Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Selvfølgelig :) - reagerede mest på A.N.'s generaliserende kommentar om kvinder. Nu kender jeg ret mange tuschede kvinder, og jeg tvivler på, de er tatoveret, fordi de er utilfredse med deres krop. 

    Nu var min kommentar også ment som forklaring på hvorfor jeg selv føler som jeg gør. Ikke at det nødvendigvis er sådan. Der er dog noget der tyder på en forbindelse mellem lavt selvværd og tatoveringer:

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6347139/

    www.studentnewsdaily.com/daily-news-article/having-tattoos-could-be-a-sign-of-low-self-esteem/

    Aranyhajú Nyárszépe20-06-21 15:48

  • ★★★★★★2

    Ikke hvis du læser artiklerne. 

    They found that there were four main reasons why people got tattoos – to be rebellious, to belong to a group, for aesthetic reasons and because of a strong emotional attachment.

    Men det er ud af 48 spurgte. Det et sidste link.

    Fra første link:

    Conclusions

    Despite the limitations, our cross-sectional design provides preliminary empirical support for the notion that young women with tattoos have significantly lower self-esteem as compared to women without tattoos. Unfortunately, due to the cross-sectional nature of the study no causal or temporal relationship with self-esteem could be established. A higher association was detected between the three constructs: "ideal body" image, "ideal self" and "woman with tattoos". Surprisingly, no relationship was found between tattooing behavior and body image. However, women with tattoos demonstrated a significant association between body image and self-esteem. Such association may indicate that the tattooing behavior in these young women reduced their conceived gap between present and ideal body-image, thus leading to higher self-esteem.

    Men det er kun ud 60 uden tatoveringer og 60 med få tatoveringer 

    Guldager20-06-21 16:04

  • ★★★1

    Jeg hopper i den anden grøft. Jeg eeeeeeeelsker kvinder med tatoveringer - så længe tatoveringerne er pæne (og det er jo selvfølgelig 100% en smagssag). Det klæder dog langt fra alle. Min egen kone kunne jeg ikke forestille mig med tatoveringer. Konen selv siger, at hun er for gammel (kun 35). Men jeg har en kollega på arbejde, der er i slut 40’erne, og hun har en del - og jeg kunne ikke forestille mig hende uden.

    HonoDelLoce20-06-21 17:20

  • ★★★★★★1

    Jeg fik min første tattovering som 36-årig. Skal også have flere endnu, men min tatovør er på barsel - og før corona havde hun 1 års ventetid...så der går lige lidt endnu :) - kunne vælge et andet sted, men jeg kender dem, og hun blev nr. 2 i DK i sort-hvid realisme

    Guldager20-06-21 17:24

  • ★★★0

    Prøv at tjekke i indstillingerne. Jeg kan et eller andet om at de skal give dig muligheden for at vælge det fra.

    Enig. Jeg prøvede bare at være løsningsorienteret :) 

    gi-jones20-06-21 18:23

  • ★★★★★★0

    Jeg synes tusch er vammelt på kvinder. Jeg skal virkelig bruge både glidecreme og vibrator, før jeg kan få den op på en video på Redtube, med en tatoveret kvinde. Men nogle gange er ens fingre jo så fedtede, at man ikke rigtig kan skifte video, og så må det jo være sådan. Gider jo heller ikke vente på at fingrene tørre... :/ 

    davenport20-06-21 18:43

  • ★★3

    Sjovt at læse alle jer mænds kommentarer om kvinder med tatoveringer.

    Jeg har ikke nogen, men har altid gerne ville have en, det skal dog være den helt rette og derfor er det ikke blevet til noget endnu. For mig handler en tatovering om at have et symbol for noget der betyder noget for mig synligt på kroppen. Det skal ikke være en tilfældig blomst eller et røvgevir.

    Jeg tror ikke at kvinder får tatovering pga lavt selvværd, snare for at vise at de selv bestemmer over deres krop. 
    Jeg undre mig over at så mange af jer er i mod tatoveringer på kvinder (har I selv nogen?) - min mand er heller ikke fan.

