Der er ikke så mange rigtige originale spil mere når det kommer til AAA titles, medmindre man ser på Indie scenen hvor den største kreativitet sker, Uncharted serien som jeg elsker, er heller ikke videre original, men det hele er bare så gennemført og filmisk at det ikke gør mig det mindste :) HZ: Dawn ku lære meget af Naugthy Dog med og skrive karaktere, og animere ansigter og ND havde sågar små scener med dialoge choices i Uncharted 4 og det var milividt bedre end HZ Dawn's forsøg, men det er et skridt i den rigtige retning for Guerrilla games, det her er jo også hel nyt område for de herre, som før lavede FPS games med deres Killzone serie. Så af et første forsøg så er det godt gået, og jeg er spændt på og se mere fra dem som ikke er Killzone.
Prob. med Primal er at det stadigvæk var ramt af Ubisofts cookie cutter method med towers, osv. og så var universet slet ikke underbygget nok, også lidt svære når det vitterligt foregår i fortiden, og man ikke kan snakke rigtig med folk på et forståligt sprog. Jeg forsvare ikke spillet, det var vitterligt noget hø. Men ja det er de her ting som Dawn undgår synes jeg. Primal var lidt for meget search and replace tenikken.
Jeg anede lidt et lys for Ubisofts med Watch Dogs 2 primært fordi de her brød med deres clim the towers model, så det var et skridt på den rigtige vej, så er spørgsmålet blot om det var en onetime event, og de er vent tilbage til towers i det næste Asssins Creed jeg kan godt li serien, og facineres af universet, men ja det har sine fejl, så jeg vil ikke kaste mig ud i større snak om det lige pt. hehe, blot bruge det som eksempel på at jeg er spændt på om vitterligt har ændret formlen den her gang elelr WD 2 mekanikkerne eksisteree i et vakum.
Uncharted serien ahh ja det er fedt og spille serien en efter en på den måde så vil du også hurtigt se, hvor langt den serie er kommet :)