52. (14) Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (218 point) - instruktør: Kim Ki-duk
- IMDB - karakter: 8.0 - stemmer: 78087
- Trailer
- Steffan Rasmussen 4. Plads -> 180 point
- Guldager 27. Plads -> 38 point
En af Kim Ki-Duks bedste.
52. (14) Bom Yeoareum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (218 point) - instruktør: Kim Ki-duk
- IMDB - karakter: 8.0 - stemmer: 78087
- Trailer
- Steffan Rasmussen 4. Plads -> 180 point
- Guldager 27. Plads -> 38 point
En af Kim Ki-Duks bedste.
Jeg har ikke stemt ud fra, hvad jeg mener er de objektivt set bedste film i historien. Jeg har stemt ud fra, hvilke film, der har givet mig de største oplevelser.
Udover at musikken i Chicago er uovertruffen, så er det den musical, hvor musikken på mest genial vis er en 100% naturlig del af filmen. Filmen ses gennem Roxie's øjne, og fordi hun så brændende ønsker en karriere på de skrå brædder, så bliver den barske virklighed hele tiden lavet om til musicalnumre inde i hendes hovede.
Det er også sådan du burde stemme. Men jeg har det ret stramt med Chicago. Kan se at jeg har givet den 5/10 på imdb og der var jeg flink. Men hvad, der kommer nok flere film på listen, som jeg ikke synes om.
Det er også sådan du burde stemme. Men jeg har det ret stramt med Chicago. Kan se at jeg har givet den 5/10 på imdb og der var jeg flink. Men hvad, der kommer nok flere film på listen, som jeg ikke synes om.
Ja, sådan er det jo. Der har allerede været 5-6 film, som folk har i deres top 10 over verdens bedste film, som jeg absolut ikke bryder mig om. Herunder et par ekstremt søvndyssende film (Mallick og Jesse James), og en klassiker, som alle sætter meget højt, men som jeg synes er noget romantisk bavl. Hint: den foregår i Marokko... :-)
51. (148d) The Pianist (219 point) - instruktør: Roman Polanski
Steffan Rasmussen24-04-21 13:45
51. (148d) The Pianist (219 point) - instruktør: Roman Polanski
- IMDB - karakter: 8.5 - stemmer: 739915
- Trailer
- Chandler75 3. Plads -> 210 point
- Popeye 45. Plads -> 6 point
- S. Rico 48. Plads -> 3 point
Den var også tæt på at komme på min liste.
50. (76) The Silence of the Lambs (224 point) - instruktør: Jonathan Demme
Steffan Rasmussen24-04-21 20:29
50. (76) The Silence of the Lambs (224 point) - instruktør: Jonathan Demme
- IMDB - karakter: 8.6 - stemmer: 1286352
- Trailer
- Chandler75 13. Plads -> 85 point
- HerrGuth 22. Plads -> 48 point
- Popeye 28. Plads -> 36 point
- Åkepool 28. Plads -> 36 point
- MadMartigan 38. Plads -> 16 point
- Wayne 48. Plads -> 3 point
Damn, den var tæt på min liste:)
T. Nielsen24-04-21 21:09
49. (64) Fight Club (231 point) - instruktør: David Fincher
Steffan Rasmussen25-04-21 16:29
49. (64) Fight Club (231 point) - instruktør: David Fincher
- IMDB - karakter: 8.8 - stemmer: 1875408
- Trailer
- Kruse 7. Plads -> 120 point
- Popeye 9. Plads -> 105 point
- Steffan Rasmussen 45. Plads -> 6 point
Fantastisk ved første gennemsyn - knap så meget de næste gange.
Fantastisk ved første gennemsyn - knap så meget de næste gange.
Bortset fra at den ikke engang var fantastisk første gang, så er jeg dog enig med dig:) 5/10 herfra.
T. Nielsen25-04-21 19:38
Jeg vil tværtimod sige at Fight Club er en endnu bedre film ved gensyn. Det er ved gensyn at Finchers fortællemæssige greb og stil i en højere grad kan nydes, når man ikke længere fokuserer på plottet.
48. (28) 12 Angry Men (232 point) - instruktør: Sidney Lumet
Steffan Rasmussen25-04-21 20:16
Jeg vil tværtimod sige at Fight Club er en endnu bedre film ved gensyn. Det er ved gensyn at Finchers fortællemæssige greb og stil i en højere grad kan nydes, når man ikke længere fokuserer på plottet.
Agreed. God film første gang - bedre film de efterfølgende gange.
David Lund25-04-21 20:45
48. (28) 12 Angry Men (232 point) - instruktør: Sidney Lumet
- IMDB - karakter: 9.0 - stemmer: 699253
- Trailer
- Steffan Rasmussen 5. Plads -> 155 point
- Guldager 16. Plads -> 70 point
- Movie1000 44. Plads -> 7 point
Argh, nu må jeg også snart få den set..
MadMartigan25-04-21 21:16
47. (345d) Spotlight (233 point) - instruktør: Tom McCarthy
Steffan Rasmussen26-04-21 14:48
47. (345d) Spotlight (233 point) - instruktør: Tom McCarthy
- IMDB - karakter: 8.1 - stemmer: 426029
- Trailer
- Zero Cool 3. Plads -> 210 point
- Neranders 36. Plads -> 20 point
- Steffan Rasmussen 48. Plads -> 3 point
Satme også en god film, som jeg nyder ved hvert syn.
46. (66) Close Encounters of the Third Kind (235 point) - instruktør: Steven Spielberg
Steffan Rasmussen26-04-21 19:58
12 Angry Men (232 point) - instruktør: Sidney Lumet
En hamrende godt drama, perfekt iscenesat. Jeg har den ikke helt med i toppen af favoritter, men den er dog bestemt en film jeg sætter højt.
Spotlight (233 point) - instruktør: Tom McCarthy
Mindes den som en solid, lidt konventionel (ikke i negativ forstand) film, som jeg fandt rigtig god og har da også rated den 8/10. Men ret langt fra min top 50 trods alt.
Close Encounters of the Third Kind (235 point) - instruktør: Steven Spielberg
Har altid elsket den, siden min far første gang viste mig den som stor knægt tilbage i 80'erne. Den må jeg snart få set igen.
9/50 og ÅPT 4
T. Nielsen27-04-21 09:38
he Pianist (219 point) - instruktør: Roman Polanski
Hov, denne her er også virkelig god. Jeg undervurderede den nok lidt, lige da den kom frem, da jeg fandt det "blot" var endnu en film om holocaust, der som sådan var vigtig nok, men hvor jeg følte jeg havde set lidt vel rigeligt om det i de år.
T. Nielsen27-04-21 09:40
45. (45) Sen to Chihiro no kamikakushi (236 point) - instruktør: Hayao Miyazaki
Steffan Rasmussen27-04-21 16:28
Det er vildt nok, at Miyazakis fjerdebedste film (i mine øjne) stadig står til 9/10. Måske endda 10/10 på en god dag =)
David Lund27-04-21 16:36
44. (19) A Clockwork Orange (238 point) - instruktør: Stanley Kubrick
Steffan Rasmussen27-04-21 21:03
Det er vildt nok, at Miyazakis fjerdebedste film (i mine øjne) stadig står til 9/10. Måske endda 10/10 på en god dag =)
Hvad ligger over for dig? Da jeg lavede listen landede den på en 5. bedste fra manden men kunne lige så godt have været 4. eller 3. bedste.
Hvad ligger over for dig? Da jeg lavede listen landede den på en 5. bedste fra manden men kunne lige så godt have været 4. eller 3. bedste.
For mig er de fire nok ret faste. Derefter bliver det lidt sværere at placere filmene. Men der er jo generelt et ret højt niveau i hans film. Castle of Cagliostro er nok det tætteste på en middelmådig film fra hans side.
David Lund28-04-21 06:40
Castle of Cagliostro > Nausicaä
:)