    Tiany20-06-21 19:07

  • ★★★★★★0

    Jeg kan sgu bare lide kvindekroppen helt ren. Længere er den vidst ikke. Altså, hende på stranden igår, så ud til at have skrevet en roman op og ned af ryg og lår. Hvem læser det? Hun kan sikkert ikke selv læse... Jeg har selv kun én. Tolkiens monogram, der skal minde mig om, at selv den mindste, kan gøre en forskel. Og jeg skal ikke have flere.

    davenport20-06-21 19:22

  • ★★★★★★0

    Jeg har ingen dybere forklaring (andet end den mulige jeg har givet), end at jeg ikke synes det er pænt og at jeg rent fysisk tænder mere på den rene hud. Og ja, jeg har en og ja, kunne godt finde på at få en mere. Derfor behøver jeg ikke kunne lide det på kvinder. Jeg forventer da heller ikke andre nødvendigvis skal kunne lide mine, mig, mit skæg, mine 1.72 osv osv:D

    T. Nielsen20-06-21 19:35

  • ★★★★0

    Jeg undre mig over at så mange af jer er i mod tatoveringer på kvinder (har I selv nogen?) - min mand er heller ikke fan.

    Jeg tror måske, at nogen mænd kan finde det "aggressivt" med tatoveringer på kvinder, fx hvis hun har en stor cobraslange på ryggen eller låret...

    Jeg foretrækker selv det naturlige look uden tatoveringer, næseringe og piercinger, men på den anden side har det aldrig været et turn-off for mig.

    Det ville dog nok være et turn-off, hvis der var tale om tatoos på hænder, hals eller bryster...

    (Har ingen selv og har ingen planer om at få nogen).

    chandler7520-06-21 19:35

  • ★★★★★★0

    Næsering... Der må jeg jo nok sige, at det er et turn-on for mig. Nok fordi hende fra Boogie på DR var ret snatchy. 

    davenport20-06-21 19:38

  • ★★★★0

    Næsering... Der må jeg jo nok sige, at det er et turn-on for mig. Nok fordi hende fra Boogie på DR var ret snatchy. 

    Hvem er det? :)

    chandler7520-06-21 19:42

  • ★★★2

    Jeg har ingen tatoveringer og regner heller ikke med at få det.

    SS soldaterne fik jo tatoveret deres blodtype i armhulen. Det smart hvis de blev såret (Men lidt skidt da de tabte krigen). Sådan en praktisk tankegang kan jeg godt lide. Det kunne være man skulle få tatoveret sit personnummer et sted, hvis man en dag falder om et sted uden ID. Det bliver dog nok kun ved tanken.

    At jeg måske forbinder det med lavt selvværd, betyder ikke at det nødvendigvis er sådan og bestemt ikke at alle kvinder med tatoveringer har lavt selvværd. T. Nielsen nævner at han ikke finder det det feminint og det kan jeg nok også tilslutte mig. Det er dog ikke min opfattelse at kvinders eventuelle lave status skulle betyde særlig meget for mænd. Det er vist nok nærmere omvendt.

    Hvorfor skulle kvinder have behov for at vise at de bestemmer over egen krop? Siger det ikke sig selv?

    Aranyhajú Nyárszépe20-06-21 19:58

  • ★★3

    Hvorfor skulle kvinder have behov for at vise at de bestemmer over egen krop? Siger det ikke sig selv?

    Fordi det er gennem tiden blevet dikteret hvordan kvinder skal se ud og hvilke skønhedsidealer vi er pålagt. Derfor ser man mere og mere kvinder der står frem med hår på benene og armene F.eks. 

    Jeg har overvejet at få en lille Legomand på undersiden af min arm. 

    Wangsgaard20-06-21 20:23

  • ★★★★★★0

    Rasmus: Jeanet Tresbien  danskradio.dk/tvnytarkiv/artikel/default2f8f.html

    davenport20-06-21 20:26

  • ★★★★★★0

    Fordi det er gennem tiden blevet dikteret hvordan kvinder skal se ud og hvilke skønhedsidealer vi er pålagt. Derfor ser man mere og mere kvinder der står frem med hår på benene og armene F.eks. 

    Jeg har overvejet at få en lille Legomand på undersiden af min arm. 

    Alle mennesker bestemmer suverænt over deres egen krop - på alle måder. Ligesom alle mennesker ikke behøver at synes om det. Det er en smagssag.

    Det kan på ingen måde sætte mit pis i kog. Som Thomas skriver: Det er pænere uden. Men en lille diskret ting som betyder noget særligt er da helt fin.

    Wayne20-06-21 23:29

  • ★★★★★★3

    Alle mennesker bestemmer suverænt over deres egen krop - på alle måder.

    Men der ignorerede du totalt, hvad Wangsgaard sagde. Der er gennem tiden og stadig i visse miljøer, kvinder der ikke har bestemt over egen krop. Lovmæssigt jo, kulturelt nej.

    Guldager21-06-21 05:30

  • ★★★★★★0

    Men der ignorerede du totalt, hvad Wangsgaard sagde. Der er gennem tiden og stadig i visse miljøer, kvinder der ikke har bestemt over egen krop. Lovmæssigt jo, kulturelt nej.

    Hvilken kulturer tænker du på?

    T. Nielsen21-06-21 06:05

  • ★★★★★★0

    Men der ignorerede du totalt, hvad Wangsgaard sagde. Der er gennem tiden og stadig i visse miljøer, kvinder der ikke har bestemt over egen krop. Lovmæssigt jo, kulturelt nej.

    Jeg ignorerede på ingen måde, hvad Wangsgaard sagde. Jeg svarede bare i nutid hvad min mening er om alles ret til egen krop.

    Der er ingen tvivl om at både mænd, og kvinder har haft alt for mange holdninger til hvordan kvinder skulle se ud - især bagudrettet.

    Wayne21-06-21 06:23

  • ★★★★★★1

    Jeg ignorerede på ingen måde, hvad Wangsgaard sagde. Jeg svarede bare i nutid hvad min mening er om alles ret til egen krop.

    Der er ingen tvivl om at både mænd, og kvinder har haft alt for mange holdninger til hvordan kvinder skulle se ud - især bagudrettet.

    Fair :) 

    Hvilken kulturer tænker du på?

    Mest religiøse, men også i konservative miljøer. Også i kendismiljøet.

    Guldager21-06-21 06:51

  • ★★★★★★0

    Mest religiøse, men også i konservative miljøer. Også i kendismiljøet.

    Tjek. Jeg var blot nysgerrig efter om de kulturer du nævnte, rent faktisk var dem hvor kvinderne fik tatoos. 

    T. Nielsen21-06-21 08:43

  • ★★★★★★0

    Fik bevæget mig ind på diverse kommentar-tråde under Tv2News på Facebook. Blev helt trist, for hvis det segment repræsenterer flertallet af danskere, så er vi i sandhed i en sørgelig forfatning som nation. Har aldrig gjort mig i Tv2News før, så kender ikke deres "følgere". Men det kunne næsten lige så godt have været det gamle nationen under EB:-/

    T. Nielsen21-06-21 09:28

  • ★★★★★2

    Fik bevæget mig ind på diverse kommentar-tråde under Tv2News på Facebook. Blev helt trist, for hvis det segment repræsenterer flertallet af danskere, så er vi i sandhed i en sørgelig forfatning som nation. Har aldrig gjort mig i Tv2News før, så kender ikke deres "følgere". Men det kunne næsten lige så godt have været det gamle nationen under EB:-/

    Jeg tror (og håber) ikke at det repræsenterer flertallet af danskere, men det er desværre et gennemgående træk på Facebook-sider for de store nyhedsmedier.

    Kruse21-06-21 09:40

  • ★★★★★★1

    Jeg tror (og håber) ikke at det repræsenterer flertallet af danskere, men det er desværre et gennemgående træk på Facebook-sider for de store nyhedsmedier.

    Jeg har ofte mest huseret på Politikkens tråde og der har jeg dog synes det var lidt mere nuanceret. De to tråde jeg tjekkede (begge om corona), der var alle, eller så 99% af alle kommentarer så blæste og hjernedøde, at jeg besluttede mig for at jeg ærligt ikke gad tjekke disse tråde ud mere. Jeg var mest chokeret over, så mange der rent faktisk påstå at det meste med pandemien er løgn og latin.

    T. Nielsen21-06-21 09:45

  • ★★★★2

    Jeg tror (og håber) ikke at det repræsenterer flertallet af danskere, men det er desværre et gennemgående træk på Facebook-sider for de store nyhedsmedier.

    Enig, folk uden sølvpapirshatte og uden mere ekstremistiske holdninger er ofte meget mindre højlydte og har ikke samme behov for at udtrykke sig online, hvilket jo naturligvis skævvrider billedet en del.

    Jeg så en post i morges, med en gut, der tog et snif lattergas og så fik hjertestop få sekunder senere. Også der var der anti-vaxere ude, og spørge om han ikke var blevet vaccineret, fordi så var det jo helt sikkert det. 

    dyg21-06-21 09:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen