:24

  • ★★★0

    Har fået set Moonlight og Hacksaw Ridge, så her er en opdateret liste.

    Satser på at fange Fences på amerikansk iTunes næste weekend, og La La Land i biografen mandag efter Oscar.

    Steffan Rasmussen18-02-17 21:44

  • ★★★★0
    • Hell or High Water
    • Moonlight
    • Manchester By the Sea
    • Arrival
    • La La Land
    • Hacksaw Ridge 
    • Lion

    Jeg når ikke de to sidste Fences og Hidden Figures. Men hvis vi tager de 5 tunge kategorier som skuespil, instruktion, film, manus og fotografering, hvem vinder så og hvem bør vinde ifølge jer. 

    Babo24-02-17 13:51

  • ★★★★0

    Bedste film 

    • Jeg tror: La La Land 
    • Jeg håber: Moonlight

    Bedste instruktør

    • Jeg tror: Damien Chazelle
    • Jeg håber: Barry Jenkins

    Bedste mandlige hovedrolle

    • Jeg tror: Casey Affleck
    • Jeg håber: Casey Affleck 

    Bedste Kvindelige hovedrolle

    • Jeg tror: Emma Stone 
    • Jeg håber: Natalie Portman

    Bedste fotografering 

    • Jeg tror: Linus Sandgren 
    • Jeg håber: Bradford Young

    Bedste originale manuskript

    • Jeg tror: Damien Chazelle
    • Jeg håber: Taylor Sheridan

    Babo24-02-17 14:09

  • ★★★★★★0

    Bedste film 

    • Jeg tror: La La Land 
    • Jeg håber: Moonlight

    Bedste instruktør

    • Jeg tror: Damien Chazelle
    • Jeg håber: Barry Jenkins

    Bedste mandlige hovedrolle

    • Jeg tror: Casey Affleck
    • Jeg håber: Casey Affleck 

    Bedste Kvindelige hovedrolle

    • Jeg tror: Emma Stone 
    • Jeg håber: Natalie Portman

    Bedste fotografering 

    • Jeg tror: Linus Sandgren 
    • Jeg håber: Bradford Young

    Bedste originale manuskript

    • Jeg tror: Damien Chazelle
    • Jeg håber: Taylor Sheridan

    Troede Hell Or High Water var din favorit?

    T. Nielsen24-02-17 14:08

  • ★★★★0

    Jo, men jeg gav også et realistisk bud fordi Moonlight er dark horse og en jeg selv holder rigtig meget af. 

    Babo24-02-17 14:11

  • ★★★★★★0

    Så det er ikke fordi du håber den vinder nødvendigvis, som du skrev. Det er fordi du tror på den som vinder?

    T. Nielsen24-02-17 14:11

  • ★★★★0

    Der er 3-4 film jeg håber på vinder over La La Land, fordi de er bedre. Men den, der for alvor udfordrer favorittten er Moonlight og den er jeg tilfældigvis også helt vild med. Hell or High Water rammer tættest min smag. Men er den bedre end Moonlight som film, hvis jeg tager 'andre' briller på? Det ved jeg ikke. I år er der ihvertfald flere film jeg sagtens ville kunne leve med, hvis de vandt. Jeg elskede også Arrival, så... 

    Babo24-02-17 14:38

  • ★★★★★★0

    Ja ja den del havde jeg skam forstået, at der er flere film du finder gode nok til at vinde:-) Jeg var blot nysgerrig efter, om den du fandt bedst ikke var den du håbede på vinde? 

    Man kan selvfølgelig godt indimellem se at den film man holder mest af, ikke nødvendigvis er den mest kvalitative. Jeg må dog indrømme, at jeg nok altid har holdt med den jeg fandt bedst, uanset. 

    T. Nielsen24-02-17 14:43

  • ★★★★0

    Selvfølgelig håber jeg også på Hell or High Water vinder. Det er tæt på en perfekt eksekveret film. Men den har ikke en chance, så jeg tænkte Moonlight virkede som et mere oplagt valg her. Jeg har dog sat et kryds ved bedste originale manus ved Hell or High Water. Det er et par niveau højere end La La Land. 

    Babo24-02-17 14:55

  • ★★★★0

    Og så synes jeg både Foster og Pine blev overset i skuespil kategorien. Jeg kunne rigtig godt lide Gosling, men Pine er helt fantastisk i Hell or High Water. 

    Babo24-02-17 14:58

  • ★★★★★0

    Så har jeg også fået set bunken, og mine favoritter er umiddelbart Manchester By The Sea og La La Land. Generelt er der ikke nogle deciderede stinkere i år i Bedste Film kategorien, men jeg ville blive enormt ked af, hvis Hidden Figures gik hen og vandt. Resten er over middel for mit vedkommende. På den anden side er jeg ikke direkte blæst bagover af nogle af filmene. Måske Manchester eller La La Land kan vinde en karakter ved gensyn dog - hvem ved? =)

    David Lund25-02-17 22:39

  • ★★★★0

    Kan Moonlight snige sig lige lidt over middel? Skam dig. 

    Babo25-02-17 22:44

  • ★★★★★0

    Den gjorde slet ikke det store for mig. Det er en rigtig fin film dog hvor især det visuelle gjorde indtryk, men følelsesmæssigt holdt den mig på afstand, og jeg synes slet ikke den besad de nuancer og det enorme omfang samt subtile og eksistentielle tanker som Boyhood f.eks. gjorde. Nu nævnes Boyhood dog kun fordi de to ofte er blevet sammenlignet - personligt føler jeg det er to film meget langt fra hinanden, som vil hvert sit. Den er dog meget troværdig, og den vinder også på, at have tre dygtige skuespillere til hovedrollen, som ikke behøver ytre mange ord før man kommer godt under huden på karakteren.

    David Lund25-02-17 22:49

  • ★★★★0

    Hvis Boyhood har subtile tanker, så er jeg sgu Sartre. 

    Babo25-02-17 22:55

  • ★★★★★0

    Hvis Boyhood har subtitle tanker, så er jeg sgu Sartre. 

    Hej Sartre!

    David Lund25-02-17 22:55

  • ★★★★1

    Hej Sartre!

    Hej David.

    Hmmm, lyder godt :)

    Babo25-02-17 22:56

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen