Forum - Forum-tråd: brugeranmeldelse

Fars fede juleferie (1989)

  • ★★★★★0

    Shit, jeg har ikke fået set den endnu! Altså i år. Det hører ligesom med... 

    Lars!21-12-19 00:19

  • ★★★★★0

    Shit, jeg har ikke fået set den endnu! Altså i år. Det hører ligesom med... 

    Jeg tror godt, at du kan nå at fange den endnu her i juledagene på en af kanalerne. :)

    NightHawk21-12-19 00:25

  • ★★★★★★1

    Herlig anmeldelse, og godt timet at få den frem lige nu.

    Jeg bliver aldrig træt af at gense familien Griswolds genvordigheder.

    Især denne og den første i rækken er mesterværker i den rigtige balance mellem det normale og det skingrende sindssyge.

    Men Europaturen og Las Vegas holder også.

    Wayne21-12-19 00:37

  • ★★★★★0

    Herlig anmeldelse, og godt timet at få den frem lige nu.

    Jeg bliver aldrig træt af at gense familien Griswolds genvordigheder.

    Især denne og den første i rækken er mesterværker i den rigtige balance mellem det normale og det skingrende sindssyge.

    Men Europaturen og Las Vegas holder også.

    Tak  :) 

    Jeg er helt enig i, at "Fars Fede Ferie" og "Fars Fede Juleferie" er de to bedste og sjoveste i serien. "Europa-ferien" er et lille step ned i kvalitet, men er stadig en herlig film med flere højdepunkter og muntre gæsteroller fra Mel Smith og Eric Idle. Fætter Eddie er dog stærkt savnet i "Europaferien" så  det trækker også lidt ned for mit vedkommende.

    "Las Vegas Ferien" synes jeg dog langt fra lever op til de tre andre, og selv om Chevy Chase gør det ganske udmærket, er det som om at gassen er gået af ballonen rent kreativt og humor-mæssigt set i dette fjerde kapitel. Som jeg vurderer det, skyldes det især fraværet af John Hughes som manuskriptforfatter. Hans eminente dialog og fornemmelse for at skabe latterkrampende komik ud af simple hverdags-situationer, er noget som i den grad mangler i "Las Vegas Ferien".

    Det der redder den fra at falde helt igennem, er Chevy Chases charme og energi, og så et par herlige gæsteroller af Randy Quiad som Fætter Eddie, Wallace Shaw som den ekstremt irriterende cropier Marty, og så ikke mindst Wayne Newton i en vidunderlig klam selvparodi som flødebolle-sanger og liderlig skurk. :)

    NightHawk21-12-19 15:19

  • ★★★★2

    "Christmas Vacation" er bare fantastisk og Chevy Chase var genial dengang.

    Ret vildt at han eftersigende var en kæmpe nar at arbejde sammen med. Chris Columbus skulle have instrueret den (så jeg i den der Netflix ting "De film vi er lavet af" eller hvad den hedder), men skred fordi han ikke kunne holde CC ud.

    Åkepool23-12-19 10:08

  • ★★★★★★0

    Han virker også som et arrogant røvhul. Har hans bog I´m Cheevy Chase - And You Are Not! Titlen siger vidst det hele..

    davenport23-12-19 14:12

  • ★★★★0

    Har hans bog I´m Cheevy Chase - And You Are Not!

    Har du læst den og hvis du har, lever den så op til hans rygte?

    Åkepool23-12-19 15:11

  • ★★★★★★0

    Kun ikke rigtig huske det. Det er længe siden jeg har kigget i den.

    davenport23-12-19 15:33

  • ★★★★★★0

    Så er det nu - tror ikke jeg har skippet er år så det må være jubilæum i år

    Wayne23-12-19 21:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen