Breakfast Club er for mig en genfundet film. Den og så Can't Buy My Love så jeg en hel del gange omkring 1990, og mange år senere fandt jeg dem så igen. Og især Breakfast Club fandt jeg stadig helt fantastisk. For mig er det en af de bedste ungdomsfilm fra 80'erne.
Moovys top 50 film fra 80'erne... The Countdown
- ★★★★★★0
- ★★★★★★0
29. Top Gun (115 point)
Synes stadig den holder. Musikken, stemningen - alt - men jeg var også 21 år til premieren og startede i værnepligt en måned senere.
- ★★★★★★0
27. Platoon (125 point)
Genså den for et par måneder siden. Oliver Stones bedste præstation
- ★★★1
25. The Killing Fields (131 point)
Steffan Rasmussen26-04-20 08:50
- ★★★1
25. The Killing Fields (131 point)
En af de sidste der røg fra min liste. Havde glemt at det var Sam Waterston der spillede hovedrollen. Har ikke set den siden 80'erne.
Steffan Rasmussen26-04-20 08:52
- ★★★★★★0
25. The Killing Fields (131 point)
Jeg kan huske at jeg har set den, men det er nok 25-30 år siden, så jeg kan ikke huske andet, end at jeg syntes dengang, at den var helt ok.
- ★★★★★★0
Den havde jeg på VHS :) - men kan heller ikke rigtig huske den.
- ★0
Det er også et stykke tid siden at jeg har set den, men den har efterladt et stor indtryk hos mig og er en film jeg aldrig glemmer.
Haing S. Ngor som vandt for bedste birolleskuespiller ved oscaren, i hans første rolle. Han havde ikke tidligere erfaring som skuespiller, men var til gengæld kirurg og gynækolog og har været sendt i fangelejr flere gange under Pol Pot's styre.
Det var dog ikke det der slog ham ihjel, istedet for blev han myrdet udenfor sit hjem i LA i 1996.
Her er hans sejr ved oscaren: www.youtube.com/watch
Det fik mig også til at indse at jeg havde glemt at Linda Hunt har vundet en oscar.
Whispering Horse26-04-20 10:04
- ★★★1
24. Predator (135 point)
Steffan Rasmussen26-04-20 16:07
- ★★★0
Bruno på banen nu :)
MadMartigan26-04-20 16:10
- ★★★0
Laver du opsamling af de 25 første?
MadMartigan26-04-20 16:11
- ★★★1
26. The Breakfast Club
27. Platoon
28. Tonari no Totoro
29. Top Gun
30. Tenkû no shiro Rapyuta
31. RoboCop
32. Do the Right Thing
33. Amadeus
34. Airplane!
35. Poltergeist
36. The Untouchables
37. Scarface
38. Dead Poets Society
39. Stand by Me
40. The Right Stuff
41. Batman
42. Der Himmel über Berlin
43. My Left Foot: The Story of Christy Brown
44. The Fly
45. The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
46. Rain Man
47. Sans soleil
47. Brazil
47. The Last Emperor
50. Der Name der Rose
Steffan Rasmussen26-04-20 16:57
- ★★★★★★0
24. Predator (135 point)
Jeg genså de to første Predator-film i Cinemateket på 35mm. for cirka 1½ år siden, det var satme nice.
- ★★★★0
Hold nu op der er mange gode film på listen.
Mit Åkepool-tal er her lidt over halvvejs 6.
- ★★★★★★1
Hold nu op der er mange gode film på listen.
Mit Åkepool-tal er her lidt over halvvejs 6.
Mit er på 3 :-)
- ★★★★1
Mit er på 3 :-)
Blærerøv!
- ★★★★★★1
Blærerøv!
Dit er da osse flot - bedre end sidste gang vi havde en top liste :-)
Tror MadMartigan har et højere tal end os, denne gang...
- ★★★★0
Dit er da osse flot - bedre end sidste gang vi havde en top liste :-)
Jeg er jo også er 80'er maaajn ;)
- ★★★★★★1
Mit Åkepool-tal er 4. Men jeg er jo også ung i forhold til Wayne;)
T. Nielsen27-04-20 12:34
- ★★★★1
Mit Åkepool-tal er 4. Men jeg er jo også ung i forhold til Wayne;)
Endnu en show off ;)
- ★★★★★★0
Endnu en show off ;)
;-P
T. Nielsen27-04-20 13:20
- ★★★1
24. Willow (158 point)
Steffan Rasmussen27-04-20 15:32
- ★★★★★★0
Jeg er jo også er 80'er maaajn ;)
Nemlig :-)
- ★★★★★★0
Mit Åkepool-tal er 4. Men jeg er jo også ung i forhold til Wayne;)
Knejt ;-)
- ★★★★★★0
24. Willow (158 point)
Se selv MM - her var den :-)