Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Efter 10 kilometers vandring i klitter, på strand og gennem by, har jeg det godt nok varmt. Kom tilbage i sommerhuset og tændte fjernsynet - netop som der blev udlignet mod Danmark. Nå, heldigvis går jeg ikke op i den slags.

    Jeg var nok en af de meget få, der ikke vidste, at Danmark vandt EM i 92 før meget sent den følgende dag.

    Vi gik rundt i Bangkok, og hver gang vi kom i snak med en af de lokale og sagde, at vi var danskere, så svarede de: "ahhh, champions!".

    Vi troede egentlig bare, at de mente, at danskere er et fedt folkefærd. Dvs. indtil vi så en thailandsk avisforside med et billede på forsiden med nogle rød-hvide fodboldspillere. Vi kunne ikke læse hvad der stod (thailandske tegn er lidt svære at tyde). Men de bruger samme tal som os, og der stod "2-0". Så vi lagde to og to sammen og konkluderede, at Danmark sgu' nok havde vundet finalen.

    S. Rico17-06-21 19:25

  • ★★★★★★0

    Der er sgu blevet varmt her på halvøen. Det har blæst hele dagen, så det har været til at holde ud. Det gør det ikkemere, så nu er det bare trykkende varme. Var oppe ved en ven og få et par bajere kl. 13, og så til stranden og få en liter HC Andersen i skyggen. Hjem til bold og grill, og nu er jeg ved at være træt, efter madpakker er smurt. En uge og én dag til sommerferie. Så skal der soves længe igen.....

    davenport17-06-21 21:07

  • ★★★★★0

    Det er umiddelbart heller ikke koldt i dag.

    David Lund18-06-21 09:17

  • ★★★★★★0

    Ikke som sådan....

    davenport18-06-21 09:24

  • ★★★0

    Holder også weekend. Det er jo dejligt med det vejr. Det kunne være man skal hoppe i vandet og svømme her i weekenden. Bor kun 5 minutter fra vandet. I dag tager jeg nok ned på den lokale og får svalepilsner, og så er det på taressen i skyggen. Havde tænkt mig at tage på vandreturn, men det bliver nok for varmt.

    Det er helt vild med udskiftningen ude på arbejdet. Jeg har ingen gang været der i to måneder og men har allerede set 7 vikarer komme og gå. Et par stykker holdt et par uger. En brændte fuldstændigt sammen og smed håndklædet i ringen efter 6 timer. Rekorden er en halv time, så skulle makkeren på toilettet og kom aldrig tilbage. Det er ikke første gang det sker. Så selvom jeg kun har været der et par måneder, så er jeg allerede nærmest veteran. Det jo godt nok på en måde, da det jo højner min værdi og jeg er allerede stort set uundværlig. Det bekymere mig bare om vi ender der hvor det ikke er muligt at køre et aftenhold, på grund af mangel på folk. Der er allerede snak om at lukke ned noget af sommeren, fordi folk jo også skal holde ferie.

    Men ny vikar på mandag der skal læres op. Det bliver spænende hvor lang tid han så holder. En god ting ved det, er at jeg er blevet bedre til at huske navne. Det har jeg altid været dårlig til, men har fundet ud at hvis jeg sætter navnet i sammenhæng, så kan jeg meget bedre huske det.

    Nu vil jeg gå ned til underboen og drikke formiddagskaffe. God weekend! 

    Aranyhajú Nyárszépe18-06-21 10:02

  • ★★★★0

    Nic Cage i ny film, der hedder PIG. 

    www.youtube.com/watch

    Kan ikke helt bedømme hvordan jeg skal tage det her, men Cage + gris er vel det tættest på vi kommer guderne :)

    Babo18-06-21 10:46

  • ★★★★★★1

    Jeg kommer nok aldrig helt til at forstå dem, der synes det er afstressende at lave havearbejde. Jeg synes ofte det nærmest er stressende og jeg halter altid bagefter, uanset hvor lang tid jeg bruger på det. Fatter derfor heller ikke, hvordan de  holder deres haver så uforskammet pæne (og voldsomt kedelige!). 

    En del af, at jeg ikke finder det afstressende hænger givet også sammen med, at jeg altid føler det skal gøres på tid. Vi skal nå så og så meget på den og den tid, før en skal køres til fodbold, der skal læses lektier, laves mad, ryddes op, handles ind osv osv. Noget jeg tænker mange børnefamilier kender. Men selv med det in mente, så er det uanset hvem jeg ser på vejen eller kommer forbi hos, så har de langt pænere, eller i hvert fald mere velplejet haver end os (samt pænere moderniseret huse osv osv). Hvordan fanden gør folk det? hvordan når det det hele og hvordan i helvede får de råd?

    Jeg mener, de er sgu også på stranden fredag aften, samt langt dyrere ferier end os.......

    T. Nielsen18-06-21 12:26

  • ★★★★0

    Vi har lidt have, elsker at sidde der og bælle øl, vi fik et dejligt loungesæt og gril, men gider sgu ikke have ting ellers. 

    Babo18-06-21 13:03

  • ★★★★0

    Jeg har aldrig haft nogen interesse i havearbejde, men efter at være blevet kolonihaveejer, er det noget, jeg bliver nødt til at tage stilling til, da huset er på 40 kvm, mens grunden er på 400.

    Jeg synes, det er meget sjovt at plante grøntsager og krydderurter, man kan bruge til madlavningen - også selvom det ikke altid lykkes. Jeg kan godt lide at slå græs og se resultatet og nyde duften bagefter. Jeg har dog valgt at holde en stor del af haven som "vild med vilje", så den del ikke skal passes, og også af hensyn til insektlivet. Så den del lader jeg bare gro, inkl. tidsler og det hele.

    Jeg synes også, det er meget hyggeligt at gå og beskære frugttræer osv., enten med musik i ørerne eller med fuglekvidder i baggrunden.

    Jeg bryder mig ikke om at klippe hæk, fordi jeg synes, det er besværligt og belastede for bestemte muskler, så det vil jeg nok betale mig fra i denne sæson (hvis man ikke holder hækken pæn, vanker der bøder!).

    Jeg synes til gengæld, det er sjovt at rode med og vedligeholde den lille havedam, plante nye damplanter og se dem spire, bygge vandfald op, fodre de 10 guldfisk og se dem vokse...

    chandler7518-06-21 13:10

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig haft nogen interesse i havearbejde, men efter at være blevet kolonihaveejer, er det noget, jeg bliver nødt til at tage stilling til, da huset er på 40 kvm, mens grunden er på 400.

    Jeg synes, det er meget sjovt at plante grøntsager og krydderurter, man kan bruge til madlavningen - også selvom det ikke altid lykkes. Jeg kan godt lide at slå græs og se resultatet og nyde duften bagefter. Jeg har dog valgt at holde en stor del af haven som "vild med vilje", så den del ikke skal passes, og også af hensyn til insektlivet. Så den del lader jeg bare gro, inkl. tidsler og det hele.

    Jeg synes også, det er meget hyggeligt at gå og beskære frugttræer osv., enten med musik i ørerne eller med fuglekvidder i baggrunden.

    Jeg bryder mig ikke om at klippe hæk, fordi jeg synes, det er besværligt og belastede for bestemte muskler, så det vil jeg nok betale mig fra i denne sæson (hvis man ikke holder hækken pæn, vanker der bøder!).

    Jeg synes til gengæld, det er sjovt at rode med og vedligeholde den lille havedam, plante nye damplanter og se dem spire, bygge vandfald op, fodre de 10 guldfisk og se dem vokse...

    Hvis jeg kun var mig ville jeg sikkert også nyde meget af dette....I ca 10 minutter om året, haha:-) Ej pjat. Køkken- og krydderurter gider jeg slet ikke. Fantastisk at have sine egne sager at lave mad af, men gider ikke passe det. Hader det sgu næsten. Har prøvet og det var IKKE mig:-) Frugttræer har jeg plantet to af. Et æble som hunden fik ødelagt og et pære, som der er gået svamp i:-/ Kun mit ferskentræ er fedt. Det stod her da vi købte huset og jeg blev overrasket over, at man i DK får store, flotte og søde saftige frugter på sådan en fætter. 

    T. Nielsen18-06-21 14:25

  • ★★★★★★1

    Hahah den store på 7 (8 til august) er vildt populær hos drengene. Når vi er ude ved deres farmor, flokkes drengene mellem 7 og 10 år ude foran farmors vinduer, for at blive kæreste med hende:-D

    T. Nielsen18-06-21 14:39

  • ★★★★★★0

    Fatter derfor heller ikke, hvordan de  holder deres haver så uforskammet pæne (og voldsomt kedelige!). 

    Enig - heldigvis er det nye hippe at man skal lade en del af den vokse vildt - for insekternes skyld. 
    Sæt igang, og slap af ;-)

    Wayne18-06-21 16:17

  • ★★★★★★0

    Hahah den store på 7 (8 til august) er vildt populær hos drengene. Når vi er ude ved deres farmor, flokkes drengene mellem 7 og 10 år ude foran farmors vinduer, for at blive kæreste med hende:-D

    Nok på tide at få anskaffet den shotgun ;-D

    Wayne18-06-21 16:25

  • ★★★★★★0

    Nok på tide at få anskaffet den shotgun ;-D

    Naaa, hun er min datter og jeg stoler på hendes dømmekraft:-D

    T. Nielsen18-06-21 17:09

  • ★★★0

    Troede lige du skrev ZeroCool…..:)

    Ha ha, næh han kom ikke forbi men der er nu plads nok i hængekøjen til 2 :)

    Gormanden18-06-21 17:23

  • ★★★0

    Den nupper Ronaldo ikke …

    Nej bryder mig ikke så meget om ham, men det move synes  jeg sgu var ok :)

    Gormanden18-06-21 17:25

  • ★★★★★★1

    Vildthave! Lad være med at gøre det pænt, lad det vokse. Bedre for dyr, planter og ens stressniveau :)

    Jeg har ingen intention om at vores have skal være pæn. Jeg går ikke så meget op i det, og er ligeglad med hvad andre tænker.

    Guldager18-06-21 17:28

  • ★★★0

    Damn, hængekøjen igen, men denne gang dog med kold rose’ vin. Der er der vel ingen moovybrugere der hedder ?

    Gormanden18-06-21 17:33

  • ★★★0

    Vildthave! Lad være med at gøre det pænt, lad det vokse. Bedre for dyr, planter og ens stressniveau :)

    Jeg har ingen intention om at vores have skal være pæn. Jeg går ikke så meget op i det, og er ligeglad med hvad andre tænker.

    Enig, Vild med Vilje hedder det. Bruger det også i min have, skønt at se - og for den mere dovne haveejer, der hellere vil ligge i hængekøjen :)

    Gormanden18-06-21 17:35

  • ★★★★★★0

    Vildthave! Lad være med at gøre det pænt, lad det vokse. Bedre for dyr, planter og ens stressniveau :)

    Jeg har ingen intention om at vores have skal være pæn. Jeg går ikke så meget op i det, og er ligeglad med hvad andre tænker.

    Jeg er egentlig ret enig og har snakket til fruen om netop det med insekter. Vi vil plante vilde blomster i en del af haven snakker vi om. Fruen er dog ikke helt med på for meget vildmark og så er der også lidt rent praktisk, at jeg gerne vil have sol i haven og det kræver lidt arbejde trods alt. 

    T. Nielsen18-06-21 17:52

  • ★★★0

    Jeg er egentlig ret enig og har snakket til fruen om netop det med insekter. Vi vil plante vilde blomster i en del af haven snakker vi om. Fruen er dog ikke helt med på for meget vildmark og så er der også lidt rent praktisk, at jeg gerne vil have sol i haven og det kræver lidt arbejde trods alt. 

    Fedt. Sig til hvis du gerne vil have gode råd, er tilfældigvis ret vidende omkring dette emne, teoretisk såvel som praktisk

    Gormanden18-06-21 17:57

  • ★★★★0

    Enig, Vild med Vilje hedder det.

    Som jeg også skrev... ;)

    Jeg har dog valgt at holde en stor del af haven som "vild med vilje", så den del ikke skal passes, og også af hensyn til insektlivet. Så den del lader jeg bare gro, inkl. tidsler og det hele.

    Det er dog begrænset, hvor mange bier jeg har lyst til at flyve rundt dér, hvor jeg ligger og tager en morfar på solsengen

    chandler7518-06-21 18:05

  • ★★0

    Vi har 2 bed i vores have - et stort blomsterbed, hvor der er hældt masser af blomsterfrø i, som skulle være god for bier - det er min udgave af vild med vilje. Jeg rydder op i bedet i foråret, men ellers passer det sig selv inkl. ukrudt.

    Så har vi et højbed hvor der vokser rabarber og resten er græsplæne som passes af Frank (robotplæneklipperen).

    Det er nok den bedste gave jeg nogensinde har fået, jeg hader at klippe græs og nu har vi den flotteste græsplæne vi nogensinde har haft. Og så hjælper Frank på at den japanske pileurt (som har sneget sig ind på vores grund, fra den kommunale grund) bliver holdt vældigt nede.

    Tiany18-06-21 19:02

  • ★★★★★0

    Det er dog begrænset, hvor mange bier jeg har lyst til at flyve rundt dér, hvor jeg ligger og tager en morfar på solsengen

    Ku være værre, det ku være Hvepse.

    Elwood18-06-21 19:09

  • ★★★★0

    Ku være værre, det ku være Hvepse.

    Kommer de ikke først frem om aftenen, når der er mad på bordet?

    chandler7518-06-21 19:24

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen