Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Nightmare Alley (2021)

    Kruse 4-02-22 19:04

  • ★★★★★1

    Jeg går planken ud i aften og skal se The Bounty fra 1984 med Anthony Hopkins og Mel Gibson i hovedrollerne. :)

    NightHawk 4-02-22 20:06

  • ★★★★★★0

    Jeg går planken ud i aften og skal se The Bounty fra 1984 med Anthony Hopkins og Mel Gibson i hovedrollerne. :)

    Skriv lige hvis den stadig holder - godt nok længe siden jeg har set den.

    Wayne 4-02-22 20:09

  • ★★★★★★0

    Binger Cobra Kai sæson 4 - tror ikke, jeg når det hele i dag, men hvem ved. Der kommer lige et livestream af min favorit-podcast kl. 23.00, jeg skal se også.

    Guldager 4-02-22 20:19

  • ★★★★★1

    Skriv lige hvis den stadig holder - godt nok længe siden jeg har set den.

    Det synes jeg bestemt, at "The Bounty" gør. Den er virkelig flot filmet - både de indendørs scener i England og særligt de udendørs scener i New Zealand og øerne i fransk Polynesien.

    Det er nogle gudesmukke omgivelser med nogle kulørte og varme farver. Skuespillet er virkelig stærkt og intenst særligt fra Anthony Hopkins og Mel Gibson, og stemningen bliver derfor også mere og mere intens efterhånden, som de to rager uklar med hinanden. Derudover er filmen fyldt med gode præstationer fra et sublimt cast : Laurence Olivier, Edward Fox, Daniel Day-Lewis og Liam Neeson.

    Hvis man kan lide en film som "Master and Commander", så er jeg ret sikker på, at man også vil synes godt om "The Bounty". :)

    NightHawk 5-02-22 00:12

  • ★★★1

    Jeg går planken ud i aften og skal se The Bounty fra 1984 med Anthony Hopkins og Mel Gibson i hovedrollerne. :)

    Godt nok længe siden jeg har set den, men husker den som fremragende

    Gormanden 5-02-22 00:29

  • ★★★★★★1

    Det synes jeg bestemt, at "The Bounty" gør. Den er virkelig flot filmet - både de indendørs scener i England og særligt de udendørs scener i New Zealand og øerne i fransk Polynesien.

    Det er nogle gudesmukke omgivelser med nogle kulørte og varme farver. Skuespillet er virkelig stærkt og intenst særligt fra Anthony Hopkins og Mel Gibson, og stemningen bliver derfor også mere og mere intens efterhånden, som de to rager uklar med hinanden. Derudover er filmen fyldt med gode præstationer fra et sublimt cast : Laurence Olivier, Edward Fox, Daniel Day-Lewis og Liam Neeson.

    Hvis man kan lide en film som "Master and Commander", så er jeg ret sikker på, at man også vil synes godt om "The Bounty". :)

    Tak for tilbagemeldingen :-)

    Jeg mener den stadig ligger i min samling - og castet er jo helt sublimt som du skriver. 
    Jeg må se om jeg kan finde den.

    Wayne 5-02-22 00:34

  • ★★★★★0

    I aften skal jeg se den australske thriller Hounds of Love fra 2016, der er baseret på virkelige hændelser om et seriemorder-par, (en mand og en kvinde), der kidnappede og mishandlede flere unge kvinder. Den har fået ret gode anmeldelser, så glæder mig til at se den. Så håber jeg bare ikke, at filmen er alt for brutal. 

    NightHawk 5-02-22 16:32

  • ★★★★0

    Nogen der er ekspert på Claire Denis film? The Intruder (2004) vakte min interesse da jeg stødte ind på den og bliver kaldt poetic Cinema. Har set High Life uden at være imponeret, men hendes tidligere værker synes jeg vækker min interesse. 

    Babo 5-02-22 17:06

  • ★★★★★★0

    Nogen der er ekspert på Claire Denis film? The Intruder (2004) vakte min interesse da jeg stødte ind på den og bliver kaldt poetic Cinema. Har set High Life uden at være imponeret, men hendes tidligere værker synes jeg vækker min interesse. 

    Ikke ekspert, men har da set 7 af hende. Desværre har jeg ikke set The Intruder. Men det kommer jo lidt an på, hvorfor du ikke var så glad for High Life. Hvis det er på grund af det lidt dvælende, så tror jeg ikke, du kan lide nogen af hendes film. 

    Men jeg har set nok af hende til, at jeg egentlig gerne vil se resten af hendes filmografi også. 

    6/10

    • Beau Travail - men jeg har en ide om, at jeg vil værdsætte den meget mere nu.
    • Friday Night

    8/10

    • 35 Shots of Rum
    • Bastards
    • High Life

    9/10

    • Let the Sunshine In
    • White Material

    Tror nok jeg har skrevet lidt om nogle af filmene.

    Guldager 5-02-22 17:24

  • ★★★★0

    Ikke ekspert, men har da set 7 af hende. Desværre har jeg ikke set The Intruder. Men det kommer jo lidt an på, hvorfor du ikke var så glad for High Life. Hvis det er på grund af det lidt dvælende, så tror jeg ikke, du kan lide nogen af hendes film. 

    Men jeg har set nok af hende til, at jeg egentlig gerne vil se resten af hendes filmografi også. 

    6/10

    • Beau Travail - men jeg har en ide om, at jeg vil værdsætte den meget mere nu.
    • Friday Night

    8/10

    • 35 Shots of Rum
    • Bastards
    • High Life

    9/10

    • Let the Sunshine In
    • White Material

    Tror nok jeg har skrevet lidt om nogle af filmene.

    Ikke så meget det dvælende. Det kan jeg godt lide. Men den virkede lidt steril så vidt jeg husker. Men jeg har mod på at opdage lidt mere. 

    Babo 5-02-22 17:35

  • ★★★0

    Youth (2015)

    Essal 5-02-22 17:56

  • ★★★★★0

    One on Top of the Other (Una sull’altra) (1969)

    Kruse 5-02-22 19:29

  • ★★★★★★0

    Har lige set første afsnit af Reacher på Prime. Det var dæleme frisk, så ser sgu videre!!!

    T. Nielsen 5-02-22 22:26

  • ★★0

    Armored, med Matt Dillon, på BD

    Ryder666 5-02-22 22:59

  • ★★★★★0

    Det var satme en spændende og intens film "Hounds of Love". Lavet  efter devisen less is more,  hvor man i stedet for eksplicitte voldsscener og blod overlader det meste til tilskuerens fantasi, hvilket blot gør det hele endnu værre. Genial måde i øvrigt som den er filmet på - intro-scenen i slowmotion er både smuk og ufattelig creepy - og så er de tre skuespillere, der udgør det nervepirrende kammerspil bare forrygende - særligt Ashleigh Cummings der spiller ofret. Hun er vanvittig god. 

    Puha, nu snupper jeg lige et par afsnit af "Seinfeld" bare for at have noget mere muntert og hyggeligt i tankerne inden, jeg går til køjs. :)

    NightHawk 5-02-22 23:36

  • ★★0

    F.T.W med Mickey Rourke, på dvd

    Ryder666 6-02-22 02:57

  • 0

    I aften skal jeg se horror-filmen The Djinn, som skulle være i stil med "Poltergeist". Det er en far og hans unge søn, der flytter i en ny lejlighed efter, at moderen er død. En dag da knægten er alene hjemme finder han en mystisk bog gemt i bunden af et skab. Bogen kan fremkalde en magisk ånd og drengen ønsker som det første at få sin mor tilbage...og så bryder helvede ellers løs. Det lyder sgu meget spændende synes jeg, så jeg krydser fingre for en god oplevelse. :)

    Hvor så du den fra ? :)

    Og var den tid værd ?

    Geekalot 6-02-22 08:36

  • ★★★★★0

    Hvor så du den fra ? :)

    Og var den tid værd ?

    Jeg så den på BD. Den er udkommet i Tyskland i både en standard udgave og som Mediabook. :)

    Ja, jeg synes den var ret god. De fik det absolut maksimale ud af det ift, at det er low budget. Historien foregår det meste af filmen i en lejlighed, men der sker hele tiden noget, så man keder sig aldrig og så varer filmen samtidig også kun 82 minutter.

    Den er også rigtig godt spillet - især ham der spiller den stumme dreng gør det fremragende. "The Djinn", er en blanding af supernatural horror og psykologisk thriller og selv om der er et par gode jumpscares undervejs, så fungerer den faktisk bedst ift det psykologiske aspekt, hvor drengen i duellen med den onde Djinn skal beabejde traumet over at have mistet sin mor.

    Og så har filmen også et glimrende synth-score (den foregår i 1989), som giver en cool og creepy stemning. Jeg vil give "The Djinn", 8/10. :) 

    NightHawk 6-02-22 12:57

  • ★★★★★★0

    :-)

    T. Nielsen 6-02-22 13:10

  • ★★★★★0

    Skammerens datter (2015)

     

    Scenografisk overraskende flot, men lidt tam dansk fantasy fortælling, bygget på Lene Kaaberbøl’s populære bogserie, om pigen med evnen til at se ind i folk og afsløre deres skam. En evne hun får brug for, da landets leder og familie findes myrdet og arvingen beskyldes for mordet.

    Jeg kan være lidt i tvivl om, hvem filmen helt henvender sig til, da den er lidt vel barsk og blodig til de mindre børn og jeg kan være usikker på, om større børn/unge generelt vil synes der er det store i den, med tanke på det overflod af film de i dag har adgang til.

    Men instruktør Kenneth Kainz formår dog trods et sikkert begrænset budget, sammenlignet med andre film i genren, at få sin film til at se ud af mere end man turde håbe på. Samtidig holdes der et fint flow.

    Man kan mangle flere dramatiske set pieces og som voksen småkedede den mig nok lidt. Men min store datter, med hvem jeg så den, var fanget af den og det smittede af på far her.

     

    Bedømmelse: 6/10

     

    Skammerens datter II: Slangens gave (2019)

     

    Tager tråden op næsten direkte fra den første film, hvor Dina med de magiske evner til at se ind i folk, forsat hjælper til i kampen mod den onde Drakan, der har taget magten i landet.

    Om budgettet denne gang har været mindre, eller manus bare i den grad fejler ved jeg ikke helt. Scenografisk ser filmen ikke helt så godt ud, men er dog overbevisende nok trods alt.

    Men historien er ganske enkelt så fattig på dramatik og begivenheder. Der sker simpelthen intet, før der i klimaks kommer bare lidt gang i sagerne.

    Samtidig er persongalleriet for kedeligt, til at det kan bære historien. Rebecca Emilie Sattrup er ganske vist stadig god som hovedpersonen Dina. Men rollen har ikke punch nok og endnu værre er det med de fleste karakterer omkring hende.

    Værst er dog Dejan Cukic som sortemesteren, en mystisk troldmand. Han fylder en del i fortællingen, men rollen og ham i den, er så blodfattig og leveret så tyndt og lad, at man nærmest bliver irriteret.

     

    Bedømmelse: 4/10

    Det er den forkerte tråd. :) 

    NightHawk 6-02-22 13:04

  • ★★★★★★1

    Det er den forkerte tråd. :) 

    Tak:-)

    T. Nielsen 6-02-22 13:10

  • ★★★★★★0

    Tak:-)

    Det var så lidt :-)

    Wayne 6-02-22 14:49

  • ★★★★★★0

    Det var så lidt :-)

    Idiot:D

    T. Nielsen 6-02-22 14:54

  • ★★★★★★0

    Jeg er en slem Idiot:D

    Stryg slem ;-D

    Wayne 6-02-22 14:56

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen