Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Blev lidt ‘tvangsindlagt’ til at se Kvinden i Vinduet på Netflix i går af Joe Wright. Helt utroligt så mange stjerne sagde ja til at medvirke i en omgang ligegyldighed. Jeg skal vist holde længere pause fra Netflix. 3/10

    Så fik jeg også set den. Altså - den har jo nogle acceptable præstationer hist og pist (stadig vildt at de ikke er bedre - det er satme nogle dygtige skuespillere normalt), og instruktionen byder også på et par interessante ideer. Men hold da kæft en banal ligegyldighed, ja. Jeg tilslutter mig de 3/10.

    David Lund17-05-21 14:16

  • ★★★★0

    Så fik jeg også set den. Altså - den har jo nogle acceptable præstationer hist og pist (stadig vildt at de ikke er bedre - det er satme nogle dygtige skuespillere normalt), og instruktionen byder også på et par interessante ideer. Men hold da kæft en banal ligegyldighed, ja. Jeg tilslutter mig de 3/10.

    Ja vildt nok fra den instruktør, når Antonement var så fantastisk. Men ok, det er også ved at være længe siden.

    Babo17-05-21 14:44

  • ★★★★★★0

    Ja vildt nok fra den instruktør, når Antonement var så fantastisk. Men ok, det er også ved at være længe siden.

    Var det ikke ham du engang dømte ude, allerede mens han havde succes? 

    T. Nielsen17-05-21 14:45

  • ★★★★0

    Var det ikke ham du engang dømte ude, allerede mens han havde succes? 

    Jeg husker normalt meget godt, men kan ikke lige huske dette. Hvorfor skulle jeg have dømt ham ude? Jeg har sådan set aldrig haft de største tanker om ham baseret på de film jeg har set, med undtagelsesvis Antonement. Den synes jeg meget om. 

    Babo17-05-21 14:48

  • ★★★★★★0

    Jeg husker normalt meget godt, men kan ikke lige huske dette. Hvorfor skulle jeg have dømt ham ude? Jeg har sådan set aldrig haft de største tanker om ham baseret på de film jeg har set, med undtagelsesvis Antonement. Den synes jeg meget om. 

    Det heller ikke sikkert det var ham. Mindes blot noget om en debat herinde, hvor enkelte (mig selv inklusiv) mente du var lidt hurtigt (eller noget?) til at dømme en instruktør for en fiasko og hvor det blev påpeget at manden da havde haft en del succes. Der kan man jo sige, at din forudsigende indtil videre har holdt:)

    T. Nielsen17-05-21 14:51

  • ★★★★0

    Det heller ikke sikkert det var ham. Mindes blot noget om en debat herinde, hvor enkelte (mig selv inklusiv) mente du var lidt hurtigt (eller noget?) til at dømme en instruktør for en fiasko og hvor det blev påpeget at manden da havde haft en del succes. Der kan man jo sige, at din forudsigende indtil videre har holdt:)

    haha, jeg har øje for at forudsige katastrofer ;)

    Jeg kunne fint lide Darkest Hour. 

    Babo17-05-21 15:09

  • ★★★★0

    Spejlet på BD hos min ven, som oveni havde investeret i en storskærm. Det er sgu en flot udgivelse og Tarkovskys billedside stråler. Til trods for min stor beundring for den filmmager, så er det en film jeg ganske enkelt ikke forstår mig på. Jeg forstår ikke når personerne læser "vigtige" citater op og når en helt almindelig dialog er kørende, kæmpede jeg med at fange, hvad der rent faktisk snakkes om. Jeg fatter hat af den, selvom jeg har prøvet at skylle flere til gengængelige analyser af filmen over mig, men jeg mærker det bare ikke på egen krop. Jeg har ligeledes svært ved at involvere mig følelsesmæssigt ind i det her, men alligevel inspirerer Tarkvoskys billeder mig i en grad, så jeg får noget med hjem. Det uforståelige kan være fascinerende nok, men jeg er også typen, der gerne vil vide, hvad jeg skal sætte pris på omkring indhold, hvis det skal give gevinst. Han er derfor svær at give en karakter, men min indlevelse var ca. på 6/10. 

    Babo18-05-21 11:17

  • ★★★★0

    The Rhythm Section (2020)

    Man skulle tro Luc Besson har været involveret her. Filmen virker som et opkog på stort set alle spion/hævn film. Det er step for step bare forudsigeligt, men mildt underholdende søger man en hurtigt omgang ‘see and forget’ flick. Hans Zimmer lægger overraskende navn til musikken. Kan ses på Netflix.

     5/10

    Babo20-05-21 08:22

  • ★★★★0

    Blade: The Daywalker (1997) 

    Min anmeldelse fra december.

    Længe ventet gensyn med Blade. Vi, der voksede op i 90’erne var denne film uomgængelig. Enhver drengerøvs drøm. Technohittet ‘Confusion’ af Pump Panel kunne få dansegulvet til at revne husker jeg som ung, der gik på diskoteker. Blade kunne noget specielt. VHS båndet blev nærmest tyndslidt. Midt i dens mange slåsscener og gags, husker jeg altid Whistlers rørende dødsscene. Blades udtryk efterfølgende. Og det virker egentlig stadigvæk meget godt. På effektsiden er den lidt forældet, så ikke alting holder lige godt, men de mange praktiske ting udført af Snipes er stadig veldrejet og atmosfæren er dragende. At nogen skulle foretrække 2’eren har jeg aldrig forstået.

    8/10

    Babo20-05-21 08:31

  • ★★★★★★0

    De frivillige (2019)

     

    Instruktør Frederikke Aspöck’s komediedrama om kendt finansmand, der sidder inde anklaget for økonomisk kriminalitet, er egentlig ikke helt ueffen og den er absolut heller ikke uden hjerte og underliggende tanker.

    Alligevel var jeg aldrig helt kastet ind i hverken humoren, selv om den sine steder er ret morsom, eller det rent menneskelige den rummer.

    Filmen er egentlig ret god til at vende sympatien, fra det vi ser som charmerende og veltalende, til de skæve eksistenser. Jeg er bare aldrig helt inde og føle det brogede persongalleri helt nok til meget over det middelmådige.

    Det skal dog ikke holde mig tilbage fra at anbefale filmen til andre, som muligvis kan få mere ud af den end jeg.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen21-05-21 11:13

  • ★★★1

    De frivillige (2019)

     

    Instruktør Frederikke Aspöck’s komedie om kendt finansmand, der sidder inde anklaget for økonomisk kriminalitet, er egentlig ikke helt ueffen og den er absolut heller ikke uden hjerte og underliggende tanker.

    Alligevel var jeg aldrig helt kastet ind i hverken humoren, selv om den sine steder er ret morsom, eller det rent menneskelige den rummer.

    Filmen er egentlig ret god til at vende sympatien, fra det vi ser som charmerende og veltalende, til de skæve eksistenser. Jeg er bare aldrig helt inde og føle det brogede persongalleri helt nok til meget over det middelmådige.

    Det skal dog ikke holde mig tilbage fra at anbefale filmen til andre, som muligvis kan få mere ud af den end jeg.

     

    Bedømmelse: 6/10

    Er nok en karakter højere. Det mest irriterende er nok, at traileren forsøger at sælge filmen som en komedie, mens selve filmen er et drama med komedie-agtige indslag.

    Steffan Rasmussen21-05-21 11:11

  • ★★★★★★0

    Er nok en karakter højere. Det mest irriterende er nok, at traileren forsøger at sælge filmen som en komedie, mens selve filmen er et drama med komedie-agtige indslag.

    Jeg har ikke set traileren, men det er rigtigt, at der gemmer sig en god slat drama i filmen. Det er IKKE blå Mænd om igen. Det må jeg heller lige tilføje til det skrevne. 

    T. Nielsen21-05-21 11:15

  • ★★★★0

    Army of The Dead (2021)

    Efter en frygtelig start blev filmen en smule mere underholdende, men jeg synes ærligt ikke det er en særlig god film. Kan normalt godt lide en zombie flick gjort godt, men Snyder her trækker den unødigt i langdrag og hele konceptet om muskuløse væsener, nærmest LOTR-lignende, med intelligens, virkede bare helt forkert. Det er et slapt skrevet manuskript og Snyder selv har fotograferet skidtet, med mærkværdige stilistiske valg, som gik mig på (I vil opdage hvis I ser den). Den virkede til tider som opkog på Aliens og vi har endda også en dum ‘Burke’ karakter i crewet. Selvfølgelig. Og så er der ingen suspense. Men som sagt, når den sparker igang (faktisk ret sent) så kan man jo godt more sig over body count’en. 

    4/10

    Babo22-05-21 08:17

  • ★★★★★0

    Ligesom med Aliens virker Army of the Dead faktisk også som en toer. Der mangler lidt overgangen og beskrivelsen af zombiernes udvikling af intelligens. Og så er den jo bare aaaalt for lang. Normalt er Snyder bedst når han får masser af spilletid, men plottet er for tyndt til 2,5 time.

    David Lund22-05-21 10:16

  • ★★★★0

    1. 20 burde den have varet. Max. 

    Babo22-05-21 10:18

  • ★★★★★0

    1. 20 burde den have varet. Max. 

    Så havde jeg muligvis givet den 7/10 =)

    David Lund22-05-21 10:20

  • ★★★★0

    Familien og jeg hyggede med to Oscarvindende "tudefilm" i går aften:

    • My Octopus Teacher 
    • If Anything Happens I Love You

    Den første er en virklig god dokumentar, naturprogram og rørende historie på én gang. Når en dokumentarfilm kan få en teenagepige til at lægge sin telefon fra sig og kun koncentrere sig om filmen, så kan den noget.

    Kortfilmen If Anything Happens I Love You havde jeg set før. Og det var det rene selvpineri at gense den. Den ramte mig faktisk hårdere anden gang. Det endte med at hele familien lå og hulkede på sofaen, som blev våd af tårer.

    Det var egentlig ret tåbeligt at se sådan noget, lige inden man skulle i seng...

    S. Rico28-05-21 13:35

  • ★★★★★0

    Siden sidst har jeg fået set følgende film og der var flere perler i blandt. :)

    • Savages - 5/10
    • Pitch Perfect II - 5/10 
    • The Last Starfighter - 7/10
    • The House That Jack Build - 7/10
    • Krull - 7/10
    • The War Wagon - 7/10
    • Blinded By the Light - 8/10
    • Into the Forrest - 8/10
    • Husbands - 8/10 
    • The Nightingale - 10/10

    NightHawk28-05-21 13:44

  • ★★★★0

    Tog endnu et gensyn med Get Out i går. Bedre for hver gang! Den første del er dejlig Guess Who's Coming to Dinner agtig, mens den sidste del er nydeligt volds crescendo. Det tog mig sgu lidt tid at forstå Peeles sarkasme, men det er sgu en super godt tænkt film. Nogle små ting afholder den måske fra det helt perfekte, men jeg synes at nyde den mere og mere. 

    Babo28-05-21 19:34

  • ★★0

    Fik mig lige et gensyn med The Crow.

    BD havde brugsspor, men kunne heldigvis afspille den fejlfrit.

    Ryder66629-05-21 01:15

  • ★★★★0

    The Fast and the Furious (2001)

    Det lykkedes mig på forunderlig vis at lokke fruen og min datter til at gå igang med Fast & Furious filmene. Til min overraskelse syntes de, at det var en ret fed film - selv om den første jo er ret "Brian-agtig".

    Måske fordi de begge sad og savlede over Paul Walker, som åbenbart er møg lækker i en piges øjne.

    Det var sjovt at iagtage deres overraskelse, da de fandt ud af, at han slet ikke var bad boy - men faktisk politiagent under cover. Herligt at 20 år gamle tvists stadig kan overraske folk.

    S. Rico29-05-21 23:37

  • ★★★★★0

    Jeg fik endelig set Zombieland: Double Tab. Den er bedre end sit ry, og startede faktisk meget fint. Der var dog en del dumme ting undervejs og slutningen var søvndyssende. Så 5/10 er vist meget passende.

    David Lund 1-06-21 14:14

  • ★★★★0

    Jeg fik endelig set Zombieland: Double Tab. Den er bedre end sit ry, og startede faktisk meget fint. Der var dog en del dumme ting undervejs og slutningen var søvndyssende. Så 5/10 er vist meget passende.

    Tak. Nu ved jeg den aldrig skal ses :)

    Babo 1-06-21 14:17

  • ★★★★★0

    Tak. Nu ved jeg den aldrig skal ses :)

    Hvis du har Prime, kan du evt. se de første 30 minutters tid. Så har du set det bedste.

    David Lund 1-06-21 14:19

  • ★★★★★0

    Hvis du har Prime, kan du evt. se de første 30 minutters tid. Så har du set det bedste.

    Hov - og naturligvis ekstrascenen til sidst. Det var nok højdepunktet =)

    David Lund 1-06-21 15:26

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen