Forum - Forum-tråd: Candyman (2021)

Candyman (2021)

  • ★★★★0

    Det er vel mere en negativ karakter end en positiv? Altså hvis man kalder 1, 2 og 3 for de negative og 4, 5 og 6 for de positive? Men det er et definitionsspørgsmål. Det er bare sådan, jeg altid har set det. Muligvis fordi jeg endnu ikke er stødt på en plakat eller et filmcover, der blærer sig med, at en film har fået 3/6 stjerner, og derefter eksempelvis har påklistret citatet “Uforløst potentiale - Nicki Jensen, Moovy.dk” Men det ville da være fedt!

    Det er jo fordi 3/6 er middel og aldrig vil stå på plakat. Men vi er enige om 3/6 er ikke dårlig. Derfor vil det heller ikke være som rådden tomat. Tror man sætter det lidt på spidsen, da folks ratings systemer ikke er ens og RT tror jeg gør det bedste forsøg på at ‘oversætte’. Men tror 3/6 vil tælle som positiv. 

    Babo28-08-21 10:29

  • ★★★★★0

    Det er jo fordi 3/6 er middel og aldrig vil stå på plakat. Men vi er enige om 3/6 er ikke dårlig. Derfor vil det heller ikke være som rådden tomat. Tror man sætter det lidt på spidsen, da folks ratings systemer ikke er ens og RT tror jeg gør det bedste forsøg på at ‘oversætte’. Men tror 3/6 vil tælle som positiv. 

    Men 3/6 er jo så en frisk tomat, og her mener jeg så, at den er mere rådden end frisk! Jeg ville aldrig æde en tomat derhjemme, som jeg kun synes har fortjent 3/6!

    David Lund28-08-21 10:32

  • ★★★★0

    Men 3/6 er jo så en frisk tomat, og her mener jeg så, at den er mere rådden end frisk! Jeg ville aldrig æde en tomat derhjemme, som jeg kun synes har fortjent 3/6!

    Hvis man er sulten nok :)

    Jeg synes du er hård i forhold til 3/6. Hvis man kun har to kategorier at putte 3/6 i og vi ved, at 3/6 ikke er dårlig… så må den vel være frisk :) Jeg ved det ikke. For mig giver det fint nok mening i den kontekst. 

    Er 3 i øvrigt tættere på 4 eller 2? ;)

    Babo28-08-21 10:37

  • ★★★★★★0

    Personligt ser jeg det også, som den eneste reelle mulighed for at kalde en film middelmådig - altså hverken god eller dårlig. Men skal man, som på rottentomatoes, kalde det en enten positiv eller negativ oplevelse, hælder jeg da bestemt mest til sidstnævnte =)

    Tror jeg er enig.

    T. Nielsen28-08-21 10:39

  • ★★★★★★0

    Det er jo fordi 3/6 er middel og aldrig vil stå på plakat. Men vi er enige om 3/6 er ikke dårlig. Derfor vil det heller ikke være som rådden tomat. Tror man sætter det lidt på spidsen, da folks ratings systemer ikke er ens og RT tror jeg gør det bedste forsøg på at ‘oversætte’. Men tror 3/6 vil tælle som positiv. 

    Har de ikke en rådden, en gul (eller grøn) og så en rød tomat?

    T. Nielsen28-08-21 10:41

  • ★★★★★★0

    Men 3/6 er jo så en frisk tomat, og her mener jeg så, at den er mere rådden end frisk! Jeg ville aldrig æde en tomat derhjemme, som jeg kun synes har fortjent 3/6!

    Haha

    T. Nielsen28-08-21 10:40

  • ★★★★★★0

    Hvis man er sulten nok :)



    Er 3 i øvrigt tættere på 4 eller 2? ;)

    Gode pointer….ergo en umoden grøn tomat måske så?

    T. Nielsen28-08-21 10:41

  • ★★★★★★0

    Metacritic samler anmeldelser af topanmeldere og det er for mig i sidste ende mere brugbart når man afgrænser det til ‘de bedste’ og så synes jeg siden er lidt bedre at navigere rundt i anmeldelserne. Men det er en smagssag. Man kan også se et overblik over hvordan anmeldelserne er spredt. Altså positive, blandet og negative. Og her står fakrisk Candyman på 72% med kun to dårlige anmeldelser. Der plejer være 51 topanmeldere, der er samlet ind. 

    Takker. Hvordan får man stempel af topkritiker? Afhænger det af det medie man skriver for?

    T. Nielsen28-08-21 10:42

  • ★★★★★0

    Hvis man er sulten nok :)

    Jeg synes du er hård i forhold til 3/6. Hvis man kun har to kategorier at putte 3/6 i og vi ved, at 3/6 ikke er dårlig… så må den vel være frisk :) Jeg ved det ikke. For mig giver det fint nok mening i den kontekst. 

    Er 3 i øvrigt tættere på 4 eller 2? ;)

    Shit, den kører langt ud, den her diskussion =)

    Men her synes jeg så det modsatte af dig. Det er ikke fair, at man kun kan give to negative karakterer imens man så har 4 positive at vælge imellem. 1, 2 og 3 må være de negative, og 4, 5 og 6 de positive (selvom det nok mere i virkeligheden forholder sig sådan, at 3 hverken er negativ eller positiv - eller nærmere faktisk er begge dele. Men det kan man jo ikke i rottentomatoes-regi).

    Det er vel forskelligt om 3 er tættere på 2 eller 4. Det kommer an på filmen. Men ud fra min egen ovenstående tabel er karakteren tættere beslægtet med 2 end 4 i mine øjne. 

    Og nu har jeg sagt, hvad der siges skal! =)

    David Lund28-08-21 10:49

  • ★★★★0

    Har de ikke en rådden, en gul (eller grøn) og så en rød tomat?

    Det kunne også være mere præcist. 

    Babo28-08-21 10:53

  • ★★★★0

    David, jeg har ikke lavet RT, så… der er huller i systemet og de tolker på tingene og sætter det i system. Jeg tror ikke man helt kan søge 100% logik. 

    Babo28-08-21 10:58

  • ★★★★0

    Takker. Hvordan får man stempel af topkritiker? Afhænger det af det medie man skriver for?

    Jeg ved det faktisk ikke. 

    Babo28-08-21 11:01

  • ★★★★★0

    David, jeg har ikke lavet RT, så… der er huller i systemet og de tolker på tingene og sætter det i system. Jeg tror ikke man helt kan søge 100% logik. 

    Nej nej, kan godt læse, at jeg måske kan lyde sur her. Det er jeg ikke. Men på sin vis forklarer diskussionen her meget godt, hvorfor jeg personligt ikke kan bruge rottentomatoes til så meget. For det første siger den brede appel mig ikke meget, og for det andet virker deres system ulogisk i mine øjne. Alligevel bruger jeg den fra tid til anden. Go figure =)

    David Lund28-08-21 11:03

  • ★★★★0

    Nej nej, kan godt læse, at jeg måske kan lyde sur her. Det er jeg ikke. Men på sin vis forklarer diskussionen her meget godt, hvorfor jeg personligt ikke kan bruge rottentomatoes til så meget. For det første siger den brede appel mig ikke meget, og for det andet virker deres system ulogisk i mine øjne. Alligevel bruger jeg den fra tid til anden. Go figure =)

    Jeg tror bare RT er indrettet som fingerpeg for det brede publikum. Det er en sikker måde at få filmpublikum ombord på - eller ej. Alt efter hvad tomaten viser. Men det er for bredt for mig, til at bruge det til ret meget. Jeg kan slå en film op og se ‘Ok, den har 90%’. Yes, jeg tager chancen. Det er på de dage jeg måske ikke lige gider at fordybe mig i ‘hos de usual suspects’ jeg plejer at tjekke op på. På den måde fungerer siden godt nok. Hurtigt. Nemt. 

    Babo28-08-21 11:18

  • ★★★★★0

    Rotten Tomatoes vurderer en film, til at være “fresh”, hvis den har en Tomatometer score på minimum 60 %. Hvordan de vurdere en middelkarakter skal jeg ikke kunne sige, men hvis de følger et lignende princip, så ville en middelkarakter være negativ. Anmeldere der er Tomatometer-approved kan også selv tilføje deres anmeldelser og ændre om det er en positiv eller negativ anmeldelse.

    Kruse28-08-21 11:27

  • ★★★★★★0

    Jeg tror bare RT er indrettet som fingerpeg for det brede publikum. Det er en sikker måde at få filmpublikum ombord på - eller ej. Alt efter hvad tomaten viser. Men det er for bredt for mig, til at bruge det til ret meget. Jeg kan slå en film op og se ‘Ok, den har 90%’. Yes, jeg tager chancen. Det er på de dage jeg måske ikke lige gider at fordybe mig i ‘hos de usual suspects’ jeg plejer at tjekke op på. På den måde fungerer siden godt nok. Hurtigt. Nemt. 

    Hvem i det brede publikum bruger det egentlig? Amerikanerne måske (det er vel amerikansk?).
    Jeg kender nemlig ingen herhjemme der aner hvad RT det er, hvis de ikke har filminteresse? 

    T. Nielsen28-08-21 11:31

  • ★★★★0

    Hvem i det brede publikum bruger det egentlig? Amerikanerne måske (det er vel amerikansk?).
    Jeg kender nemlig ingen herhjemme der aner hvad RT det er, hvis de ikke har filminteresse? 

    RT er faktisk blevet et stort fænomen i USA læste jeg. Mit indtryk er filminteresserede kender også til det herhjemme og ligesom med alt muligt andet når man ønsker at finde vurderinger/anmeldelser om en given ting, er RT folk tænker på med film. 

    Babo28-08-21 11:48

  • ★★★★★★0

    RT er faktisk blevet et stort fænomen i USA læste jeg. Mit indtryk er filminteresserede kender også til det herhjemme og ligesom med alt muligt andet når man ønsker at finde vurderinger/anmeldelser om en given ting, er RT folk tænker på med film. 

    Ja som jeg skrev, kender folk med en eller anden form for filminteresse, det herhjemme og bruger det. Bilder mig dog så også ind, at der er ret mange jeg kender, af folk uden større interesse i film, der kun meget sparsomt har interesse i hvad anmelderne mener, sådan lige i første omgang (og der er ikke på RT hos dem jeg kender).

    Der vil de bare se en film, fordi de godt kan lide store robotter der smadrer hinanden eller noget:-D Jungletrommerne, har jeg indtryk af, at folk måske mere lytter til, når dem de kender måske har set en given film og snakker godt eller dårligt om den. Hvordan er jeres andres indtryk af den slags? 

    Jeg er f.eks ofte blevet overrasket over flere, der har sagt til mig, at de har set en film alene fordi de har set jeg har skrevet om den på facebook. Men de har absolut ingen anelse om pågælende films generelle modtagelse. 

    T. Nielsen28-08-21 11:57

  • ★★★0

    Øv bøv! For træt til at skrive en anmeldelse, men må sige at jeg blev slemt skuffet selv med milde forventninger. 

    2/6 

    Essal30-08-21 21:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen