16. Tôkyô monogatari - Tokyo Story (154 point)
Moovys top 50 film der ikke er på dansk eller engelsk ... the Countdown.
- ★★★0
Steffan Rasmussen15-07-20 22:09
- ★★★★★★0
16. Tôkyô monogatari - Tokyo Story (154 point)
Skræmmende :-/ Ser åbenbart alt for få gamle asiatiske film.
ÅPT 15
5/25
- ★★★★★0
16. Tôkyô monogatari - Tokyo Story (154 point)
Helt igennem fantastisk film fra en af de helt store asiatiske instruktører Yasujirô Ozu. Stille og rolige billeder med enorm dybde og skønhed.
7/25 ÅPT: 6
- ★★★★★★0
Amelie er virkelig god.
400 Blows har jeg ikke set, men er også lidt forbeholden overfor fransk nybølge.
Tokyo Story fangede mig ikke helt.
Blancanvenies er på min all-time 2. Plads :), og Forår, Sommer... Er også en 10/10
Tror mit ÅT er på 5, men det er stadig kun Michael the Brave, som jeg ikke kender til.
- ★★★★★★1
Der kan nu godt lige snige sig en lille buffet ind af det nævnte ;-)
:)
T. Nielsen15-07-20 22:58
- ★★★★0
16. Tôkyô monogatari - Tokyo Story (154 point)
Fandt den godt nok ret kedelig da jeg så den for nogle år tilbage. Jeg har ikke haft modet på at prøve igen.
- ★★★★0
Puha, ÅPT: 24
8/25
- ★★★★★★0
16. Tôkyô monogatari - Tokyo Story (154 point)
Jeg har nogengange tænkt, om jeg en dag burde se den igen, hvor humøret er til slow-moving (stills) drama. Filmen har jo en tårnhøj status. Men den satte vitterligt min tålmodighed på prøve.
T. Nielsen16-07-20 10:21
- ★★★0
101d. La grande vadrouille - Undskyld vi flygter – 34 point
• MadMartigan 10. Plads -> 34 point
101d. Jean de Florette - Kilden i Provence – 34 point
• Wayne 10. Plads -> 34 point
101d. Kôkaku Kidôtai - Ghost in the Shell – 34 point
• Neranders 10. Plads -> 34 point
101d. Todo sobre mi madre - All About My Mother – Alt om min mor – 34 point
• Herrguth 10. Plads -> 34 point
101d. Batoru rowaiaru – Battle Royale – 34 point
• Åkepool 10. Plads -> 34 point
101d. Mies vailla menneisyyttä - The Man Without a Past - Manden uden fortid – 34 point
• Aranyhajú Nyárszépe 10. Plads -> 34 point
101d. Pour elle - Anything for Her - Alt for hende – 34 point
• Rasmus Drews 10. Plads -> 34 point
101d. Feuchtgebiete – Wetlands - Vådområder – 34 point
• Bruno 10. Plads -> 34 point
109. Relatos salvajes – Wild Tales – 34 point
• Herrguth 14. Plads -> 20 point
• Wayne 16. Plads -> 14 point
110d. Miracolo a Milano – Miracle in Milan - Miraklet i Milano – 30 point
• Guldager 11. Plads -> 30 point
110d. Ugetsu monogatari – Ugetsu - En bleg og mystisk månes fortælling efter regnen – 30 point
• Mikkel Abel 11. Plads -> 30 point
110d. Benny's Video – 30 point
• Whispering Horse 11. Plads -> 30 point
110d. Chinjeolhan geumjassi - Lady Vengeance – 30 point
• Åkepool 11. Plads -> 30 point
110d. Ookami kodomo no Ame to Yuki - Wolf Children – 30 point
• Neranders 11. Plads -> 30 point
110d. Vuelven - Tigers Are Not Afraid – 30 point
• Herrguth 11. Plads -> 30 point
116d. La double vie de Véronique - The Double Life of Véronique - Veronikas to liv – 30 point
• Steffan Rasmussen 12. Plads -> 26 point
• Whispering Horse 22. Plads -> 4 point
116d. Utøya 22. Juli - Utøya: July 22 – 30 point
• Bruno 12. Plads -> 26 point
• Neranders 22. Plads -> 4 point
118. Lola rennt – Run Lola Run - Lola – 29 point
• Åkepool 13. Plads -> 23 point
• Bruno 20. Plads -> 6 point
119. Profondo rosso - Deep Red - Profondo rosso - Mord i rødt – 28 point
• Rasmus Drews 13. Plads -> 23 point
• Kruse 21. Plads -> 5 point
120. 3 Idiots – 27 point
• Herrguth 12. Plads -> 26 point
• MadMartigan 25. Plads -> 1 point
121d. Le notti di Cabiria - Nights of Cabiria - Gadepigen Cabiria – 26 point
• Rasmus Drews 12. Plads -> 26 point
121d. Topio stin omihli - Landscape in the Mist - Landskab i disen – 26 point
• Aranyhajú Nyárszépe 12. Plads -> 26 point
121d. Voces inocentes - Innocent Voices - Uskyldige stemmer – 26 point
• Guldager 12. Plads -> 26 point
121d. Kynodontas – Dogtooth – 26 point
• Åkepool 12. Plads -> 26 point
121d. Amour – 26 point
• Mikkel Abel 12. Plads -> 26 point
126d. Playtime – 23 point
• Whispering Horse 13. Plads -> 23 point
126d. Le fond de l'air est rouge - The Base of the Air Is Red – 23 point
• Aranyhajú Nyárszépe 13. Plads -> 23 point
126d. Occhio alla penna - Buddy Goes West - Buddy gi'r en håndfuld øretæver – 23 point
• MadMartigan 13. Plads -> 23 point
126d. Portrait de la jeune fille en feu - Portrait of a Lady on Fire - Portræt af en kvinde i flammer – 23 point
• Kruse 13. Plads -> 23 point
130. Bølgen - The Wave – 21 point
• MadMartigan 14. Plads -> 20 point
• Åkepool 25. Plads -> 1 point
131d. Le salaire de la peur - The Wages of Fear - Frygtens pris – 20 point
• Rasmus Drews 14. Plads -> 20 point
131d. Viridiana – 20 point
• Whispering Horse 14. Plads -> 20 point
131d. Nikita - La Femme Nikita – 20 point
• Steffan Rasmussen 14. Plads -> 20 point
131d. Ai no mukidashi - Love Exposure – 20 point
• Mikkel Abel 14. Plads -> 20 point
131d. Kari-gurashi no Arietti - The Secret World of Arrietty - Arriettys hemmelige verden – 20 point
• Neranders 14. Plads -> 20 point
136. Les triplettes de Belleville - The Triplets of Belleville - Trillingerne fra Belleville – 20 point
• Herrguth 17. Plads -> 12 point
• Steffan Rasmussen 19. Plads -> 8 point
137d. Vivre sa vie: Film en douze tableaux - Livet skal leves – 17 point
• Mikkel Abel 15. Plads -> 17 point
137d. Aguirre, der Zorn Gottes - Aguirre, the Wrath of God - Aguirre, den gale erobrer – 17 point
• Aranyhajú Nyárszépe 15. Plads -> 17 point
137d. Subway – 17 point
• Åkepool 15. Plads -> 17 point
137d. Manon des sources – Manon of the Spring – Manon og kilden – 17 point
• Wayne 15. Plads -> 17 point
137d. Insomnia – 17 point
• Bruno 15. Plads -> 17 point
137d. Le conseguenze dell'amore - The Consequences of Love – 17 point
• Guldager 15. Plads -> 17 point
137d. La piel que habito – The Skin I Live In - Huden jeg bor i – 17 point
• Herrguth 15. Plads -> 17 point
137d. Luftslottet som sprängdes - The Girl Who Kicked the Hornet's Nest - Luftkastellet der blev sprængt – 17 point
• MadMartigan 15. Plads -> 17 point
145. Un prophète - A Prophet - Profeten – 16 point
• Babo 16. Plads -> 14 point
• Wayne 24. Plads -> 2 point
146d. Andrey Rublev - Den yderste dom - 14 point
• Kruse 16. Plads -> 14 point
146d. Le cercle rouge - Den røde cirkel - 14 point
• T. Nielsen 16. Plads -> 14 point
146d. Khane-ye doust kodjast? - Where Is the Friend's House? - Hvor er min vens hus? - 14 point
• Aranyhajú Nyárszépe 16. Plads -> 14 point
146d. Stalingrad - 14 point
• Bruno 16. Plads -> 14 point
146d. La vita è bella – Life is Beautiful - Livet er smukt - 14 point
• Guldager 16. Plads -> 14 pointSteffan Rasmussen16-07-20 15:36
- ★★★★1
Damn! Der røg lige 6 af mine, der så ikke finder vej til listen :(
- ★★★0
La double vie de Véronique havde jeg også overvejet at stemme på og havde nok også gjort det, hvis jeg skulle spille taktisk. Nu valgte jeg Farven Blå istedet.
Hr. Nielsen. Jeg troede Aguirre, der Zorn Gottes var den film du mente var den indianske tyske film, men det må være en anden du har haft i tankerne. Der er også Fitzcarraldo, men snakker de tysk i den? Det kan jeg ikke huske.
Aranyhajú Nyárszépe16-07-20 18:28
- ★★★★★★0
La double vie de Véronique havde jeg også overvejet at stemme på og havde nok også gjort det, hvis jeg skulle spille taktisk. Nu valgte jeg Farven Blå istedet.
Hr. Nielsen. Jeg troede Aguirre, der Zorn Gottes var den film du mente var den indianske tyske film, men det må være en anden du har haft i tankerne. Der er også Fitzcarraldo, men snakker de tysk i den? Det kan jeg ikke huske.
Haha intet så sofistikeret:) Hvis jeg nu siger Karl May, så tror jeg du ved hvor vi er henne.
T. Nielsen16-07-20 18:32
- ★★★0
101d. La grande vadrouille - Undskyld vi flygter – 34 point
• MadMartigan 10. Plads -> 34 pointEr jeg den eneste der har set denne perle?
Jeg elsker den film, men nok pga. jeg så den første gang sammen med min mor, da jeg ca. var 8-10 år..
MadMartigan16-07-20 18:50
- ★★★★★★0
Er jeg den eneste der har set denne perle?
Jeg elsker den film, men nok pga. jeg så den første gang sammen med min mor, da jeg ca. var 8-10 år..
Nix - har også set den som knægt, kan huske at jeg synes den var sjov - men husker den ikke godt nok til at kunne tage den med her, desværre ;-)
- ★★★0
15. M - Eine Stadt sucht einen Mörder - M (164 point)
Steffan Rasmussen16-07-20 20:25
- ★★★★★0
15. M - Eine Stadt sucht einen Mörder - M (164 point)
Lækkert! En af de bedste thrillers nogensinde og forhåbentligt ikke den sidste Fritz Lang-film på listen. Det var også en af de film, hvor et gensyn hev min vurdering af den væsenligt op fra fremragende til fantastisk mesterværk.
8/25 ÅPT: 6
- ★★★★★★0
Er jeg den eneste der har set denne perle?
Jeg elsker den film, men nok pga. jeg så den første gang sammen med min mor, da jeg ca. var 8-10 år..
Har måske set den som barn eller ung, hvor jeg så et utal af film med Fúnes. Har den dog liggende på bd.
T. Nielsen17-07-20 12:33
- ★★★★★★0
7/25 og ÅPT 14:-* Bye Bye Wayne....Åkepool, I’ll be right up your “ars”;-}
Lang’s bedste film (af dem jeg har set, som dog er en del takket være anbefalinger fra Benway mere eller mindre).
T. Nielsen17-07-20 12:37
- ★★★0
14. Metropolis (165 point)
Steffan Rasmussen17-07-20 14:58
- ★★★0
Der må man sige at der var enighed om at den skulle have en 5 plads :)
Aranyhajú Nyárszépe17-07-20 15:00
- ★★★★★★0
14. Metropolis (165 point)
Se der kom Lang’s bedste film ;-)
- ★★★★★★0
Der må man sige at der var enighed om at den skulle have en 5 plads :)
Og fuldt fortjent ;-D
- ★★★★★0
Se der kom Lang’s bedste film ;-)
Enig, omend “M” er stort set ligeså god :)
- ★★★★★★1
14. Metropolis (165 point)
God, men lige så meget spændende pga dens historiske betydning:)
T. Nielsen17-07-20 16:29
- ★★★★★★0
Enig, omend “M” er stort set ligeså god :)
Det er den bestemt ;-)