Forum - Forum-tråd: Oscar uddeling 2020

Oscar uddeling 2020

  • ★★★0

    Rød løber fra kl. 24, showstart kl. 02. Hvis det var det, du mente :-)

    Det var det ikke. Det jeg er ude efter er hvilken rækkefølge priserne deles ud i?

    Steffan Rasmussen 9-02-20 15:38

  • ★★★★★★0

    Bong Joon-Ho bedste instruktør 

    Wow

    Wayne10-02-20 05:00

  • ★★★★★★0

    Kunne lugte af at Parasite - ikke ufortjent - ender som bedste film

    Wayne10-02-20 04:58

  • ★★★★★0

    Så fantastisk!

    Kruse10-02-20 05:36

  • ★★★★★★0

    Jeg var mere rørt i slutningen af 1917 - som også var den største kraftpræstation.

    Men Parasite er uden sammenligning den mest kreative. Absolut fortjent - men også overraskende.

    Wayne10-02-20 06:15

  • ★★★★★★0

    Er Parasite delvist amerikansk siden den kan vinde for bedste film? Ellers er jeg ikke sikker på jeg forstår, hvorfor man har en bedste internationale film ved siden af?

    T. Nielsen10-02-20 08:39

  • ★★★★★0

    Er Parasite delvist amerikansk siden den kan vinde for bedste film? Ellers er jeg ikke sikker på jeg forstår, hvorfor man har en bedste internationale film ved siden af?

    Fordi ellers vil de internationale film være ekstremt underrepræsenterede til Oscars. Jeg forstår dog godt forvirringen, men har ok optur over, at det endelig kan lade sig gøre. Nogen her der ved hvor mange ikke-amerikansk producerede film, der har snuppet hovedprisen? Er The Artist eksempelvis delvist amerikansk?

    David Lund10-02-20 09:06

  • ★★★★★★0

    Fordi ellers vil de internationale film være ekstremt underrepræsenterede til Oscars. Jeg forstår dog godt forvirringen, men har ok optur over, at det endelig kan lade sig gøre. Nogen her der ved hvor mange ikke-amerikansk producerede film, der har snuppet hovedprisen? Er The Artist eksempelvis delvist amerikansk?

    Så bedste internationale er en slags “trøstpris” så at sige. Det vel okay de er underrepræsenteret, hvis det er en amerikansk pris? Uanset, så er jeg da spændt på at se Parasite, særligt nu. 

    T. Nielsen10-02-20 09:13

  • ★★★★★0

    Så bedste internationale er en slags “trøstpris” så at sige. Det vel okay de er underrepræsenteret, hvis det er en amerikansk pris? Uanset, så er jeg da spændt på at se Parasite, særligt nu. 

    Men Best Picture dikterer jo ikke direkte, at ikke-amerikanske film ikke er velkomne i den kategori - det kan kun udledes indirekte af International Feature Film (som kategorien hedder nu). Man kan dog sagtens se det som en trøstepræmie, hvis man vil vinkle det på den måde, ja.

    David Lund10-02-20 09:25

  • 0

    Det er vel den samme logik som gør at animationsfilm også har deres egene kategorier, selvom de stadig kan vinde "best picture" og "best short film".

    Høegh10-02-20 09:39

  • ★★★★★★0

    Men Best Picture dikterer jo ikke direkte, at ikke-amerikanske film ikke er velkomne i den kategori - det kan kun udledes indirekte af International Feature Film (som kategorien hedder nu). Man kan dog sagtens se det som en trøstepræmie, hvis man vil vinkle det på den måde, ja.

     Næ og synes også det er helt fint, at alle film kan være i spil. Det udvander bare lidt bedste international film. Men som Høegh nævner, er det samme logik som med animationsfilm. Dem regner vi bare slet ikke med kan vinde bedste film, efter de indførte kategorien (som vel netop blev indført fordi animationsfilm aldrig vandt?)

    T. Nielsen10-02-20 09:58

  • ★★★★★★0

    Det kan være at de lokale Oscar-eksperter kan svare, men forskellen kunne være, at de internationale film måske ikke skal leve op til de samme krav som "bedste film", for at blive nomineret.

    Zero Cool10-02-20 10:02

  • ★★★★0

    Det kunne have været fedt, hvis en anden end Parasite havde vundet i International Film. Det havde nok skabt lidt debat :)

    Bruce10-02-20 10:39

  • ★★★★★0

    Det kunne have været fedt, hvis en anden end Parasite havde vundet i International Film. Det havde nok skabt lidt debat :)

    Det har jeg også ofte tænkt. Hvis en film er nomineret i begge kategorier, siger det jo rent logisk sig selv, at den vil vinde International Feature - virkelig spøjst hvis den ikke gjorde i hvert fald =)

    David Lund10-02-20 11:09

  • ★★★★★★0

    Blev Kirk Douglas så hyldet?

    T. Nielsen10-02-20 11:48

  • ★★★★★0

    Blev Kirk Douglas så hyldet?

    Jaja da!

    David Lund10-02-20 12:03

  • ★★1

    Blev Kirk Douglas så hyldet?

    Han blev nævnt i in memoriam til nok sekvensens største bifald. Tror endda han rundede det af. 

    Mikkel Abel10-02-20 12:04

  • ★★★★★★0

    Sådan med ekstra fokus eller blot en i mængden? 

    T. Nielsen10-02-20 12:04

  • ★★★★★★0

    Han blev nævnt i in memoriam til nok sekvensens største bifald. Tror endda han rundede det af. 

    Ah:) 

    T. Nielsen10-02-20 12:05

  • ★★★★★0

    Jep. Størst bifald og den sidste i sekvensen. Der var også en (er lidt træt så kan ikke huske hvem), der råbte “I am Spartacus” på et tidspunkt på scenen.

    David Lund10-02-20 12:06

  • ★★★0

    Jep. Størst bifald og den sidste i sekvensen. Der var også en (er lidt træt så kan ikke huske hvem), der råbte “I am Spartacus” på et tidspunkt på scenen.

    Det var Tom Hanks.

    Steffan Rasmussen10-02-20 13:20

  • ★★★★1

    Det kunne have været fedt, hvis en anden end Parasite havde vundet i International Film. Det havde nok skabt lidt debat :)

    Det minder mig om et år ved BAFTA, hvor en engelsk film vandt den store pris, årets film, men en anden engelsk film vandt over den i deres "Bedste engelske film" kategori.

    Det undrede jeg mig en del over.

    EDIT:

    Jeg har lige tjekket op på det og det er sket flere gange, bl.a. disse:

    2006: Bedste film - The Queen, bedste britiske film - The Last king of Scotland.

    2007: Bedste film - Atonement, bedste britiske film - This is England.

    2008: Bedste film - Slumdog Millionaire, bedste britiske film - Man on Wire.

    2013: Bedste film - 12 Years a Slave, bedste britiske film - Gravity (vidste ikke den var britisk).

    Så det er tilsyneladende noget de gør sig en del i, men det undrer mig sgu stadig.

    Og de fleste af de år, var den bedste film også nomineret i bedste britiske film.

    Åkepool10-02-20 18:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen